پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

0

پرایمر اساس آرایش بی‌عیب‌و‌نقص و ماندگار است. استفاده از این محصول در روال زیباسازی چهره علاوه‌بر‌ فراهم‌کردن پایه‌ای صاف و یکدست برای لوازم آرایشی، درخشش و زیبایی آرایش را مدت‌زمان طولانی‌تری مهمان چهره شما می‌کند. همراه ما باشید تا بگوییم پرایمر چیست و چه کاربردی دارد.

پرایمر چیست؟

پرایمر نوعی محصول آرایشی و مراقبتی است که پوست صورت را همچون بوم نقاشی برای آرایش آماده می‌کند. این محصولِ زیرساز به بستن منافذ باز پوست کمک می‌کند، چین‌و‌چروک‌ها و ناهمواری‌های پوستی را رفع و صورت را صاف و یکدست می‌کند تا محصولات آرایشی بهتر روی پوست بنشینند. همچنین جلوی براق‌شدن پوست و ماسیدن مواد آرایشی را می‌گیرد و ماندگاری آرایش را زیاد می‌کند.

رونیکس

پرایمر برای پوست چرب و خشک

فقط کافی است بهترین پرایمر هماهنگ با پوست خود را انتخاب کنید وگرنه پرایمر برای هر پوستی قابل‌استفاده است؛ پوست خشک، چرب، کدر، مستعد جوش یا حساس به نور. برای افراد با پوست چرب و همیشه براق، پرایمر مات‌کننده بهترین گزینه است. اگر هم مستعد آکنه هستید و منافذ باز دارید، محصولات حاوی سالیسیلیک اسید انتخاب بهتری برای شما هستند. اما اگر پوست‌تان کاملا خشک، دهیدراته و مستعد پوسته‌پوسته‌شدن است، حتما از پرایمر درخشان‌کننده حاوی ترکیبات آب‌رسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا حالت خشک پوست کمتر به‌ چشم بیاید.

اهمیت استفاده از پرایمر

اگر دوام رنگ‌و‌لعاب آرایش برایتان مهم است، استفاده از پرایمر برای شما نه اختیاری که ضروری است. پرایمری مناسب است که مکمل کرم‌پودر شما باشد تا در فصل گرم تابستان اجازه تعرق و ذوب‌شدن مواد آرایشی را ندهد و در سرمای زمستان و زیر برف و باد و باران، دوام آرایش صورت را حفظ کند. در چنین مواقعی نقش پرایمر در ارایش بسیار پررنگ و تأثیرش بر ماندگاری آرایش انکارناپذیر است.

انواع پرایمر صورت

انواع پرایمر صورت را می‌توان با توجه به شکل و بافت آنها تقسیم‌بندی کرد. مثلا بعضی از محصولات قابلیت انعکاس نور دارند و موجب درخشش بیشتر پوست می‌شوند و برخی خاصیت درمانی دارند و شادابی و رطوبت پوست را در طول روز حفظ می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس نوع پوست و ناحیه مدنظر، مناسب‌ترین پرایمر را از میان گزینه‌هایی انتخاب کنید که در ادامه معرفی می‌کنیم.

۱. پرایمر مات‌کننده

یکی از کاربردهای مهم پرایمر رفع چربی اضافه و جلوگیری از برق‌زدن پوست بعد از آرایش است. پس اگر پوست چربی دارید، سراغ پرایمر‌های مات‌کننده بروید که یک سد مات‌کننده بسیار قوی بین پوست و محصولات آرایشی می‌سازند و منافذ باز پوست را محو و کم‌رنگ می‌کنند. بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست پرایمر سیلیکونی است.

۲. پرایمر مرطوب‌کننده

پرایمر مرطوب‌کننده و آب‌رسان بهترین گزینه برای پوست خشک است، به‌خصوص محصولی که در ترکیبات آن هیالورونیک اسید و آنتی‌اکسیدان داشته باشد. اگر چنین پوستی دارید، به‌هیچ‌وجه از پرایمر‌های سیلیکونی استفاده نکنید تا صورت‌تان پوسته‌پوسته نشود. همچنین سراغ پرایمرهای حاوی افزودنی‌هایی مثل چربی، رایحه و پارابن نروید.

۳. پرایمر اصلاح رنگ

رنگ این پرایمرها برای اصلاح رنگ پوست طراحی شده است و تناژ قرمزی، کبودی، لکه‌ها، آثار جوش و انواع ناهماهنگی‌های رنگی پوست را تنظیم و خنثی می‌کنند مثلا:

  • پرایمر سبز برای اصلاح قرمزی پوست کاربرد دارد؛
  • پرایمر آبی و بنفش خنثی‌کننده زردی پوست است؛
  • پرایمر زرد کبودی‌های آبی‌رنگ صورت را می‌پوشاند؛
  • پرایمر هلویی برای رفع تیرگی‌های صورت مناسب است؛
  • پرایمر صورتی پوست صورت را شاداب و باطراوت می‌کند.

