جاهای دیدنی وین؛ ۱۵ جاذبه دیدنی پایتخت موسیقی جهان

0

وین پایتخت اتریش حدود یک‌سوم جمعیت این کشور را در خود جای داده است و شهر اصلی اتریش محسوب می‌شود. شهر وین به‌دلیل داشتن کاخ‌ها و بناهای تاریخی زیبا، موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی قدیمی و همچنین داشتن طبیعت زیبا و چشم‌نواز، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری اروپا محسوب می‌شود. وین یکی از پرآوازه‌ترین شهرهای جهان است و با القابی چون «شهر موسیقی» و «شهر رؤیاها» از آن یاد می‌کنند. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی وین آشنا می‌کنیم.

۱. کاخ شونبرون (Schönbrunn Palace)

کاخ شونبرون یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های سلطنتی وین است که قدمت آن به قرن هفدهم می‌رسد و در اتریش ازجمله بناهای دارای اهمیت فرهنگی است. این کاخ با ۱۴۴۱ اتاق جزو اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی وین است. خاندان هابسبورگ سال‌های زیادی در این کاخ زندگی کرده‌اند و چندین تن از امپراتوران اتریش نیز در همین کاخ متولد شده‌اند. کاخ شونبرون علاوه‌بر تاریخی‌بودنش ازلحاظ ویژگی‌های معماری نیز جزو بناهای شاخص محسوب می‌شود.

رونیکس

جاهای دیدنی وین - کاخ شونبرون

ساختمان اصلی کاخ به سبک باروک ساخته شده است و شکلی متقارن دارد. در نمای خارجی ساختمان صدها پنجره به‌چشم می‌خورند و مجسمه‌های نصب‌شده روی سقف نیز به جلوه‌ی کاخ اضافه کرده‌اند. گردشگران می‌توانند ضمن بازدید از اتاق‌های مجلل این کاخ با سبک زندگی خاندان‌های سلطنتی اتریش بیشتر آشنا شوند.

۲. کاخ هافبورگ (Hofburg Palace)

جاهای دیدنی وین - کاخ هافبورگ

کاخ هافبورگ با سبک معماری باروک مجموعه‌ی سلطنتی دیگری است که قدرت و تأثیر خاندان هابسبورگ را نمایش می‌دهد. این کاخ صدها سال محل اقامت زمستانی حاکمان امپراتوری اتریش‌-‌مجارستان بود و درحال حاضر اقامتگاه رسمی و دفتر کار ریاست جمهوری اتریش است. از زمانی که کاخ هافبورگ در قرن سیزدهم ساخته شد، قسمت‌های دیگری نیز ازجمله بنای نیم‌دایره‌ای نِئو بورگ به آن اضافه شده‌اند. در این مجموعه‌ی تاریخی می‌توانید از آپارتمان‌های سلطنتی و موزه‌های کاخ دیدن کنید و گوشه‌ای از گذشته‌ی وین را ببینید.

۳. کلیسای جامع سِنت اِشتِفان (St Stephen’s Cathedral)

جاهای دیدنی وین - کلیسای جامع سِنت اِشتِفان

کلیسای جامع سنت اشتفان از زمانی که ساخته شد مهم‌ترین کلیسای اتریش و یکی از جاهای دیدنی وین است که در میدانی به‌همین نام (میدان اشتفان) قرار دارد. این کلیسا دارای برجی مرتفع و ساختمانی با زیبایی انکارناپذیرست. نمای خارجی ساختمان کلیسا جلوه‌های سبک رومی و گوتیک را به‌نمایش می‌گذارد و همچنین به‌خاطر کاشی‌کاری‌های خاص روی سقفش معروف است. در داخل کلیسا ۱۸ محراب به‌علاوه‌ی چند عبادتگاه کوچک‌تر و حتی تعدادی قبر و دخمه‌‌ی قبور (راهروهایی زیرزمینی که مردگان را در آنجا دفن می‌کردند) وجود دارند. خلاصه اگر به وین سفر کردید، حتما از این بنای نمادین بازدید کنید.

