جاهای دیدنی بارسلونا؛ ۱۵ جاذبه دیدنی بهترین ساحل شهری دنیا

1

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا و یکی از جاهای دیدنی اسپانیا است و چهارمین شهر اروپا از نظر شمار بازدیدکننده به حساب می‌آید. بارسلونا شهری بی‌همتاست. وجود ساختمان‌های تاریخی و زیبا، سواحل شگفت‌انگیزی که جزو زیباترین سواحل دنیا هستند و رستوران‌ها و رویدادهای فرهنگی متفاوت همه و همه بارسلونا را تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری اروپا کرده است. همراه ما باشید، در این مقاله جاهای دیدنی بارسلونا را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. خیابان لاس رامبلاس (Las Ramblas)

گرچه بسیاری از محلی‌ها از این میدان پر از تفرجگاه که از پلاسا د کاتالونیا (Plaça de Catalunya، یا میدان کاتالونیا) تا بنای یادبود کلمبوس (Columbus Monument) در ساحل کشیده شده، دوری می‌کنند اما برای گردشگرانی که به بارسلونا سفر کرده‌اند، خیابان لاس رامبلاس یکی از جاهای دیدنی بارسلونا است که حتما باید از آن دیدن کرد.

رونیکس

خیابان لاس رامبلاس از جاهای دیدنی بارسلونا

در تابستان می‌توانید زیر سایه‌ی درختان بلند چنار و در خیل انبوهی از بازیگران خیابانی، پرنده‌فروشان، مجسمه‌های زنده، و استندهای گل قدم بزنید. در حین همین پیاده‌روی‌ها وقتی از کنار کافه‌ها عبور می‌کنید گاهی بوی شیرینِ وافل‌ها (نانی ترد و شیرین شبیه بیسکوییت) نیز به مشام‌تان می‌رسد. وقتی به آب رسیدید می‌توانید به مسیر خود ادامه بدهید تا به مرکز خرید مارماگنوم (Maremagnum mall) یا آکواریوم بارسلونا برسید.

۲. کلیسا ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família)

کلیسای ساگرادا فامیلیا از جاهای دیدنی بارسلونا

این کلیسا که یکی از جاهای دیدنی بارسلونا است، همان‌جایی است که در آن می‌توانید ماجراجویی خود را در شهر بارسلونا و آثار رؤیایی آنتونی گائودی شروع کنید.

کلیسای کوچک گائودی، پروژه‌ای است که مقیاس و بلندپروازی آن باورنکردنی است، به‌طوری که بیش از ۱۴۰ سال پس از زمان شروع ساخت آن هنوز حدود سه‌چهارم آن کامل شده است.

وقتی منارهای مخروطی کامل شود، این کلیسا بلندترین ساختمان کلیسای جهان خواهد بود، ساختمانی که شبیه هیچ‌یک از ساختمان‌های مذهبی که در زندگی خود دیده‌اید، نخواهد بود.

در کلیسای ساگرادا فامیلیا از ترکیبی از چند سبک معماری ازجمله مدرنیسم کاتالانی (Catalan Modernism)، هنر نو (Art Nouveau) و گوتیک متأخر (Late-Gothic) اسپانیایی استفاده شده است. البته وقتی که با دهان باز به بالا و به سقف سالن کلیسا نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که شاهکار گائودی تمام این تعاریف و سبک‌ها را به چالش می‌کشد.

۳. کازا بالیو (Casa Batlló)

ساختمان کازا بالیو از جاهای دیدنی بارسلونا

یکی دیگر از آثار آنتونی گائودی که برای کارت پستال‌ها بسیار مناسب است، این بلوک آپارتمانی است. البته این ساختمان از صفر ساخته نشده است، بلکه بازسازی ساختمانی است که در اوایل قرن بیستم انجام شده است.

نیازی نیست که بارسلونا را دیده باشید تا سقف ساختمان‌ها را تشخیص بدهید، سقف‌هایی که سفال‌های آن شبیه فلس‌های اژدهایی بزرگ هستند.

