یک باغبان حرفه‌ای باشید

0

آیا شما هم یک ابزار باغبانی مورد علاقه دارید؟ چیزی هست که هر بار که به باغ می‌روید در دست داشته باشید؟ به نظر شما برای هرس کردن، کشت، برداشت و رشد بهتر یک گیاه، کدام ابزار باغبانی بیشتر از سایرین مورد استفاده است؟ حقیقت این است که وسیله‌های حیاتی که گل و گیاهان بدون آنها نمی‌توانند زندگی کنند، از یک باغ تا باغ دیگر، از یک فصل تا فصل دیگر و از یک منطقه‌ی جغرافیایی تا منطقه‌ی جغرافیایی دیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال حالا که در فصل بهار و تابستان هستیم، فروش ابزار باغبانی بیشتر از فصل‌های گذشته رونق دارد و حتی در این میان نمایندگی‌های فروش، آگهی‌های زیادی در سایت‌های خرید و فروش آنلاین مانند سایت دیوار به اشتراک می‌گذارند. در ادامه چند وسیله‌ی باغبانی ضروری معرفی می‌شود.

قیچی

باغبان یکی از ویلاهای شمال شهر تهران می‌گوید قیچی خانگی بدون هیچ اغراقی اولین انتخاب او در میان ابزارهای باغبانی موجود است. او این وسیله را در جیب خود می‌گذارد و از این قیچی برای چیدن گل، بریدن بوته‌ها و سبزیجات کوچک مانند فلفل و باز کردن کیسه‌های حاوی کود و خاک استفاده می‌کند. اما در ادامه تأکید می‌کند هر باغبان حرفه‌ای باید حداقل یک قیچی مخصوص برای کارهای سنگین‌تر هم داشته باشد، مثلا قیچی‌های خانگی همانطور که گفته شد برای کارهای سبک‌تر در تابستان و بهار مناسب‌اند اما در زمستان بدون قیچی‌های حرفه‌ای نمی‌توان شاخه‌های یخ‌زده‌ی درختان را هرس کرد. در سایت دیوار قیچی دسته تلسکوپی که برای بریدن شاخه‌های کوچک و گل‌های تیغ‌دار مناسب است، ۵۴ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیچی شاخه‌زن ۶۶ هزار تومان آگهی شده است.

اره باغبانی

این وسیله یکی از وسایل محبوب باغبان‌هاست. آنها می‌گویند اره‌هایی که لبه‌های دندانه‌دار یا تیغه‌های منحنی شکل دارند، برای برش ریشه‌ی درختان یا گیاهان بزرگ، قطع کردن درختان یا تخمین سن آنها با استفاده از برش تنه درخت کاربرد بسیار دارند. در سایت دیوار و در بخش فروش ابزار باغبانی، اره آروا دو موتوره به قیمت توافقی آگهی شده است. همچنین اگر در جست‌و‌جوی اره باغبانی کوچک‌تری هستید، یک اره مخصوص بریدن ریشه‌های کوچک به قیمت ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رونیکس

چمن‌زن

چمن‌زن‌ها برای باغ یا پارک‌های سبز و دارای چمن، حکم آرایشگری را دارند که هر از گاهی بایددستی به سر و روی آنها بکشد و چمن‌ها را کوتاه کند. چمن‌زن‌ها به چند دسته اعم از بنزینی، موتوری، برقی و دستی تقسیم می‌شوند. به‌نظر می‌رسد در این بین نوع بنزینی آن از بقیه انواع قیمت بیشتری دارد. به‌عنوان مثال در سایت دیوار یک چمن زن بنزینی آکبند در مارک گلف، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این نوع از چمن‌زن‌ها برای فضاهای بزرگ یا چمن‌های وحشی خودرو کاربرد دارد.

خاک

فروش ابزار باغبانی تنها به قیچی، اره، آبپاش یا دستگاه چمن‌زن خلاصه نمی‌شود. ابتدا به ساکن باید به سراغ خاک مناسب رفت. اگر در فکر پرورش گل‌های آپارتمانی هستید، باید خاکی را انتخاب کنید که بلافاصله آب در آن جذب می‌شود. انتخاب این دسته از خاک‌ها چندان دشوار نیست، اما چنانچه در فکر پرورش درختچه‌های ریشه‌دار هستید، حتما باید ترکیبی از پیت ماس، کوکوپیت و کود برگ را به‌عنوان خاک مطلوب انتخاب کنید. این نوع خاک برای پرورش بن‌سای یا انواع پیاز مناسب است. در سایت دیوار هر کیلو از خاک‌های کوکوپیت و پیت ماس به قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.