جاهای دیدنی بانکوک؛ ۲۳ دیدنی‌ و کار هیجان‌انگیزی که می‌توان انجام داد

3

شهر بانکوک پایتخت تایلند است و شاید بتوان گفت که پایتخت ترافیک و راهبندان جهان نیز به‌شمار می‌رود. بانکوک شهری جذاب، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده است. این شهر نیز مانند بسیاری از پایتخت‌های دیگر جهان هرگز نمی‌خوابد و همیشه پرتکاپو و پرجنب‌وجوش است، زیرا در تمام ساعات شبانه‌روز مردم شاغل در حرفه‌های مختلف، مشغول کار و فعالیت هستند. این شهر ۸ میلیون نفر جمعیت دارد و از طبقات مختلف اجتماعی تشکیل شده است؛ از مردم فوق‌العاده فقیر تا فوق ثروتمندان، همگی در کنار هم جمع شده‌اند و همه‌ی آنها بانکوک را خانه‌ی خود می‌دانند.

بانکوک شهر بسیار زیبایی است و آشنایی با جاذبه‌های گرشگری آن خالی از لطف نیست. پس بیایید به جاهای دیدنی بانکوک و جالب‌ترین کارهایی که می‌توان در این شهر انجام داد، نگاهی بیندازیم.

رونیکس

۱. معبد بودای خوابیده (Wat Pho)

جاهای دیدنی بانکوک - معبد بودای خوابیده

معبد بودای خوابیده جایی است که هر گردشگری در بانکوک حتما باید از آن بازدید کند. در این معبد مجسمه‌ی بودای خوابیده‌ای قرار دارد که ارتفاع آن ۱۵ متر و طول آن نیز ۴۶ متر است. پاهای این مجسمه به‌تنهایی بیش از ۵ متر طول دارند. سرتاسر این مجسمه با لایه‌ای از طلا پوشانده شده و از نزدیک بسیار باشکوه و فوق‌العاده است. در داخل این معبد ۱۰۸ کاسه وجود دارد و در مسیر ورود به معبد می‌توانید سکه‌هایی را برای ریختن در درون این کاسه‌ها خریداری کنید. این کاسه‌ها نشان‌دهنده‌ی این هستند که بودا در مسیر رسیدن به کمال ۱۰۸ کار نیک را انجام داد. در زمانی‌ که در معبد هستید، می‌توانید کمی در آنجا بمانید تا از ماساژ سنتی تایلندی نیز بهره‌مند شوید.

۲. کاخ بزرگ (Grand Palace)

جاهای دیدنی بانکوک - کاخ بزرگ

در میان تمام مکان‌های دیدنی بانکوک، کاخ بزرگ معروف‌ترین جاذبه‌ی این شهر به‌شمار می‌رود و نمی‌توان بدون دیدن این کاخ بانکوک را ترک کرد. در گذشته این کاخ محل سکونت شاه و همچنین محلی برای انجام امور دولت تایلند بوده است. بازدید از کاخ بزرگ به ساعت‌ها زمان نیاز دارد، چون این کاخ بیش از ۲۱۴ هزار متر مربع مساحت دارد. در بیرون کاخ مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشید و وقتی که می‌خواهید وارد کاخ شوید فقط هزینه‌ی ورودی را بپردازید.

۳. سواری در قطار هوایی

فقط یک راه برای سفر کردن میان نقاط مختلف بانکوک با سرعت‌های مختلف و درعین‌حال خنک ماندن وجود دارد و آن نیز استفاده از قطارهای هوایی بانکوک است. قطار هوایی بانکوک با واگن‌هایی که از سیستم تهویه‌ی هوای مطبوع برخوردار است، بهترین وسیله‌ برای جابه‌جایی میان نقاط مختلف شهر به‌شمار می‌رود. در بیشتر مسیر در بالای ترافیک شهر قرار می‌گیرید و می‌توانید نمایی از شهر را مشاهده کنید و به‌علاوه، قطار مستقیم‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را طی می‌کند. تقریبا برای هر بخشی از بانکوک، ایستگاه قطاری وجود دارد و به‌این‌ترتیب، سفر برای شما بسیار ساده و راحت خواهد بود.

