سواحل آنتالیا؛ ۱۰ ساحل شگفت‌انگیز در مرکز گردشگری ترکیه

0

شهر آنتالیا واقع در استانی به‌همین نام یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه است که به آن لقب پایتخت گردشگری ترکیه را داده‌اند. محبوبیت اصلی آنتالیا به‌خاطر سواحل دل‌انگیز این منطقه است که همواره نظر دوستداران تفریحات ساحلی و آبی را جلب می‌کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا دیدنی‌ترین سواحل آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

۱. ساحل چیرالی (Çıralı Beach)

ساحل چیرالی فقط یک صخره از ویرانه‌های شهر تاریخی اُلیمپوس فاصله دارد و مانند اُلیمپوس محل ویرانه‌های باستانی هِلِنیک و مکان‌های تاریخی است.

رونیکس

سواحل آنتالیا - ساحل چیرالی

این ساحل دنج به‌عنوان یکی از سواحل آنتالیا و یکی از چشم‌نوازترین سواحل کرانه‌ی مدیترانه شناخته می‌شود و بیشتر به‌خاطر صخره‌های همیشه شعله‌ور انتهای شمالی دهکده معروف است. در این منطقه تعداد زیادی هتل و مهمان‌خانه‌ نیز وجود دارد که خیلی‌هاشان به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند.

۲. ساحل آدراسان (Adrasan Beach)

سواحل آنتالیا - ساحل آدراسان

آدراسان در غرب شهر تفریحی کِمِر و یکی از گنجینه‌های پنهان آنتالیاست. ساحل شنی این منطقه که کوه‌های پوشیده از کاج را در پس‌زمینه دارد، محل دنجی برای فرار از شلوغی‌های زندگی شهری است. در آدراسان می‌توانید کلبه‌ کرایه کنید و بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینه‌های بالای هتل‌های لوکس باشید، از مدت اقامت‌تان لذت ببرید.

۳. ساحل اُلیمپوس (Olympos Beach)

ساحل اُلیمپوس واقع در جنوب منطقه‌ی تفریحی آنتالیا یکی از شناخته‌شده‌ترین سواحل ترکیه است و طرفداران زیادی در میان جوان‌ترها دارد. این محل به کوه اُلیمپوس نزدیک است و هم شامل مکان‌های تاریخی و جاده‌های قدیمی و هم پر از فضاهای سبز و زیبایی‌های طبیعی است.

۴. ساحل کُنیالتی (Konyaaltı Beach)

سواحل ترکیه - ساحل کُنیالتی

ساحل کُنیالتی با چشم‌انداز رشته‌کوه‌های بِی‌داغلاری یکی از محبوب‌ترین سواحل آنتالیاست که در نزدیکی مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. ورود به این ساحل برای عموم آزاد و البته رایگان است؛ به‌همین‌خاطر معمولا تا پایان اکتبر ازدحام تقریبا زیادی دارد. اما خیال‌تان از بابت جا راحت باشد، چون ساحل کُنیالتی فضای باز زیادی دارد و همیشه می‌توانید جایی برای نشستن پیدا کنید. همچنین تعداد زیادی رستوران و کافه در دهکده‌های اطراف وجود دارد که خصوصا ساکنان محلی‌ به‌ آنها رفت‌وآمد دارند. خلاصه اگر باید در مرکز شهر اقامت کنید، ساحل کُنیالتی گزینه‌ی مناسبی است تا از سواحل دریای مدیترانه لذت ببرید.


حتما بخوانید: کوش آداسی و ۱۳ جاذبه‌ای که در قلب خود جای داده است

۵. ساحل آلانیا دوگو (Alanya Doğu Beach)

ساحل آلانیا دوگو واقع در جنوب منطقه‌ی آنتالیا در تمام طول سال پذیرای گردشگران است. آلانیا در هر فصلی ارزش دیدن دارد، اما حال‌وهوای بهار در آلانیا چیز دیگری است. ساحل آلانیا دوگو با ۴۰ کیلومتر طول از شبه‌جزیره‌ی آلانیا شروع می‌شود و در امتداد کرانه‌ی منطقه‌ی قاضی‌پاشا ادامه می‌یابد.

