نارمک، از امن‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه

0

احساس امنیت اجتماعی، از مهم‌ترین مولفه‌های سرزندگی در فضاهای عمومی و بویژه محله‌های مسکونی است. نارمک را می‌توان از جمله معدود محله‌هایی در تهران دانست که در زمان ساخت خود کاملاً بر اساس معیار‌های جهانی توسعه پایدار ایجاد شده و بسیاری از اصول و معیارهای پایداری محله شامل هویت و سرزندگی، امنیت در محله، وجود فضاها و خدمات محله‌ای و تنوع را در خود دارد. پژوهشی که بر روی محله نارمک انجام شده نشان می‌دهد که ساکنین محله بخصوص زنان، به طور نسبی از احساس امنیت در این محله برخوردارند. این احساس امنیت حضور پررنگ ساکنین در فضاهای عمومی را تقویت کرده است. با گشت و گذاری در نارمک، انواع گردهمایی‌های مردمی به چشم می‌خورد که فضایی سرزنده ایجاد کرده است. میدان‌ها مرکز فعالیت‌های مردمی است. ساکنین نارمک در این میدان‌ها دور هم جمع می‌شوند و با یکدیگر دیدار می‌کنند. زنان برای ورزش و كودكان برای بازی از فضای میدان‌های نارمک استفاده می‌کنند. استفاده مردم از فضاهای عمومی محله هم خود امنیت را بیش از پیش تقویت می‌کند. امنیت از بنیادی‌ترین خواسته‌ها و انتظارات مردم در انتخاب مسکن است. از این جهت عده‌ای از کسانی که به دنبال محله‌ای امن، باصفا و صمیمی برای زندگی خود و فرزندانشان هستند به دنبال خرید خانه یا خرید آپارتمان در نارمک می‌روند.

از طرفی دیگر در محله نارمک، دیوارهای کثیف و مملو از دیوار نویسی، زمین‌های متروکه و به طور کلی فضاهای بی‌دفاع شهری که محیط‌های جرم‌خیز بوجود می‌آورند، به ندرت دید می‌شوند. بعلاوه نورپردازی مناسب میدان‌ها و معابر هم امکان استفاده از فضاها در تاریکی شب نیز وجود داشته باشد. سرانه فضای سبز مناسب و چیدمان مناسب مبلمان شهری نیز از دیگر امتیازات نارمک است. این مسئله موجب شده زنان برای عبور و مرور و استفاده از فضای عمومی در محله احساس امنیت و آسایش بیشتری داشته باشند.

خرید آپارتمان در نارمک

آپارتمان‌های محله نارمک در خیابان‌ها و میدان‌های مختلف، قیمت‌هایی متفاوت دارند. برای مثال در خیابان سمنگان که از خیابان‌های مهم و معروف نارمک و یکی از مسیرهای مهم‌‌‌‌ تردد اهالی جنوب منطقه به میدان رسالت است، آپارتمان 80 متری نوساز را به قیمت 420 میلیون تومان می‌توان خرید. ابتدای خیابان سمنگان از خیابان شهید ثانی آغاز و سر دیگرش به میدان رسالت منتهی می‌شود. در سرتاسر این خیابان عریض و طویل مغازه‌های بسیاری وجود دارد که شکل بازار به آن بخشیده و امکان خرید‌ را برای ساکنین به راحتی فراهم کرده است. مسجد جامع نارمک و یک درمانگاه شبانه‌روزی نیز در سمنگان واقع شده است. بنابراین آپارتمان‌های این بخش از نارمک تا حدودی نسبت به برخی نواحی دیگر قیمتی بالاتر دارد. برای مثال در خیابان 46 متری شرقی که خود خیابانی با موقعیت مناسب در نارمک است 85 متر آپارتمان نوساز به قیمت حدود 380 میلیون تومان به فروش رفته است. اما در بخش املاک سایت دیوار در همین متراژ آپارتمان 17 ساله در میدان 86 به قیمت 295 میلیون تومان و در میدان 12 به قیمت 235 میلیون تومان می‌توان پیدا کرد. یا برای موردی 85 متری به قدمت 12 سال، در میدان 40 جویبار شرقی،300 مییون تومان در نظر گرفته شده است. با مراجه به سایت دیوار می‌توان نرخ خرید آپارتمان در نارمک را مشاهده کرد.

رونیکس

 

منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.