آیا می‌توان از سایت دیوار بسترن b50 مطمئنی خرید؟

0

ماشین‌های بسترن چند وقتی است که خود را در دل خریداران ایرانی جا کرده‌اند و بازار خرید و فروش این ماشین در داخل پررونق است و انواع صفر و کارکرده آن فروشندگان و مشتریان خود را دارند. در اینجا می‌خواهیم به طور خاص نکاتی را درباره خرید بسترن b50 کارکرده بازگو کنیم تا کمکی در تصمیم‌گیری برای خرید این ماشین کرده باشیم.

تولید بسترن b50 از سال 2009 شروع شده، این ماشین بر الگو از مزدا 6 طراحی شده و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های فنی فولکس واگن و مزدا به ترکیب فعلی رسیده، از این رو کسانی که علاقه بسیاری به برند مزدا دارند اما از پس خرید این ماشین برنمی‌آیند می‌توانند مشتریان بالقوه بسترنb50 باشند. سازنده این خودرو شرکت خودروسازی فاو چین است اما در ایران شرکت بهمن موتور در همکاری با فاو چین مونتاژ آن را به عهده دارد.

اول از همه سری به سایت دیوار بزنیم و ببینیم که در آگهی‌های مختلف این خودرو چگونه قیمت‌گذاری شده است.

رونیکس

قیمت خرید بسترن b50 کارکرده در آگهی‌ها از از زیر 100 میلیون تومان شروع می‌شود و با 180 میلیون تومان و بیشتر می‌رسد. برای مثال در یک آگهی بسترن سال 1393 با 96 هزار کارکرد 105 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در آگهی دیگری بسترن کارکرده سال 96 با 13 هزار کارکرد به قیمت 165 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این ماشین را معمولا با لیفان 820 مقایسه می‌کنند. لیفان نیز خودرویی چینی است و از نظر شکل ظاهری هم می‌توان آن را با بسترن مقایسه کرد.

حجم موتور و قدرت موتور لیفان بیشتر از بسترن است اما بسترن مصرف سوخت کمتری نسبت به لیفان دارد. می‌توان در این مقایسه به ظرفیت باک هر یک هم اشتاره کرد: ظرفیت باک بسترن 58 لیتر و لیفان 63 لیتر است. از نظر ایمنی هم اگر بخواهیم نگاهی به هر دو خودرو بیندازیم لیفان نسبت به بسترن تعداد ایربگ‌های بیشتری دارد، بسترن از سیستم کمکی ترمز برخوردار نیست در حالی که لیفان چنین سیستمی را داراست. ترمز پارک در بسترن دستی و در لیفان پدالی است، سیستم کی‌لس در لیفان وجود دارد اما در بسترن وجود ندارد و از همین قبیل تفاوت‌ها می‌توان به استارت دکمه‌ای اشاره کرد که بسترن فاقد و لیفان دارای آن است. اما اگر از امکانات بیشتر بسترن نسبت به لیفان بخواهیم بگوییم یکی اخطار دهنده فشار باد لاستیک و دیگری آینه الکتروکرومیک این خودروست. از امکاتات بیشتر لیفان نسبت به بسترن می‌توان به چراغ روز، گرمکن صندلی راننده، مانیتور، جی پی اس، دوربین دنده عقب، قفل ایمنی کودک، قابلیت تاشدن برقی آینه‌های بغل و سیستم پخش ام پی تری اشاره کرد.

اگر بخواهیم این دو خودرو را از نظر قیمتی مقایسه کنیم، در سایت دیوار قیمت صفر این خودرو حدودا 170 تا 180 میلیون تومان آگهی شده و لیفان کارکرده مدل 95 صد و پنجاه میلیون تومان و در آگهی دیگری مدل همین سال با 45 هزار کارکرد 140 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. بنابراین می‌بینیم که از نظر قیمت تفاوت چندان بارزی میان این دو مدل ماشن وجود ندارد.

بسترن به نسبت لیفان ماشین جدیدی است و شاید از این نظر خریداران به ریسک‌های خرید یک ماشین جدید هم فکر کنند. اما در خرید بسترن b50 کارکرده باید به این نکته هم توجه داشت که گروه خودروسازی بهمن خدمات پس از فروش خوبی به خریداران ارائه می‌کنند و نمایندگی‌های مطمئنی در این زمینه دارند.

 

منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.