ارزان ترین ماشین دنیا؛ النترا، اکسنت یا کیا فورته

0

خودروهای جدید همیشه گران نیستند. گاهی خودروسازان برای سخت‌کردن کار رقبا کیفیت را افزایش و قیمت را کاهش می‌دهند و چند مدل خودروی اقصادی باکیفیت روانه بازار می‌کنند. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از این خودروها را معرفی کنیم. همراه ما باشید تا شما را با ارزان ترین ماشین دنیا در سال ۲۰۲۳ آشنا کنیم.

۱۷. هیوندای سوناتا ۲۰۲۳ (۲۴۹۵۰ دلار)

سوناتا یکی از ارزان ترین ماشین های دنیا

رونیکس

سوناتا ۲۰۲۳ سدانی با سایز متوسط محصول شرکت هیوندای موتور است. این خودرو با تریم جدید به بازار عرضه شده است و با وجود موتور ۴ سیلندر ۲٫۵لیتری ۱۹۱اسب‌بخاری، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. داخل کابین جادار این خودرو یک صفحه‌نمایش لمسی ۸اینچی، استریو، ۶ بلندگوی باکیفیت و انبوهی از فناوری‌های پیشرفته می‌بینید. بنابراین اگر به‌دنبال خودرویی مناسب خانواده با امکانات پیشرفته، ایمنی قابل‌قبول، ظاهر شیک و قیمت مناسب هستید، سوناتا ۲۰۲۳ یکی از ارزان‌ترین خودروهای جدیدی است که می‌توانید بخرید.

۱۶. هوندا سیویک ۲۰۲۳ (۲۴۶۵۰ دلار)

هوندا سیویک یکی از ارزان ترین ماشین های دنیا

برای آنکه همه بتوانند لذت سواری امن و راحت در خودرویی کاملا امن، خوش‌ساخت، کم‌مصرف، پر از امکانات پیشرفته و کاربرپسند را تجربه کنند، شرکت هوندا موتور هوندا سیویک ۲۰۲۳ را با قیمت عالی تولید کرده است. نسل یازدهم سیویک یکی از محبوب‌ترین خودروهای امروزی است که در دو نوع سدان و هاچ‌بک و با یکی از این موتورها روانه بازار می‌شود:

  • ۲لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۵۸ اسب بخار؛
  • توربو شارژ ۱٫۵لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۸۰ تا ۲۰۰ اسب بخار؛
  • توربو شارژ ۲لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۳۱۵ اسب بخار.

۱۵. سوبارو لگاسی ۲۰۲۳ (۲۴۳۹۵ دلار)

داخل سوبارو لگاسی

شرکت سوبارو برای کسانی که به‌دنبال خودرویی سایز متوسط و به‌روز می‌گردند، لگاسی ۲۰۲۳ را با موتور ۴ سیلندر ۲٫۵لیتری ۱۸۲اسب‌بخاری طراحی و روانه بازار کرده است. فضای داخلی این خودرو شیک و جادار است، صندلی‌های راحتی برای آن انتخاب شده، انواع تجهیزات و امکانات ایمنی در آن دیده می‌شود و به‌خاطر هندلینگ خوبش در جاده‌های پردست‌انداز سواری نرمی دارد. با وجود همه این امکانات، مدل پایه این خودرو در فهرست ارزان‌ترین ماشین‌های دنیا در سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

۱۴. مزدا ۳ ۲۰۲۳ (۲۲۵۵۰ دلار)

مزدا ۳ یکی از ارزان ترین ماشین های دنیا

اگر از طرف‌داران پروپاقرص مزدا موتور هستید، حتما محصول جدید این شرکت را می‌شناسید که سال ۲۰۲۳ روانه بازار شده است. مزدا ۳ جدید تجربه رانندگی با موتور قدرتمند، عملکرد کاملا پویا، سواری دلپذیر، شتاب هیجان‌انگیز، سیستم کامپیوتری با کاربری ساده و فضای داخلی درجه‌یک را یکجا به شما منتقل می‌کند. مدل پایه با موتور ۴ سیلندر ۲٫۵لیتری با قدرت ۱۹۱ اسب بخار روانه بازار شده و با وجود امکانات ایمنی پیشرفته نظیر چراغ‌های اتوماتیک، نظارت بر توجه راننده و ترمز اضطراری، یکی از ارزان‌ترین ماشین‌های دنیاست.

۱۳. تویوتا کرولا ۲۰۲۳ (۲۱۵۵۰ دلار)

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ ارزان ترین ماشین دنیا نیست، اما یکی از خوش‌قیمت‌ترین‌های بازار است که در ۲ نوع سدان و هاچ‌بک عرضه می‌شود. هر ریالی که برای این خودرو می‌پردازید، تبدیل به فضای داخلی خوش‌ساخت، صندلی‌های راحت، سیستم کامپیوتری کاربرپسند، امکانات ایمنی فوق‌پیشرفته و موتور ۴ سیلندر ۲لیتری با قدرت ۱۶۹ اسب بخار می‌شود. این خودرو هم مقرون‌به‌صرفه است و هم به‌خاطر مصرف سوخت کم در هزینه‌های بعدی صرفه‌جویی می‌کند.

