شهرهای دیدنی ایتالیا و جاذبه‌های وسوسه‌انگیز آن

0

ایتالیا بی‌شک یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری جهان است. شهرهای ایتالیا با تاریخی هزارساله و مملو از زیبایی‌های طبیعی و هنری بخش عظیمی از میراث فرهنگی جهان را در خود جای داده‌اند و با خطوط قطار به یکدیگر متصل شده‌اند.

امروز می‌خواهیم شما را با شهرهای دیدنی ایتالیا و مختصری از جاذبه‌های گردشگری آنها آشنا کنیم و تصاویری از این شهرهای زیبا را با شما به اشتراک بگذاریم. با «چطور» همراه باشید.

رونیکس

۱. رم

در وصف پایتخت ایتالیا باید گفت که «رم» با انبوهی از آثار باستانی، کلیساهای قرون وسطا،‌ آب‌نماهای زیبا، موزه‌ها و کاخ‌های دوره‌ی رنسانس تاریخ را در دل خود جای داده است. رم مدرن، شهری است زنده و پرهیاهو؛ رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد و زندگی شبانه در آن جاری‌ است.

رم-کولیزیوم

اگر به رم سفر کردید دستِ‌کم سه روز در این شهر تاریخی اقامت کنید و سری هم به «واتیکان»، کوچکترین کشور جهان بزنید که در دل شهر رم محصور شده است و از دیدن میدان بیضی‌شکل «سن پیتر» و ستون‌های عظیم و فواره‌های آن لذت ببرید.

۲. ونیز

ونیز-ایتالیا

ونیز (به ایتالیایی Venezia) شهری است در شمال شرقی ایتالیا و از لحاظ تاریخی پلی بین شرق و غرب این کشور بوده است. این شهر زیبا و منحصربه‌فرد روی آب بنا شده و در میانه‌ی یک تالاب قرار گرفته است. ونیز از زیباترین و رمانتیک‌ترین شهرهای ایتالیا و محبوب‌ترینِ آنها برای گردشگران است. «میدان سن مارکو» و «کلیسای جامع سنت مارک» در مرکز شهر ونیز قرار دارند. این شهر موزه‌ها،‌ کاخ‌ها و کلیساهای بسیاری دارد که باید از آنها بازدید کنید. علاوه‌بر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها، گشت‌وگذار و قایق‌سواری در کانال‌های آبی ونیز نیز لذت‌بخش خواهد بود.

۳. فلورانس

فلورانس-ایتالیا

فلورانس (به ایتالیایی Firenze) یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های معماری و هنر رنسانسی ایتالیا و مرکز ناحیه‌ی توسکانی است.

«کلیسای جامع دومو» و «صومعه‌ی باپتیستری» از جاذبه‌های گردشگری فلورانس هستند. چندین موزه‌ی فوق‌العاده و نقاشی‌ها و مجسمه‌های معروفی در فلورانس قرار دارند که از جمله‌ی آنها می‌توان «مجسمه‌ی داوود» میکل آنژ را نام برد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری فلورانس قصرها و باغ‌های «خاندان مدیچی‌»هاست که سه قرن بر فلورانس حکومت کردند.

۴. میلان

کلیسای جامع دومو-میلان
کلیسای جامع دومو

میلان (به ایتالیایی Milano) یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپاست. میلان را با فروشگاه‌های شیک و مد روز،‌ گالری‌ها،‌ رستوران‌ها و بالاتر بودن سرعت زندگی در آن نسبت به اغلب شهرهای ایتالیا می‌شناسند.

میلان میراثی غنی از فرهنگ و هنر دارد. «کلیسای جامع دومو» با نمای زیبای مرمرینش یکی از بناهای باشکوه میلان است. نقاشی «شام آخر» داوینچی در صدر فهرست جاذبه‌های میلان قرار دارد و «لا اسکالا»ی میلان از معروف‌ترین سالن‌های اپرای دنیاست.

۵. ناپل

ناپل-ایتالیا

ناپل (به ایتالیایی Napoli) یکی از پرتکاپوترین شهرهای ایتالیاست. این شهر در ساحل جنوبی رم قرار دارد و مهم‌ترین شهر در جنوب ایتالیاست. ناپل اخیرا بازسازی شده ولی همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. این شهر گنجینه‌های تاریخی و هنری بسیاری را در خود جای داده است.

