سفر به یونان؛ ۲۵ کار حیر‌ت‌انگیزی که می‌توانید در یونان انجام دهید

0

یونان سرزمین اساطیر باستان است. اگر به باستان‌شناسی، تاریخ، هنر و فلسفه علاقه دارید، نباید سفر به یونان را ازدست بدهید. یونان از مجموعه‌ی جزایر زیبا با خانه‌های سفید چشم‌نواز، ویرانه‌ی سازه‌های کهن، موزه‌های جذاب و شهرهای ساحلی زیبا تشکیل شده است. از شهرهای بزرگ مانند آتن گرفته تا روستاهای کوچک ساحلی، یونان سرزمین مناظر چشم‌نواز و کسب تجربیات تازه است. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید با بهترین جاذبه‌های گردشگری یونان بیشتر آشنا بشوید.

راهنمای مطالعه نمایش

۱. گشت‌وگذار در آکروپولیس

بازدید از آکروپولیس می تواند مهمترین زیبای سفر به یونان باشد.

آکروپولیس در مرتفع‌ترین نقطه‌ی پایتخت یونان یعنی آتن قرار دارد. آکروپولیس مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری یونان است. در این بنای مرمری، مجسمه‌ی آتنا از الهه‌های یونان باستان و محافظ شهر آتن قرار دارد.

رونیکس

هر کسی که به معماری باستانی علاقه‌مند باشد، می‌تواند ساعت‌ها را در آکروپولیس بگذراند و از زیبایی‌های آن شگفت‌زده بشود. شما می‌توانید از گذرگاه‌های داخل آکروپولیس عبور کرده و ساعت‌ها محو تماشای ستون‌های دوریسی (یکی از شیوه‌های معماری کلاسیک) و معابد تماشایی مانند معبد پارتنون بشوید.

۲. بالارفتن از کوه المپ

سفر به یونان - کوه المپ از جاذبه های گردشگری در یونان است.

کوه المپ یکی از معروف‌ترین کوه‌ها در جهان است. اگر از طرفداران اساطیر یونانی هستید، نباید در سفرتان دیدن این کوه را از قلم بیندازید. برای بالارفتن از این کوه باید ابتدا به شهر لیتوچورو که در دامنه‌ی کوه قرار دارد، بروید. در آنجا با توجه به توانایی و میزان آمادگی جسمانی‌ می‌توانید بخشی از مسیر یا همه‌‌ی آن را طی کنید.

در اساطیر یونانی کوه المپ جایی است که تخت زئوس (پادشاه خدایان) در آن قرار داشت. همچنین هادس (فرمانروای مردگان) از این کوه بر جهان مردگان و دنیای زیرزمینی فرمانروایی می‌کرد. بنابراین هنگام بالارفتن از این کوه می‌توانید افسانه‌های مرتبط با این کوه را پیش خود تجسم کنید و از طی مسیر لذت ببرید.

۳. بازدید از دریاچه‌ی پلاستیرا

دریاچه پلاستیرا از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

دریاچه‌ی پلاستیرا با جاذبه‌های طبیعی یونان یک تفاوت بزرگ دارد. برخلاف سایر جاذبه‌های طبیعی یونان، این دریاچه ساخته‌ی دست بشر است. ولی این نکته از ارزش‌های آن نمی‌کاهد.

این دریاچه با درختان بلوط و شاه‌بلوط احاطه شده و می‌توانید در آنجا به قایق‌رانی یا رودگردی (رفتینگ) بپردازید. همچنین می‌توانید مسیر کنار این دریاچه را پیاده یا سوار بر اسب طی کنید.

این دریاچه در منطقه‌ی کاردیتسا قرار دارد. در این منطقه می‌توانید بعدازظهرهای هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

۴. لذت بردن از تماشای سبک معماری در جزیره‌ی سانتورینی

تماشای معماری زیبای جزیره ی سانتورینی از جاذبه های سفر به یونان محسوب می شود.

سانتورینی یا جزیره‌ی تیرا یکی از زیباترین نقاط کره‌ی زمین برای گذراندن ماه‌عسل است. سانتورینی را به‌خاطر تصویر کارت پستالی می‌شناسند که در آن خانه‌های سفید سنتی در زیر خورشید داغ یونان قرار گرفته‌اند و با دریا و کلیساها تصویر زیبایی را می‌سازند.

با قدم‌زدن در این جزیره می‌توانید از تماشای معماری جذاب آنجا لذت ببرید. مناظر این جزیره حاصل فعالیت‌های آتشفشانی بوده و یکی از تماشایی‌ترین چشم‌اندازها را در سرتاسر یونان دارد.

