دکوراسیون اتاق خواب پسرانه؛ ۱۹ ایده جدید برای چیدمان اتاق پسرانه

0

شاید فکر کنید که اتاق خواب پسرانه، جایی برای طراحی ندارد. معمولا طراحی دکوراسیون اتاق نوجوانان چه پسرانه و چه دخترانه نیاز به خلاقیت زیادی دارد. اگر ایده‌ای برای تزیین اتاق خواب پسرانه ندارید، در این مطلب نکاتی درباره‌ی دکوراسیون این مدل اتاق‌ها یاد می گیرید. این عکس‌ها و ایده‌ها می‌تواند جرقه‌ای باشد که ایده‌های جدیدتر و بهتری به ذهن‌تان برسد. در این مقاله شما را با ۱۹ طرح جدید برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه آشنا خواهیم کرد.

اگر فرزندان کوچک دارید، برای طراحی دکوراسیون اتاق آنها از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید. دیوارها را می‌توانید با کاغذدیواری‌های کودکانه تزیین کنید یا از استیکرهای دیواری استفاده کنید. استفاده از رنگ‌هایی مثل آبی و قرمز، انتخاب‌هایی کلاسیک هستند. از اینکه از رنگ‌های جدید و روشن استفاده کنید، نترسید و از دکوراسیونی متفاوت لذت ببرید.

رونیکس

البته استفاده از رنگ‌ها و تم‌های خنثا برای اتاق پسرانه انتخاب بهتری است. برای اینکه حال‌وهوای دیگری به اتاق اضافه کنید می‌توانید از پرده‌های چاپی با طرح‌های جذاب کودکانه استفاده کنید.

اگر فرزند شما از طرفداران تیم‌های ورزشی است، می‌توانید اتاق را با تم‌های قدیمی فوتبالی یا پوسترهای مرتبط تزیین کنید. یکی دیگر از بخش‌های اتاق که می‌توانید روی آن تمرکز کنید، کفپوش‌های مدرن یا فرش اتاق است. فرقی نمی‌کند که چه سبکی برای دکور اتاق در نظر بگیرید یا فرزندتان چند ساله باشد، در هر صورت باید به کمد و جایی برای نگهداری وسایل توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر می‌خواهید اتاق را بین دو نفر تقسیم کنید، می‌توانید از قفسه‌ برای جداسازی استفاده کنید. این قفسه‌ها، هم جایی برای نگهداری وسایل بچه‌هاست، هم اتاق را تقسیم می‌کند. تخت‌های دوطبقه یا تخت‌هایی که کمد و کشو دارند برای اتاق‌های کوچک مناسب است. می‌توانید طبق نقشه‌ی اتاق از فضاهای خالی استفاده کنید و تخت و کمد اختصاصی سفارش بدهید تا از فضای اتاق به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

دو نکته‌ی مهم که در طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب پسرانه باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

۱. استفاده از تخت‌های تاشو یا دوطبقه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - استفاده از تخت‌های تاشو یا دوطبقه

این مدل تخت‌ها جای کمی می‌گیرند و درعین‌حال که فضای کمی اشغال می‌کنند، جادار هستند. درواقع غیر از تخت، بخش‌های دیگری مانند کشو دارند که برای نگهداری وسایل بچه‌ها ضروری است. بعضی از آنها از زمین ارتفاع دارند و زیر آن می‌توانید چندین سبد و ارگانایزر قرار دهید تا وسایل و خرده‌ریز بچه‌ها را در آنها جمع‌آوری کنید.

برای تخت‌ها، می‌توانید رنگ‌های متمایز و خاص را انتخاب کنید که از سایر بخش‌های اتاق متمایز باشد و جذابیت خاصی به اتاق بدهد. دراین‌صورت می‌توانید دیوارها و کفپوش‌های ساده‌تری در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که رنگ‌های روشن و شاد، همیشه جذابیت خاصی به اتاق بچه‌ها می‌‌دهد ولی باید در حد معقول استفاده شود.

۲. دکوراسیون تک‌رنگ

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - دکوراسیون تک‌رنگ

همیشه لازم نیست که از رنگ‌های متنوع و متعدد برای تزیین اتاق استفاده کنید. اگر اتاق‌های تک‌رنگ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با اضافه کردن بافت‌ها و طرح‌های متنوع، آن را از سادگی خارج کنید. مثلا در عکس بالا، روتختی‌ها و بالش‌ها، طرح‌های متنوعی دارند. می‌توانید از آثار هنری فرزندان‌تان برای تزیین اتاق‌‌شان بهره ببرید.

طرح‌های جدید برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

اگر دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه هستید، ۱۹ طرح زیر را دنبال کنید.

۱. اتاق پسرانه با کاغذ دیواری طرح‌دار

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - کاغذدیواری طرح‌دار

این اتاق با کاغذدیواریِ طرح سرباز تزیین شده که رنگ آن با رنگ سایر وسایل اتاق هماهنگ است.