۴. باغ‌های شونبرون (Schönbrunn Gardens)

جاهای دیدنی وین - باغ‌های شونبرون

این باغ‌های سحرانگیز در کاخ شونبرون واقع‌اند و ارزشش را دارند که جدای از خود بناهای کاخ برای بازدیدشان وقت بگذارید. زمین پارک آن‌قدری وسیع هست که به‌راحتی ساعت‌ها سرگرم‌تان کند. باغچه‌های با اشکال هندسی و هزارتوهای پیچ‌درپیچ فقط گوشه‌ای از زیبایی‌های تحسین‌برانگیز این پارک‌اند. از دیگر دیدنی‌های باغ‌های شونبرون می‌توان به آب‌نمای نپتون و نیز نمونه‌ی مصنوعی و بازسازی‌شده‌ی ویرانه‌های رومی با مجسمه‌های سنگی اشاره کرد. اما جلوه‌دارترین قسمت پارک بنای ستون‌بندی‌شده‌ی گلورییِت و استخر مقابلش است که از آنجا می‌توانید نمای کل باغ را در مقابل‌تان ببینید.

۵. راتهاوس (Rathaus)

جاهای دیدنی وین - راتهاوس

وین پر از جاذبه‌های تاریخی و بناهایی با معماری‌های باشکوه است که از این میان می‌توان به ساختمان شهرداری وین در میدان راتهاوس اشاره کرد که یکی از دیدنی های وین محسوب می‌شود. این بنای نئوگوتیک در قرن نوزدهم ساخته شد تا به‌عنوان ساختمان جدید شهرداری پاسخگوی نیازهای جمعیت رو به افزایش وین باشد. راتهاوس ازلحاظ ویژگی‌های سبکی به ساختمان شهرداری بروکسل شباهت دارد و از پنج برج تشکیل شده که برج وسطی بزرگ‌ترین‌شان است و روی آن مجمسه‌ی نمادین راتهاوسمَن قرار دارد. بعضی روزهای مشخص می‌توانید همراه تور از داخل ساختمان بازدید کنید و با تماشای سبک تجملاتی اتاق‌ها ببینید که کارکردن در چنین مجموعه‌ی باابهتی چه حس‌وحالی دارد.

۶. تییِرگارتِن شونبرون (Tiergarten Schönbrun)

جاهای دیدنی وین - تییِرگارتِن شونبرون

تییرگارتن شونبرون که به‌اسم باغ‌وحش وین نیز شناخته می‌شود در کاخ شونبرون قرار دارد و قدیمی‌ترین باغ‌وحش جهان است. این باغ‌وحش در سال ۱۷۵۲ احداث شد و به‌عنوان بخشی از کاخ شونبرون فقط باغ‌وحشی نمایشی مخصوص خاندان سلطنتی بود. اما امروزه این باغ‌وحش مرکز حفاظت از گونه‌ها و نیز ارائه‌دهنده‌ی برنامه‌های آموزشی است.

هنوز هم چندین ساختمان قدیمی از آن دوران به‌چشم می‌خورند، اما قسمت‌های جدیدتری هم به این مجموعه اضافه شده‌اند. در اینجا از حیواناتی همچون پاندا، زرافه، شیردریایی و تنبل نگه‌داری می‌شود و در طول روز متصدیان باتجربه‌ی باغ‌وحش برای گردشگران صحبت می‌کنند. در قسمتی از این باغ‌وحش نیز جنگل‌های بارانی آمازون شبیه‌سازی شده است. خلاصه اینکه باغ‌وحش وین یکی از بهترین باغ‌وحش‌های دنیا و یکی از جاذبه های گردشگری وین است که در آنجا می‌توانید مراقبت‌های دریافتی حیوانات را از نزدیک ببینید.

۷. موزه‌ی بِلوِدِر (Belvedere Museum)

جاهای دیدنی وین - موزه‌ی بِلوِدِر

این مجموعه‌ی سلطنتی عظیم یکی دیگر از جاهای دیدنی وین است که از دو بخش بلودر بالا و بلودر پایین تشکیل شده است و در سال‌های ۱۶۰۰ اقامتگاه تابستانی شاهزادگان اتریشی بود. هر دو کاخ بالا و پایین از معماری خیره‌کننده‌ای برخوردارند. بلودر بالا دارای نمای خارجی کارشده با برجک‌های سبز گنبدی‌شکل است، اما بلودر پایین طراحی ساده‌تری دارد. در مقابل هردو کاخ نیز باغ‌های خوش‌منظره‌ای قرار دارند. این کاخ‌ها محل نگه‌داری مجموعه‌ی نفیسی از آثار هنری هستند که به دیدن‌شان می‌ارزند. همچنین می‌توانید از سالن‌های مجلل کاخ‌های بلودر بازدید کنید و به‌تماشای باغ‌ها و نیز استخرها و نارنجستان این مجموعه‌ی باشکوه بنشینید.