۶. ورونا

ورونا-ایتالیا
ورونا، میدان delle Erbe

شهر ورونا را با دو چیز می‌شناسند؛ نخست داستان عاشقانه‌ی «رومئو و ژولیت» و پس از آن با تماشاخانه‌ی ورونا (Arena di Verona) که سومین تماشاخانه‌ی بزرگ ایتالیا و محل برگزاری اجراهای مهم اپراست.

ورونا یک مرکز قرون وسطایی است که بناهای رومی و مجموعه‌ای از قلعه‌ها در آن به چشم می‌خورد. اگر برنامه‌ی سفر با قطار به شمال ایتالیا را داشته باشید ورونا، چهارمین شهر پربازدید ایتالیا می‌تواند یکی از مقاصد سفرتان باشد.

۷. تورین

تورین-ایتالیا
مول آنتونلیانا نماد اصلی شهر تورین است که نام خود را از نام سازنده‌اش، الساندرو آنتونلی گرفته است.

تورین (به ایتالیایی Torino) شهری در شمال‌غربی ایتالیا و مرکز استان «پیه مونته» است. این شهر یک مرکز بزرگ فرهنگی است که موزه‌های فوق‌العاده، فروشگاه‌های شیک و زیبا و رستوران‌های خوبی دارد.

نمونه‌های خوبی از معماری باروک، کاخ‌های تاریخی، کافه‌های قدیمی، کارگاه‌های هنری و خیابان‌هایی که با طاق پوشانده شده‌اند در این شهر وجود دارند. اگر به تورین سفر کردید از شکلات‌های خوشمزه‌ و متنوع آن هم غافل نشوید. (در اواخر قرن هجدهم، شکلات جامد برای نخستین بار در تورین تولید شد. پیش از آن شکلات فقط به شکل مایع درست می‌شد.)

۸. بولونیا

بولونیا

بولونیا بزرگترین شهر منطقه‌ی «امیلیا رومانیا» در شمال ایتالیاست. این شهر را به زیبایی، وفور نعمت، شیوه‌ی آشپزی‌ مخصوص و گرایش سیاسی چپ آن می‌شناسند. خیابان‌های این شهر با طاق پوشیده شده‌اند و همین امر باعث شده این شهر مکان خوبی برای پیاده‌روی حتی در روزهای بارانی باشد.

بد نیست بدانید که قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا؛ «دانشگاه بولونیا» نیز در این شهر قرار دارد. بولونیا با معماری قرون وسطایی،‌ بناهای رواق‌دار و میدان‌های دلفریبش شما را مجذوب خواهد کرد.

۹. جنوا

شهر بندری جنوا

جنوا در کرانه‌ی شمال غربی ایتالیا و بندر اصلی این کشور است. این شهر بندری در سال ۲۰۰۴ یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا اعلام شد. جنوا پس از سال ۲۰۰۴ با افزایش درآمد حاصل از صنعت توریسم، به مقصد گردشگری بهتری هم تبدیل شد.

از جاذبه‌های جنوا می‌توان آکواریوم شگفت‌انگیز و بندرگاه زیبای آن را نام برد. مرکز شهر جنوا با کلیساها، کاخ‌ها و موزه‌های بی‌شمارش بخش اعظمی از تاریخ قرون وسطای اروپا را در دل خود جای داده است.

۱۰. پروجا

 

پروجا

پروجا مرکز ناحیه‌ی اومبریاست. تاریخچه‌ی این شهر جهانی که با دیوارهای دفاعی محصور شده است به قرن نهم پیش از میلاد برمی‌گردد.

پروجا بر فزار تپه‌‌ای با مناظر فوق‌العاده قرار گرفته است. از بالای این تپه می‌توان دره‌ای سرسبز، چندین بنای مهم تاریخی و میدان اصلی شهر را دید. پروجا در تابستان میزبان معروف‌ترین جشنواره‌ی موسیقی جاز در جهان است. این شهر همچنین دو دانشگاه دارد. اگر می‌خواهید زبان ایتالیایی یاد بگیرید «دانشگاه خارجیان پروجا» بهترین مکان برای یادگیری این زبان است.


در ادامه بخوانید: چگونه با هیچهایک کردن سفر ارزان و بی‌خطری داشته باشیم؟

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع tripsavvy
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.