جاهای دیدنی تورنتو؛ ۱۸ جاذبه یکی از معروف‌ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان

0

تورنتو، مرکز استان اونتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی است. در این شهر، مجموعه‌ای پویا و متنوع از جاذبه‌های گردشگری وجود دارد؛ از موزه‌ها و گالری‌ها گرفته تا برج CN که در سراسر دنیا مشهور است. در این مقاله همراه ما باشید تا جاهای دیدنی تورنتو که توجه هر گردشگری را به خودش جلب می‌کند، به شما معرفی کنیم.

تورنتو به‌غیر از این جاذبه‌ها، منطقه‌ای تفریحی به‌نام “Entertainment District” دارد که در آن نمایش‌های هنری و موسیقی اجرا می‌شود. منطقه‌ی تاریخی Distillery” District” دومین محله‌ی مشهور تورنتو است. عبورومرور و گردش در مرکز شهر اونتاریو، راحت است و بسیاری از جاذبه‌های دیدنی شهر، در چند قدمی از یکدیگر قرار دارند و سیستم متروی تورنتو، برای پیمودن مسیرهای طولانی‌تر در اختیار شهروندان و مسافران است.

رونیکس

۱. برج CN

جاهای دیدنی تورنتو - برج CN

مهم‌ترین نماد شهری تورنتو، برج CN است. این برج ۵۵۳ متر ارتفاع دارد و جاذبه‌ای است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید و مهم‌ترین دیدنی شهر است. این برج بر فراز منطقه‌ی مرکزی شهر قرار دارد و تقریبا از همه‌جای شهر به‌راحتی دیده می‌شود. گردشگرانی که به این برج سر می‌زنند می‌توانند از پایین، بلندی و زیبایی برج را تحسین کنند یا وارد برج شوند و به یکی از قسمت‌های برج که برای تماشای چشم‌اندازهای شهر درنظر گرفته شده ،سر بزنند یا حتی یکی از رستوران‌های آن را برای غذاخوردن انتخاب کنند.

از این مکان‌ها و رستوران‌ها، گردشگران شاهد چشم‌اندازهای زیبایی از شهر و دریاچه‌ی انتاریو هستند. برج CN بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ ساخته شد و در زمان خود، بلندترین سازه‌ی مستقل (بدون تماس با جای دیگر) در دنیا بود اما مدت‌ زیادی است که این رکورد را از دست داده است.

بلندترین منطقه‌ی بازدید در برج CN، در ارتفاع ۴۴۷ متری قرار دارد و “Sky Pod” نام دارد. از این نقطه در روزهایی که آسمان صاف باشد، چشم‌اندازهای وسیعی قابل مشاهده است و حتی ایالت نیویورک و آبشار نیاگارا نیز از اینجا دیده می‌شود. برای اینکه به این منطقه برسید، باید دو بالابر سوار شوید. پایین‌تر از این قسمت، در بالای بالابر اصلی، منطقه‌ی بازدید به‌نام “Look Out” در ارتفاع ۳۴۶ متری قرار دارد و رستوران “Horizons” در این قسمت واقع شده است. یک طبقه پایین‌تر، جایی به نام “Glass Floor” قرار گرفته که کف شیشه‌ای دارد و گردشگران از آنجا می‌توانند چشم‌انداز شهر را زیر پای خود ببینند.

کسانی که در پیِ ماجراجویی هستند، بخشی به‌نام “Edge Walk” در این برج برای ارضای این حس آنها ساخته شده است. این قسمت، باریکه‌‌ای با عرض ۱/۵ متر است که در اطراف لبه‌های بیرونی بنا قرار دارد و ارتفاع آن ۳۶۵ متر است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این لبه‌ی مرتفع، قدم بزنند و میزان جرئت خود را محک بزنند.