۴. بازار چاتوچاک (Chatuchak Market)

اگر به خرید علاقه دارید، حتما باید سری به این بازار بزنید، ولی اگر از خرید متنفرید، از این بازار فاصله بگیرید. بازار چاتوچاک با بیش از ۸۰۰۰ غرفه که مساحتی به‌اندازه‌ی ۲۷ آکر (واحد اندازه‌گیری زمین، معادل ۴۰۴۷ مترمربع) را پوشش می‌دهد، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان است. این بازار هر شنبه و یکشنبه دایر است و در روز تقریبا ۲۰۰ هزار بازدیدکننده را جذب می‌کند. در این بازار هر چیزی که فکرش را بکنید برای فروش عرضه می‌شود و تمام اجناس معمولا به قیمت محلی فروخته می‌شود، نه قیمت توریستی. حتما قبل از رفتن به بازار نقشه‌ای همراه داشته باشید تا ساعت‌ها در بازار گم نشوید.

۵. قایق‌سواری درطول رودخانه‌ی چائو فرایا (Chao Phraya)

بعضی‌ها بانکوک را «ونیز شرق» می‌نامند. این مسئله به‌دلیل جریان رودخانه‌ی چائو فرایا ازمیان شهر بانکوک و تمام کانال‌های کوچکی است که از آن تغذیه می‌کنند. این رودخانه نیروی حیاتی بانکوک است و حتی امروزه هم ۵۰ هزار نفر در قایق‌های فراوانی که درطول رودخانه بالا و پایین می‌روند، مشغول کار هستند. قایق‌سواری درطول این رودخانه بسیار جذاب است، زیرا در یک بخش آن ساختمان‌های بلند و هتل‌های فانتزی را می‌بینید و در بخش‌های دیگر آن، کلبه‌های چوبی و کودکانی را می‌بینید که در آب بازی می‌کنند. به‌راحتی می‌توانید در هر یک از توقفگاه‌های قایق‌ها پیاده و سوار شوید و به گردش در قسمت‌های مختلف شهر بپردازید.

۶. مرکز خرید سیام پاراگون (Siam Paragon)

مرکز خرید سیام پاراگون، گران‌ترین و فاخرترین بهشت عاشقان خرید است. این مرکز خریدِ به‌شدت محبوب، فروشگاه‌های فراوان و گوناگونی برای بهترین طراحان مد، بزرگ‌ترین آکواریوم جنوب شرق آسیا، سینمای چندمنظوره‌ای بسیار بزرگ و رستوران‌های فراوانی را در خود جای داده است که برای همه‌ی عمر می‌توانند به شما غذا بدهند. این مرکز خرید بیش از ۲۵۰ مغازه دارد که در بیشتر آنها تایلندی‌ها و خارجی‌های ثروتمند رفت‌وآمد می‌کنند. تولیدکننده‌های خودروهای گوناگونی مانند فراری و لامبورگینی نیز در داخل این مجموعه نمایشگاه‌هایی دارند و اگر جیب‌های پرپولی داشته باشید، حتما در اینجا می‌توانید چیزی را که به‌دنبالش هستید پیدا کنید.

۷. موزه‌ی ملی بانکوک

موزه‌ی ملی بانکوک محل نگهداری بزرگ‌ترین مجموعه‌ی مصنوعات و هنر تایلندی در سراسر تایلند به‌شمار می‌رود. این موزه را ابتدا شاه رامای پنجم (Rama V) برای نمایش هدایایی که پدرش به او داده بود، باز کرد. چیزهای جالب و فراوانی در این موزه وجود دارد، مانند سلاح‌های چینی، سنگ‌های قیمتی، عروسک، لباس و منسوجات و ماسک‌های خُن (Khon masks). روزهای پنجشنبه در موزه توری به‌زبان انگلیسی برگزار می‌شود که در صورت آشنایی به زبان انگلیسی می‌توانید از توضیحات ارائه‌شده در این تور بهره‌مند شوید و درمورد چیزهایی که در موزه می‌بینید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۸. ماساژ تایلندی

