بهترین زمان سفر به مشهد

0

شهر مشهد در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان مرکزی یکی از پرجمعیت‌ترین و همچنین پر بازدیدترین شهرهای ایران است.
سالانه بیش از بیست میلیون نفر از داخل کشور و بیش از دو میلیون نفر از خارج از کشور به این شهر سفر می­کنند.
برای سفر به شهرهای مختلف نکته مهم دانستن اطلاعاتی در مورد آب‌وهوا، زمان شلوغی، مراسم­‌ها و رسم و رسومات، مکان‌های دیدنی و … می‌باشد. در ادامه در مورد این شهر زیارتی و پربازدید توضیحاتی ارائه می­کنیم که می­تواند در انتخاب زمان سفر به این شهر به شما کمک کند.

مناسبت‌ها

همان­طور که می­دانیم شهر مشهد به دلیل قرار داشتن حرم امام رضا (ع) در آن، شهری مذهبی است که در زمان­‌های مختلف سال مراسم­‌هایی مرتبط با مناسبت‌های مذهبی در آن برگزار می­شود.

از انواع این مراسم‌ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

رونیکس

در ماه محرم و در روزهای تاسوعا و عاشورا مراسم خطبه‌خوانی انجام می­شود. این مراسم در شب شهادت امام هشتم، امام رضا (ع)، نیز انجام می­شود که حال و هوای خاصی به حرم و شهر می­بخشد. ازجمله مراسم‌هایی که در روز شهادت این امام برگزار می­شوند، مراسم حمل تابوت نمادین امام رضا توسط بانوان می‌باشد.
ماه رمضان ازجمله زمان­‌هایی است که اگر در شهر مشهد بگذرانید با حال و هوای این ماه بیشتر آشنا خواهید شد. در این ماه تلاوت قرآن، سخنرانی‌های مذهبی، جلسات تفسیر قرآن و مراسم افطاری که یکی از بزرگ‌ترین افطاری­های سراسر جهان است در حرم انجام می­شود.‌‌
مراسم نقاره زنی ازجمله مراسم‌هایی است که اکثر اوقات در حرم برگزار می‌شود و صدای گوش‌نواز آن تا نزدیکی­های حرم، مردم را به عبادت فرامی‌خواند.

آب‌وهوا

به‌طورکلی در مورد فصل­های مختلف این شهر می­توان گفت: زمستان‌های بسیار سرد با دمای حتی منفی 30 درجه، پاییزهای کمی سرد، تابستان‌های گرم و خشک و شلوغ و اما بهارهای معتدل و دل‌انگیز که بهترین فصل برای سفر به این شهر است.
هنگام سفر به این شهر در فصل بهار به یاد داشته باشید از ییلاق­های زیبای اطراف آن مانند شاندیز، طرقبه، پارک وکیل‌آباد و تنگه ارغوان (از اوایل تا اواسط فروردین‌ماه) دیدن کنید.
برای خرید بلیط هواپیما به مقصد مشهد می­توانید از انواع اپلیکیشن بلیط هواپیما استفاده کنید. اپلیکیشن امید پرواز ازجمله کامل­ترین اپلیکیشن‌هایی است که بسیاری از پرواز­ها از شهرهای مختلف به مقصد مشهد به‌طور مثال بلیط هواپیما ساری مشهد و بسیاری از بلیط پروازهای دیگر را باقیمت‌های مناسب در اختیار شما قرار می­دهد.

بهترین زمان سفر به مشهد

به‌طورکلی برای کاهش هزینه هنگام سفر به شهر مشهد به شما چند زمان را پیشنهاد می­کنیم:

  • اگر تحمل سرما دارید اواخر فصل پاییز و فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید. در این فصل شهر مشهد خلوت‌تر از بقیه زمان‌ها بوده و همچنین هزینه تورها به مقدار قابل‌توجهی کاهش می­یابد و می­توانید به‌راحتی بلیط­های چارتر ارزان قیمت تهیه کنید.
  • بهترین زمان سفر به مشهد نیمه دوم فروردین‌ماه تا نیمه ابتدای خردادماه است. این زمان پس از تعطیلات عید نوروز بوده و مسافران شاهد کاهش قیمت انواع تورها، پروازهای چارتر ارزان قیمت، زیبایی ییلاق­ها و طبیعت اطراف شهر و همچنین آب‌وهوای معتدل هستند.

در پایان با دقت کوچکی در انتخاب زمان سفر خود به شهر مشهد می­توانید هزینه سفر و بلیط هواپیما خود را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.