چطور اسباب کشی آسان و بدون دردسر داشته باشیم؟

0

کمکم تابستان نزدیک می شود و خیلی از خانواده ها به فکر جابجایی می افتند. صاحب خانه ها به دنبال پیدا کردن خانه بزرگتر و دلباز تر هستند و مستاجرها نیز با تمام شدن موئد قرارداد به فکر پیدا کردن خانه جدید هستند. اما به هر حال یکی از اجزای جدایی ناپذیر جابجا شدن و رفتن به خانه جدید، اسباب کشی کردن است. هرچند اسباب کشی کردن کار ساده ای نیست و نیاز به برنامه ریزی های مناسب دارد ولی با رعایت نکات ساده و کاربردی می توان کار اسباب کشی را به یک کار ساده و لذتبخش تبدیل کرد. اگر شما هم قصد اسباب کشی کردن دارید، می توانید این نوشته را دنبال کنید.

از کجا شروع کنیم؟

مهمترین مرحله در اسباب کشی منازل مرحله بسته بندی وسایل منزل است. اولین مرحله برای بسته بندی نیز، پیدا کردن کارتن ها و بسته های مناسب است. برای این کار بهتر است از یکی دو هفته قبل به سوپرمارکت ها و میوه فروشی های محل بسپارید که اگر کارتن مناسب برای اسباب کشی داشتند، برای شما کنار بگذارند. هر چقدر ضخامت کارتن ها بیشتر باشد، امنیت اسباب و وسایل نیز بیشتر می شود به همین دلیل سعی کنید کارتن های مقاومت و مستحکم را انتخاب کنید.

بسته بندی وسایل کوچک و خرده ریزها

به طور حتم بسته بندی هر کدام از وسایل با یکدیگر متفاوت است. زیرا باید هر وسیله نسبت به آسیب پذیر بودنش در هنگام جابجایی، با روش مناسب بسته بندی شود. دسته بندی کردن خرده ریزها و وسایل کوچک جز کارهایی است که می توانید به عهده هر کدام از اعضای خانواده بسپارید که خودشان وسایل شخصی شان را جمع و جور کنند. اینطوری هم از نیروی کاری اعضای خانواده کمک گرفته اید و هم هر کسی می داند که وسایلش را در کدام کارتن قرار داده و بعد از رسیدن به مقصد، لازم نیست به دنبالش بگردد.

رونیکس

بسته بندی ظروف و لوازم آشپزخانه

بسته بندی ظروف شیشه ای و چینی جز کارهایی است که باید با دقت انجام شود، هر کدام از وسایل در جای مناسب و با پوشش مناسب قرار داده شود تا از آسیب و شکستگی آنها جلوگیری شود. برای وسایل نشکن مانند قابلمه ها و ظروف دیگر نیز بهتر است از کارتن و بسته بندی ضخیم استفاده کنید تا به دلیل سنگینی وزن آنها، حمل و نقلشان سخت نباشد.

بسته بندی وسایل سنگین

یخچال، میز نهار خوری، مبلمان و یا تجهیزاتی مانند تردمیل و پیانو جز وسایل سنگین محسوب می شوند که حتما بهتر است برای حمل و جابجایی آنها از کارگر متخصص اثاث کشی کمک بگیرید. اگر این وسایل نیاز به جداسازی و اسمبل کردن دارند، بهتر است این کار را انجام دهید تا از آسیب دیدگی احتمالی آن جلوگیری کنید. همچنین می توانید از یک شرکت باربری و اسباب کشی منزل بخواهید که خدمات مربوط به بسته بندی وسایل و حمل و جابجایی آن را برایتان انجام دهد.

چیدمان اثاثیه بعد از اسباب کشی

چیدن وسایل و دکور کردن آن هر چند لذت بخش و شیرین است اما به دلیل طولانی شدن زمان اسباب کشی ممکن است باعث خسته شدن شما شود. این کار را بهتر است به مرور زمان و در چند روز انجام دهید. ولی اگر برای مستقر شدن در مکان جدید عجله دارید، می توانید از شرکت های معتبر اتوبار در تهران کمک بگیرید تا از حمل و جابجایی تا چیدمان منزل به شما کمک کنند.

برای اسباب کشی آسان از استادکار کمک بگیرید

اگر دوست دارید که اسباب کشی ساده و آسان داشته باشید، تمام مراحل بالا را می‌توانید به کمک اپلیکیشن استادکار انجام دهید. به این ترتیب که استادکار از مرحله جمع آوری، بسته بندی، حمل و نقل و چیدمان وسایل در کنار شما خواهد بود و کمک خواهد کرد تا کار به بهترین شکل ممکن و بدون آسیب دیدن وسایل منزل صورت بگیرد. تمام این کارها را که به خوبی انجام شد، حالا نوبت این است که خانه تمیز و مرتب شود. برای خدمات نظافت منزل همچون تمیز کردن آپارتمان، شستشوی لباس ها، دستمال کشیدن دیوارها، تمیز کردن شیشه ها و سایر خدمات نظافتی نیز می توانید از اپلیکیشن استادکار درخواست نظافتچی منزل کنید. به این شکل هم خودتان را خسته نمی کنید و هم خانه همانطور که باب میلتان هست چیدمان شده و نظافت می شود.

اگر شما هم به خدمات مربوط به منزل، خودرو، خدمات تاسیساتی و تعمیراتی و هر نوع خدمت دیگر مربوط به ساختمان نیاز دارید، می توانید اپلیکیشن استادکار را از اپ استورها دانلود کنید و یا به سایت استادکار مراجعه کنید و سفارش خود را به راحتی ثبت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.