به‌احتمال زیاد تابه‌حال درمورد ماساژ تایلندی شنیده‌اید و شاید حتی به یکی از سالن‌های ماساژ تایلندی در محل زندگی‌تان رفته باشید. ولی بدون شک کیفیت این ماساژها هرگز به‌خوبی ماساژ سنتی تایلندی ارائه‌شده در تایلند (یعنی کشوری که این ماساژ از آن سرچشمه گرفته) نیست. تجربه‌ی ماساژ تایلندی به شما جان تازه‌ای می‌دهد و باعث تقویت و همچنین ایجاد تعادل در شما می‌شود. البته سالن‌های ماساژ فراوانی وجود دارد، ولی بهتر است که برای یافتن سالن ماساژ مناسبی که در نزدیکی هتل محل اقامت‌تان قرار دارد، کمی تحقیق کنید.

۹. صعود از برج منحصربه‌فرد ساتورن (Sathorn Unique Tower)

جاهای دیدنی بانکوک - بالا رفتن از برج منحصر به فرد ساتورن

پیش از بحران مالی‌ای که چند سال پیش جهان را تحت‌تأثیر قرار دارد، در قلب شهر بانکوک آسمان‌خراش بزرگی با ۴۹ طبقه درحال ساخت بود، ولی با شروع بحران اقتصادی، ساخت این آسمان‌خراش متوقف شد و این برج هرگز کامل نشد. حالا این برج به محل متروکه‌ای تبدیل شده است و به‌اندازه‌ای بزرگ است که نمی‌توان هیچ استفاده‌ای از آن کرد و تنها کاربرد آن این است که گاهی افراد از آن بالا می‌روند. در پایین برج تعدادی نگهبانان امنیتی هستند و باید مبلغی را به آنها بپردازید. پس از پرداخت این مبلغ می‌توانید از برج آویزان شوید و از آن بالا بروید. چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی که از بالای برج می‌بینید، ارزش صعود سخت و طولانی برای رسیدن به بالای برج نیمه‌کاره را دارد.

۱۰. قدم زدن در پارک لومپینی (Lumpini)

پارک لومپینی با مساحتی بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع، فضایی را برای رهایی از شلوغی و ازدحام شهر بانکوک فراهم کرده است. نام این پارک از زادگاه بودا در نپال گرفته شده است. وقتی در پارک قدم می‌زنید با دیدن نسل قدیمی تایلندی که به انجام حرکات ورزش تای‌چی مشغول هستند یا زوج‌های عاشقی که در کناره‌ی دریاچه استراحت می‌کنند، تعجب نکنید. در روزهای آخر هفته این پارک مملو از مردمی است که به انجام فعالیت‌های گوناگونی مشغول هستند. بنابراین بهترین زمان برای رفتن به این پارک اوایل صبح یا درست قبل از غروب آفتاب است.

۱۱. غذاخوردن در محله‌ی چینی‌ها

در هر شهر بزرگی محله‌ای به‌نام محله‌ی چینی‌ها وجود دارد و بانکوک هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی ازمیان دروازه‌های تشریفاتی چینی عبور می‌کنید و در محله‌ی چینی‌ها قدم می‌زنید، متوجه می‌شوید که به محله‌ی چینی‌ها رسیده‌اید. محله‌ی چینی‌ها پراز دکه‌ها و رستوران‌های خیابانی است و انتخاب‌های بی‌شماری برای جای غذاخوردن دارید. در هیچ جای دیگری در بانکوک نمی‌توانید انواع بسیار گوناگونی از غذاهای چینی را آن هم با چنین قیمت‌های مناسبی پیدا کنید. اگر به‌دنبال خرید طلا و جواهرات هستید نیز باید بدانید که اینجا بهترین مکان برای خرید طلا و جواهرات در بانکوک است.