۸. اپرای دولتی وین (Vienna State Opera)

جاهای دیدنی وین - اپرای دولتی وین

اپرای دولتی وین یکی از جاهای دیدنی وین است که هم ازلحاظ ویژگی‌های معماری و هم ازلحاظ آثاری که در اینجا به روی صحنه برده می‌شوند مکان درخور توجهی در این شهر محسوب می‌شود. این بنا در مرکز منطقه‌ی اینِر اِشتات قرار دارد و یکی از بهترین سالن‌های اپرا در سراسر جهان است.

نمای خارجی این ساختمان به‌عنوان نمونه‌ای از سبک نئورنسانس شناخته می‌شود و طاق‌بندی‌ها و پنجره‌های قوسی‌شکلش جلب توجه می‌کنند. داخل ساختمان نیز بیشتر شبیه کاخ است تا مجل اپرا. اگر می‌خواهید که اینجا را همراه با تورهای گردشگری ببینید، باید حدود ۴۰ دقیقه وقت بگذارید تا قسمت‌های مختلف آن را نشان‌تان دهند و از تاریخ این بنا برای‌تان بگویند. اگر هم مایل به تماشای زنده‌ی کنسرت یا اپرا هستید، باید از قبل درمورد برنامه‌های موجود تحقیق کنید و پیشاپیش بلیط بخرید.

۹. موزه‌ی تاریخ طبیعی وین (Vienna Natural History Museum)

جاهای دیدنی وین - موزه‌ی تاریخ طبیعی وین

موزه‌ی تاریخ طبیعی وین در مجموعه کاخی مجلل واقع است و با بیش از ۳۰ میلیون شی‌ء مختلف یکی از جاهای دیدنی وین و ازجمله مهم‌ترین موزه‌های اروپاست. ازجمله اشیای دیدنی این موزه عبارت‌اند از سنگ‌های قیمتی، شهاب‌سنگ‌ها، فسیل‌ها، اسکلت‌های حیوانات، نمونه‌های انواع حشرات و پستانداران و اجساد خشک‌شده‌ی برخی گونه‌های انقراض‌یافته. اشیای جدیدتری نیز قرار است به کلکسیون موجود اضافه شوند. از دیگر جذابیت‌های این موزه می‌توان به افلاک‌نمای دیجیتال اشاره کرد که در آنجا می‌توانید فیلم‌های آموزنده‌ای درباره‌ی زمین و مراحل گسترش آن ببینید. بازدید از این موزه نه‌تنها برای بچه‌ها بلکه برای بزرگسالان نیز بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

۱۰. شهربازی پراتِر (Prater Amusement Park)

جاهای دیدنی وین - شهربازی پراتِر

چه چیزی لذت‌بخش‌تر از اینکه یک روز از سفر به وین را به گردش و تفریح در شهربازی پراتر اختصاص دهید؟! این پارک زمانی زمین شکار بود و بعدها به مکانی عمومی با غرفه‌های غذا و سرگرمی تبدیل شد و اکنون شهربازی محبوب گردشگران است که اتفاقا هزینه‌ی ورودی هم ندارد ( فقط بابت ورود به پارک چیزی نمی‌پردازید، اما هزینه‌ی وسایل بازی را باید پرداخت کنید). ازجمله وسایل بازی این شهربازی عبارت‌اند از چرخ‌وفلک‌های عمودی و افقی، ماشین برقی و ترن هوایی. در اینجا همچنین می‌توانید با تفریحات دیگری همچون تیراندازی، بازدید از مجسمه‌های مومی و قطارسواری وقت بگذرانید. اگر اهل بازی‌های این چنینی نیستید هم می‌توانید در کافه یا رستورانی بنشینید و حداقل از تماشای منظره‌ی پارک و شوروهیجان مردم لذت ببرید.

