چطور یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای طراحی کنیم؟

2

در زمان حال افراد مشغله های فراوانی را در زندگی شهرنشینی خود تجربه میکنند و به همین دلیل دیگر برای انجام یک سری از کارها به صورت سنتی نمی توانند وقت بگذارند. یکی از مهمترین موارد در هر خانواده خرید های خانه و خرید وسایل مورد نیاز می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و همچنین به وجود آمدن فروشگاه های آنلاین مورد اعتماد به مورد خرید های مردم از روش های سنتی به خرید های اینترنتی تبدیل شده است.

شما هم اگر قصد حضور در این بازار داغ را داشته باشید حتما نیاز دارید که یک فروشگاه اینترنتی برای خود تهیه کنید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان عرضه نمایید. در اینجا سوالی که مطرح می شود این است که بهترین روش طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟ که ما در این مقاله میخواهیم شما رو با انواع روش های ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم و بهترین روش را نیز معرفی کنیم.

انواع روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

برای ساخت فروشگاه اینترنتی چند روش مختلف وجود دارد که هر کدام از روش ها مزایا و معایب خود را دارند که در زیر به بررسی این روش ها می پردازیم و در پایان بعد از مقایسه این روش ها بهترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی را نیز به شما خواهیم گفت.

رونیکس

۱. ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی

در این روش شما با استخدام یک تیم برنامه نویسی نیاز دارید و یا اینکه سفارش طراحی فروشگاه خود را به یک شرکت طراحی سایت میدهید که برای شما از پایه یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنند. این روش از نظر اینکه شما یک فروشگاه کاملا اختصاصی دارید بسیار خوب می باشد اما از نظر اینکه شما باید هزینه های چند صد میلیونی کنید و همچنین زمان بسیار زیادی را صرف کنید تا یک فروشگاه زا از پایه برای شما طراحی کنند و بهترین کاربرد آن برای شرکت هایی با چندین میلیارد بوجه مناسب می باشد. نمونه ای از فروشگاه های اختصاصی سایت دیجی کالا می‌باشد.

۲. ساخت فروشگاه اینترنتی با cms های رایگان

در این روش شما میتوانید از سیستم های مدیریت محتوا رایگان همچون وردپرس و یا اپن کارت و پرستاشاپ که در ظاهر رایگان هستند استفاده کنید . بعد از دانلود این نرم افزار ها شما نیاز دارید که برای میزبانی یک هاست تهیه کنید که با توجه به حجم و امکانات هزینه ای سالانه بین 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان برای شما در برخواهد داشت. بعد از نصب cms بر روی هاست حالا نوبت دردسر های بعدی می شود که نیاز دارید برای ایجاد هر امکان ماژولی را به روی سیستم خود نصب کنید.

cms های رایگان

مثلا اگر بخواهید از سیستم وردپرس استفاده کنید برای راه اندازی یک فروشگاه ناچارید که افزونه ووکامرس را بر روی وردپرس خود نصب کنید بعد از نصب ووکامرس باید به سراغ تهیه قالب بروید که معمولا قالب های خوب در این حوزه قالب های پولی هستند و بین 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت همچنین اگر بخواهید قالب اختصاصی برای ووکامرس طراحی کنید باید مبلغی بین 2 تا 5 میلیون تومان هزینه کنید.

علاوه بر این ها برای بسیار دیگر از ماژول ها یا باید برای شما کدنویسی شوند و یا اینکه آنها را خریداری کنید مثل ماژول مربوط به درگاه پرداخت آنلاین که مجبورید برای هر بانک یک ماژول جداگانه خریدارید کنید.

در مجموع این روش در ابتدا رایگان به نظر میرسد ولی به طور متوسط بعد از شروع کار سالانه مبلغی حدود 2.5 تا 5 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت و همچین یکی از مشکلات عمده ای که این روش دارد این است که بعد از اینکه تعداد کالاهای شما بالای 700 عدد برود سیستم شروع به کند شدن میکند و این موضوع در تعداد محصول بالا بسیار برای کاربر و سئو سایت شما مضر خواهد بود.

در این روش فروشگاه های بسیار زیادی ایجاد شده است ولی هیچ فروشگاه شاخصی که رتبه بالایی کسب کرده باشد وجود ندارد و به همین خاطر روش مورد اعتمادی برای آینده کسب و کار شما نخواهد بود.

۳. استفاده از سیستم های فروشگاه ساز آنلاین

روش ساخت فروشگاه اینترتی با استفاده از فروشگاه ساز آنلاین پراستفاده ترین روش ساخت یک فروشگاه اینترنتی در سطح جهان می باشد که برخی از سیستم های پر قدرت و پر سابقه خارجی در این حوزه در لیست زیر می باشد:

  • squarespace.com
  • wix.com
  • shopify.com
  • bigcommerce.com

در این روش شما با خرید یک اشتراک به صورت سالانه از این سیستم ها پنل مدیریتی دریافت میکنید که در آن میتوانید یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنید. مزیت استفاده از این روش ساخت فروشگاه اینترنتی به سایر روش ها این است که شما نیازی به دانش فنی و درگیر شدن برای نصب ماژول های مختلف ندارید و به راحتی و چند کلیک امکاناتی را دریافت می کنید که میتوانید یک فروشگاه حرفه ای را راه اندازی کنید.