۱۲. صرف نوشیدنی در بالای شهر

در بانکوک مکان‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید برای نوشیدن چیزی در پایان روز به یکی از آنها بروید، ولی هیچ‌کدام از این مکان‌ها چشم‌انداز زیبای بار Vertigo and Moon (سرگیجه و ماه) را ندارند. در طبقه‌ی ۶۱ هتل Banyan Tree می‌توانید به چشم‌انداز بیرون نگاه کنید و افق زیبای بانکوک را با تمام شکوهش تماشا کنید. وقتی به بالای ساختمان می‌رسید، در فضایی باز و آزاد قرار می‌گیرید. بنابراین این محل برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند، مکان مناسبی نیست. طراحان این ساختمان سقف آن را طوری طراحی کرده‌اند که چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای از شهر را بدون وجود هیچ‌گونه مانعی خواهید داشت.

۱۳. غذاهای خیابانی

جاهای دیدنی بانکوک - غذاهای خیابانی

مردم تایلند ترجیح می‌دهند که به‌جای آشپزی در خانه تقریبا تمام وعده‌های غذایی‌شان را بیرون از خانه صرف کنند و به‌همین‌دلیل محبوبیت غذاهای خیابانی در تایلند بسیار بالاست. در تمام خیابان‌های شلوغ فروشندگانی وجود دارند که غذاهای خود را به محلی‌ها و گردشگران می‌فروشند. قیمت این غذاها پایین است، چون تایلندی‌ها هم در همین مکان‌ها غذا می‌خورند. احتمالا نام غذای پد تای (Pad Thai) را شنیده‌اید، ولی این فقط یکی از غذاهای فراوان عرضه‌شده در خیابان‌های بانکوک است. در خیابان‌ها دکه‌هایی را می‌بینید که انواع مختلف غذاها از سام تام (سالاد پاپایا) تا ماهی مرکب را عرضه می‌کنند و همگی این غذاها را درست مقابل شما آماده می‌کنند و بلافاصله می‌توانید غذایی را که پیش روی شما پخته شده است، مصرف کنید.

۱۴. تاکسی‌های موتوری

با‌توجه‌به شلوغی و ازدحام خیابان‌های بانکوک، رفتن از جایی به جای دیگر می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد. برای رفتن به بیشتر مکان‌ها می‌توانید از قطار هوایی استفاده کنید، ولی در جاهایی که نمی‌توان از قطار هوایی استفاده کرد، استفاده از تاکسی موتوری گزینه‌ی خوبی است. برخلاف تاکسی‌های معمولی یا توک‌توک‌ها (اتوریکشا یا موتورسیکلت سه‌چرخه) در تاکسی موتوری باید سوار ترک موتور شوید و به جایی که می‌خواهید بروید. نمی‌توان گفت که سفر شما چقدر طول می‌کشد، پس وقتی کرایه‌تان را پرداخت کردید، راننده‌ی موتورسیکلت سعی می‌کند که با عجله به مقصد برسد. وقتی راننده‌ی موتور از لابه‌لای ترافیک و شلوغی عبور می‌کند تا شما را به مقصدتان برساند، در جای خود بنشینید و آرام باشید.

۱۵. تماشای کیک‌بوکسینگ (موی‌تای)

سرتاسر تایلند پر از ورزشگاه‌های کیک‌بوکسینگ است، ولی بزرگ‌ترین مبارزه‌ها در بانکوک و معمولا در یکی از ورزشگاه‌های لومپینی (Lumpini) یا راتچادامنوئن (Ratchadamnoen) انجام می‌شود. موی‌تای ورزش ملی تایلند است و همه جا درمورد آن صحبت می‌شود. مبارزات موی‌تای از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی تایلند به‌شمار می‌رود. بدون شک سپری کردن شبی در ورزشگاه، بسیار پرهیجان خواهد بود، چون محلی‌ها طوری غرق در مبارزات می‌شوند که درجه‌ی تب و هیجان ورزشگاه به اوج خود می‌رسد.