داخل و بیرون کازا بالیو نیز مانند آثار دیگر گائودی از همان حالت موج‌دار با تعداد کمی خطوط مستقیم و توجهی خیره‌کننده به جزئیات برخوردار است. به شومینه‌ی شبیه قارچی که روی کف باشکوه و اشرافی قرار دارد توجه کنید. شومینه‌ای که مانند پناهگاه گرم و راحتی است که برای گرم کردن زوج‌ها در زمستان طراحی شده است.

۴. ساختمان کازا میلا (Casa Milà)

ساختمان کازا میلا از جاهای دیدنی بارسلونا

به این ساختمان لا پدررا (La Pedrera) نیز می‌گویند، زیرا نمای ساختمان کمی شبیه نمای معدن سنگ است. ساختمان کازا میلا در سال ۱۹۱۲ تکمیل شده و یکی دیگر از ساختمان‌های نمادین گائودی است. این ساختمان یکی از چند اثر مدرنیست کاتالان است که در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است و چهارمین و آخرین ساختمان گائودی در خیابان پسیج د گراسیا (Passeig de Gràcia) به شمار می‌رود.

معماران نوآوری‌های معاصر این ساختمان مانند نمای بیرونی سنگی و پارکینگ زیرزمینی آن را تحسین می‌کنند. این ساختمان به‌عنوان منزلی برای خانواده‌ی کارخانه‌داری به نام Pere Milà i Camps طراحی شد. در طبقات بالایی این ساختمان واحدهایی نیز وجود دارد که اجاره داده می‌شوند.

هماهنگی میان طراحی ساختمان و مبلمان و اثاثیه‌ی کازا میلا بسیار چشم‌نواز است و همه‌ی اینها مربوط به زمانی است که گائودی در اوج هنر معماری خود قرار داشت.

۵. سواحل بارسلونا

سواحل بارسلونا - جاهای دیدنی بارسلونا

مسیر پیاده‌روی چوبی در ساحل بارسلونا کیلومترها ادامه دارد. پیاده‌روی از ساحل بارسلونتا (Barceloneta) تا مرکز خرید دیاگونال مار (Diagonal Mar) یک ساعت تمام طول می‌کشد، ولی این پیاده‌روی موجب می‌شود که شهر را به‌خوبی ببینید.

غربی‌ترین سواحل مانند ساحل سنت سباستیا (Sant Sebastià) شلوغ‌تر هستند و گردشگران بیشتری به آنجا می‌روند. در پشت این سواحل شبکه‌ی فشرده‌ای از مغازه‌ها و بارهای بارسلونا با تراس‌ها و صندلی‌هایی در فضای باز وجود دارد.

همچنان که در طول ساحل به مسیر خود ادامه می‌دهید، پس از بندر المپیک کمی فضای بیشتری را می‌یابید و ساکنان محلی بیشتری را می‌بینید.

در پایان، درست در بالای ساحل Platja de Llevant مرکز خرید بزرگ و جدید دیاگونال مار را می‌بینید که بخشی از شهر را که قبلا بخشی صنعتی بوده، دوباره احیا کرده است.

۶. بازار لابوکریا (La Boqueria)

بازار لابوکریا از جاهای دیدنی بارسلونا

این بازار که یکی دیگر از جاهای دیدنی بارسلوناست، هم چشم‌اندازی نمادین است و هم تجربه‌ای آموزشی. از قرون وسطی یک بازار بوکریا در بارسلونا وجود داشته است. البته این مکان خاص فقط حدود ۲۰۰ سال شاهد تجارت و کسب‌وکار بوده است. سقف زیبا و متمایز آهنی و شیشه‌ای که در این بازار می‌بینید، در سال ۱۹۱۴ بنا شده است.