۱۲. هیوندای النترا ۲۰۲۳ (۲۰۵۰۰ دلار)

هیوندای النترا

شرکت هیوندای مدل جدید النترا را به موتور ۴ سیلندر ۲لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار مجهز کرده که مصرف سوخت آن در خیابان‌های شهری و بزرگراه‌های بین‌شهری به‌ترتیب ۷ و ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این شرکت در طراحی النترا ۲۰۲۳ تمام نگرانی‌های مربوط به نقاط کور، انحراف از خط حرکت و برخورد به عابرپیاده را در نظر گرفته و با تعبیه تجهیزات ایمنی پیشرفته این نگرانی‌ها را از بین برده است. این یکی از زیباترین خودروهای ۲۰۲۳ است که می‌توان با قیمت ۲۰هزار و ۵۰۰ دلار خرید.

۱۱. نیسان کیکس ۲۰۲۳ (۲۰۵۹۵ دلار)

نیسان کیکس یکی از ارزان ترین ماشین های دنیا

کیکس ۲۰۲۳ از خانواده نیسان است، شاسی‌بلند خانوادگی ایدئالی با امکانات رفاهی بسیار زیاد که به‌رغم اندازه کوچک و موتور نه‌چندان قدرتمند، فضای داخلی جادار دارد و برای گشت‌و‌گذار شهری انتخابی مناسب محسوب می‌شود. البته اگر مدام در سفرید و مسافت‌های طولانی را با سرعت زیاد طی می‌کنید، این خودرو گزینه مناسبی برای شما نیست.

۱۰. فولکس واگن جتا ۲۰۲۳ (۲۰۴۱۵ دلار)

فولکس واگن جتا

ارزان ترین ماشین دنیا در خانواده فولکس واگن جتا ۲۰۲۳ است، یکی از پرفروش‌ترین کامپکت‌های موجود در بازار که با موتور توربوشارژ ۱۵۸اسب‌بخاری دو مدل گیربکس دستی و اتومات دارد. این ماشین یکی از محبوب‌ترین خودروهای خانوادگی کوچک است و مجموعه بی‌نظیری از امکانات ایمنی، فضای کافی برای سرنشینان، سواری نرم و دلپذیر و مصرف سوخت قابل‌قبول دارد.

۹. نیسان سنترا ۲۰۲۲ (۱۹۹۵۰ دلار)

نیسان سنترا

نیسان یکی از معروف‌ترین خودروسازان ژاپنی است که محصولاتش در دنیا به کیفیت عالی و کمترین هزینه نگهداری شهرت دارند. سنترا ۲۰۲۲ با یک موتور ۴ سیلندر ۱۴۹اسب‌بخاری و گیربکس CVT روانه بازار شده است و امکاناتی دارد که به‌راحتی نظر هرکسی را جلب می‌کند، از صفحه‌نمایش لمسی ۷اینچی و استریوی چهاربلندگویی گرفته تا پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay، ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب، تشخیص عابر پیاده و نظارت بر خواب‌آلودگی راننده.

۷. کیا سول ۲۰۲۳ (۱۹۸۹۰ دلار)

کیا سول

شرکت کیا مدل پایه کراس اوور سول ۲۰۲۳ را با قیمت تقریبی ۲۰هزار دلار و ویژگی‌های فوق‌پیشرفته وارد بازار کرده است. این خودرو با وجود صفحه‌نمایش ۸اینچی لمسی، امکان ورود بدون سوئیچ به‌کمک ایموبلایزر، مانیتور دید عقب، پشتیبانی از اندروید و اپل، بسیاری از فناوری‌های کمک‌راننده و قیمت باورنکردنی تقریبا برای هر سلیقه‌ای مناسب است، به‌خصوص کسانی که به ویژگی‌های ایمنی خودرو مثل ترمز اضطراری خودکار یا حسگر حرکت بین خطوط اهمیت می‌دهند.

۷. سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۳ (۱۹۷۹۵ دلار)

سوبارو ایمپرزا

ایمپرزا ۲۰۲۳ محصولی از شرکت خودروسازی سوبارو است، یکی دیگر از محبوب‌ترین‌ها در رده خودروهای کامپکت که نه‌تنها هم‌قیمت ارزان ترین ماشین دنیا است، بلکه مصرف سوختش نیز کاملا قابل‌قبول و مقرون‌به‌صرفه است. این خودروی جدید فضای داخلی بزرگ و جاداری دارد و در دو مدل سدان و هاچ‌بک عرضه می‌شود. سیستم چهار چرخ محرک استاندارد این خودرو را به اسپرتی راحت تبدیل می‌کند.

