کتاب قصه شگفت انگیز لئو مسی؛ بیوگرافی نابغه آرژانتینی دنیای فوتبال

0

کتاب قصه شگفت انگیز لئو مسی، نوشته مایکل پارت در مورد زندگی لئو مسی نابغه دنیای فوتبال است. در این کتاب سیر کودکی تا جوانی مسی، از کوچه‌های روزاریو تا نیوکمپ بارسلونا را می‌خوانیم و متوجه می‌شویم چگونه کودکی از طبقه‌ی پایین اجتماع به پرنورترین ستاره‌ی آسمان فوتبال تبدیل می‌شود. با چطور همراه باشید تا بیشتر درمورد کتاب قصه شگفت انگیز لئو مسی بدانید.

شناسنامه‌ی کتاب

  • نام اصلی کتاب: The Flea – The Amazing Story of Leo Messi
  • نام کتاب به فارسی: قصه‌ شگفت‌انگیز لئو مسی
  • نویسنده: مایکل پارت
  • صفحه: ۱۰۴ صفحه

درباره‌ی کتاب قصه شگفت انگیز لئو مسی

لیونل مسی در زمان حضور خود، تاریخی افتخارآمیز برای فوتبال، به‌ویژه تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا رقم زد. وی که هم‌زمان با دوران حضور پپ گورآدیولا در تیم بارسلونا حضور داشت، دورانی را به‌وجود آورد که تا سال‌ها می‌توان از آن به‌عنوان درخشان‌ترین دوران فوتبالی نام برد. دورانی که در آن مسی توانست چهار بار برنده‌ی توپ طلا شود، چندین جام و افتخار کسب کند و چندین رکورد فوتبالی را در باشگاه بارسلونا، فوتبال اسپانیا و دنیا، به نام خود ثبت کند.

رونیکس

این کتاب بیشتر شرح دوران کودکی مسی است؛ زمانی که کودکی از خانواده‌ی سطح پایین در شهر روزاریو آرژانتین بود و تنها رؤیای خود را در چهارچوب زمین فوتبال تعریف می‌کرد. در این کتاب سیر کودکی تا جوانی مسی، از کوچه‌های روزاریو تا نیوکمپ بارسلونا را می‌خوانیم و متوجه می‌شویم چگونه کودکی از طبقه‌ی پایین اجتماع به پرنورترین ستاره‌ی آسمان فوتبال تبدیل می‌شود.

آیا این کتاب برای شماست؟

لیونل مسی در بین فوتبال‌دوستان دنیا بسیار پرطرفدار بوده و از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است؛ برای همین خواندن چگونگی پیشرفت و روند رشد بزرگ‌ترین فوتبالیست دنیا می‌تواند برای این دسته از افراد جالب و خواندنی باشد. از سوی دیگر، می تواند برای نوجوانانی که تازه به دنیای این ورزش قدم گذاشته‌اند، منبع مهمی برای کسب تجربه باشد.

شما می‌توانید همین حالا کتاب صوتی قصه شگفت انگیز لئو مسی را با کیفیت بالا از وبسایت نوار تهیه کنید.

قسمت‌هایی از کتاب

صدای زیاد بلندگوهای فرودگاه بارسلونا در گوش‌های پسرک سیزده‌ساله پیچید و باعث شد خود را محکم‌تر به مادرش سلیا که در کنارش بود بفشارد. پدرش جرج در سمت دیگر بود. لئو؛ همه او را به این نام صدا می کردند، حالا باید تنها با پدرش در بارسلونا زندگی می‌کرد.

لئو به دیوار خانه‌شان تکیه داده بود و برادرها و دوستان‌شان را تماشا می‌کرد که می‌دویدند، فریاد می‌زدند و چنان خاکی بلند کرده بودند که به‌سختی می‌شد توپ را دید. با خود فکر کرد: اونا خیلی قدبلندن و من خیلی کوچولو. نمی‌توانست قدم به آفتاب بگذارد و اجازه دهد که آنها او را ببینند. به هر حال کسی او را انتخاب نمی‌کرد. کمی بیشتر تماشا کرد و بعد به طرف خانه رفت.

بعد از ماه‌ها حضور در بارسلونا و امید به موفقیت لئو در زمین فوتبال، بالاخره باشگاه تصمیم گرفته بود که او را در آکادمی به‌خدمت بگیرد. دوران سختی برای سلیا ماریا، ماتیا و حتی ماریا سول کوچک بود. آنها دلتنگ شهر و کشورشان بودند، ولی این را درک می‌کردند که شاید این بزرگ‌ترین شانس لئو برای تحقق رؤیایش یعنی تبدیل‌شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای باشد. آنها با تمام وجود عاشق لئو بودند و به‌شدت دل‌شان برایش تنگ می‌شد. لئو فقط سیزده سال داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.