کتاب غول درونتان را بیدار کنید؛ کتابی برای لذت بردن از نهایت زندگی

3

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: Awaken the Giant Within
  • عنوان کتاب به فارسی: غول درونتان را بیدار کنید
  • نویسنده: تونی رابینز (Tony Robbins)
  • سال انتشار: ۱۹۹۲

درباره‌ی کتاب

بیدار شو و زندگیت را به‌دست بگیر! تونی رابینز در «کتاب غول درونتان را بیدار کنید» مؤثرترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های تسلط بر احساسات، بدن، روابط، مسائل مالی و زندگی را ارائه می‌دهد.

تونی رابینز متخصص روان‌شناسی تغییر است. او برنامه‌ای قدم‌به‌قدم را معرفی‌ می‌کند و در آن درس‌های اولیه‌ی تسلط بر خود را ارائه می‌دهد. به کمک این درس‌ها می‌توانید هدف واقعی خود را کشف کنید، می‌توانید کنترل زندگی خود را برعهده بگیرید و نیروهای سرنوشت‌ساز را کنترل کنید.

رونیکس

«کتاب غول درونتان را بیدار کنید» پنج ایده‌ی اصلی را در بر می‌گیرد:

۱. سه تصمیم وجود دارند که می‌توانند سرنوشت شما را تغییر دهند:

  • تصمیم شما در مورد اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید؛
  • تصمیم شما در مورد اینکه به چه چیزهایی اهمیت می‌دهید؛
  • تصمیم شما در مورد اینکه چطور به نتیجه‌ی موردنظر برسید.

۲. پنج عامل اصلی در زندگی شما وجود دارند: عقاید یا قوانین، ارزش‌ها، نقطه‌عطف، مسائل و وضعیت احساسی شما. با تغییر هرکدام از این عوامل می‌توانید تغییر عظیم و چشمگیری در زندگی خود ایجاد کنید.

۳. هر کاری می‌کنید یا برای این است که از درد اجتناب کنید یا برای اینکه می‌خواهید به لذت برسید.

۴. اتفاقات زندگی نیستند که به شما شکل می‌دهند. بلکه عقاید شما در مورد معنی این اتفاقات بیشترین اهمیت را دارند.

۵. روی هدف خود تمرکز کنید، نه روی ترس‌های خود.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر می‌خواهید از زندگی نهایت لذت را ببرید، «کتاب غول درونتان را بیدار کنید» برای شماست. به کمک این کتاب می‌توانید انرژی و انگیزه‌ی کافی برای داشتن زندگی عالی را به‌دست بیاورید. این کتاب را به یک‌باره نخوانید. هر روز چند صفحه از آن را بخوانید و تمام طول روز در مورد آن فکر کنید.

تمام تمرین‌هایی را که رابینز در این کتاب توصیه کرده است، انجام دهید. این تمرین‌ها کمک می‌کنند تفکرات و سبک زندگی ناسالم خود را تغییر بدهید.

تونی رابینز در این کتاب به شما نشان می‌دهد قدرت ذهن از آنچه فکر ‌می‌کنید، چشمگیرتر است. او به شما یاد می‌دهد از این قدرت استفاده کنید تا از زندگی خود لذت ببرید و همان‌طور که می‌خواهید زندگی کنید.

در حاشیه

«کتاب غول درونتان را بیدار کنید» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سرتاسر آمریکاست. بیش از یک میلیون نسخه از این کتاب فروش رفته است و منتقدین زیادی از آن استقبال کرده‌اند.

تونی رابینز کتاب‌های دیگری را نیز در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی نوشته که همه‌ی آنها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا هستند. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • قدرت بی‌پایان؛
  • قدم‌های بزرگ؛
  • پول: بازی را یاد بگیر؛
  • شکست‌ناپذیر: کتابی در مورد آزادی مالی شما.

تونی رابینز نویسنده، کارآفرین، انسان‌دوست و مشاور است. او چندین شرکت را بنیان‌گذاری کرده است. این شرکت‌ها سالیانه تقریبا ۶ میلیارد دلار فروش دارند. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ او در فهرست ۱۰۰ فرد قدرتمند مجله‌ی Worth قرار داشت.

رابینز کار خود را در ۱۷ سالگی با انجام تبلیغات برای سخنرانی‌های انگیزشی جیم ران (Jim Rohn) آغاز کرد. در سال ۱۹۸۸ اولین کتاب خود با عنوان «قدرت شخصی» را منتشر کرد. این کتاب در پیشرفت او به‌عنوان مشاور حرفه‌ای تأثیر بسزایی داشت.

آنتونی رابینز در سال ۱۹۹۷ سمینارهای خود را در زمینه‌ی رهبری آغاز کرد. تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر در ۱۰۰ کشور مختلف، زندگی خود را به کمک آموزه‌های او تغییر داده‌اند.


در ادامه بخوانید: کتاب عاشقش باش، ترکش نکن؛ به شما یاد می‌دهد از شغل‌تان راضی باشید
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. فریدون می‌گوید

    باسلام
    کتاب خوبیه

    1. الهام ناصری می‌گوید

      سلام. بله واقعا. در ژانر خودش این یکی از بهترین کتاب‌های موجود در بازاره. امیدوارم از خوندن خود کتاب هم لذت ببرید.

      1. فریدون می‌گوید

        سلام ، ممنونم