فروشگاه ساز

در ایران نیز برای اولین بار در سال 1390 سیستم فروشگاه ساز شاپفا شروع به ساخت فروشگاه ساز آنلاین خورد کرد و امروز بعد از 8 سال فعالیت در این حوزه جز بهترین فروشگاه ساز های ایرانی می باشد که در حال آماده سازی برای آغاز فروش خورد در کشور های همسایه کرده است.

پلان های فروشگاه ساز شاپفا بسیار بصرفه بوده به طوری که شما میتوانید با پرداخت مبالغی بن 250 هزار تومان تا حدود 2 میلیون تومان در سال پلان مناسب خود را تهیه کنید و فروشگاه اینترنتی خود را طراحی کنید.

بهترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال

بعد از معرفی انواع روش های ساخت فروشگاه اینترنتی نوبت به آن رسیده که مقایسه ای داشته باشیم بین این روش ها و بهترین روش را معرفی کنیم

در روش اول مزیت اختصاصی بودن کار تنها مزیت بود و معایت آن هزینه بر بودن و زمان بر بودن کار بود.

در روش دوم مزیت اولیه آن رایگان بودن بود و معایب آن هزینه های پله کانی و کندی سرعت بعد از رشد کردن سایت بود.

در روش سوم شما مزیت سرعت در راه اندازی سایت با کمترین هزینه مطرح شد و همچنین گفته شد که این روش بهترین روش مرسوم در جهان می باشد و تقریبا هیچ عیبی در این روش مشاهده نشده است.

ولی در اخر بهترین روشی که شما بتوانید خوب بودن و حرفه ای بودن یک فروشگاه ساز را شناسایی کنید بررسی نمونه کار های آن می باشد.

شاپفا توانسته تا کنون چند صد فروشگاه اینترنتی را طراحی کنید که یکی از بزرگترین نمونه کار های شاپفا فروشگاه معروف janebi.com می باشد که با استفاده از فروشگاه ساز شاپفا ساخته شده و اکنون رتبه 500 الکسا در ایران را دارا می باشد و جز 10 فروشگاه بزرگ ایران هست.

طراحی فروشگاه اینترنتی مادر و کودک و اسباب بازی

برای طراحی فروشگاه اینترنتی مادر و کودک نمونه بسیار موفق فروشگاه پیکو تویز در ایران می باشد که در حوزه فروش لوازم کودک و مهد کودک فعالیت دارند و با فروش لوازم سیسمونی، بسیار موفق در این حوزه ظاهر شده اند آدرس فروشگاه اینترنتی پیکو تویز piccotoys.com می باشد. شما میتوانید بهترین نمایش رو در محصولات در حالت موبایل و اپلیکیشن این فروشگاه مشاهده نمایید.

طراحی فروشگاه و اپلیکیشن کوادکوپتر و ماشین کنترلی

همچنین چنانچه در حوزه فروش اسباب بازی های کنترلی به دنبال طراحی فروشگاه اینترنتی باشید می توانید فروشگاه ای پهباد را مشاهده نمایید که با بهره گیری از بهترین امکانات طراحی و ساخته شده است . موفق ترین فروشگاه اینترنتی فروش کوادکوپتر و ماشین های کنترلی می باشد ipahbad.com که حدود 4 سال از فعالیتش در این حوزه گذشته و به خوبی توانسته جایگاه های مناسبی را پیدا کند.

سئو در طراحی یک فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که شما در انتخاب یک فروشگاه ساز حرفه ای نیاز است به آن توجه کنید سئو تکنیکال فروشگاه ساز می باشد. وقتی شما کار را شروع میکنید اگر که سیستم انتخابی شما موارد سئو فروشگاه اینترنتی را رعایت نکرده باشد شما دچار مشکلات زیادی برای بهینه سازی سایت خود و گرفتن ربته می شوید.

فروشگاه ساز شاپفا با بهرگیری از دانش متخصصان سئو اقدام به بهینه سازی تکنیکال فروشگاه اینترنتی کرده و با پیاده سازی موارد زیر راه را برای پیشرفت دو چندان فروشگاه شما فراهم آورده است.

  • استفاده از اسکیما ها و استراکچردیتا
  • استفاده از قابلیت کامنت مارکتینگ
  • بهینه سازی حداکثری سرعت برای دریافت بیشترین امتیاز
  • استفاده از سکشن بندی قالب ها برای درک بهتر توسط ربات های گوگل

جمع بندی و سخن پایانی

حالا که با مزیت های یک سیستم فروشگاه ساز حرفه ای آشنا شدید اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را دارید میتوانید با استفاده از کد تخفیف 20 درصدی سایت چطور اقدام به تهیه فروشگاه ساز شاپفا نمایید و وارد دنیای تجارت الکترونیک شوید.

کد تخفیف : chetor

www.shopfa.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. محمد می‌گوید

    سلام

    برای فروش محصولات دانلودی هم میشه از این سایت استفاده کنیم؟

    1. شاپفا می‌گوید

      سلام
      بله میتونید استفاده کنید
      انواع فایل و خدمات رو هم بفروشید