۵. بازدید از مکان باستانی دلفی

شهر باستانی دلفی از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

این مکان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از جذاب‌ترین نقاط توریستی در یونان است. این مکان در کنار کوه پارناسوس قرار دارد و در گذشته‌های دور، زیارتگاهی بوده که افراد برای زیارت آپولون به آنجا می‌رفته‌اند. آپولون خدای روشنایی، موسیقی، پیشگویی و شفابخشی در یونان باستان بوده است. در گذشته افراد برای دریافت راهنمایی پیشگویان به دلفی می‌آمدند. در سفر به این مکان می‌توانید از تماشای معابد، یک استادیوم زیبا، یک تئاتر و ویرانه‌های باستانی دلفی لذت ببرید.

دلفی در فاصله‌ی ۱۸۰ کیلومتری آتن قرار دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از این شهر خارج شوید و از نقاط جدید بازدید کنید، انتخابی عالی است.

۶. پیاده‌روی در پارک ساماریا گُرج

پارک ساماریا گرج از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

یکی از بهترین نقاط جزیره‌ی زیبای کرت (بزرگ‌ترین جزیره‌ی یونان)، پارک ملی ساماریا گرج است. اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، بازدید از این پارک را هرگز فراموش نکنید. این پارک ۱۶ کیلومتر مساحت دارد و در بعضی نقاط تنها ۴ متر عرض دارد.

این پارک برای پیاده‌روی بخش‌های مختلفی دارد. ولی پیاده‌روی در تمام قسمت‌های آن بیش از ۷ ساعت طول می‌کشد.

۷. بازدید از موزه‌ی آکروپولیس

موزه آکروپولیس از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مدرن در یونان موزه‌ی آکروپولیس است که در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شده است. این موزه از شیشه و فولاد ساخته شده و بسیاری از آثار تاریخی معروف یونان را در خود جای داده است.

موسکوفوروس که مجسمه‌ی مردی است که گوساله‌ای بر شانه‌ی آن قرار دارد و مرمرنماهای الگین (مرمرنماهای پارتنون) برخی از معروف‌ترین آثار موجود در این موزه هستند.

همچنین کافه‌ی موجود در این موزه بسیار معروف است. تراس این کافه منظره‌ی فوق‌العاده‌ای به آکروپولیس دارد.

۸. تماشای محل برگزاری تئاتر اپیداروس

بازدید از تئاتر اپیداروس از جاذبه های سفر به یونان محسوب می شود.

در شهر اپیداروس در منطقه‌ی آرگولیس، مکانی برای برگزاری تئاترها وجود داشته که این روزها می‌توانید از آنجا بازدید کنید. این مکان برای برگزاری مناسبت‌ها درنظر گرفته شده بود و به اسقلبیوس (خدای پزشکی و درمان) اختصاص داشت. معبد اسقلبیوس در کنار این تئاتر قرار دارد و می‌توانید هم‌زمان از هر دوی آنها بازدید کنید.

این مکان در قرن چهارم پیش از میلاد ساخته شد. می‌توانید در آنجا روی صندلی‌های سنگی مخصوص تماشاگران بنشینید و خود را درحال تماشای یک نمایش در دوران قدیم تجسم کنید.

۹. بازدید از صومعه‌های متئورا

صومعه های متئورا از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

شهرت متئورا به‌خاطر صومعه‌هایی است که روی صخره‌های بلند ساخته شده‌اند. راهبان ساکن این صومعه‌ها، پیروان کلیسای ارتدکس‌ شرقی (یکی از سه شاخه‌ی اصلی مسیحیت) هستند که در اثر تهاجم ارتش ترکیه به این منطقه گریخته‌اند.

۶ صومعه‌ی موجود در متئورا، این منطقه را به یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های مذهبی در یونان تبدیل کرده است. متئورا پر از سنگ‌های کهن و ستون‌های یک‌پارچه بوده و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. وجود این صخره‌ها و ستون‌ها، این منطقه را به یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین چشم‌اندازهای سرتاسر اروپا تبدیل کرده است.