۱۶. بازدید از باغ‌وحش دوسیت (Dusit Zoo)

باغ‌وحش دوسیت قدیمی‌ترین باغ‌وحش تایلند است و بیش از ۶۰ سال باز بوده است. در این باغ‌وحش انواع گوناگونی از حیوانات وجود دارد (تقریبا ۱۶۰۰ حیوان)، حیواناتی مانند میمون، تمساح، شیر، ببر، پنگوئن و کانگورو. این باغ‌وحش بسیار فعال و کارآمد است و دارای بیمارستان حیواناتی است که در آن به مراقبت از تمام ساکنان این باغ‌وحش می‌پردازند. باغ‌وحش دوسیت از مرکز آموزش، موزه و قطار نیز برخوردار است.

۱۷. شرکت در جشن سونگکران (Songkran)

جاهای دیدنی بانکوک - جشن سونگکران

جشن سونگکران که هر سال بین ۱۳ تا ۱۵ آوریل (۲۴ تا ۲۶ فروردین) برگزار می‌شود، جشنواره‌ی سال نوی سنتی تایلند است و در این جشن، هیچ‌کس از خیس شدن درامان نیست. در مذهب بودایی این عقیده وجود دارد که با پاشیدن آب، گناهان و اقبال بد فرد شسته می‌شود. امروزه پاشیدن آب به مبارزه با آب تبدیل شده است و کل کشور در این جشن شرکت می‌کنند. باتوجه به جمعیت بسیار زیاد شهر بانکوک، برای تجربه کردن این جشنواره هیچ جایی بهتر از آن وجود ندارد، چون کل شهر به مهمانی بزرگی تبدیل می‌شود.

۱۸. تماشای نمایش‌های خیمه‌شب‌بازی

جاهای دیدنی بانکوک - نمایش های خیمه شب بازی

یکی از کارهایی که تمام گردشگرانی که به بانکوک می‌روند حتما باید انجام بدهند، تماشای نمایش‌های خیمه‌شب‌بازی است. معمولا در این نمایش‌ها عروسک‌گردان‌ها از دید تماشاچیان پنهان می‌شوند، ولی در این نمایش‌ها این‌طور نیست و عروسک‌گردان‌ها هم بخشی از نمایش هستند. برای کنترل هر عروسک به ۳ نفر نیاز است. عروسک‌ها داستانی عامیانه و کلاسیک را می‌گویند و هم‌زمان، ارکستر زنده‌ای به اجرای موسیقی می‌پردازد. طراحی مجموعه و هنر و مهارت به‌کاررفته در ساخت وسایل صحنه (درست مانند تکنیک هنرمندان)، بسیار شگفت‌انگیز است.

۱۹. خانه‌ی جیم تامپسون

جاهای دیدنی بانکوک - خانه جیم تامپسون

ابریشم تایلندی در جهان معروف است و اینجا بهترین جایی است که در آن می‌توانید از تاریخچه‌ی این هنر و مهارت آگاه شوید. با قدم زدن در اطراف خانه، علاوه‌بر شناخت تاریخ صنعت ابریشم تایلند می‌توانید درمورد تاریخ جذاب خود جیم تامپسون نیز اطلاعاتی کسب کنید. این خانه بیشتر شبیه مجموعه‌ای با ۶ ساختار سنتی ساخته‌شده از چوب ساج است که کل ساختمان این خانه را تشکیل داده است.

۲۰. معبد آرونا (Wat Arun)

جاهای دیدنی بانکوک - معبد آرونا

در سراسر تایلند بیش از ۳۱ هزار معبد بودایی وجود دارد، ولی این معبدی است که حتما باید آن را ببینید. این معبد به‌نام آرونا (خدای سپیده‌دم) نام‌گذاری شده است و در ساحل رود چائو فرایا قراردارد. این معبد زیبا ۷۹ متر ارتفاع دارد. این برج با کاشی‌های سرامیکی و سفال‌های رنگی پوشیده شده و در نور مناسب، ظاهری بسیار زیبا و شگفت‌انگیز دارد. دو غول اسطوره‌ای که به زمین‌های معبد چشم دوخته‌اند، از این معبد نگهبانی می‌کنند.

