جاهای دیدنی سوئیس؛ ۲۰ جاذبه گردشگری بهشت اروپا

0

کشور سوئیس با داشتن طبیعت زیبا و بکر، مناطق تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر یکی از زیباترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود که یکی از پرطرفدارترین مقاصد عاشقان سفر و گردشگری است. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی سوئیس آشنا خواهیم کرد.

۱. دریاچه‌ ژنو

دریاچه‌ی ژنو یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپاست و زیبایی مسحورکننده‌ای دارد. از کرانه‌های غربی این دریاچه در ژنو تا کرانه‌های شرقی آن در مونترو چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آلپ پیش‌روی‌تان خواهد بود که انعکاس شکوهمندش هم در آب‌های آرام دریاچه پیداست.

رونیکس

سفر به سوئیس - دریاچه‌ی ژنو

تابستان‌ها در دریاچه‌ی ژنو امکان ورزش‌های آبی مهیاست.

۲. مجسمه‌ شیر لوسِرن

سفر به سوئیس - مجسمه‌ی شیر لوسِرن

در سال ۱۹۷۲، گارد سوئیس، طی انقلاب فرانسه قتل‌عام شدند. چند دهه‌ی بعد، لوکاس آهورن این مجسمه‌ی غم‌انگیز را که طراحی بِرتِل توروالدسِن، مجسمه‌ساز دانمارکی، بود روی تخته‌سنگی در خارج از شهر لوسرن حجاری کرد. این مجسمه‌ی نمادین، شیری را در واپسین لحظات کشمکش با مرگ نشان می‌دهد.

۳. گذرگاه سنت برنارد

سفر به سوئیس - گذرگاه سِنت برنارد

گذرگاه سِنت برنارد برنارد قدیمی‌ترین گذرگاه آلپ غربی و سومین گذرگاه مرتفع سوئیس است. در مرتفع‌ترین قسمت جاده مهمان‌سرای سنت برنارد قرار دارد؛ همان جایی که سگ‌های نجات سنت برنارد به‌شهرت رسیدند. سنت برنارد نژادی از سگ‌های کاری بزرگ‌جثه‌ای است که در گذرگاه سنت برنارد برای عملیات نجات تربیت می‌شدند.

۴. شهر قدیمی برن

سفر به سوئیس - شهر قدیمی بِرن

فقط کافی است در شهر قدیمی بِرن قدم بزنید تا بتوانید تاریخ شهر را با دیدن گذرگاه‌های طاقی قرن پانزدهمی و آب‌نماهای رنسانسی قرن شانزدهمی از نزدیک حس کنید.

۵. راه آهن ریشن

سفر به سوئیس - راه‌آهن ریشِن

این راه‌آهن ریشِن سوئیس را از میان کوه‌های گرابوندِن به ایتالیا وصل می‌کند و از شاهکارهای مهندسی سوئیس در یکی از خوش‌عکس‌ترین مناطق کشور است. این راه‌آهن معروف ۱۳۰ کیلومتر طول دارد و در مسیرش از ۱۹۶ پل و ۵۵ تونل عبور می‌کند. پل پیچ‌دار لَندواسِر وایاداکت هم از جالب‌توجه‌ترین نقاط مسیرش است که قطعا تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای‌تان رقم خواهد زد.

۶. تاکستان های لاواکس

سفر به سوئیس - تاکستان‌های لاواکس

اینجا تا چشم کار می‌کند در زمینی به‌وسعت ۸۴۳ هکتار تاکستان می‌بینید. تاکستان‌های پله‌ای لاواکس در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به‌ثبت رسیده‌اند.

۷. آبشارهای تروملباخ

سفر به سوئیس - آبشارهای ترومِلباخ

آبشارهای ترومِلباخ در دره‌ی لاتِربرونِن معروف به دره‌ی ۷۲ آبشار واقع‌اند و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی آبشارهای زیرزمینی اروپا محسوب می‌شوند. این آبشار ذوب‌آب‌ها را از قله‌ی یونگ‌فرا به پایین دره هدایت می‌کنند و برای بازدید دسترسی دارند.

۸. خیابان بانهوف

سفر به سوئیس - خیابان بانهوف

بانهوف یکی از خوش‌ساخت‌ترین و گران‌ترین خیابان‌های اروپاست که نمی‌شود در سفر به زوریخ از دیدنش گذشت. حتی اگر قصد خرید از برندهای معروف را ندارید، صرفا قدم‌زدن در این خیابان نیز خودش تجربه‌ی لذت‌بخشی خواهد بود.

۹. گرویر

سفر به سوئیس - گرویِر

گرویِر پایتخت پنیر سوئیس است و پنیر گرویر هم که یکی از معروف‌ترین پنیرهای دنیاست، همین‌جا تولید می‌شود. حتی اگر پنیر دوست ندارید، حداقل دسرهای کِرِمی و مَرَنگی گرویر را امتحان کنید.

