بهترین کتاب های مارک منسن؛ نویسنده هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

2

آیا تاکنون با هدف افزایش مهارت‌های فردی‌تان برای مواجهه با چالش‌های زندگی به‌سراغ کتاب‌هایی با موضوع‌های مرتبط رفته‌اید؟ اگر جست‌وجویی ساده هم در میان کتاب‌ های خودیاری و توسعه‌ فردی کرده باشید، حتما نام مارک منسن و کتاب‌هایش را دیده‌اید. آثار او از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در حوزه توسعه فردی و خودیاری هستند. در این مقاله، بهترین کتاب‌های ترجمه‌شده او به زبان فارسی را معرفی می‌کنیم.

زندگی‌نامه

مارک منسن نویسنده و بلاگر اهل تگزاس متولد ۹ مارس ۱۹۸۴ است. او در سال ۲۰۰۷ از رشته علوم مالی دانشگاه بوستون فارغ‌التحصیل شد. از سال ۲۰۰۷ مارک نوشتن را به‌عنوان بلاگر با موضوع‌های روان‌شناسی، روابط، رشد شخصی و فرهنگ شروع کرد. کتاب های مارک منسن تاکنون ۳ بار به‌عنوان پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز معرفی شده‌اند. او اکنون یک مدرسه آنلاین به‌نام «The Subtle Art School» دارد که کارگاه‌ها و دوره‌های آنلاین خود را در آن برگزار می‌کند. در ادامه با بهترین کتاب‌های این نویسنده آشنا می‌شویم.

رونیکس

۱. عشق کافی نیست

عشق کافی نیست از کتاب های مارک منسن

مترجم (پیشنها کاربران): سیمین محمدی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): میلکان
تعداد صفحه: ۲۲۴

شروع یک رابطه و ماندن در آن بدون سواد و مهارت‌های رابطه قطعا چالش‌ها و آسیب‌های زیادی را برای طرفین به‌ همراه دارد. مارک منسن در این کتاب مهارت‌های ضروری برای داشتن رابطه سالم را آموزش می‌دهد از جمله اهمیت و ضرورت نه گفتن، تشخیص واقعیت‌ها از خیال‌پردازی، گفت‌وگوی سالم و بیان درست نیازها که در قالب مثال‌‌هایی از زوج‌های واقعی بیان شده‌اند.

ما باید در انتخاب روشی که موفقیت را با آن اندازه‌گیری می‌کنیم، دقت کنیم؛ چرا که معیارهایی که انتخاب می‌کنیم، تعیین‌کننده تمامی اقدامات و عقاید ما هستند؛ برای مثال، اگر تصمیم بگیرید که دوازده ساعت تلویزیون تماشا کردن در روز هدف نهایی و بزرگترین معیار موفقیت‌تان باشد، پس در عرض چند ماه خواهید دید که چاق و تنها و بیچاره (و موفق!) شده‌اید. اگر به این نتیجه برسید که بزرگترین معامله‌گر مواد مخدر در محله بودن تعریف‌تان از موفقیت باشد، پس ممکن است گلوله بارانتان کنند.

۲. هنر ظریف رهایی از دغدغه

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه از کتاب های مارک منسن

مترجم (پیشنها کاربران): میلاد بشیری
انتشارات (پیشنهاد کاربران): میلکان
تعداد صفحه: ۱۹۲

پذیرفتن محدودیت‌ها و نقص‌ها شعار اصلی کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه» است. در این کتاب مارک منسن راه خوشبختی و آرامش را در تلاش بی‌وقفه برای بی‌نظیربودن نمی‌داند، بلکه دید واقع‌بینانه و پذیرفتن محدودیت‌ها را عامل اصلی موفقیت معرفی می‌کند. او همچنین در این اثر وجود ترس، اضطراب، احساس گناه و دیگر احساسات منفی را طبیعی می‌داند و مواجهه آگاهانه با این احساسات را راه‌حل بسیاری از مشکلات می‌داند. اگر از اضطراب و خودسرزنشگری در عذابید، این کتاب مخصوص شماست تا یاد بگیرید چطور احساسات خود را مهار کنید.

مشکل واقعی این است: جامعه امروز ما از طریق عجایب فرهنگ مصرف‌گرا و شبکه‌های اجتماعی و خودنمایی و هی ببین زندگی من خیلی از زندگی تو جذاب‌تر است نسلی را پرورش داده که عقیده دارد داشتن تجربیات منفی‌ مانند اضطراب، ترس، گناه و… اصلاً خوب نیست.