۱۰. غارنوردی در غار ملیسانی

عار ملیسانی از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

غار ملیسانی از غارهای صخره‌ای بوده که در نزدیکی روستای کاراوومیلو قرار داشته و به‌خاطر زیبایی‌اش شناخته شده است. این غار تقریبا ۴ کیلومتر طول دارد و در اثر سایش صخره‌های نرم به‌وسیله‌ی آب در طول قرن‌ها ایجاد شده است. در داخل غار دریاچه‌ی معروف ملیسانی قرار دارد که در سال ۱۹۵۱ کشف شد. این غار به نیمف ملیسانی (از الهه‌های طبیعت در اساطیر یونان) اختصاص یافته بود و نام خود را نیز از او گرفته است. می‌توانید پس از پایین‌‌رفتن از تونل‌های غار، آب‌های فیروزه‌ای دریاچه‌ی ملیسانی را با قایق طی کنید.

۱۱. لذت بردن از زیبایی‌های معبد هفائستوس

معبد هفائستوس از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

منطقه‌ی دیدنی تیسیو در همسایگی آتن قرار دارد و معبد هفائستوس را در خود جای داده است. مانند سایر معابد یونان این معبد نیز به خدایان اختصاص یافته بود. این معبد به هفائستوس (خدای آهنگری، فلز و آتش) و آتنا (الهه‌ی جنگ و صنایع جنگی) تقدیم شده بود. این معبد در سال ۴۵۰ قبل از میلاد و بر بالای تپه‌ی آگوریو کرونوس ساخته شد.

معبد هفائستوس را هم، همان معمار معبد پارتنون ساخته که به‌خاطر ستون‌های زیبا و دکوراسیون مرمری خود شهرت یافته است. همچنین کتیبه‌ها و مجسمه‌های موجود در این معبد از مهم‌ترین آثار تاریخی در سرتاسر یونان به‌شمار می‌آیند.

۱۲. تماشای کانال کورینث

بازدید از کانال کورینث از جاذبه های سفر به یونان محسوب می شود.

یکی از شگفت‌انگیزترین شاهکارهای مهندسی در یونان، کانال کورینث است. ساخت این کانال قرن‌ها طول کشید. نرون (یکی از امپراتوران روم که از سال ۵۴ تا ۶۸ میلادی بر این سرزمین حکومت می‌کرد) ساخت این کانال را شروع کرد و درنهایت در قرن نوزدهم میلادی، فرانسوی‌ها ساخت آن را تمام کردند. دیوار سنگی اطراف این کانال بیش از ۶ کیلومتر طول و تا ۹۰ متر ارتفاع دارد.

همچنان از این کانال استفاده می‌شود و اگر در زمان مناسب آنجا باشید، می‌توانید عبور کشتی‌ها را مشاهده کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های این کانال، تجربه‌ی پرش بانجی (بانجی جامپینگ) بوده که باعث می‌شود تا از زیبایی این کانال بیشتر لذت ببرید. البته این کار برای افرادی که از ارتفاع می‌ترسند، مناسب نیست.

۱۳. بازدید از موزه‌ی باستان‌شناسی سالونیک

موزه باستان شناسی سالونیک از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

اگر به شهر سالونیک (تسالونیکی) می‌روید، موزه‌ی باستان‌شناسی سالونیک را فراموش نکنید. وزارت فرهنگ یونان این موزه را در سال ۱۹۶۲ ساخت. این موزه یکی از گنجینه‌های مدرن یونان و نمونه‌ی زیبایی از معماری جدید یونان به‌حساب می‌آید.

در این موزه می‌توانید آثار تاریخی مربوط به استان مقدونیه (استانی که شهر سالونیک مرکز آن است) را مشاهده کنید. این آثار در ۷ قسمت قرار دارند و داستان این منطقه را بازگو می‌کنند.

۱۴. تماشای کوه آتوس

صومعه های کوه آتوس از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

کوه آتوس در شبه‌جزیره‌ی خالکیدیکه قرار گرفته و در تاریخ یونان اهمیت چشمگیری داشته است. در سراشیبی این کوه ۲۰ صومعه قرار گرفته که از مراکز مسیحیت در کلیسای ارتدکس شرقی هستند و چشم‌انداز زیبایی را به‌وجود آورده‌اند. این صومعه‌ها هنوز به‌طور کامل فعال هستند و این امر آنها را به یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های راهبان تبدیل کرده است.

براساس قانون کهن حاکم بر این منطقه تنها گردشگران مرد می‌توانند وارد حریم صومعه‌ها بشوند.

