طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با ۱۶ نکته خلاقانه

4

فضای اطراف ما تأثیر زیادی بر روحیه‌مان می‌گذارد. بنابراین باید به‌خاطر خودمان هم که شده برای زیبایی آن، وقت و انرژی بگذاریم. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله ایده‌هایی جالب و خلاقانه برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ارائه بدهیم. تمام چیزی که برای درست کردن یک اتاق رؤیایی نیاز دارید، در این مقاله آورده شده است.


حتما بخوانید: رنگ‌ها چطور حال‌و‌هوای شما را تغییر می‌دهند؟

۱. استفاده از همه‌ی رنگ‌ها برای رسیدن به بهترین نتیجه (دکور رنگی)

رونیکس

در همه جای این اتاق، از بالش‌ها گرفته تا دیوارها، رنگین‌کمانی از رنگ‌های روشن دیده می‌شود. وقتی می‌خواهید از طیف تندی از رنگ‌ها استفاده کنید، برای جلوه‌ی بیشتر یک عنصر خاص را مرتب تکرار کنید. مثلا در این اتاق، جغدها نقش اصلی را دارند و روی بالش‌ها، روتختی‌ها، پرده‌ها و آثار هنری ظاهر می‌شوند. همچنین برای جلوه دادن بیشتر به رنگ‌ها از رنگ سفید، در رنگ‌آمیزی استفاده شده است.

۲. جالب و کاربردی

متمرکز درس خواندن می‌تواند کار خسته‌کننده‌ای باشد، ولی در اتاق جالبی مثل اینجا، پرداختن به درس و مشق، کمی آسان‌تر از جاهای دیگر است. میز مطالعه‌ی بزرگ و صندلی با جعبه‌ای برای جمع کردن خرده ریزه‌ها، یک محیط کاری کوچک ایجاد کرده است. از طرفی وقتی زمان استراحت می‌رسد، صندلی‌های راحتی، با رنگ‌های شاد و جذاب و شکل جالب‌شان، اتاق را به جایی برای خنده و شادی با دوستان تبدیل می‌کنند.

۳. اتاقی بدون رنگ صورتی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه - بدون رنگ صورتی

در این اتاق از رنگ‌های مرسوم و سنتیِ دخترانه استفاده نشده و درعوض، استفاده از طیف نارنجی به همراه رنگ متضاد آن یعنی آبی، شکل مدرنی به آن داده است. گل‌های چاپ شده هم به این دکور اضافه شده‌اند که برای حفظ طراحی مدرن، بیشتر حالت گرافیکی دارند.

۴. قدرت رنگ‌ها

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه - قدرت رنگ ها

برای تغییر رنگ خشک و سرد دیوار، می‌توانید خودتان به‌راحتی این دکور ساده را پیاده کنید. با استفاده از نوار نقاشی روی دیوار مربع‌هایی با ابعاد مختلف علامت‌گذاری کنید. سپس درون این مربع‌ها را با رنگ‌های مختلف پر کنید. مثلا در اینجا از مربع‌های تمشکی رنگ و هلویی روی دیوار استفاده شده است.

۵. تغییر دکوراسیون با بزرگ‌تر شدن دخترتان

تغییر دکوراسیون با بزرگ‌تر شدن دخترتان - دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

زیبایی مهم است ولی کاربردی بودن دکوراسیون از آن مهم‌تر است. با بزرگ‌تر شدن دخترتان، مبلمان سفید همچنان می‌تواند سر جای خود بماند. ملافه‌ها، لوازم تزئینی و رنگ دیوارها می‌توانند به‌راحتی براساس سلیقه‌ی شخص تغییر داده شوند. وسایل داخل کابینت‌ها و قفسه‌ها هم می‌توانند به‌جای عروسک و اسباب‌بازی با مجلات و لوازم آرایشی پر شوند.

۶. سبک خاص

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با سبکی خاص

برای اینکه جلوه‌ی خاصی به اتاق دختر کوچک‌تان بدهید، کهنه و نو را با هم ترکیب کنید. روتختی‌هایی که با حرف اول اسم تزئین شده‌اند، قدیمی و کلاسیک‌اند ولی با استفاده از رنگ قرمز برای آن حاشیه‌ی مدرنی درست شده است. گل‌های شیک پرده هم با طرح چاپی روی بالش‌ها تضاد دارند. پرده‌ها از ارتفاع بالا و نزدیک به سقف آویزان شده‌اند تا طرح روی پارچه‌شان بیشتر به چشم بیاید.