۶. کیا فورته ۲۰۲۳ (۱۹۶۹۰ دلار)

کیا فورته یکی از ارزان ترین ماشین های دنیا

محصولات شرکت کیا در تمام دنیا محبوبیت بسیاری دارند که دلیلش شهرت این شرکت خودروسازی به کیفیت و اعتبار جهانی آن است. از مدل‌های موفق اقتصادی این شرکت می‌توان به کیا فورته ۲۰۲۳ اشاره کرد، خودرویی زیبا با کابین بزرگ و فضای بار وسیع، موتور پرقدرت ۱۴۷اسب‌بخاری و امکانات پیشرفته ایمنی مثل تشخیص عابرپیاده، هشدار انحراف از خط و مانیتور راننده. این خودروی کم‌مصرف در خیابان‌های شهری و بزرگراه‌های بین‌شهری هر ۱۰۰ کیلومتر به‌ترتیب ۷٫۸ و ۵٫۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

۵. هیوندای ونیو ۲۰۲۳ (۱۹۵۰۰ دلار)

هیوندای ونیو

شاسی‌بلند ساب کامپکت هیوندا ونیو ۲۰۲۳ ارزان ترین ماشین دنیا از شرکت هیونداست که در سال جاری به بازار آمده است. موتور ۴ سیلندر ۱۲۱اسب‌بخاری این خودروی جمع‌و‌جور در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷٫۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. تعبیه امکاناتی مثل حسگر حرکت بین خطوط، نظارت بر میزان توجه راننده، چراغ‌های جلوی خودکار و هشدار صندلی عقب جایزه ایمن‌ترین خودرو سال را از آن این خودرو کرده است.

۴. کیا ریو ۲۰۲۳ (۱۶۷۵۰ دلار)

کیا ریو

کیا ریو ۲۰۲۳ با صرفه‌جویی عالی در مصرف سوخت، سواری راحت و قیمت ۱۶هزار دلار، یکی از بهترین خودروهای ساب کامپکت و مقرون‌به‌صرفه در بازار امروز است. این محصول جدید کمپانی کیا در ۲ نوع سدان چهاردر و هاچ‌بک پنج‌در به بازار عرضه می‌شود. موتور ۴ سیلندر ۱٫۶لیتری آن معادل ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس CVT مجهز است. اگرچه جای خالی تنظیمات فرمان هنوز در این مدل احساس می‌شود، سایر ویژگی‌ها نظیر دوربین دید عقب، پشتیبانی از هر دو سیستم‌عامل آی‌اواس و اندروید و سیستم نظارت بر فشار باد تایر برای خریداران رضایت‌بخش است.

۳. هیوندای اکسنت ۲۰۲۲ (۱۶۶۴۵ دلار)

اکسنت یکی از ارزان ترین ماشین های دنیا

در رتبه بعدی هیوندای اکسنت ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد. این سدان کوچک شهری با موتور ۴ سیلندر ۱۲۰اسب‌بخاری و میانگین مصرف سوخت ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، انتخابی عالی برای کسانی است که به‌دنبال خودروی اقتصادی جدیدی از کمپانی هیوندای می‌گردند. اگر چشم‌ خود را به‌ روی شتاب‌گیری متوسط، جنس خشک کابین، فضای تنگ صندلی‌های عقب و موتور نه‌چندان قوی اکسنت ببندیم، برند معتبر، استهلاک کم و مصرف سوخت اندک این خودرو برای همه ما جالب‌توجه است.

۲. میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۳ (۱۶۲۴۵ دلار)

میتسوبیشی میراژ

خرید خودروی اقتصادی همیشه برد نیست. قدرت موتور میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۳ که در ردیف ارزان‌ترین خودروهای جدید قرار می‌گیرد، به ۸۰ اسب بخار هم نمی‌رسد، شتاب قابل‌قبولی ندارد و کابین آن از جنس خوبی ساخته نشده است. بااین‌حال برای کسانی که دنبال گزینه‌ای کم‌هزینه با مصرف سوخت بسیار کم می‌گردند، انتخابی عالی است. گفتنی است که این خودرو از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند و فضای بار نسبتا خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

۱. نیسان ورسا ۲۰۲۳ (۱۵۷۳۰ دلار)

نیسان ورسا

در آخر این فهرست می‌رسیم به ارزان ترین ماشین دنیا که محصول شرکت خودروسازی نیسان است و تا امروز خودروی جدیدی با قیمت کمتر از آن معرفی نشده است. سواری راحت، مصرف سوخت کم و موتور پرقدرت ۱۲۲اسب‌بخاری این خودروی راحت خانوادگی را به انتخابی خوب و در عین حال مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کنند. تصویری که می‌بینید عکس ارزان ترین ماشین دنیا در سال ۲۰۲۳ با قیمت تقریبی ۱۵هزار دلار است.

شما بگویید

اگر شما هم گزینه‌های دیگری می‌شناسید که در ردیف ارزان‌ترین خودروهای جدید سال قرار می‌گیرند، حتما نام و مشخصات آنها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: زیباترین برج جهان کجاست؟ ۲۰ برج زیبای دنیا را بشناسید
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع finance hotcars
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.