۳. اوضاع خیلی خراب است

کتاب اوضاع خیلی خراب است از کتاب های مارک منسن

مترجم (پیشنها کاربران): سمانه پرهیزکاری
انتشارات (پیشنهاد کاربران): میلکان
تعداد صفحه: ۲۳۹

اضطراب پنهان از شایع‌ترین بیماری‌های دنیای امروز است. اگر مدام در تلاش برای به‌دست‌آوردن آرامشید اما هرچه بیشتر تلاش می‌کنید کمتر احساس آرامش دارید، بی‌شک شما دچار اضطراب پنهانید. مارک منسن در کتاب «اوضاع خیلی خراب است» راه رهایی از این اضطراب را درک درست رنج‌ها و سختی‌های زندگی می‌داند؛ به‌نظر او چیزی که باید برای آن تلاش کنیم نحوه مواجهه درست با رنج‌هاست.

اگر توی فروشگاه استارباکس کار می‌کردم، به‌جای نوشتن اسم مردم روی فنجان قهوه‌شان، جملات زیر را می‌نوشتم: «شما و تمام کسانی که دوستشان دارید، روزی خواهید مرد. تنها بخش کوچکی از چیزهایی که گفته‌اید یا کارهایی که انجام داده‌اید برای تعداد کمی از مردم اهمیت خواهند داشت، آن هم صرفاً برای یک مدت کوتاه. این حقیقت ناخوشایند زندگی است. تمام مسائلی که به آن‌ها فکر می‌کنید یا کارهایی که انجام می‌دهید، تنها گریز استادانه‌ای از این حقیقت‌اند. ما غبارهای کیهانی بی‌اهمیتی هستیم که در یک نقطه آبی پرسه می‌زنیم و به هم برخورد می‌کنیم. عظمتی برای خودمان تجسم می‌کنیم و اهدافی برای خودمان می‌سازیم. اما راستش را بخواهید، ما هیچ نیستیم. پس از قهوه لعنتی‌تان لذت ببرید.

۴. شادبودن کافی نیست

شاد بودن کافی نیست از کتاب های مارن منسن

مترجم (پیشنها کاربران): مریم تبرا
انتشارات (پیشنهاد کاربران): میلکان
تعداد صفحه: ۲۶۴

احساسات از پیچیده‌ترین ویژگی‌های انسان است که تأثیر زیادی بر تصمیمات ما دارد. حتی لطیف‌ترین و مثبت‌ترین احساسات هم می‌توانند به فرد و اطرافیانش آسیب بزنند و به همین دلیل درک درست احساسات و تفکیک آنها به ما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشیم. مارک منسن در کتاب «شادبودن کافی نیست» درباره احساساتمان اطلاعات کاربردی و توصیه‌های مفیدی ارائه می‌کند که احتمالا راهگشای بسیاری از پیچیدگی‌های احساسی ماست. اگر تصمیم‌گیری‌ برایتان مشکل است، این کتاب برای شماست.

زمانی‌ که احساساتتان را از تصمیماتتان جدا می‌کنید، اغلب سبب می‌شوند پیچیدگی و عمقِ بیشتری از احساساتتان را تجربه کنید. برای مثال ممکن است در مقطعی احساس افسردگی کنید. اما اگر افسردگی‌تان را تفکیک و با دقتِ بیشتری آن‌ را بررسی کنید، ممکن است متوجه شوید از علت چیزی که باعث افسردگی‌تان شده است عصبانی هم هستید. حالا داریم به نتایجی می‌رسیم.

شما بگویید

تاکنون تجربه خواندن کتابهای مارک منسن را داشته‌اید؟ نگرش او و توصیه‌هایش در مهارت‌های فردی و کیفیت زندگی‌تان تأثیر داشته است؟ تا چه اندازه با مارک منسن و دیدگاه‌های او درباره زندگی و نحوه مواجهه با چالش‌های آن موافقید؟ نظرات خود درباره این نویسنده و کتاب‌هایش را در قسمت ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: جیمز کلیر؛ معرفی بهترین کتاب‌های نویسنده عادت های اتمی
منبع markmanson
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. شهرام می‌گوید

    کتابهایی که بالا معرفی شدن،از بهترین کتابها در زمینه خودشون هستند.بطور کل، این نویسنده از زوایای دیگه ای به مسائل و چالشهای انسان امروزی داره و اغلب متون ترجمه شده ای هم که دیدم،ساده و روان هست و بطبع ارزش مطالعه رو داره

    1. زهرا سارایی می‌گوید

      ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.