۹ اشتباه ورزشی که مانع رسیدن شما به اندام دلخواه‌تان می‌شود

0

از آنجایی‌که همه‌ی ما خودمان را دوست داریم، اهمیت زیادی به سلامتی و زیبایی ظاهری خود می‌دهیم. بنابراین معمولا ورزش بخش مهمی از برنامه‌ی روزمره‌ی اغلب ما را تشکیل می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید ورزش نه تنها یکی از عوامل مهم در حفظ سلامتی بدن، بلکه به‌عنوان بهترین مسیر رسیدن به تناسب اندام شناخته می‌شود؛ اما چرا خیلی از ما سختی زیادی می‌کشیم و در بسیاری از مواقع برای رسیدن به تناسب اندام، لذت ورزش‌کردن را قربانی رنج تمرینات ورزشی سنگین می‌کنیم، اما به نتیجه‌ی دلخواه خود نمی‌رسیم؟

از آنجایی‌که بسیاری از مواقع پاسخ این سؤال، درست در مقابل چشمان‌مان است، اما متوجه آن نمی‌شویم. تصمیم گرفتیم در این نوشته به اشتباهات کوچک هنگام ورزش بپردازیم که هرچند ناچیز هستند، اما مانع رسیدن ما به اندام دلخواه‌مان می‌شوند.

رونیکس

۹. انجام تمرینات طولانی کاردیو

بسیاری بر این باورند که تمرینات کاردیو برای قلب مفید هستند. ما هم نمی‌خواهیم منکر مفیدبودن این تمرینات شویم. وقتی تمرینات کاردیو را انتخاب می‌کنید باید به محدودیت‌های بدن خود هم واقف باشید، چون تمرینات کاردیوی سخت و طولانی‌مدت، می‌تواند تأثیرات منفی‌ رو سیستم قلب‌وعروق فرد داشته باشد. یادتان باشد نمی‌گوییم تمرینات کاردیو را رها کنید، اما در انجام این تمرینات افراط نکنید. توصیه‌ی ما این است که برای مثال اگر یک ساعت تمرینات کاردیو انجام می‌دهید، این زمان را به نیم ساعت کاهش دهید.


حتما بخوانید: ورزش هوازی چیست و چه تاثیری بر بدن ما دارد؟

۸. انتخاب رژیم غذایی کم کالری

مواد غذایی که چربی‌ های سالم دارند مثل انواع ماهی و آواکادو را جایگزین مواد غذایی بدون چربی کنید

رژیم‌های کم کالری، رژیم‌های غذایی سالمی برای حفظ سلامتی و جلوگیری از پیری قلب هستند و جزو موانع ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شوند، اما مشکل اینجاست که این نوع رژیم‌ها چربی کمی دارند و بدن در طول تمرینات ورزشی به مقدار مشخصی؛ چربی‌های سالم، کربوهیدرات و پروتئین‌ نیاز دارد. پس برای دریافت چربی‌های ضروری بدن بهتر است مواد غذایی که چربی‌های سالمی دارند مثل انواع ماهی و آووکادو را جایگزین مواد غذایی بدون چربی کنیم.


حتما بخوانید: ۱۰ باور نادرست درباره تغذیه سالم که بین مردم رواج پیدا کرده است

۷. مصرف نوشیدنی‌های ورزشی (الکترولیتی)

باید بدانید که نوشیدنی های ورزشی (نوشیدنی‌های الکترولیتی که مخصوص ورزش هستند) قند زیادی دارند و متأسفانه نسبت به انواع نوشیدنی‌های خالص ورزشی یا آب آسیب بیشتری به بدن می‌رسانند، به خصوص اگر طی تمرینات ورزشی یا پس از اتمام ورزش‌های سنگین مصرف شوند. پس هم برای حفظ سلامتی بدن و هم برای رسیدن به اندام دلخواه، این نوع نوشیدنی‌ها را هنگام ورزش مصرف نکنید.

۶. ننوشیدن آب هنگام ورزش

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند هنگام ورزش آب ننوشند، اما دوستان عزیزم این باور کاملا اشتباه است. بدن طی فعالیت و تمرینات ورزشی مایعات زیادی از دست می‌دهد. بنابراین هنگام تمرینات ورزشی با ننوشیدن آب، بدن خودتان را شکنجه نکنید. این کار سلامت بدنی شما را تضعیف می‌کند.