رستوران گردان ۳۶۰ در ارتفاع ۳۵۱ متری قرار گرفته است. این رستوران، رستورانی مجلل است و میزهای آن، بهترین چشم‌انداز را در سراسر تورنتو دارند. این رستوران برای وعده‌های ناهار و شام باز است و مهمانانی که در این رستوران غذا می‌خورند، امکان دسترسی به بخش “Look Out” و “Glass Floor” را خواهند داشت. رستوران Horizons فضایی ساده‌تر دارد و از ناهار تا شام، همواره باز است.

برای اینکه جاهای دیدنی تورنتو را بهتر و سر فرصت ببینید، بهتر است که قبل از شروع گردش، خود را به مرکز شهر و این برج برسانید.

۲. موزه‌ی سلطنتی اونتاریو

موزه‌ی سلطنتی انتاریو به‌طور خلاصه ROM نامیده می‌شود و یکی از برترین موزه‌های کانادا است که شهرتی در سطح بین‌المللی دارد. این موزه، میزبان مجموعه‌های برجسته و بی‌نظیر و نمایشگاه‌هایی بسیار مهم از سراسر دنیاست. پروژه‌ای بحث‌برانگیز برای گسترش موزه انجام شده است که یک بخش مدرن را به ساختمان قدیمی افزوده است. آثار این موزه جزء دوره‌های تاریخی وسیعی هستند و از سراسر دنیا، آثاری در این موزه پیدا می‌شود.

۳. ورزشگاه راجرز سنتر (Rogers Centre)

جاهای دیدنی تورنتو - ورزشگاه راجرز سنتر (Rogers Centre)

راجرز سنتر، یک استادیوم بزرگ ورزشی است که در مجاورت برج CN قرار دارد. طراحی این ورزشگاه، منحصربه‌فرد است و سقفی دارد که کنار می‌رود و در آب‌وهوای مساعد باز می‌شود. ساخت این ابرسازه، در سال ۱۹۸۹ به پایان رسید و پاسخی بود در مقابل استادیوم المپیک که در مونترال ساخته شده بود. راجرز سنتر می‌تواند از هزاران تماشاگر میزبانی کند و ورزشگاهی برای برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی به‌خصوص فوتبال و بیس‌بال است. البته از این ورزشگاه برای برگزاری کنسرت‌های پاپ و راک نیز استفاده می‌شود. در این مرکز ورزشی، تورهای یک ساعته همراه با راهنمای تور برگزار می‌شود که در جریان این تورها می‌توانید با پشت‌صحنه و امکانات این مجموعه‌ی ورزشی آشنا شوید.

۴. گالری هنر اونتاریو

گالری هنر اونتاریو که به‌طور خلاصه AGO نامیده می‌شود، گالری‌ای بسیار مشهور است که در بنایی با معماری منحصربه‌فرد و مدرن در بخش غربی مرکز شهر، واقع شده است. مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های دائمی ارزشمند در سراسر سال در این گالری برگزار می‌شود. از بهترین آثار گالری می‌توان به مجموعه‌های هنر اروپایی، اقیانوسی، آفریقایی و کانادایی اشاره کرد. در این موزه، مجموعه‌ای بسیار ارزشمند از نقاشی‌های کانادایی نگهداری می‌شود.

۵. قصر کازا لوما (Casa Loma)

جاهای دیدنی تورنتو - قصر کازا لوما (Casa Loma)

کازا لوما، بنایی شگفت‌انگیز و یادبودی از یک قصر قرون وسطایی است. این قصر در اصل برای “Sir Henry Pellatt” یکی از ثروتمندان کانادایی ساخته شد. او اولین کسی بود که به ظرفیت درآمدزایی آبشار نیاگارا پی برد و از آن بهره‌برداری اقتصادی کرد. این مجموعه‌ی بزرگ، نزدیک به ۱۰۰ اتاق دارد و شامل ۳۶ حمام است. این خانه امروزه به یک موزه تبدیل شده است. بازدیدکنندگان این موزه با بازدید از آن می‌توانند به دوران شکوه و عظمت اروپا سفر کنند. این بنای دیدنی، سوییت‌های مزین، گذرگاه‌های مخفی، تونل، برج و چندین هکتار باغ دارد.