۱۵. بازدید از کاخ مالیا

کاخ مالیا از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

کاخ مالیا در سال ۱۹۰۰ قبل از میلاد در شهر ساحلی مالیا ساخته شد. البته پس از آن در اثر بلایای طبیعی مانند زمین‌لرزه چندین بار مرمت و بازسازی شد. در اینجا مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های عکس‌ و مدل‌هایی وجود دارند که به شما در تجسم این مجموعه قبل از تخریب کمک می‌کنند. می‌توانید در این مکان آثار تاریخی ارزشمندی را مشاهده کنید. ازجمله‌ این آثار می‌توان به سنگ کِرنوس اشاره کرد که صفحه‌ای با ۲۴ سوراخ است.

۱۶. بازدید از شهر باستانی کورینتوس (کورینث)

شهر باستانی کورینث از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

این شهر باستانی در روستایی قرار گرفته که در خانه‌های امروزی و خرابه‌های یونان باستان در کنار هم قرار گرفته‌اند و ترکیب جالبی ساخته‌اند. در اساطیر یونان، خانه‌ی یاسون آرگونوت (یکی از پهلوانان اساطیر یونان) که پشم زرین را دزدید، در اینجا قرار داشت. در این مکان معبد آپولون و مکانی برای برگزاری تئاترهای باستانی وجود داشت. همچنین موزه‌ای در اینجا وجود دارد که می‌توانید در آنجا دانش تاریخی‌تان را افزایش بدهید.

به‌جز معبد آپولون که در قرن پنجم با معماری دوریسی (یونانی) ساخته شده، بیشتر سازه‌های این مجموعه معماری رومی دارد.

۱۷. تماشای مکان تاریخی فائستوس

بازدید از ویرانه های شهر تاریخی فائستوس از جاذبه های سفر به یونان به شما می رود.

فائستوس در ۶۰ کیلومتری شهر هراکلیون قرار گرفته و می‌توانید در آنجا از تماشای چشم‌انداز زیبای دشت مسارا و کوه ایدا لذت ببرید.

فائستوس شهر باستانی مجلل ویران‌شده‌ای است. کاخ فائستوس شبیه به کاخ کنوسوس است.

این شهر باستانی هنوز در حالت ویران و دست‌نخورده‌ قرار دارد و این موضوع به جذابیت آن برای گردشگران افزوده است. همه‌جای این مکان مانند یک کلاسِ درس تاریخ است که شما می‌توانید در اینجا چیزهایی مانند تئاتر، ساختمان اصلی کاخ، انبار و گورابه را مشاهده کنید. همچنین تماشای دیوارنگاره‌های فائستوس می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

۱۸. با حضور در موکنای، از تجسم افسانه‌ها و اسطوره‌های مربوط به آنجا لذت ببرید

موکنای از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

موکنای در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و شهرتش را مدیون افسانه‌ی ایلیاد و ادیسه‌ی هومر است. هومر مدعی بود موکنای به‌وسیله‌ی پرسئوس (پسر زئوس و دانائه) ساخته شده و خانه‌ی سلطنتی آترئوس (پادشاه موکنای در اسطوره‌های باستان) در آنجا قرار دارد.

فارغ از افسانه‌ها این مکان در قرن ششم قبل از میلاد ساخته شد و از مهم‌ترین جاذبه‌های این مکان می‌توان به دروازه‌ی شیر قدرتمند و گورستان سلطنتی اشاره کرد. همچنین در این مکان کاخ آگاممنون، دادگاه بزرگ و خانه‌های کوچک‌تری را مشاهده می‌کنید که در آنها آثار باستانی‌ای مانند گلدان جنگجو قرار دارد.

۱۹. افزایش دانش تاریخی با بازدید از موزه‌ی هولوکاست

موزه هولوکاست کالاوریتا از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

اگر به کالاوریتا (شهری در یونان که در جنگ جهانی دوم نازی‌ها بسیاری از ساکنان آن را کشتند) می‌روید، حتما از موزه‌ی هولوکاست کالاوریتا دیدن کنید. این موزه، تنها موزه‌ی هولوکاست در یونان است. این موزه به افتخار ساکنان این شهر که در جنگ جهانی دوم به‌دست نازی‌ها کشته شدند، ساخته شد.

این موزه در مکانی ساخته شده که پیشتر مدرسه بوده و بیشتر قربانیان جان خود را در آنجا ازدست داده‌اند. در اتاق و راهروهای موزه گالری‌هایی وجود دارند که وسایل شخصی قربانیان و عکس‌هایی از کالاوریتا در آن به‌چشم می‌خورد.

۲۰. استراحت در ساحل بالوس

ساحل بالوس از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

ساحل بالوس در گرامووسا پنینسولا واقع در جزیره‌ی کرت، یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و لذت‌بردن از موج‌سواری است.