این بازار مکان فوق‌العاده‌ای است که در آن می‌توانید کمی خرید کنید یا صرفا مناظر و صداهای بازار شلوغ شهری را از نزدیک ببینید و بشنوید. این بازار از شبکه‌ای از غرفه‌های دائمی تشکیل شده است. در این غرفه‌ها میوه، سبزیجات، گوشت سرد، پنیر و همچنین فراورده‌های زیتون به‌فروش می‌رسد. کل بازار به‌شکل بیضی است که ماهی‌فروشان در مرکز آن قرار دارند.

۷. ورزشگاه نیوکمپ

ورزشگاه نیوکمپ از جاهای دیدنی بارسلونا

در بخش غربی منطقه‌ی لس کورتس (Les Corts) ورزشگاه ۹۹ هزار نفری نیوکمپ (Camp Nou که تلفظ درست آن کمپ نو به‌معنی «میدان جدید» است) قرار دارد.

این ورزشگاه از سال ۱۹۵۷ زمین اصلی باشگاه فوتبال بارسلونا بوده است. این مکان یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی فوتبال اروپاست؛ حتی اگر هیچ علاقه‌ای به تیم بارسلونا ندارید، حتما باید از ورزشگاه نیوکمپ بازدید کنید و از نزدیک وسعت بسیار زیاد آن را ببینید.

اگر هم از طرفداران این تیم فوتبال باشید، این ورزشگاه بهشت شما خواهد بود. زیرا می‌توانید در ورزشگاه گردش کنید و در موزه، یادبودهای یکی از معتبرترین تیم‌های فوتبال جهان را ببینید.

تور استادیوم در روزهای مسابقه یا قبل از این روزها اجرا نمی‌شود. بنابراین قبل از رفتن به این ورزشگاه حتما تقویم را بررسی کنید.

۸. پارک گوئل (Park Güell)

پارک گوئل از جاهای دیدنی اسپانیا

می‌توانید تجربه‌ی تماشای معماری گائودی را با سفری به این مجموعه‌باغ در تپه‌ی کارمل (Carmel Hill) به پایان برسانید.

بسیاری از گردشگران برای ثبت پانوراماهایی زیبا از بارسلونا، از روی تراس‌های اصلی، به این پارک در منطقه‌ی گراسیا (Gràcia) می‌آیند. حتما نیمکت‌های مارپیچ و موزائیک‌ها را در کارت‌پستال‌ها و فیلم‌ها دیده‌اید.

در قسمت دیگر پارک، ردیف‌هایی از ستون‌ها، فواره‌ها و مجسمه‌هایی را مشاهده می‌کنید که همگی به سبک متمایز و خاص این معمار ساخته شده‌اند.

اگر هنوز هم مشتاق دیدن آثار گائودی هستید، می‌توانید به خانه‌ی او بروید که تبدیل به موزه شده است. او از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۲۶ در آن خانه زندگی کرده است و در آن مبلمان و اقلام تزئینی طراحی‌شده توسط گائودی به‌نمایش گذاشته شده است.

۹. موزه‌ تاریخ شهر بارسلونا

جاهای دیدنی بارسلونا - موزه تاریخ شهر بارسلونا

در موزه‌ی تاریخ که یکی از جاهای دیدنی بارسلونا است، مکان‌های رومی اندکی ازجمله معبد آگوستوس و مسیر تشییع در Plaça de la Vila de Madrid در سرتاسر بخش گوتیک حفظ شده است. ولی در Plaça del Rei می‌توانید لایه‌های مختلف تاریخ باستان بارسلونا را مشاهده کنید.

با استفاده از آسانسور می‌توانید به جایی بروید که در آن بقایای یک کارخانه‌ی گاروم (garum، گاروم سس ماهی تخمیرشده بود که به‌عنوان چاشنی در غذاهای روم و یونان باستان استفاده می‌شد)، رخت‌شوی‌خانه، مغازه‌های رنگ‌رزی و بخش‌هایی از دیوارهای باستانی بارسلون دیده می‌شود.