۲. اتاق پسرانه با کفپوش راه‌راه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - کفپوش راه‌راه

این کفپوش‌های راه‌راه و چندرنگ، فضای جذابی ایجاد می‌کند. برای رنگ کردن کفپوش‌ها می‌توانید از طیف‌های رنگی استفاده کنید یا کارت‌های ایده‌های ترکیب رنگ را مدنظر داشته باشید.

۳. ایده برای تزیین اتاق پسران محصل

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - اتاق پسران محصل

در این اتاق مطالعه، از کاغذدیواری با طرح نقشه‌ی جغرافیا استفاده شده است که بسیار چشمگیر و زیباست. میز تحریر سفید، مدرن و صندلی آکریلیکی شفاف، زیبایی خاصی به این اتاق داده است.

۴. تزیین اتاق با رنگ زرد

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - استفاده از رنگ زرد

اگر از طیف رنگ آبی برای تزیین اتاق پسرانه خسته شده‌اید، می‌توانید دیوارهای اتاق را با رنگ زرد رنگ‌آمیزی کنید. یک قالیچه‌ی طرح‌دار و پرده‌ی هماهنگ با آن، فضای جالبی در اتاق ایجاد و رنگ روشن و ساده‌ی دیوار را تعدیل می‌کند.

۵. تزیین اتاق با تخت‌های مدرن

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - استفاده از تخت های مدرن

تخت‌های مدرن علاوه بر اینکه جای کمی اشغال می‌کنند، هم برای اتاق‌های دخترانه و هم برای اتاق‌های پسرانه مناسب‌اند. تختی که در تصویر می‌بینید، فضایی اختصاصی برای هر طبقه ایجاد کرده است که هریک روشنایی جداگانه دارد. بنابراین هرکدام از فرزندان شما می‌توانند برای مطالعه چراغ تخت خود را روشن کنند بدون اینکه مزاحم یکدیگر شوند. استفاده از رنگ سفید و سبز و تم ساده، جذابیت خاصی به این اتاق داده است.

۶. اتاق قرمز و آبی، به‌سبک کلاسیک

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - سبک کلاسیک

رنگ‌های قرمز و آبی جزو رنگ‌های کلاسیک برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه است. در این اتاق، بالای تخت با رنگ آبی و نیمی از دیوار با رنگ قرمز رنگ‌آمیزی شده که گرمابخش دکوراسیون است. قابی با جملات الهام‌بخش و نور ملایم، جذابیت خاصی به این اتاق داده است.

۷. تزیین اتاق با پرچم

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - تزیین اتاق با پرچم

در تزیین این اتاق از پرچم استفاده شده است. سبدهای حصیری زیر تخت، برای جمع کردن خرده‌ریزها از وسط اتاق مناسب است.

۸. اتاقی با تم دریانوردی و میز تحریر قرمز

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - تم دریانوردی

این اتاق با پرده‌هایی با طرح قایق و کوسن و روتختی ست آن، جلوه‌ی جذابی دارد. وسایل این اتاق، قرمز روشن انتخاب شده‌اند و رنگ قالیچه‌ی وسط اتاق از کفپوش متمایز است که فضای بانشاط و شادابی ایجاد کرده است.

۹. تزیین اتاق با چادرهایی به‌سبک سرخپوستی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - چادرهایی به‌سبک سرخپوستی

این چادر جذابی که به‌سبک خیمه‌های سرخپوستی در این اتاق قرار گرفته، هر بچه‌ای را مشتاق اتاقش می‌کند. یک تخته‌سیاه برای نقاشی کردن و کوسن‌ها و وسایل با رنگ‌های شاد، روشن و جذاب، این اتاق را برای بچه‌ها، رؤیایی و دوست‌داشتنی می‌کند.

۱۰. اتاق خواب رنگارنگ با تخت دوطبقه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - اتاق خواب رنگارنگ با تخت دوطبقه

در این اتاق از رنگ‌های آبی و سبز به‌زیبایی استفاده شده و طرح و رنگ چوب تخت، با سایر بخش‌های اتاق هماهنگی دارد. رنگ کفپوش اتاق خنثاست و قالیچه‌ی دایره‌ای رنگارنگی در وسط آن قرار گرفته است که هارمونی رنگ‌های اتاق را تکمیل می‌کند. موتیف‌های ماهی‌شکل روی پنجره، جذابیت خاصی به اتاق داده است.

۱۱. اتاق پسران نوجوان با وسایل طراحی‌شده‌ی متناسب با اتاق

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - وسایل طراحی‌شده‌ی متناسب با اتاق

این اتاق با وسایل و دکوراسیونی که دارد، یک اتاق کامل و چندمنظوره است. در طراحی دکوراسیون این اتاق رنگ‌های جذابی به‌کاررفته و از کمترین فضا به بهترین شکل استفاده شده است. قلاب‌های مخصوصی که به دیوار نصب شده، برای آویزان کردن وسایل مناسب است و باعث می‌شود فضای کمتری در کمدها و روی زمین اشغال می‌شود.

