مدیریت زمان چیست؟

1

«مدیریت زمان» فرایند نظم‌ بخشیدن و برنامه ریزی برای تعیین چگونگی تقسیم زمان به منظور انجام فعالیت‌های خاص است. مدیریتِ درستِ زمان به شما اجازه می‌دهد هوشمندانه‌تر کار کنید و نه سخت‌تر! بنابراین می‌توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری به پایان برسانید؛ حتی زمانی که وقت شما تنگ و فشار کار بالاست. اگر نتوانید زمان‌تان را به خوبی مدیریت کنید کارایی شما کاهش می‌یابد و دچار استرس می‌شوید.

به نظر می‌رسد هرگز در یک روز، زمان کافی برای انجام همه‌ی کارها وجود ندارد. اما از آنجا که همه‌ی ما به طور یکسان در یک روز، ۲۴ ساعت وقت داریم، پس چرا برخی از افراد کارایی‌شان بسیار بیشتر از دیگران است؟ جواب این سؤال در مدیریتِ درستِ زمان نهفته است.

رونیکس

موفق ترین افراد، زمان‌شان را به طرز استثنایی مدیریت می‌کنند. با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان در این بخش، می‌توانید کارایی عملکردتان را بالا ببرید.

مدیریتِ درستِ زمان مستلزم یک تغییر مهم است یعنی تمرکز روی نتایج به‌جای تمرکز روی فعالیت‌ها. به عبارت بهتر همیشه مشغول بودن همان موثربودن نیست.

اگر در طول روز دیوانه‌وار به انجام فعالیت‌ها‌ی مختلف بپردازید، نتیجه‌ی چندانی نمی‌گیرید، چون توجه‌ شما به انجام چندین کار مختلف، تقسیم می‌شود. با مدیریت درست زمان، شما هوشمندانه‌تر و آسان‌تر کار می‌کنید و می‌توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری، به پایان برسانید.

«مدیریت زمان» چیست؟

«مدیریت زمان» شیوه‌ی نظم بخشیدن و برنامه‌ریزی شما برای زمانی است که به انجام فعالیت‌های خاص اختصاص می‌دهید.

مزایای مدیریت زمان عبارتند از:

عواقب نامطلوب شکست در مدیریت مؤثر زمان عبارتند از:

  • به پایان نرساندن کارها در آخرین مهلت زمانی
  • گردش کار بی‌ثمر
  • کیفیت کار ضعیف
  • بدنامی حرفه‌ای و عدم پیشرفت کاری
  • استرس بالا

برای یادگیری تکنیک‌های مدیریت زمان، اندکی وقت بگذارید تا از همین حالا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

اولویت‌بندی کارها را بیاموزید تا در زمان کمتر، بهینه‌تر کار کنید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. ریحانه ربیعی می‌گوید

    ممنونم مقاله منم درباره مدیریت زمان است.