حتما بخوانید: ۱۲ خاصیت باورنکردنی نوشیدن آب داغ

۵. بیشتر غذاخوردن

دوستان عزیزم ورزش منظم توجیه مناسبی برای پرخوری مابین تمرینات ورزشی نیست، پس خودتان را گول نزنید. برای حفظ اندام خود یا کاهش وزن نه‌تنها باید ورزش کنید، بلکه باید مراقب تغذیه‌ی خودتان هم باشید. پس باید سعی کنید بدون آنکه بخواهید خودتان را با غذانخوردن یا برعکس افراط در خوردن خوراکی‌های کم کالری عذاب بدهید، تغذیه درستی داشته باشید. فراموش نکنید بدن به‌طور متوسط طی یک ساعت ورزشِ مفید تنها حدود ۵۰۰ کیلو کالری، انرژی می‌سوزاند پس باید به اندازه‌ای کالری مصرف کنید که با سوزاندن این مقدار انرژی با ورزش به وزن دلخواه خود برسید.


حتما بخوانید: چگونه در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

۴. ورزش‌کردن با معده‌ی خالی یا کاملا پر

یکی از کارهایی که نباید با معده خالی انجام بدهید، ورزش کردن است. ورزش‌‌کردن با معده‌ی کاملا پر یا خالی اصلا ایده‌ی خوبی نیست. اگر با گرسنگی یا سیری زیاد ورزش کنید. احتمالا یا به دلیل خستگی یا چون احساس خوبی ندارید، نمی‌توانید تمرین‌تان را به پایان برسانید. توصیه می‌کنیم به‌جای نیم ساعت، یک ساعت و نیم تا دو ساعت قبل از ورزش‌کردن غذا بخورید. اینکار باعث موفقیت شما در رسیدن به هدف‌تان برای داشتن اندامی مناسب با انجام تمرینات ورزشی خواهد شد.

۳. استفاده از سونا یا حمام‌رفتن بعد از ورزش

هرگز پس از تمرینات شدید ورزشی از سونا استفاده نکنید و حمام هم نروید و به یک دوش‌گرفتن کوتاه با آب ولرم بسنده کنید، چون همان‌طور که پیشتر هم گفتیم طی تمرینات ورزشی، بدن مایعات زیادی از دست می‌دهد و فشار خون هم بالا می‌رود، رفتن به سونا یا حمام‌گرفتن در این شرایط می‌تواند باعث بهم‌خوردن حال‌تان شود. حتی ممکن است خطر خفگی فرد مورد نظر را تهدید کند. سعی کنید بعد از تمرینات ورزشی آب زیادی بنوشید و قبل از ورزش حمام کنید. ازطرفی می‌توانید به‌جای رفتن به سونا بلافاصله بعد از ورزش، بعد از دوش گرفتنی کوتاه از سونا استفاده کنید.


حتما بخوانید: ۵ کاری که هرگز نباید بعد از ورزش انجام دهید

۲. سردنکردن بدن در پایان تمرینات ورزشی

 بعد از تمرینات ورزشی سخت حتما باید به بدن‌ تان کشش بدهید

فراموش نکنید که بعد از تمرینات ورزشی سخت حتما باید به بدن‌تان کشش بدهید. انجام تمرینات کششی در پایان ورزش‌های سنگین، به کاهش دردهای عضلانیکه معمولا روز بعد از ورزش‌کردن دچارش می‌شویم کمک می‌کند. از طرفی بعد از انجام حرکات کششی احساس بهتری خواهید داشت.

۱. هر روز ورزش‌کردن

همان‌طور که خوب می‌دانید ورزش منظم و تغذیه‌ی مناسب بهترین مسیرِ رسیدن به اندام مناسب و دلخواه است، اما منظور از ورزش منظم، هر روز ورزش‌کردن نیست. اگر دائم درحال ورزش باشید، مدام احساس خستنگی خواهید کرد و این اصلا خوب نیست. از طرفی در این شرایط، بدن سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) را افزایش می‌دهد که این عامل، خود باعث اضافه وزن خواهد شد. بنابراین به‌جای هر روز ورزش و فشارآوردن به خودتان سعی کنید، بین جلسات تمرینی‌تان خواب کافی، استراحت و تغذیه‌ی مناسب و کافی داشته باشید.


در ادامه بخوانید: چرا زنان ژاپنی خوش اندام و جوان می‌مانند؟
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع brightside
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.