چرا و چگونه باید از خدمات آنلاین پزشکی استفاده کنیم؟

0

در دنیای امروز می‌توانیم ردپای فناوری را در همه جنبه‌های زندگی ببینیم. بسیاری از کارهای ما به لطف اینترنت و فناوری‌های مختلف در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند. به‌این‌ترتیب در هر زمینه‌ای در وقت و هزینه‌مان صرفه‌جویی می‌کنیم.
یکی از مهم‌ترین مواردی که تا حد زیادی کار همه ما را راحت‌تر کرده است، مشاوره آنلاین با پزشکان متخصص در بسیاری از زمینه‌های مربوط به تندرستی است. من و شما فقط با دسترسی به اینترنت و کامپیوتر یا تلفن‌همراه در هر جایی که باشیم، می‌توانیم از خدمات پزشکی آنلاین بهره ببریم.
بسیاری از موارد پزشکی هستند که به حضور در مطب پزشک یا مراکز درمانی نیاز ندارند. از جمله این موارد می‌توان به بررسی جواب آزمایش‌ها، نشان‌دادن عکس‌های رادیولوژی، نوار قلب و نظایر آنها و نیز بیماری‌های غیراورژانسی و دردهای مزمن اشاره کرد. برای همه این موارد، مسلما باید از قبل با پزشک تماس بگیرید، به شما نوبت بدهند، به مطب مراجعه کنید و پس از صرف حداقل یکی دو ساعت حدود ۵۰ هزار تومان یا بیشتر هزینه بپردازید تا فقط جوابی ساده دریافت کنید. همه این کارها را می‌توان با چند کلیک و ارسال عکس یا تایپ متن از منزل هم انجام داد.
خدمات مشاوره و نوبت‌دهی آنلاین برای پزشکان هم بسیار سودمند است و به آنها کمک می‌کند در وقت و انرژی‌شان برای موارد این‌چنینی صرفه‌جویی کنند. به‌این‌ترتیب آنها می‌توانند با مشاوره آنلاین و رفع مشکلات پزشکی قابل‌حل به‌شکل غیرحضوری، روی موارد مهم‌تر و اورژانسی‌تر تمرکز کنند.
در این راستا، سایت میهن پزشک با بهره‌گیری از پزشکان متخصص و باتجربه در بسیاری از زمینه‌های پزشکی مانند پزشک و جراح عمومی، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص زنان و زایمان، متخصص پوست و زیبایی، ارتوپدی، پزشکان دارای فوق تخصص در زمینه‌های مختلف، جراحان قلب و حتی روانپزشکان امکان مشاوره و نوبت‌دهی آنلاین را برای هموطنان فراهم آورده است. در این سایت پزشکانی از بیشتر شهرهای ایران حضور یافته‌اند و البته کادر این مجموعه هنوز کامل نیست و همچنان در حال اضافه‌شدن است.

نیازی که سال‌ها پیش حس می‌شد

اما ایدهٔ اولیهٔ راه‌اندازی این سایت از کجا آمد؟ در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نیازی که بیژن زمانی سال‌ها پیش در زمینهٔ خدمات پزشکی آنلاین در ایران حس کرد و جرقهٔ راه‌اندازی میهن پزشک در فکرش ایجاد شد. آقای زمانی متولد ۱۳۶۸ است و آغاز فعالیت‌هایش در اینترنت به سال ۱۳۸۲ برمی‌گردد. وب‌سایت پرتال شروکس که در سال ۱۳۸۵ طراحی شده و موفق به کسب جایزه اول در اولین دوره جشنواره وب ایران شد از پروژه‌های اوست.

در سال ۱۳۹۰ بود که آقای زمانی مراحل اولیهٔ راه‌اندازی سایت میهن پزشک را پیمود که مسلما در آن دوره به‌دلیل ضعف ارتباط پزشکان با کامپیوتر و اینترنت توسعهٔ این سایت بسیار دشوار بود. بااین‌حال فکر بلندپرواز آقای زمانی و هدف بزرگی که در سر داشت سرانجام به بار نشست و امروز در سراسر ایران از خدمات آنلاین پزشکی که حاصل دسترنج اوست بهره می‌برند.

رونیکس

چطور از خدمات آنلاین پزشکی استفاده کنیم؟

با مراجعه به سایت میهن پزشک و عضویت در آن می‌توانید پرسش‌هایتان را به صورت آنلاین با توجه به راهنمایی که در سایت وجود دارد از پزشکان موردنظرتان سؤال کنید و با صرف هزینه‌ای بسیار اندک با آنها مشاوره انجام دهید. در صورتی‌که نیاز به مراجعه حضوری باشد، پزشک به شما این را توصیه خواهد کرد. سپس شما با جستجوی اطلاعات پزشک در شهر انتخابی‌تان می‌توانید به‌شکل آنلاین نوبت بگیرید و به مراکز درمانی یا مطب ایشان مراجعه کنید.
در صفحه مربوط به هر پزشک، می‌توانید تصویر پزشک، آدرس و شماره تلفن مطب، شماره نظام پزشکی و دیدگاه‌های کاربران را درباره او ببینید. روزهای کاری پزشک هم کاملا مشخص شده است. همچنین می‌توانید به هر پزشک پس از انجام مشاوره امتیاز بدهید و دیدگاه‌تان را درج کنید. این کار سبب می‌شود ارائه خدمات روزبه‌روز بهتر شود و این نشان از تعهد و همکاری متقابل بین پزشکان و کاربران دارد.
در این وب‌سایت فهرست نام و اطلاعات بیمارستان‌ها، کیلینیک‌ها و حتی داروخانه‌ها به تفکیک شهرها درج شده‌اند. در هر جایی که باشید می‌توانید آدرس و اطلاعات محل مورد نظر را پیدا کنید و برای استفاده از خدمات آن مراکز در محل حضور یابید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.