معرفی کتاب قدرت یک زن؛ راهنمای زنان برای داشتن زندگی ایده‌آل

0

از گذشته تا کنون، مطالعات زنان موردتوجه بسیاری بوده است و این به‌جهتِ اهمیت بحث آگاهی‌بخشی و کمک به زنان برای داشتن زندگی شاد و سالم است. این اهمیت از آن جهت است که زنان به‌عنوان ستون‌ اصلی کانون خانواده و اولین معلم هر فرد به‌عنوان مادر هستند و آگاهی، شادی و امید به زندگی در آن‌ها می‌تواند افراد زیادی را تحت‌تأثیر قرار دهد. سوال اینجاست که به‌عنوان زن یا مردی که طالب آگاهی بیشتر در مورد زنان هستیم، چرا باید کتاب «قدرت یک زن» را مطالعه کنیم؟ در ادامه، شما را بیشتر با این کتاب آشنا می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

شناسنامه کتاب قدرت یک زن

  • عنوان کتاب: قدرت یک زن (Empowering women)
  • نویسنده: لوییزا ال. هی (Louise .L. Hay)

درباره کتاب قدرت یک زن

خانم هی در این اثر قصد دارد به زنان کمک کند تا جنبه‌های شاد و سرزنده و هوشمند‌شان را کشف کنند و به خودشان و زندگی‌شان عشق بورزند. ایشان در تلاش‌اند تا با آگاهی دادن از جایگاه ارزش زن، زنان را از عقاید تحمیلی از سوی جامعه برهاند، در این باره در بخشی از کتاب میخوانیم:« احساس ارزشمدی و عزت نفس، مهم‌ترین داشته‌های یک زن به شمار می‌روند، اگر این دو ویژگی را در اختیار نداریم باید حتما آنها را کسب کنیم. اگر از عزت‌نفسی سرشار برخوردار باشیم، هرگز موقعیت‌هایی را که در آن قربانی می‌شویم و یا مورد سواستفاده قرار می‌گیریم، نخوایم پذیرفت. ما تنها زمانی به دیگران اجازه می‌دهیم بر ما حکومت کنند که از نظر درونی بپذریم و باور کنیم به قدر کافی خوب نیستیم.»

رونیکس

از نکات جالب توجه کتاب این است که نویسنده تنها به موضوعات و مسائل زنان از لحاظ انگیزشی و روحی نپرداخته و به همه‌ٔ مسائل جسمی و روحی در سنین مختلف و در نقش‌های مختلف اشاره کرده است. برای آشنایی بیشتر با این موضوعات تعدادی از سرفصل ها را در اینجا آورده‌ایم:

  • غلبه بر ترس
  • تبلیغات چگونه عزت‌نفس زنان را پایمال می‌کند
  • کودکان، مادری و عزت‌نفس
  • مفهوم تغذیه
  • نظراتی درباره‌ی سیگار
  • یائسگی
  • سرطان سینه چه مفهومی دارد؟
  • آرزوهای جنسی و جسارت بیان صریح آنها
  • کیفیت زندگی در سالخوردگی
  • آیندهٔ مالی خود را تضمین کنید

با نگاهی به سرفصل‌ها می‌توان دید،‌ نویسنده تا چه اندازه سعی در پرداختی همه‌جانبه به مطالب مهم و مسائل مربوط به زنان و دغدغه‌های آنها داشته است.

از دید خانم هی، عشق به خود، توجه کافی به سلامت جسمی و روحی، تلاش برای یادگیری در زمینه‌های مختلف از جمله ملزومات داشتن یک زندگی سعادتمند برای زنان است.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر به‌دنبال بهبود زندگی خود به‌عنوان یک زن هستید، این کتاب راهنمایی جامع و کاربردی برای ابعاد مختلف زندگی شما است. پیشنهاد می‌کنیم در راستای پیشرفت شخصی‌تان مطالعه‌ی آن را در دستور کار خود قرار دهید.

بخش‌هایی از کتاب

در عرصهٔ تبلیغات، بی شرمانه از فقدان احساس ارزشمندی ما سوءاستفاده می‌شود، تا ما را وادار به خریدن محصولات خاص کنند. پیغام نهفتهٔ اغلب آگهی‌ها و پیام‌های تبلیغاتی این است: «تو به اندازه کافی خوب نیستی و دیگران تنها در صورتی به تو احترام می‌گذارند که فراورده‌های ما را خریداری کنی.» ما تنها به این دلیل به تبلیغات اجازه می‌دهیم این‌گونه با ما برخورد کند که کاملاً باور کرده‌ایم چیزی کم‌‌وکسر داریم و باید این نیاز را از بیرون برآورده کنیم.


در ادامه بخوانید: کتاب نیروی حال؛ کتابی برای تغییر نگرش ذهن و خودشناسی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.