این محل بسیار بزرگ است و مساحتی به‌اندازه‌ی ۴۰۰۰ مترمربع را پوشش می‌دهد. می‌توانید با استفاده از مسیرهای پیاده‌روی که بالاتر از سطح زمین ساخته شده‌اند، به گردش در این مکان بپردازید. همچنان که از میان ساختمان موزه بالا می‌روید، به طاق‌های گنبدی Palau Reial Major می‌رسید که محل اقامت دوک‌های قرون وسطای بارسلونا بوده است.

۱۰. مونت جوییک (Montjuïc)

فواره جادویی مونت جوییک - جاهای دیدنی بارسلونا

این بخش از شهر برای نمایشگاه بین‌المللی ۱۹۲۹ توسعه یافته و در آن چند موزه‌ی برجسته قرار دارد؛ موزه‌هایی مانند موزه‌ی ملی هنر کاتالان، موزه‌ی باستان‌شناسی و موزه‌ی نژادشناسی (Ethnology Museum). از میان این موزه‌ها بازدید از موزه‌ی هنر را بسیار توصیه می‌کنیم.

از روی پله‌های این موزه نمای شهر خیره‌کننده است. در زیر آن فواره‌ی جادویی قرار دارد که در تعطیلات آخر هفته هر نیم ساعت نمایش نور و موسیقی دارد. البته بهترین زمان برای تماشای این نمایش نور و موسیقی هنگام شب است. در بالای این تپه، قلعه‌ی نظامی قرن هفدهم میلادی قرار دارد که در شورش کاتالان در دهه‌ی ۱۶۰۰ و همچنین درطول جنگ داخلی در اواخر دهه‌ی ۱۹۳۰ (که پس از آن به زندان تبدیل شد) محل جنگ و درگیری بوده است.

۱۱. موزه‌ خوان میرو (Fundació Joan Miró)

موزه خوان میرو از جاهای دیدنی بارسلونا

خوان میرو نیز درست مانند گائودی از هنرمندان بزرگ کاتالونیا بود که بازدید از موزه‌ی او تصویر واضح‌تری را از روح و سبک بارسلونا به شما نشان می‌دهد. موزه‌ی خوان میرو توسط این هنرمند و در دهه‌ی ۶۰ برپا شد. هدف از ایجاد این موزه تشویق هنر معاصر در بارسلونا بود. خوان میرو در طراحی ساختمان موزه از نزدیک با معماری به نام خوسپ یوئیس سرت (Josep Lluís Sert) همکاری کرد. یعنی میان ساختمان موزه و آثار موجود در آن هماهنگی وجود دارد؛ هماهنگی‌ای که به‌ندرت شاهد آن هستیم.

در درون موزه، مجموعه‌ی بزرگی از آثار این هنرمند، ازجمله تندیس‌ها، طراحی‌ها و نقاشی‌های او وجود دارد. به‌علاوه در این موزه نمایشگاه‌های معاصری از هنر قرن بیستم و بیست‌ویکم و انواع مختلف پروژه‌های گروهی و آموزشی نیز به چشم می‌خورد.

۱۲. گراسیا (Gràcia)

جاهای دیدنی اسپانیا - جشنواره خیابانی Festa Major

اگر می‌خواهید بدانید که زندگی در شهرهای کوچک منطقه‌ی کاتالونیا به چه شکلی است، بازدید از گراسیا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این منطقه تا قرن بیستم بخشی از بارسلونا به‌شمار نمی‌رفت. به‌لطف خیابان‌های باریک و میدان‌های کوچک گراسیا، در اینجا حس بسیار متفاوتی به شما دست می‌دهد. گراسیا منطقه‌ای جوان، زیبا و بین‌المللی با دانشجویان و هنرمندان است، بنابراین بارها، کافه‌ها و مغازه‌های مستقل فراوانی در آن وجود دارد.

اگر درطول جشنواره‌ی خیابانی Festa Major که در ماه آگوست (یا اوت) برگزار می‌شود به گراسیا بیایید، می‌بینید که این منطقه کاملا متحول شده است. ساکنان گراسیا با کمک یکدیگر خیابان‌‌های خود را به‌شکل‌هایی تخیلی تزئین می‌کنند تا خیابان خود را به بهترین خیابان در محله تبدیل کنند.