۱۲. اتاق ساده‌ی پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - اتاق ساده

اگر فرزند شما اتاق ساده را بیشتر می‌پسندد، برای دکوراسیون اتاق، وسایل ساده و بدون زرق‌و‌برق را در نظر بگیرید. رنگ ملایم سبز در این اتاق، بدون اینکه چشمگیر و اذیت‌کننده باشد، حال‌و‌هوای خاصی به اتاق داده است.

۱۳. اتاق پسرانه با تخت دوطبقه و سبدهای جمع‌آوری وسایل

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - تخت دوطبقه و سبدهای جمع‌آوری وسایل

اگر دو فرزند دارید که برای آنها یک اتاق در نظر گرفته‌اید، تخت‌های دوطبقه برای آنها بسیار مناسب است و در فضای اتاق صرفه‌جویی می‌کند. در این اتاق از پوشش لمینت با طرح چوب برای کفپوش استفاده شده و قالیچه‌ی فانتزی سبزرنگ، در آن تنوع ایجاد کرده است. با استفاده از سبدها و ارگانایزرهای مخصوص می‌توان از فضای زیر تخت‌ها استفاده و اسباب‌بازی‌ها و سایر خرده‌ریز بچه‌ها را داخل آنها نگهداری کرد.

۱۴. اتاقی به‌شکل گالری نقاشی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - تزیین به شکل گالری نقاشی

مانند تصویر زیر، می‌توانید اتاق فرزندتان را به یک گالری آثار هنری تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید دیوار را با رنگ آبی رنگ‌آمیزی کنید و مجموعه‌ای از آثار هنری فرزندتان را قاب‌شده به دیوار بزنید. از قاب‌های یکسان و هم‌رنگ استفاده کنید تا هماهنگی خاصی به نمای این گالری کوچک بدهد.

۱۵. تزیین اتاق خواب پسران نوجوان با نقشه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - تزیین با نقشه

برای تزیین اتاق فرزند نوجوان‌ خود می‌توانید از نقشه‌های بزرگ استفاده کنید که هم جنبه‌ی تزیینی دارد و هم جنبه‌ی آموزشی. میز تحریر را در نزدیکی این دیوار قرار بدهید تا فرزندتان به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

۱۶. تزیین اتاق زیر شیروانی با رنگ‌های روشن و جذاب

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - تزیین اتاق زیرشیروانی با رنگ‌های روشن

برای جبران کمبود نور این اتاق‌ها، باید دیوارها را با رنگ روشن و ترجیحا سفید رنگ‌آمیزی کنید. برای اینکه اتاق‌ را سرزنده‌تر نشان بدهید، وسایل با رنگ روشن و روتختی‌های طرح‌دار و رنگارنگ انتخاب کنید. استیکرهای دیواری، انتخاب خوبی برای تزیین دیوار است تا از سادگی در بیاید و شوروهیجان را به اتاق اضافه کند.

۱۷. تزیین اتاق با کاغذ دیواری طرح‌دار

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - کاغذدیواری طرح‌دار

برای تزیین اتاق خواب پسرانه می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های جذاب کودکانه استفاده کنید. در این تصویر، از موتیف روباه برای تزیین دیوار استفاده شده است. بالش با طرح روباه و رنگ نارنجی چراغ مطالعه، هماهنگ با طرح کاغذ دیواری انتخاب شده است.

۱۸. تزیین اتاق با اکسسوری رنگارنگ

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - تزیین اتاق با اکسسوری رنگارنگ

استفاده از رنگ سفید برای دیوارها باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به‌نظر برسد. برای اینکه اتاق از سادگی در بیاید، می‌توانید از وسایل رنگی، آثار هنری یا اکسسوری‌های رنگارنگ برای تزیین آن استفاده کنید. اتاقی که در تصویر می‌بینید با کاردستی‌های ساده تزیین شده است. مثلا می‌توانید برای درست کردن بدن این حشرات رنگی، از منگوله استفاده کنید و سر و دست و پای آنها را با رنگ، نقاشی کنید.

۱۹. تزیین اتاق به‌شکل کلاس درس

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه - تزیین اتاق به‌شکل کلاس درس

با تزیین اتاق به‌شکل کلاس درس، می‌توانید اتاقی عالی برای مطالعه‌ی فرزندان نوجوان خود طراحی کنید. دیوارها را با آبی رنگ آمیزی کنید و به‌سبک کلاس‌های قدیمی میز و صندلی چوبی در آن قرار بدهید. می‌توانید صندلی را با رنگ‌های جذاب رنگ آمیزی کنید تا فضای اتاق از یکنواختی خارج شود. وسایلی به سبک قدیمی، مثلا قفسه و کمد فلزی، جذابیت خاصی به اتاق می‌دهد. رنگ چراغ مطالعه را می‌توانید با رنگ صندلی هماهنگ کنید.

شما چه ایده‌ی دیگری برای تزیین اتاق خواب پسرانه دارید؟ کدام ایده را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات خود را با سایر همراهان «چطور» در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: تزیین اتاق خواب با وسایل ساده
چطور در فضای آنلاین جذاب و حرفه‌ای بنویسیم؟
راهکارهایی برای اینکه جذاب، حرفه‌ای و تاثیرگذار بنویسیم.

منبع idealhome.co.uk
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.