سه روش مطمئن برای ایجاد انگیزه در تیم فروش

2

کارمند فروشِ باانگیزه از عناصر ضروری برای موفقیت شرکت‌تان است. رابطه‌ای که کارمندان با مشتریان و کاربران برقرار می‌کنند شالوده‌ی اصلی شرکت‌ شما را تشکیل می‌دهد. چنین کارمندانی نه تنها در بخش فروش، بلکه پایه و اساس شهرت و اعتبار شما محسوب می‌شوند. از سوی دیگر فروشندگانِ بی‌انگیزه و سوت‌و‌کور آرام آرام موجب فرسوده شدن این پایه و اساس شده، به اهدافتان ضربه‌ی سختی می‌زنند و مانع حرکت‌تان به سوی بازار‌های بزرگتر می‌شوند.

اگر مدیر‌فروش هستید، مسئولیت شما تنها انجام درست کارهایتان نیست، بلکه باید اطمینان یابید که تیم فروشتان هم به خوبی کارش را انجام می‌دهد و به اهدافش می‌رسد. مهم است که فروشندگان‌تان تنها بر وظایف خودشان تمرکز کنند، یعنی اینکه شما به عنوان یک مدیر، مسئول تمام تیمتان هستید. یکی از موثرترین راه‌هایی که می‌توانید مطمئن شوید تیم‌فروشتان در راستای انتظارات شرکت پیش می‌رود انگیزه دادن به آنهاست.

رونیکس

به آنها پاداش و تشویقی بدهید

انگیزه

اکثر افرادی که در محل کار هستند حقوق ماهانه یا ساعتی برای انجام کارشان می‌گیرند. تشویقی یا پاداش علاوه بر حقوق‌شان واقعا به آنها انگیزه می‌دهد. به عنوان مدیر فروش باید بدانید که همیشه راه‌هایی برای کاراتر کردن گروهتان وجود دارد و یکی از این راه‌ها ارائه‌ی تشویقی برای انگیزه دادن به تیم‌تان در جهت رسیدن به اهداف خاص است.

برای مثال اگر کارکنان‌تان به یک هدف فروش رسیدند، به عنوان پاداش به آنها کارت‌های هدیه بدهید. اگر موفقیت‌هایشان در رابطه با معامله با یک مشتری خاص تکرار می‌شود، به مهمانی ناهار دعوتشان کنید. اگر گزارش‌شان را به خوبی و زود تکمیل کردند، اجازه دهید یک ساعت زودتر به خانه بروند. به هر وسیله‌ای سعی کنید به کارکنان‌تان انگیزه دهید؛ یک تشویقی هر چند کوچک، موجب می‌شود که آنها بهتر و سخت‌تر کار کنند.

پول نقد یک محرک و انگیزه‌ی آزموده شده و مطمئن است. بسیاری از تیم‌های فروش رقابت‌های هفتگی، ماهانه، و فصلی به صورت فردی و گروهی انجام می‌دهند. در همین رابطه می‌توانید پارامتر‌های مختلفی متناسب با شغلتان تعیین کنید، از جمله: تعداد اجناس فروخته شده، تعداد حساب‌های باز شده و میزان سود به دست‌‌آمده.

برای بعضی از فروشندگان، داشتن یک سرگرمی کوچک در طول کار در انگیره دادن به آنها حتی از پول نقد موثرتر است. پاداش‌های معمولی برای رسیدن به اهداف و معیار فروش، شامل زودتر ترک کردنِ کار، گذراندنِ یک ساعت به شادی یا دادن بلیت یک مسافرت ممکن است پاداشی برای موفقیت‌هایشان در طی بازه‌های طولانی باشد. بعضی از فروشندگان حرفه‌ای به چیزی بیش از کارت‌های هدیه یا بلیت نیاز دارند؛ آنها می‌خواهند در حرفه‌ی خود موفق شوند و از نردبان ترقی بالا بروند.

کارکنان‌تان را ستایش کنید

انگیزه

آنها را به خاطر عملکرد خوبشان تحسین کنید. واژه‌ی محبت‌آمیزی که اغلب نادیده گرفته‌ می‌شود، می‌تواند یک دنیا معنی برای عضو سخت‌کوش تیمتان داشته باشد. آیا یکی از کارکنانتان به مشتری خدمات استثنایی ارائه کرده است یا موفق شده یک موضوع مهم برای مشتری و یا در رابطه با مشتری را حل کند؟حتما به آنها بفهمانید که تلاش‌شان و دستاوردهای‌شان را می‌بینید.

یک گام بیش‌تر بردارید و در مقابل دیگران آنها را ستایش کنید. عادت کنید که دستاورد‌های کارکنان‌تان را در جلسات هفتگی بیان کنید، مهم نیست چقدر کوچک هستند، این موجب می‌شود تا آنها احساس غرور کنند و برای آن که از آنها بیشتر ستایش شود سخت‌تر کار کنند.

خودتان الگوی کارکنان‌تان باشید

اگر می‌خواهیید تیم‌تان برای کار، 100% انگیزه داشته باشد، مطمئن شوید خودتان 100% کار می‌کنید. اگر انتظار دارید تیم‌تان ساعات طولانی در طول هفته سرِ کار باشند 10 صبح در دفترتان قدم نزنید و ناهار خوردن‌تان را دو ساعت طول ندهید. اگر انتظار دارید به شما احترام بگذارند، نشان دهید که چطور پیش سایر مدیران مؤدب هستید. الگو بودن در محل کار بسیار مهم است چون کارکنان احساس می‌کنند که از آنها همان کاری را می‌خواهید که خودتان انجام می‌دهید.

به عنوان یک مدیر باید برای عملکرد کارکنان‌تان پاسخگو باشید، بنابراین انگیزه‌ی کارکنان را بالا ببرید تا وظایفشان را به بهترین شیوه انجام دهند. در این مسیر از سه نکته‌ی بالا به خوبی استفاده کنید.

برگرفته از: businessnewsdaily mtdsalestraining

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. محمدهاشم حسینی می‌گوید

    ممنون خوب بود

  2. خانه ان ال پی می‌گوید

    عالي بود من هميشه مقالات سايت شما را مي خوانم