۱۳. قصر موسیقی کاتالان (Palau de la Música Catalana)

قصر موسیقی کاتالان از جاهای دیدنی بارسلونا

این سالن کنسرت نیز که در اوایل قرن بیستم ساخته شده، یکی دیگر از آثار ثبت‌شده‌ی شهر بارسلونا در فهرست آثار جهانی یونسکو و یکی از دیدنی های بارسلونا است. این سالن کنسرت را یکی از معماران معاصر گائودی، به نام لوییز دومانچه‌ای مونتانر (Lluís Domènech i Montaner) و برای اورفئو کاتالان (Orfeó Català، از گروه‌های موسیقی در بارسلونا) ساخت.

ساخت این ساختمان در زمانی انجام شد که سرمایه گذاری و کمک‌های صنعتگران ثروتمند کاتالان به نسلی از هنرمندان و طراحان موجب می‌شد که حس جدیدی از هویت کاتالانی ایجاد شود. این سالن محلی عالی برای اجرای اپرا، سمفونی و موسیقی محلی است. بنابراین وقتی برای سفرتان برنامه ریزی می‌کنید، بازدید از این سالن را نیز درنظر داشته باشید.

۱۴. پلاسا د کاتالونیا (Plaça de Catalunya)

میدان کاتالونیا از جاهای دیدنی بارسلونا

پلاسا د کاتالونیا یا میدان کاتالونیا یکی از جاذبه‌ های گردشگری بارسلونا و بهترین مکان ملاقات در این شهر است. این میدان درست در پایین خیابان پسیج د گراسیا و در بالای خیابان لاس رامبلاس قرار دارد. اگر در شب منتظر دوستان‌تان هستید تا با هم غذا بخورید یا برای گردش و خرید در روز آماده می‌شوید، اینجا محل بسیار مناسبی است، زیرا هر جایی در منطقه‌ی سویتاد بیا (Ciutat Vella) یا منطقه‌ی Eixample تنها به‌اندازه‌ی چند دقیقه پیاده‌روی از این میدان بزرگ فاصله دارد.

مهم‌ترین شعبه‌ی فروشگاه‌های زنجیره‌ای ال کورته اینگلس (El Corte Inglés) بارسلونا درست در اینجا قرار دارد و اگر تازه وارد این شهر شده‌اید و به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید داخل بروید و نقشه‌ای بردارید.

۱۵. رستوران های بارسلونا

رستوران ها و غذاهای بارسلونا - جاهای دیدنی بارسلونا

غذاهای بین‌المللی بارسلونا فوق‌العاده هستند، به‌ویژه اگر بخواهید به بارهای رشته‌فرنگی ژاپنی بروید که در ۱۰ سال گذشته بسیار محبوب شده‌اند. گزینه‌های دیگر شامل pintxos، میان‌وعده‌هایی به‌سبک سرزمین باسک (Basque، بخشی خودمختار در دامنه‌ی کوه‌های پیرنه غربی در اسپانیاست) که در آنها چیزهای خوشمزه‌ای مانند انواع کراکت و ماهی با خلال دندان روی تکه‌ای نان ثابت شده (پینچو، pincho) است.

از میان‌وعده‌های معمول کاتالانی می‌توان پا امب تومکت (Pa amb tomàquet) را نام برد که نان روستایی پوشیده‌شده با مخلوطی از پوره‌ی گوجه فرنگی و روغن است. معمولا از این نان برای ساندویچ‌ها یا بوکاتاها استفاده می‌شود. برای غذای اصلی در این منطقه‌ی ساحلی هیچ‌چیزی بهتر از اروز نگره (arròs negre) که برنج پخته‌شده با سپیداج یا ماهی مرکب است و پس از آن کرم کاتالانای (crema catalana) غلیظ برای دسر نیست.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی مادرید؛ ۱۳ جاذبه گردشگری اسپانیای کوچک

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع thecrazytourist.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. Dariush Kaveh می‌گوید

    This was very interesting and useful for me.
    Tank you.