دامای X7 بخریم یا نیسان جوک؟ بررسی ارزش خرید دو کراس اور با کیفیت

0

در بازار خودروهای کراس اور شاهد حضور بسیاری از رقبای چینی هستیم که تا حدودی نیاز مشتریان را برطرف می‌نمایند. اما بسیاری افراد نمی‌توانند با خودرو چینی ارتباط برقرار کنند و می‌توان ریشه این موضوع را ضعف طراحی در برندهای چینی دانست. دراین‌بین اما برندهایی نیز هستند مانند زوتی که استاندارد طراحی و تولید خود را برابر با دیگر شرکت‌های بین‌المللی در نظر می‌گیرند و ازنظر کیفیت با سایر برندهای معتبر قابل قیاس هستند. با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم امروز خودرو دامای ایکس 7 از کمپانی زوتی را با یک برند مطرح دنیای خودروسازی به قیاس بگذاریم تا ارزش خرید دامایX7 را در مقابل برند قدر نیسان بررسی کنیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا نیسان جوک را به جدال دامای ایکس 7 درآوریم.

زوتی دامای X7

زوتی دامای X7

بررسی ظاهری دامای X7

خودروسازان چینی با طراحی‌های بدون هارمونی و بی‌اصالت شهرت خود را خدشه‌دار کرده‌اند و اکثر افراد نسبت به‌ظاهر خودروهای چینی دید مثبتی ندارند. این موضوع به خاطر ضعف طراحی و کپی کردن نا به‌جا می‌باشد که درنهایت منجر به ناهماهنگی طراحی قسمت‌های مختلف می‌شود به‌عنوان‌مثال با دیدن قسمت پشت خودرو برای بار اول انتظار می‌رود قسمت جلو نیز با طراحی قسمت عقب یک هماهنگی خاص داشته باشد و هر دو قسمت یک قصه مشترک را برای بیننده بازگو کنند. این موضوع حس اصالت را منتقل می‌کند که متأسفانه در خودروهای چینی به‌ندرت دیده می‌شود. یکی از موضوعاتی که دامای را با دیگر خودروهای چینی متمایز می‌کند این است که اگرچه ظاهر آن کپی می‌باشد ولی حداقل هارمونی در آن رعایت شده است و می‌تواند برای چشم غیر کارشناس تا حدودی حس اصالت را منتقل کند. برای کارشناس ولی این موضوع تفاوت دارد و در اولین نگاه شباهت خیلی زیاد این خودرو با ولکس واگن کراس کوپه شما را متعجب خواهد کرد.

رونیکس

بررسی مشخصات فنی دامای X7

این خودرو نسبتاً لوکس چینی از موتوری با ظرفیت 2000 سی‌سی بهره می‌برد که به لطف گشتاور 260 نیوتون متری قادر به رسیدن به حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت می‌باشد. قدرت این موتور برابر با 178 اسب بخار می‌باشد و مجهز به یک گیربکس شش سرعتی خودکار می‌باشد. عملکرد نسبتاً خوب این خودرو باعث شده تا خریدوفروش دامایX7 به‌عنوان یک خودرو شاسی‌بلند باقیمت میانه در ایران به حد بالایی برسد.

امکانات ایمنی داخل کابین دامایX7

دامایX7 امکانات داخلی بسیار متنوعی را ارائه می‌دهد. این خودرو با ارائه سیستم‌هایی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکESC، سیستم کنترل کششTCS، سیستم پایش آلایندگی هوای داخل کابین و تهویه هوای مطبوع 2 کاناله می‌تواند در سطح بالاتری از نیسان جوک قرار گیرد. علاوه بر این، این خودرو با داشتن نمایشگر10 اینچی باقابلیت مسیریابی بازهم به‌روز بودن خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل افرادی که به امکانات داخل کابین خودروها اهمیت فراوانی می‌دهند ممکن است خرید دامایX7 را در این مورد ترجیح خود قرار دهند.

نیسان JUKE

نیسان JUKE

بررسی ظاهری نیسان جوک

هر آنچه در مورد طراحی ضعیف و کپی‌برداری برندهای چینی سخن گفتیم در مورد چشم‌بادامی‌های ژاپنی اما صدق نمی‌کند. مفهوم هارمونی و اصالت در طراحی را در خودروهای این کشور می‌توان یافت. نیسان جوک نیز از این قاعده مستثنا نیست و با طراحی فوق‌العاده خود توانسته است بسیاری را شیفته خود کند. ناگفته نماند که عده‌ای این طراحی را ناخوشایند می‌یابند اما می‌توان حدس زد ازآنجایی‌که در حال خواندن این مطلب هستید احتمالاً توانسته‌اید با طراحی این خودرو ارتباط برقرار کنید و طراحان آن را تقدیر می‌کنید.

امکانات داخل کابین نیسان جوک اسکای پک

امکانات رفاهی و سرگرمی این دو خودرو در سطح هم قرار دارند و هر دو با ارائه انواع مختلفی از سیستم‌های به‌روز کمک‌راننده در یک سطح ظاهر می‌شوند. اما نیسان جوک با داشتن صفحه‌نمایش کوچک‌تر و سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی‌تر کمی ضعیف‌تر از دامایX7 می‌باشد.

بررسی مشخصات فنی نیسان JUKE

این شاهکار نیسان از یک موتور 1600 سی‌سی بهره می‌برد و به لطف گشتاور 157 نیوتون متر در کنار 117 اسب بخار قدرت، قادر به رسیدن به حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت می‌باشد. نیسان جوک در دو مدل دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب موجود می‌باشد که نمونه دیفرانسیل جلو آن را برای مصارف شهری و دیفرانسیل عقب را برای جاده‌های بیرون شهر پیشنهاد می‌کنیم. گیربکس این خودرو از سیستم مدرن CVT یا انتقال قدرت پیوسته اتوماتیک بهره می‌برد که از دامایX7 پیشرفته‌تر است.

مقایسه قیمت نیسان جوک و دامای X7

خریدوفروش دامای X7 در حال حاضر در بازه قیمت 395 تا 425 میلیون تومان انجام می‌شود. که نسبت به یک خودرو چینی مبلغ بسیار زیادی به نظر می‌رسد. اما نیسان جوک به نسبت اینکه از کمپانی قابل‌احترامی همچون نیسان می‌آید بسیار مقرون‌به‌صرفه است. 370 تا 430 میلیون تومان قیمتی معقولی برای چنین خودرویی می‌باشد و مسلماً نیاز بسیاری از کاربران را کاملاً رفع خواهد کرد. اما بسیاری از خریداران که به خودروهای شاسی‌بلند علاقه نشان می‌دهند خرید دامایX7 را ترجیح می‌دهند.

 

منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.