اصول انتخاب انواع مبل متناسب با دکوراسیون شما

0

شاید نتوان دسته‌بندی خاصی برای مبلمان در نظر گرفت، اما احتمالا شما دسته‌بندی‌های مختلف و متفاوتی را برای انواع مبلمان دیده‌اید. درواقع، به‌صورت کلی می‌توان گفت که در ایران، مبلمان از نظر شکل ظاهری به سه دسته مبل‌های راحتی، استیل و کلاسیک تقسیم می‌شوند. البته می‌توان دسته‌بندی‌های جزئی‌تری نیز به این سه اضافه کرد که در این مطلب به‌طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت. سبک‌های اشاره‌شده در این بخش با توجه به دسته‌بندی مبلمان فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون توکامارت فراهم‌شده که دسته‌بندی کامل‌تری را نسبت به سایر فروشگاه‌ها ارائه داده است.

دسته‌بندی انواع مبلمان در ایران

دسته‌بندی انواع مبلمان

اگر قصد خرید مبل و گشت‌وگذاری در بازار مبلمان و یا فروشگاه‌های اینترنتی دارید، احتمالا متوجه خواهید شد که به‌طور کلی و از نظر ظاهری می‌توان مبلمان را به سه دسته کلی مبلمان استیل یا همان سلطنتی، کلاسیک و راحتی دسته‌بندی کرد، که سایر مدل‌های مبلمان نیز مانند ال، دسته منبتی، چستر و… نیز در دسته همین مبل‌ها و زیرمجموعه‌ای از آن‌ها قرار می‌گیرند.

رونیکس

مبل استیل، مخصوص سلیقه‌های اشرافی و رسمی پسند

مبل استیل

مبلمان استیل که با نام سلطنتی نیز در ایران شناخته می‌شوند، از محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان ایرانی به شمار می‌روند که طرفداران زیادی در بین ایرانیان دارند. این نوع مبل‌ها با منبت‌کاری‌های ظریف و نقش‌ونگارهای زیبا شناخته می‌شوند و به همین خاطر طرفداران خاص خود را دارند. اگر قصد خرید مبل استیل دارید، به این نکته توجه کنید که این سبک مبل معمولا برای اتاق پذیرایی و مهمانی‌های رسمی استفاده می‌شود. در رابطه با مبل‌های استیل اشاره به این نکته ضروری است که معمولا طراحی مدل‌های این سبک شبیه به هم هستند، اما در فروشگاه‌ توکامارت مدل‌های مختلف و متنوعی از مبلمان استیل موجودند که همه آن‌ها نیز تولید انحصاری این مجموعه هستند.

مبل راحتی، مخصوص محیط‌های خودمانی و راحت

میل راحتی

احتمالا همه ما با مبل‌های راحتی آشنا هستیم. این مدل مبلمان، که به سبک مدل‌های اروپایی است، جزء معمول‌ترین انواع مبلمان هستند که در بیشتر خانه‌ها وجود دارند و دلیل آن نیز راحتی نشیمن آن‌ها است. مبل راحتی را از نظر شکل ظاهری می‌توان در نقطه مقابل مبل استیل قرار داد؛ چراکه این مبل‌ها بر خلاف مبلمان استیل کاملا ساده است و هیچ نقش‌ونگار اضافه‌ای در خود ندارند.

بسیاری از مدل‌های مبلمان مانند مبل‌های ال، چستر، تخت شو و… نیز در دسته‌بندی مبلمان راحتی قرار می‌گیرند. همچنین کاناپه‌های راحتی دونفره فقط متعلق به این دسته هستند؛ بر خلاف کاناپه‌های سه‌نفره که در مدل‌های استیل و کلاسیک نیز وجود دارند.

مبل کلاسیک، تعادلی بین مبلمان راحتی و سلطنتی

مبل کلاسیک

در بین انواع مبلمان، مبل کلاسیک را می‌توان از نظر طراحی بین دو سبک راحتی و سلطنتی قرار داد. این مدل، راحتی خود را از مبل‌های راحتی و نقش‌ونگار و ظرافتش را از مدل استیل به ارث برده است. به همین دلیل انتخاب بسیاری از افرادی است که بین خرید مبل راحتی و سلطنتی شک دارند و دودل مانده‌اند. مبل کلاسیک را می‌توان همانند فرش ایرانی نمود هنر اصیل ایرانی دانست که هیچگاه کهنه نمی‌شود، از مد نمی‌افتد و همیشه طرفداران خود را دارد.

سایر سبک‌های مبلمان در ایران

مبل چوبی با منبت‌کاری

اما در بین انواع مبلمان شاید سبک‌ها و مدل‌های دیگری را نیز دیده باشید که همه آن‌ها را می‌توان در زیرمجموعه این سه سبک کلی قرار داد. برای نمونه اگر نگاه جزئی‌تری به فهرست مبلمان فروشگاه آنلاین مبل و دکوراسیون توکامارت بیندازیم، می‌توان دو مدل ال و دسته‌منبتی را نیز مشاهده کرد. همان‌طور که اشاره شد مبل ال جزء مبل‌های راحتی است و زیرمجموعه‌ای از آن‌ها به‌شمار می‌رود. مبلمان دسته‌منبتی نیز در دسته‌بندی مبلمان کلاسیک و استیل قرار می‌گیرند و به مبلمانی اطلاق می‌شوند که دسته‌هایشان چوبی است و منبت‌کاری دارند که نمونه‌ای از آن را می‌توانید در تصویر مشاهده کنید.

در سایر دسته‌بند‌ی‌های مبلمان این فروشگاه اینترنتی، که تجربه جدیدی در خرید اینترنتی مبل برای مشتریان خود ارائه می‌کند، می‌توان مبل شزلون را نیز مشاهده کرد. مبل شزلون نوعی از مبلمان است که پشتی آن با مبل‌های معمولی تفاوت داشته و به نوع دیگری طراحی شده است. پشتی قسمتی از این مدل مبل نسبت به طرف دیگر آن کمی بلندتر است و همین امر نیز باعث خاص بودن آن می‌شود. می‌توان مبل شزلون را به‌صورت تکی و یا در ست مبل‌ها جای کاناپه سه‌نفره استفاده کرد. لازم به ذکر است که مبل‌های شزلون در هر سه سبک استیل، کلاسیک و راحتی موجودند و متعلق به سبک خاصی نیستند.

برای مشاهده مدل‌ها و نمونه‌های بیشتر از این سبک مبلمان می‌توانید به وب‌سایت توکامارت به آدرس www.tookamart.com مراجعه و انواع مدل‌های جدید و متنوعی را ببینید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.