۱۱. مدرسه‌ی اسپانیایی سوارکاری (The Spanish Riding School)

جاهای دیدنی وین - مدرسه‌ی اسپانیایی سوارکاری

مدرسه‌ی اسپانیایی سوارکاری وین به‌عنوان یکی از بهترین مؤسسات آموزش دِرِساژ کلاسیک (از رشته‌های ورزش سوارکاری) در جهان شناخته می‌شود که صدها سال است در زمینه‌ی آموزش اسب و تعلیم هنر درساژ به سوارکاران فعالیت می‌کند. قدمت این مدرسه به امپراتوری هابسبورگ می‌رسد. ورود به ساختمان مدرسه برای عموم آزاد است و گردشگران می‌توانند به تماشای نمایش‌های سوارکاری و گاهی هم جلسات آموزش بنشینند. پس اگر به سوارکاری علاقه‌مندید و شانس سفر به وین را داشتید، حتما سری به اینجا بزنید. جالب است که حتی که اگر اهل سوارکاری و چندان علاقه‌مند به این رشته‌ نباشید، باز هم می‌توانید از مشاهده‌ی عشق و زحمتی که تعلیم‌دهندگان به پای آموزش این هنر ورزشی می‌ریزند سر ذوق بیایید.

۱۲. دوناتورم (Donauturm)

جاهای دیدنی وین - دوناتورم

دوناتورم (برج مشاهده) با ۲۵۲ متر ارتفاع جزو ۷۵ برج خودایستای بلند جهان است که در منطقه‌ی دونااِشتات وین قرار دارد. این برج را به‌راحتی می‌توانید در میان دیگر ساختمان‌های شهر تشخیص دهید. این سازه شامل فرستنده‌های رادیویی و آنتن‌های تلفن همراه است و دو دستوران گردان و سکوی مشاهده نیز دارد. از اینجا حتی پرش بانجی یا همان بانجی جامپینگ هم انجام می‌دهند. از بالای برج می‌توانید وین را زیر پای خود ببینید و دستگیرتان شود که چرا این شهر اروپایی گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

۱۳. نَش‌مارکت (Naschmarkt)

جاهای دیدنی وین - نَشمارکت

بازارهای محلی جای خوبی برای آشنایی با آداب و فرهنگ ملت‌های مختلف به‌شمار می‌روند. فقط کافی است که در این بازارها قدم بزنید تا با گوشه‌ای از ویژگی‌های زندگی بومی‌های آن شهر یا منطقه‌ آشنا شوید. نشمارکت وین در خیابان وینزایل قرار دارد و حدود ۱٫۵ کیلومتر است. تعداد زیادی غرفه‌های متنوع در سرتاسر این بازار برپا هستند و محصولات مختلفی از میوه و سبزیجات تازه گرفته تا پنیر و غذاهای دریایی را برای فروش عرضه می‌کنند. فضا، سروصداها، دیدنی‌ها و بوهایی که در این بازار تجربه خواهید کرد، قطعا خاطره‌ی سفر به وین را برای‌تان فراموش‌نشدنی‌تر می‌کنند. این بازار همچنین به‌خاطر وسعتش شهرت جهانی دارد.

۱۴. رینگ رُد وین (Vienna Ring Road)

جاهای دیدنی وین - رینگ رُد وین

رینگ رد بلوار دایره‌ای وسیعی در منطقه‌ی اینِر اِشتات وین است که در قرن نوزدهم پس از برداشتن دیوارهای شهر ساخته شد. در امتداد این بلوار می‌توانید انواع معماری‌ها و بسیاری از ساختمان‌های معروف شهر را ببینید و از درخت‌کاری‌های مسیر لذت ببرید. از کنار بلوار نیز خط تراموا رد می‌شود که هنوز یکی از وسایل‌ نقلیه‌ی مهم در جابه‌جایی‌های درون‌شهری است. همچنین می‌توانید در پیاده‌رو‌ها قدم بزنید و ساختمان‌های دیدنی اطراف را با درنگ بیشتری نظاره کنید.

۱۵. جنگل وین (Vienna Woods)

جاهای دیدنی وین - جنگل وین

جنگل وین در دامنه‌های آلپ شمالی و در امتداد غربی شهر واقع است. این جنگل حدود ۴۵ کیلومتر وسعت دارد و چندین رودخانه مرز آن را مشخص می‌کنند. همچین جایی به‌خصوص مناسب کسانی است که می‌خواهند کمی از هیاهوی شهر فاصله بگیرند و در آرامش وقت بگذرانند. ازجمله تفریحاتی که در این منطقه فراهم‌ شده‌اند می‌توان به منطقه‌ی شکار و قایق‌سواری در دریاچه‌ی زیرزمینی اشاره کرد. همچنین دهکده‌های بکر کوچکی نیز در اینجا وجود دارند که قطعا به دیدن‌شان می‌ارزند.


در ادامه بخوانید: ۱۲ نکته برای افرادی که تازه سفر رفتن را شروع کرده‌اند

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع thecrazytourist.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.