۲۱. خوردن میوه‌ی دوریان

جاهای دیدنی بانکوک - میوه ای به نام دوریان

احتمالا پیش از دیدن میوه‌ی دوریان (Durian) بوی آن را حس خواهید کرد. دوریان به‌عنوان پادشاه میوه‌ها شناخته می‌شود. مردم یا عاشق آن هستند یا از آن متنفرند؛ تا جایی‌ که در بعضی از مکان‌های عمومی نشانه‌هایی قرار داده شده که مصرف دوریان را کاملا ممنوع می‌کند. میوه‌ی دوریان تفاوت زیادی با میوه‌های دیگر دارد. ظاهر این میوه بسیار عجیب و متفاوت است، چون با پوسته‌ی بیرونی خاردار خود بیشتر شبیه سلاح‌های قرون وسطایی به‌نظرمی‌رسد. ولی وقتی پوسته را بازمی‌کنید، در داخل آن یک بافت کره‌ای خامه‌ای را مشاهده می‌کنید؛ بافتی که به‌گفته‌ی بعضی‌ها آن را به بهترین میوه تبدیل کرده است.

۲۲. زیارتگاه اراوان (Erawan Shrine)

جاهای دیدنی بانکوک - زیارتگاه اراوان

زیارتگاه اراوان که در یکی از شلوغ‌ترین مناطق بانکوک قرار گرفته، یک زیارتگاه برهمن است. این زیارتگاه بازدیدکننده‌های فراوانی را به خود جذب می‌کند و محبوبیت بیشتری نسبت به معابد دیگر دارد. این زیارتگاه در دهه‌ی ۱۹۵۰ و به این دلیل ساخته شد که کارگران ساختمانی مشغول‌به‌کار در هتلی در آن نزدیکی بسیار خرافاتی بودند. آنها حاضر نبودند به کار خود ادامه دهند، چون حس می‌کردند که ارواح زمین ناراضی هستند و موجب ایجاد مشکلاتی در محل ساخت هتل شده‌اند. در این زیارتگاه خدای برهمایی با ۴ صورت قرار دارد و مردم در اطراف آن جمع می‌شوند و به امید برآورده شدن آرزوهایشان، حلقه‌ها و دسته‌های گل را در اطراف زیارتگاه قرار می‌دهند.

۲۳. عمارت ویمانمک (Vimanmek Mansion)

جاهای دیدنی بانکوک - عمارت ویمانمک

عمارت ویمانمک بزرگ‌ترین بنای ساخته‌شده از چوب ساج در جهان است. از این بنا که دراصل محل سکونت سلطنتی بوده، فقط چند سال استفاده شده است و پس از آن این عمارت برای دهه‌ها خالی از سکنه بوده است. این عمارت اکنون موزه‌ای است که آثار باستانی فراوان و حتی عکس‌هایی را در خود جای‌ داده است که پادشاه آنها را به موزه اهدا کرده است. در محوطه‌ی ساختمان‌ها می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید عکس بگیرید، ولی نمی‌توانید دوربین عکاسی‌تان را به داخل موزه ببرید. قوانین سختگیرانه‌ای هم درمورد نحوه‌ی لباس پوشیدن وجود دارد، پس حتما لباس‌های ساده و پوشیده‌ای داشته باشید.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی سنگاپور؛ ۱۵ مکان تماشایی که حتما باید دید

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع thecrazytourist
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. تورنگ می‌گوید

    ممنون از مطلب جالب تون.

  2. موش خرما می‌گوید

    سه چهارتا از عکساتون پاک شده

    1. فاطمه زنگنه می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      از دقت و توجهی که دارید، سپاسگزاریم. البته عکسی پاک نشده و تمام عکس‌ها نمایش داده شدند. برای تمام موارد این مقاله تصویر بارگذاری نشده و در تعدادی از موارد از تصویر محل مربوطه استفاده شده.