۶. باغ وحش تورنتو

باغ وحش بزرگ تورنتو، مجموعه‌ای از چندین هزار حیوان مختلف را جمع‌آوری کرده که در کنار “Red River” در ۴۰ کیلومتری از شمال‌شرقی مرکز شهر قرار دارد. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این باغ وحش، بخش مربوط به پانداها است که در سال ۲۱۰۳ افتتاح شد. باغ وحش به چند قسمت تقسیم شده است و هر کدام از این بخش‌ها، یکی از مناطق مهم دنیا را نمایش می‌دهند. مثلا بخش آمریکای شمالی دارای منطقه‌ای حفاظت‌شده‌ی بزرگ برای خرس‌های گریزلی است. از دیگر بخش‌های مهم باغ وحش می‌توان ساوانای آفریقایی و دیواره‌ی بزرگ مرجانی را نام برد.

۷. بازارچه‌ی سنت لاورنس (St. Lawrence Market)

جاهای دیدنی تورنتو - بازارچه‌ی سنت لاورنس (St. Lawrence Market)

در بازارچه‌ی سنت لاورنس، فروشنده‌های مختلف، محصولات متنوعی ازجمله محصولات غذایی، گل و کالاهای خاص می‌فروشند. تالار سنت لاورنس در سال ۱۸۵۰ ساخته شد و به‌عنوان مکانی عمومی برای ملاقات‌ها و برگزاری کنسرت‌ها استفاده می‌شد. این تالار در سال ۱۹۶۷ بازسازی شد و تقریبا بیشتر شکوه و عظمت گذشته‌ی خود را بازیافت. این بازارچه، حال‌وهوای جذابی دارد و برای فیلم‌برداری فیلم‌ها و سریال‌های مختلف مورداستفاده قرار گرفته است. فضای داخلی آن، پلکانی بزرگ و لوستر دارد.

۸. منطقه تفریحی (Entertainment District)

این منطقه‌ی تفریحی در تورنتو درواقع پاسخی به محله‌ی “Broadway” نیویورک است. این منطقه، شب‌ها حال‌وهوای دیگری دارد. برای اینکه بزرگ‌ترین نمایش‌های تئاتر و آخرین کنسرت‌ها و رویدادهای موسیقی را ببینید، باید به این منطقه سر بزنید. علاه‌بر اجرای آثار هنری، این منطقه جاذبه‌های تفریحی دیگری هم دارد که شامل انواع رستوران و مکان‌هایی برای گردهمایی‌ها و جمع‌های دوستانه و اجتماعی است. هتل و فروشگاه نیز در این منطقه ساخته شده است.

۹. آکواریوم ریپلی کانادا (Ripley’s Aquarium of Canada)

جاهای دیدنی تورنتو - آکواریوم ریپلی کانادا (Ripley's Aquarium of Canada)

یکی از جدیدترین جاذبه‌های دیدنی تورنتو، آکواریوم ریپلی است که در نزدیکی برج CN قرار دارد. این جاذبه‌ی دیدنی و شگفت‌انگیز، نمایشگاهی از انواع موجودات دریایی است. دیدنی‌ترین بخش این آکواریوم، تونل بزرگ زیر آب است که گذرگاه‌های متعددی دارد. در این آکواریوم، بازدیدکنندگان می‌توانند دنیای زیر اقیانوس را در اطراف خود مشاهده کنند و نهنگ‌ها و اره‌ماهی‌ها را ببینند که بالای سقف تونل شنا می‌کنند.

بازدید از این آکواریوم، تجربه‌ای آرام و جذاب برای همه‌ی افراد از سنین مختلف است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آکواریوم، نمایش ستاره‌های دریایی است که با نورپردازی‌های خلاقانه همراه است. معماری و طراحی بنا نیز به‌تنهایی یکی از دلایل جذابیت این آکواریوم شگفت‌انگیز است.