در این ساحل تالاب‌های داخلی چشم‌نوازی وجود دارند که به‌وسیله‌ی حائلی از آب‌های لاجوردی جدا می‌شوند. آب شفاف این منطقه باعث می‌شود بتوانید ماهی‌ها، صدف‌ها و حیات زیر آب را مشاهده کنید.

در این مکان می‌توانید برای حمام آفتاب، سایبان و تخت‌های مخصوصی را اجاره کنید. این نقطه یکی از بهترین نقاط کرت برای حمام آفتاب و شناکردن است.

۲۱. بازدید از موزه‌ی زیتون و روغن زیتون یونانی

موزه‌ی زیتون و روغن زیتون از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

در خیابان اوتونوس آمالیاس واقع در شهر پاتراس موزه‌ی زیبای زیتون و روغن زیتون یونانی قرار دارد که می‌تواند در بین بازدیدتان از موزه‌های تاریخی، معابد و آثار تاریخی تنوع ایجاد کند. این موزه داستان زیتون را بازگو می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این ماده‌ی غذایی به بخشی مهمی از زندگی یونانیان تبدیل شده است.

در این موزه گالری‌هایی وجود دارند که نحوه‌ی استفاده از روغن زیتون به‌عنوان سوخت یا عطر را نشان می‌دهند. همچنین در اینجا انواع دستگاه‌های قدیمی تولید روغن زیتون را می‌بینید که هنوز درحال کار کردن هستند.

۲۲. بازدید از موزه‌ی آرامگاه سلطنتی ورجینا

موزه‌ی سلطنتی ویرجینا از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

اگر به استان مقدونیه می‌روید، بازدید از موزه‌ی آرامگاه سلطنتی ورجینا را فراموش نکنید. وقتی که از مسیر داخل این مکان به پایین بروید، به آرامگاه سلطنتی که در زیرزمین قرار دارد، می‌رسید. آرامگاه فیلیپ دوم که مربوط به سال ۳۳۶ قبل از میلاد است، در این مکان قرار دارد. همچنین در اینجا اشیایی را مشاهده می‌کنید که فیلیپ دوم برای زندگی پس از مرگ با خود دفن کرده است. سپری از طلا، عاج فیل، زره و یک جام نقره‌ای جزء این اشیاء هستند.

۲۳. پیاده‌گردی در جزیره‌ی کورفو

پیاده گردی در جزیره ی کورفو از جاذبه های سفر به یونان محسوب می شود.

گذر (تریل) کورفو در جزیره‌ی زیبای کورفو قرار داشته و می‌توانید در آنجا به پیاده‌گردی بپردازید. البته یادتان باشد که مسیر کوتاهی در پیش ندارید. اگر بخواهید مسیر ۲۲۰ کیلومتری این گذر را پیاده طی کنید، باید ۸ تا ۱۰ روز در راه باشید تا بتوانید تمام منظره‌های طول مسیر را مشاهده کنید. بیشتر مسیر گذر، خاکی بوده و در طول راه تالاب‌های فیروزه‌ای و قله‌های چشم‌نوازی را مشاهده خواهید کرد.

۲۴. دیدار از موزه‌ی هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر یونان از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

اغلب افراد یونان را به‌خاطر قدمت‌ و آثار تاریخی‌اش می‌شناسند. ولی اگر خواستید جنبه‌ی مدرن یونان را ببینید، به موزه‌ی هنرهای معاصر در هورا سر بزنید. در این موزه می‌توانید گالری‌های هنرمندان معاصر معروف از سرتاسر جهان را مشاهده کنید. همچنین بخش‌هایی از موزه صرفا به آثار نقاشان، مجسمه‌سازان و عکاسان یونانی تعلق دارد.

۲۵. تجربه‌ی حمام آفتاب در ساحل پسارو

ساحل پسارو از جاذبه‌ های سفر به یونان است.

ساحل پسارو در میکونوس یکی از معروف‌ترین نقاط یونان است که به‌خاطر تخت‌های آبی‌رنگ‌ مخصوص حمام آفتاب شناخته‌شده است. در این ساحل همیشه جو شادی و پای‌کوبی برقرار است و می‌توانید در رستوران‌های اینجا نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع میل کنید و به شادمانی بپردازید. ساحل پسارو جزو مکان‌های نسبتا گران در یونان محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید در کشتی‌های تفریحی این منطقه نیز به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازید.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی تفلیس؛ ۱۱ جاذبه‌ای که باید در گرجستان تجربه کرد

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع thecrazytourist
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.