۴. پرایمر چشم

استفاده از پرایمر مخصوص چشم پیش از آرایش چشم

حتی اگر از بهترین محصول سایه چشم استفاده کنید، معمولا پیگمنت‌ها چند ساعت بعد از بین می‌روند، مخصوصا اگر با آرایش ورزش کنید یا زیر باران قدم بزنید. به‌کمک پرایمر چشم به‌راحتی می‌توان این مشکل را رفع کرد. این محصول پوست پلک را صاف و یکدست می‌کند تا چربی طبیعی این ناحیه آرایش چشم (خط چشم و سایه) را خراب نکند.

۵. پرایمر ریمل

برای مژه‌های سیخ و بی‌حالت که به‌راحتی با ریمل فر نمی‌شوند، پرایمر ریمل بهترین راه چاره است. مواد مغذی ترکیبات این نوع پرایمر به مژه‌ها حالت می‌دهد تا حجم و طول بیشتری داشته باشند.

۶. پرایمر لب

پرایمر لب برای موقعیت‌هایی مناسب است می‌خواهید رنگ رژلب را مدت‌زمان طولانی‌تری روی لب حفظ کنید. این نوع پرایمر از سایر انواع پرایمر کاربرد کمتری دارد، اما خیلی‌ها به‌عنوان زیرساز رژلب مایع مات یا بدون رژلب و به‌عنوان تقویت‌کننده از آن استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده پرایمر زیر کرم‌پودر

طرز استفاده پرایمر روی پوست به این صورت است:

  • همیشه قبل از زدن پرایمر پوست خود را بشویید، مقداری مرطوب‌کننده و آب‌رسان بزنید و بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند تا جذب شود.
  • از وسط صورت شروع کنید و با ملایمت یک لایه نازک پرایمر روی گونه‌ها بمالید.
  • آرام‌آرام به‌کمک یک اسفنج یا نوک انگشتان دست و با حرکات دورانی پرایمر را روی صورت پخش کنید؛ آن‌قدر ادامه دهید تا کاملا جذب شود.
  • بعد از چند دقیقه کرم‌پودر را روی پوست صورت بمالید و آرایش را شروع کنید.
مصرف یک لایه پرایمر برای بسیاری از انواع پوست کافی است اما اگر چروک‌های ریز و روزنه‌های پوست صورت‌تان بیش از حد مشخص است، بعد از پاک‌سازی و لایه‌برداری و مصرف مرطوب‌کننده، ۲ لایه پرایمر بزنید و بعد آرایش خود را انجام دهید.

نحوه استفاده انواع دیگر پرایمر

طرز استفاده پرایمر در نواحی مختلف صورت به این صورت است:

  • پرایمر چشم را می‌توان با انگشت دست، قلم‌مو یا یک تکه اسفنج کوچک روی پوست مالید.
  • برای پرایمرهای اصلاح رنگ بهتر است از قلم‌مو و برای پرایمر‌های شفاف از نوک انگشتان دست استفاده کنید.
  • برای زدن پرایمر ریمل اول مژه‌ها را فر کنید، سپس پرایمر را از بن مژه به‌سمت نوک تارها بکشید و قبل از آنکه خشک شود، ریمل بزنید.
  • پرایمر لب را هم مستقیما روی لب‌ها بمالید و با نوک انگشتان دست پخش کنید.

مقایسه قیمت پرایمر

در حال حاضر قیمت اکثر محصولات آرایشی در بازار به کاربرد محصول و ایرانی یا خارجی بودن آن بستگی دارد. درباره پرایمر هم همین طور است. قیمت این محصول با توجه به کیفیت و برند سازنده از چندصدهزار تومان تا چندمیلیون تومان متغیر است.

سخن پایانی

مفیدبودن یا نبودن پرایمر به نوع پوست هر فرد، میزان آرایشی که می‌خواهد و مدت‌زمانی که انتظار دارد آرایش روی صورت او حفظ شود بستگی دارد. اگر بتوانید با محصولات مراقبتی پوست صورت خود را هیدراته و درخشان نگه دارید، استفاده از پرایمر برای آرایش روزانه ضروری نیست، اما اگر پوست چرب، پر از منفذ باز و لکه‌های قرمز دارید، استفاده از این محصول کیفیت و دوام آریش صورت را افزایش چشمگیری می‌دهد.

شما چقدر از این محصول آرایشی استفاده می‌کنید؟ اگر اطلاعات بیشتری درباره آن دارید، حتما در بخش نظرات با ما و همراهان ما به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: خوابیدن با آرایش چه بلایی بر سر پوست و چشم می‌آورد؟
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع byrdie instyle
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.