۱۰. تالار شهر (City Hall)

تالار شهر مشرف به میدان وسیع نیتن فیلیپس قرار دارد. این میدان به افتخار نیتن فیلیپس، سیاستمدار کانادایی نام‌گذاری شده و تندیسی برنزی از او در میدان قرار گرفته است. بنای تالار شهر را معماری فنلاندی به‌نام “Viljo Revell” طراحی کرده است. بنا در سال ۱۹۶۵ ساخته شد و شامل دو بلوک طاقی‌شکل دارای ۲۰ و ۲۷ طبقه است. در مقابل بنا و در میدان، حوض بزرگی ساخته شده است که در فصل زمستان به پیست اسکیت تبدیل می‌شود. این بنا و میدان اطراف آن، برای تعطیلات کریسمس به زیبایی تزیین می‌شوند.

۱۱. مرکز خرید ایتون سنتر (Eaton Center)

جاهای دیدنی تورنتو - مرکز خرید ایتون سنتر (Eaton Center)

مرکز بزرگ ایتون سنتر در انتهای شمالی منطقه‌ی تجاری مرکزی قرار دارد. این مرکز، ایستگاه متروی مخصوص دارد و مرکز خریدی فوق‌مدرن است که در چند بلوک گسترده شده است و به‌طور مداوم بازسازی و گسترده می‌شود. کسانی که برای اولین بار از این مرکز بازدید می‌کنند، به‌راحتی راه خود را در بین هزارتوی مرکز خرید، نمایندگی‌های برندها، بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌تریاها گم می‌کنند. این مراکز تجاری و تفریحی در چند طبقه بالاتر و پایین‌تر از همکف قرار گرفته‌اند. مرکز خرید اصلی ایتون در سال ۱۸۶۹ در تورنتو افتتاح شد و به‌مرور زمان به این مجموعه‌ی تجاری گسترده تبدیل شد.

۱۲. منطقه‌ی خرید و سرگرمی (Distillery District)

این منطقه، منطقه‌ی قدیمی بازسازی‌شده‌ای است که امروزه به یکی از شیک‌ترین و مدرن‌ترین مناطق خرید و سرگرمی شهر تبدیل شده است. در این منطقه، بوتیک‌های جذاب، گالری‌ها و استودیوهای هنری و رستوران‌های فراوانی قرار دارد. در Distillery District، رویدادهای هنری و سرگرمی زیادی برگزار می‌شود و یکی از جذاب‌ترین مناطق شهر تورنتو برای گردش و تفریح است.

۱۳. های پارک (High Park)

جاهای دیدنی تورنتو - های پارک (High Park)

های پارک، یک فضای سبز بسیار وسیع با باغ‌های زیبا و مسیرها و پل‌های طبیعی است. این مجموعه در اصل به فردی به‌نام هواردز تعلق داشته و در سال ۱۸۷۳ به شهر تورنتو واگذار شده است. درواقع این پارک برای استفاده‌ی رایگان و برای سرگرمی و تفریح شهروندان تورنتو و به‌نام «های‌ پارک»، واگذار شده است. استخرها و حوض‌های دیدنی، حصارهای مخصوص نگهداری حیوانات، زمین بازی، محوطه‌هایی مخصوص پیک‌نیک و تور قطارگردی از مهم‌ترین دیدنی‌های پارک است. مقبره‌ی هواردز و باغ‌های قرن نوزدهمی بازسازی‌شده، بخش‌های دیگری از این فضای سبز زیبا را تشکیل می‌دهند.

هر سال، شرکتی به نام “Canadian Stage” در ماه‌های جولای و آگوست نمایش‌هایی در بخش روباز پارک اجرا می‌کند که این رویداد، «شکسپیر در پارک» نام دارد.