۷. نوشتن روی دیوار

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با نوشتن شعر روی دیوار

یک شعر زیبا روی دیوار، فضای هنری‌ای به آن می‌بخشد. برای این کار نیاز نیست که حتما هنرمند باشید و خودتان روی دیوار طرح بکشید. می‌توانید به فروشگاه بروید و عکس برگردان بخرید. حواس‌تان باشد که حتما رنگ نوشته‌ها با رنگ دیوار متضاد باشد تا کلمات واضح دیده شوند.

۸. استفاده از نقطه‌ها

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با استفاده از نقطه ها

تم خال‌خالی و رنگارنگ که بین‌شان خال‌های قهوه‌ای هم قرار گرفته، نمای خاصی به اتاق می‌دهد. از این خال‌خالی‌های شاد روی دیوارها و ملافه استفاده شده است (برای ایجاد چنین نمایی می‌توانید از عکس برگردان استفاده کنید). کمی خال‌خالی روی بالش‌ها هم بپاشید تا به این ترتیب اتاق برای دختر کوچولویی که دارد رشد می‌کند و پا به دوران نوجوانی می‌گذارد آماده شود.

۹. ناحیه‌بندی اتاق

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با ناحیه بندی اتاق

برای کارها و منظورهای خاص، اتاق را ناحیه‌بندی کنید. یک نیمکت دنج و راحت کنار پنجره جای خوبی برای مطالعه کردن است. جعبه‌های بزرگ داخل قفسه‌ها، اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها را در یک مکان جمع می‌کنند. یک میز کوچک در وسط اتاق می‌تواند برای چای خوردن با دوستان یا مطالعه کردن و انجام پروژه‌های درسی جای خوبی باشد.

۱۰. یک دکور جالب برای همه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه - دکوری جالب برای دو نفر

شریک شدن دو خواهر در یک اتاق می‌تواند خوراک جروبحث باشد. بهتر است این را در نظر داشته باشید. اگر دخترها آن‌قدری بزرگ هستند که برای دکور اتاق نظر بدهند، از آنها نظرشان را بپرسید. این‌طوری اتاق‌شان را بیشتر دوست دارند. همچنین برای هرکدام‌شان منطقه‌ای در نظر بگیرید تا حس کنند جای مخصوص به خودشان را دارند. نکته‌ی دیگر اینکه: برای آینده هم برنامه‌ریزی کنید. از همان وقتی که کودک‌تان درون گهواره است خودتان را برای تغییر مبلمان یا اضافه کردن تخت بزرگ‌تر و… آماده کنید.

۱۱. استفاده از پرده

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه - پرده برای تخت خواب

برای یک تخت ساده، سایبان درست کنید. پارچه را به اندازه‌ای ببرید که از سمت طول و عرض تخت، آویزان شود. مثل شکل، گوشه‌های این پرده را بدوزید یا با استفاده از نوار ببندید. گوشه‌های پرده را هم به سقف پیچ کنید.

۱۲. استفاده از وسایل قدیمی برای دکور جدید

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با استفاده از وسایل قدیمی

یک میز قدیمی را رنگ کنید و برای جلوه دادن بیشتر، به آن یک آینه اضافه کنید. از این میز می‌توان برای گذاشتن کتاب، لپ‌تاپ و یا مطالعه استفاده کرد. برای تکمیل کار یک صندلی هم کنار آن بگذارید و روی آن را با وسایل زیبای دخترانه تزئین کنید.

۱۳. ساده ولی شیک

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک

این اتاق زیبا که در آن فقط از رنگ‌های آبی و صورتی استفاده شده، ثابت می‌کند که برای ایجاد یک فضای زیبا حتی استفاده از تنها دو رنگ هم می‌تواند کافی باشد. برای این کار می‌توانید چند رنگ دلخواه انتخاب کنید و در سطح بزرگی از آنها استفاده کنید. مثلا یکی برای دیوارها و دیگری برای روتختی. برای نما دادن بیشتر هم کمی رنگ سفید به اطراف اضافه کنید.