۱۰. قلعه‌ شیلون

سفر به سوئیس - قلعه‌ی شیلون

قلعه‌ی شیلون در جزیره‌ی کوچکی واقع در کرانه‌ی دریاچه‌ی ژنو قرار دارد و دیدنی‌ترین قلعه‌ی سوئیس است. در اینجا از چشم‌انداز زیبای آلپ نیز بهره‌مند خواهید شد.

۱۱. یونگ فرایوخ

سفر به سوئیس - یونگ‌فرایوخ

یونگ فرایوخ را به‌اسم بام اروپا هم می‌شناسند و شکوه آلپ از همه‌طرفش پیداست. می‌توانید خودتان را به مرتفع‌ترین ایستگاه راه‌آهن اروپا در ارتفاع ۳۴۵ متری برسانید و از چشم‌انداز بی‌نظیر اطراف لذت ببرید.

۱۲. ماترهورن

سفر به سوئیس - ماتِرهورن

ماتِرهورن کوهی است که رکورددار بیشترین تعداد عکس در جهان است. ازجمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این ناحیه می‌توان به دهکده‌ی تفریحی زِرمات اشاره کرد. ماترهورن برای کوهنوردی و اسکی نیز جای شناخته‌شده‌ای است.

۱۳. شیلتورن

سفر به سوئیس - شیلتورن

فکر می‌کنید غذاخوردن بر فراز قله‌ی شیلتورن در ارتفاع ۳ هزار متری آن هم در رستوران گردان چه حالی دارد؟ از اینجا می‌توانید قله‌ی یونگ‌فرا، رشته‌کوه‌ یورا و کوه‌‌های ووژ را ببینید. ضمنا کوه بلان هم در دوردست‌ها پیداست.

۱۴. یخچال طبیعی آلچ

سفر به سوئیس - یخچال طبیعی آلِچ

یخچال طبیعی آلِچ با ۲۳ کیلومتر طول بزرگ‌ترین یخچال آلپی است. می‌توانید از طریق مسیرهای راهنوردی، خودتان را به این بالا برسانید و از منظره‌ی اعجاب‌انگیز اطراف حظ ببرید.

۱۵. کاپل بروک

سفر به سوئیس - کاپِل‌بروک

کاپِل بروک قدیمی‌ترین پل چوبی سرپوشیده‌ی اروپاست که روی دریاچه‌ی لوسرن ساخته شده و قدمت سازه‌ی آن به قرن چهاردهم می‌رسد. البته بیشترِ آنچه اکنون از این پل می‌بینید، بازسازی مدرنی است که پس از تخریب پل بر اثر آتش‌سوزی در دهه‌ی ۱۹۹۰ ساخته شد. روی پل هم می‌توانید شاهد مجموعه‌ای از آثار هنری قرن هفدهمی باشید که رویدادهای تاریخی مهم سوئیس را به‌تصویر می‌کشند.

۱۶. آبشار راین

سفر به سوئیس - آبشار راین

آبشار راین به‌پهنای ۱۲۵ متر و ارتفاع ۲۵ متر جزو بزرگ‌ترین آبشارهای اروپاست. این آبشار بیشتر به حجم بالای آبی که در آن جریان دارد معروف است.

۱۷. جت دیو

سفر به سوئیس - جِت‌دیو

به‌قول یکی از کمدین‌های سوئیسی، مردم ژنو به‌قدری به‌همان تکه‌ی کوچک دریاچه‌ی ژنو که مال آنهاست می‌بالند که تصمیم گرفتند ده‌ها متر به هوا پرتابش کنند. خلاصه اینکه نمی‌شود بدون دیدن این فواره‌ی بزرگ از ژنو برگشت!

۱۸. صومعه‌ سنت گال

سفر به سوئیس - صومعه‌ی سِنت گال

صومعه‌ی سِنت گال که در میراث جهانی یونسکو هم به‌ثبت رسیده، یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های قرون‌وسطایی دنیا را دارد و از قرن هشتم تا نوزدهم نیز مهم‌ترین صومعه‌ی اروپا بود. آنچه اکنون می‌بینید حاصل هشت قرن بازسازی است.

۱۹. دریاچه‌ لوگانو

سفر به سوئیس - دریاچه‌ی لوگانو

در کنار دریاچه‌ لوگانو با آن آب‌وهوای مدیترانه‌ای، درختان نخل و مردمی که ایتالیایی صحبت می‌کنند، بعید نیست یادتان برود که اینجا سوئیس است. لوگانو با چشم‌اندازهای روح‌بخش و آب‌وهوای عالی جای خوبی برای استراحت و آرامش‌ خیال است.

۲۰. قلعه‌های بلینزونا

سفر به سوئیس - قلعه‌های بِلینزونا

قلعه‌های مونت‌بِلو و ساسو کوربارو را درواقع برای حفاظت از بِلینزونا، مرکز کانتون تیسینو (کانتون نوعی از تقسیمات کشوری است)، ساخته بودند. با بازدید از این قلعه‌ها و دیوار دفاعی عظیم‌شان می‌توانید سفری فراموش‌نشدنی در تاریخ داشته باشید.


در ادامه بخوانید: زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع theculturetrip.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.