۱۴. مرکز علمی اونتاریو

مرکز علمی اونتاریو به‌عنوان جاذبه‌ی گردشگری‌ای که مناسب همه‌ی اعضای خانواده است، نمایشگاه‌های جالب و متعددی برای سرگرمی بچه‌ها هم دارد. این مرکز در مکانی مشرف به “Don Valley” قرار گرفته که در ۱۰ کیلومتری شمال‌شرقی مرکز شهر واقع شده است. ساختمان این مرکز را معماری به‌نام ریموند موریاما طراحی کرده است. ساخت این بنای مدرن در سال ۱۹۶۹ به پایان رسید. در این مرکز علمی، بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردهای فناوری، ارتباطات مخابراتی، اپتیک، زیست‌شناسی، فیزیک، سفر فضایی، هواشناسی و سایر علوم آشنا می‌شوند. همه‌ی این دستاوردها در قالب نمایشگاه‌های جذاب و دیدنی ارائه می‌شوند. تأکید این نمایشگاه‌ها بیش از هر چیز بر مشارکت بازدیدکنندگان است و نمایشگاه‌های تعاملی زیادی در این مرکز وجود دارد که بازدیدکنندگان را درگیر می‌کند.

۱۵. جزایر تورنتو

جاهای دیدنی تورنتو - جزایر تورنتو

از ایستگاه “Queen’s Quay” با لنج می‌توانید به جزایر تورنتو سفر کنید که تقریبا یک کیلومتر از ساحل فاصله دارد. در این جزیره، امکانات تفریحی زیادی وجود دارد؛ مثلا مسیرهای پیاده‌گردی، قایق‌سواری، شنا و سایر فعالیت‌های تفریحی که در فضای باز انجام می‌شوند. گردشگاه‌های دریایی و خانه‌های ویلایی از دیگر بخش‌های این جزیره است. لنج‌های جزایر تورنتو از ترمینال Queen’s Quay حرکت می‌کند و برای همه‌ی جزایر اصلی تورنتو برنامه‌ی حرکت دارد.

۱۶. تالار افتخارات هاکی

در این تالار، یادگاری‌ها و سوابق جالبی از ورزش هاکی از سراسر دنیا به نمایش درآمده است. بازی‌های تعاملی، ایستگاه‌های مالتی‌مدیا و نمایشگاه برترین بازیکنان هاکی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که طرفداران هاکی از دیدن آنها شگفت‌زده می‌شوند. این تالار، اطلاعاتی را در مورد بازیکنان، تیم‌ها، اسناد لیگ ملی هاکی (NHL)، سوابق و دستاوردهای NHL ازجمله جام استنلی را به‌نمایش گذاشته است.

۱۷. آبشار نیاگارا

جاهای دیدنی تورنتو - آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا در تورنتو نیست، ولی فقط یک ساعت‌ونیم با آن فاصله دارد. آبشار نیاگارا یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کاناداست و تورهای زیادی از تورنتو برای بازدید از این آبشار شگفت‌انگیز برگزار می‌شود. این تورها معمولا شامل سرویس از هتل، سفر به آبشار نیاگارا، قایق‌سواری در پای آبشار، ناهار، سکوی بازدید “Whirlpool Rapids” و توقف در شهر زیبای “Niagara-on-the-Lake” است.

۱۸. سرزمین عجایب کانادا (Canada’s Wonderland)

سرزمین عجایب کانادا، بیرون از شهر تورنتو قرار دارد. این شهربازی برای طرفداران هیجان و ماجراجویی بسیار جذاب است و در حدود ۷۰ سرگرمی و وسیله‌ی تفریحی پرهیجان دارد. بخشی از این مجموعه‌ی تفریحی به پارک آبی “Splash Works” اختصاص پیدا کرده است. در این پارک، وسایل تفریحی پرهیجانی مثل انواع ترن هوایی وجود دارد که بعضی از آنها در کل کانادا بی‌نظیر‌ند.


در ادامه بخوانید: شهرهای دیدنی ایتالیا و جاذبه‌های وسوسه‌انگیز آن

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع planetware seetorontonow
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.