۶. ساحل لارا (Lara Beach)

سواحل ترکیه - ساحل لارا

ساحل لارا با شن‌های طلایی و آب‌های زلال یکی از سواحل پرچم‌آبی آنتالیاست (این پرچم نشان‌دهنده‌ی استانداردهای بالای زیست‌محیطی و کِیفی منطقه است) که چون در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد، مورد استقبال ساکنان محلی‌ و همچنین گردشگران بین‌المللی است. در ساحل لارا می‌توانید از نمایشگاه قلعه‌های شنی دیدن کنید یا با سرگرمی‌هایی مانند والیبال ساحلی و ورزش‌های آبی وقت بگذرانید. رستوران و کافه نیز در این ساحل به‌اندازه‌ی کافی وجود دارد. پس اگر می‌خواهید با خودتان خلوت کنید، اینجا با انواع امکانات تفریحی محل مناسبی برای تنهایی نیست.

۷. ساحل پاتارا (Patara Beach)

سواحل ترکیه - ساحل پاتارا

پاتارا وسیع‌ترین ساحل ترکیه و شمال دریای مدیترانه است. اگر در مرکز شهر آنتالیا اقامت داشته باشید، از آنجا تا ساحل شنی پاتارا چند ساعتی با ماشین راه است که البته به مسافتش می‌ارزد. ساحل پاتارا در جنوب منطقه‌ی تفریحی کالکان و کاش قرار دارد و گفته می‌شود که محل تولد آپولو بوده است. در این ساحل همچنین مکان محافظت‌شده‌ای برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی وجود دارد.

۸. ساحل کلئوپاترا (Cleopatra Beach)

ساحل کلئوپاترا واقع در آلانیا ازجمله محبوب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا است و نیز در میان سواحل مختلف آنتالیا یکی از پربازدیدترین‌هاست. این ساحل پرچم‌آبی همیشه مملو از گردشگران است و به‌خاطر آب‌های مدیترانه‌ای زلالش جلوه‌ی بی‌نظیری دارد. بازدید از این ساحل برای عموم آزاد و البته رایگان است.

۹. ساحل داملاتاش (Damlataş Beach)

سواحل ترکیه - ساحل داملاتاش

ساحل داملاتاش با شن‌های طلایی و آب‌های زلال در قسمت شرقی ساحل کلئوپاترا واقع است و یکی از مناسب‌ترین سواحل آنتالیا برای غواصی‌های سطحی و کم‌عمق به‌شمار می‌رود. اگر به داملاتاش رفتید، از غار داملاتاش در همان نزدیکی نیز دیدن کنید. این غار به‌طور تصادفی در سال ۱۹۴۸ طی ساخت اسکله‌ای در بخش جنوبی شهر آنتالیا کشف شد.

۱۰. ساحل فاسِلیس (Phaselis Beach)

سواحل ترکیه - ساحل فاسِلیس

در فاسِلیس علاوه‌بر گردش در ساحل می‌توانید از ویرانه‌های باستانی اطراف نیز بازدید کنید. این محل در تِکیرُوا که از شهرهای شمالی آنتالیاست قرار دارد. به فاسِلیس ساحل فیروزه‌ای هم می‌گویند. برای اینکه بتوانید تمامی دیدنی‌های مستقر در طول این ساحل را ببینید، بهتر است ماشین کرایه کنید. فاسِلیس یکی از شهرهای یونان و روم باستان بود که اکنون ویرانه‌های آن در سه خلیج کوچک پراکنده‌ است. ضمن بازدید از ویرانه‌های تاریخی فاسِلیس می‌توانید در آب‌های زلال خلیج نیز شنا کنید.


در ادامه بخوانید: زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع dailysabah theculturetrip
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.