کتاب عملی کردن دانسته‌ ها؛ کتابی که یاد می‌دهد از دانسته‌‌هایمان جور دیگر استفاده کنیم

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی: know can do!: Put your know-how into action
  • عنوان فارسی: عملی کردن دانسته‌ها
  • نویسند گان: کن بلانچارد ، پاول ج.میر، دیک روت
  • سال انتشار: ۲۰۰۷

درباره‌ی کتاب

پیشگفتار کتاب عملی کردن دانسته‌ ها چنین آغاز شده است: وقتی به‌نوشتن «عملی‌کردن دانسته‌ها» فکر می‌کنم، می‌بینم زمان زیادی طی شد و می‌توان گفت برای خودش گذشته‌ای داشت. سال‌ها پیش، یکی از دوستان عزیزم از من پرسید بزرگ‌ترین ناامیدی من در دوران کاری‌ام چه بوده است؟ این پرسش ژرف و فکورانه، انگیزه‌ی برخی تفکرات درونی من شد. آن هنگام بود که فهمیدم آنچه بیش از همه مرا ناراحت می‌کند این‌ است که کار من تأثیر مطلق و جامع و همیشگی ندارد. با وجودی که کتاب‌هایم توسط افراد زیادی خوانده می‌شوند، اما بسیاری از مردم مفاهیمش را دنبال نمی‌کنند و در کارهای روزمره به‌طور مداوم و مستمری به‌کار نمی‌برند…

نویسنده، در این کتاب به‌دنبال پاسخی‌ است برای یک مشکل. چیزی که خود آن‌ را «حلقه‌ی گمشده» می‌نامد: حلقه‌ی گمشده‌ی پروسه‌ی فراگیری به‌هنگام کتاب خواندن، سی‌دی گوش دادن یا شرکت در سمینارها و کلاس‌های آموزشی.

رونیکس

چرا مردم به‌چیزی که یاد می‌گیرند فورا عمل نمی‌کنند؟ این کتاب سه دلیل برای آن مطرح کرده است: تلنبار شدن اطلاعات، فیلترسازی منفی، و عدم پیگیری. قدرت تکرار (تکرار فاصله‌دار، شرطی سازی رفتاری) را هم به‌عنوان راهکار عملی این مشکل معرفی می‌کند.

این کتاب، یک عنوان دیگر هم دارد: دانسته‌ها به‌کار می‌آیند (رموز ناگفته‌ی مطالعه و یادگیری).

در حاشیه

کن بلانچارد، نویسنده و کارشناس مدیریت اهل ایالات متحده است. او تاکنون بیش از ۶۰ عنوان کتاب نوشته است که بیشتر آنها با همکاری نویسندگانی دیگر بوده است. موفق‌ترین کتاب او با عنوان مدیر یک دقیقه‌ای بیش از ۱۳میلیون جلد فروش داشته و به زبان‌های زیادی ترجمه شده است. او در این کتاب، از همراهی پاول جی‌.میر (بنیان‌گذار مؤسسه‌ی «انگیزه‌های موفق») و دیک روت (سخنران) بهره برده است.


در ادامه بخوانید: خودگویی مثبت و نقش آن در موفقیت و رشد فردی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.