۱۴. استقبال از تغییر

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه - استقبال از تغییر

برای دختری که همیشه تغییر را دوست دارد، می‌توانید پیشنهاد این اتاق را بدهید. یک روتختی ساده با بالش‌هایی که می‌توان آنها را تغییر داد. برای شروع چند بالش روی تخت بگذارید و بعد اجازه بدهید دخترتان هم چند بالش دیگر با طرح‌های دیگر به آن اضافه کند. بنابراین برای تغییر ظاهر اتاق می‌توانید زود به زود بالش‌ها را عوض کنید.

۱۵. ترکیب گل گلی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به روش گل گلی

گل از مدت‌ها پیش، پای ثابت اتاق دختران بوده است. می‌توانید این سنت را حفظ کنید، ولی با استفاده از رنگ‌های روشن و طرح‌های چاپی زیبا و جالب به آن ظاهر جدیدی بدهید. مثلا در اینجا، پرتقالی با رنگ بنفش شاد ترکیب شده. دیوار و بالش‌ها هم با گل‌های گرافیکی تزئین شده‌اند. علاوه بر اینها پرده‌ها هم ظاهر مدرن‌تری به اتاق داده‌اند.

۱۶. دکور «به من نگاه کن!»

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تختخوابی با نرده‌های زیبا که ردیفی از پنجره‌ها و پرده‌های رنگارنگ دور آن را گرفته‌اند. در این اتاق، تختخواب در مرکز توجه قرار دارد. نور خورشید این اتاق را کاملا روشن می‌کند، البته می‌توان برای جلوگیری از ورود نور پرده‌های ضخیم را کشید. ممکن است این تخت برای یک دختربچه زیادی بزرگ به‌نظر برسد، ولی یک کار مقرون به صرفه است، چون به‌زودی این خانم کوچولو بزرگ خواهد شد.

برگرفته از: parents

چطور در فضای آنلاین جذاب و حرفه‌ای بنویسیم؟
راهکارهایی برای اینکه جذاب، حرفه‌ای و تاثیرگذار بنویسیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. عيسي می‌گوید

    سلام صبح شما بخير مقاله جالب بود. به نظر من هر شش ماه دکوراسیون اتاق خواب بچه ها تغيير بدهيم. شادابي خاصي ايجاد مي كنيم.

    1. حکیمه زنجانی می‌گوید

      سلام. بله «تغییر» می‌تونه خیلی وقتا خوب باشه.

  2. فاطمه می‌گوید

    با عرض سلام و وقت بخیر.
    امروز با سایتتون آشنا شدم و دیدم مطالب جالب و خوبی دارین.
    در مورد این مطلب با توجه به اینکه تو سایت های دیگه ای هم از این عکس های فانتزی و خارجی! استفاده شده و مطلبی مرتبط با اون تصاویر گذاشته شده دوست دارم بگم که این مدل ها همشون خارجی هستن و تو ایران یا وجود ندارن و یا خیلی گران هستن.
    به علاوه اینکه اتاق خواب های بزرگی هم دارن. اگر یک نگاه سطحی هم به این عکس ها داشته باشین متوجه میشین که چقدر وسایل لوکس و فانتزی هستن که درکشورمون کم پیدا میشن. من خودم پارسال سرویس خواب5تکه ای گرفتم با قیمت معمولی که با اینکه نسبتا زیبا هست ولی عمرا به پای مدل های خارجی برسه چون اینجا گرون ترین سرویس خواب هاهم باز به پای مدل های خارجی نمرسه.
    در کل خواستم بگم کاش سایت شما و دیگر سایت ها درمورد دکوراسیون داخلی مطالب و عکس هایی رو بزارن که دقیقا به وضع و ظاهر کشورمون بیاد نه صرفا ترجمه کردن از یک سایت خارجی و عکس های اونا و مطالبی که بیشتر برای خوداونا نوشته شده نه برای ما

  3. شیما می‌گوید

    سلام ..مطلب عالی بود.
    سوالی ازتون داشتم.
    بنده اتاق خواب بزرگی دارم و تقریبا نمیدونم با چی پرش کنم.
    طرح کلی اتاق کرم و گردویی هست
    ایده ای برای پر کردن اتاق به ذهنتون میرسه؟