استفاده های آرایشی روغن نارگیل: از نرم کنندگی تا پاکسازی پوست

0
یکی از مزیت های بازار خدمات سنجاق در زمینه خدمات آرایشی امکان گرفتن قیمت آٰرایشگر و مقایسه لحظه‌ای قیمت و کیفیت آرایشگران مختلف است. مثلا اگر بخواهید قیمت کوتاهی مو را در تهران بدانید، می‌توانید این نیاز خود را با ثبت درخواست در سنجاق و وصل شدن به آرایشگران فعال در شهر تهران برآورده سازید.
ویژگی‌های بی‌شمار روغن نارگیل باعث شده است که در میان محصولات طبیعی آرایش و زیبایی کاربردهای زیادی داشته باشد.
در مراقبت های بعد از رنگ مو یا پس از لیزر درمانی و دیگر خدماتی که به پاکسازی پوست مربوط می شود از این ماده طبیعی استفاده می‌شود.

1- روغن نارگیل ضد خشکی پوست

بله همه ما این را می دانیم. اما مهم ترین اثر روغن نارگیل در زمستان از بین بردن خشکی پوست نیست. پوست های عاری از رطوبت سریع تر پیر و چروکیده می شوند.
روغن نارگیل حاوی خواص ضدپیری است که حاوی آنتی اکسیدان های ویتامین آ و ای بوده و پوست شما آنها را جذب می کند. می توانید آن را برای پاکسازی پوست استفاده کرده و یا به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید تا جذب شود.
یادتان باشد که آن را روی مرطوب کننده بمالید زیرا به عنوان عایق مرطوب کننده را نگه می دارد. همچنین این روغن می توانند خشکی پوست ناشی از شستشوی ظروف و سینک را از بین ببرد و کوتیکول های پوست را مرطوب کند. مطمئن باشید با مصرف آن از ما تشکر خواهید کرد.

2- ضدآفتاب موقت

رونیکس

بله می دانیم روغن نارگیل ماده معجزه آسایی است زیرا می تواند به عنوان یک ضدآفتاب ملایم با SPF 4 در کنار ساحل از پوست تان مراقبت کرده و با مسدود کردن 20% از امواج خورشید در مقابل رادیکال های آزاد از پوست شما مراقبت کند.
با افزودن اکسید روی و روغن تمشک قرمز می توانید یک ضدآفتاب قوی تر ایجاد کنید. روغن نارگیل به عنوان نرم کننده پوست هم استفاده شده و به دلیل خواص ضد التهابی قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی را از بین می برد.

3- پاک کننده آرایش

روغن نارگیل یک پاک کننده آرایش است. روغن موجود در آن حتی ریمل، خط چشم، کانسیلر و رژلب ضدآب را نیز پاک می کند. مهم تر اینکه نه تنها آرایش را پاک می کند بلکه پوست را نرم و مرطوب کرده و به پوست و لب هایتان رطوبت می دهد.
کافی است آن را با پنبه روی پوست مالیده، بگذارید 5 دقیقه بماند و آبکشی کنید. اما استون در مصاحبه با ووگ گفت که به محصولات آرایشی آلرژی دارد و برای پاک کردن آرایش از روغن نارگیل استفاده می کند.

4- خوشبوکننده دهان

بله درست خوانده اید، روغن نارگیل خواص ضد باکتری دارد. طبق مقاله منتشر شده در Healthline، لوریک اسید موجود در روغن نارگیل در صورت هضم شدن ماده ای به نام مونولارین ایجاد می کند. لوریک اسید و مونولارین می توانند پاتوژن های مضر مانند باکتری، ویروس و قارچ را از بین ببرند.
استفاده از روغن نارگیل به عنوان خمیردندان دندان را سفیدتر، لثه ها را سالم تر و حتی با کاهش پلاک دهان را خوشبو می کند. می توانید با مخلوط روغن نارگیل و روغن نعناع هربار به مدت 20 دقیقه دهان را غرغره کنید.

5- مبارزه با پسوریازیس

اگر از پسوریازیس (و اگزما) رنج می برید، باید بدانید روغن نارگیل نوعی روغن ضدالتهاب است که می توانید بسیاری از بیماری های مرتبط با التهاب مزمن را از بین ببرد.
روغن نارگیل برای بیماری های خودایمنی یک درمان سالم است. زیرا قرمزی و خارش پوست را از بین می برد. یکی از دلایل ایجاد پسوریازیس خشکی پوست است و می توانید با افزودن یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آب وان این مشکل را رفع کنید.

6-موهایی مانند موهای راپونزل

زمانی که پزشکان دارویی را به ما تجویز می کنند چون افراد حرفه ای هستند کورکورانه آن را دنبال می کنیم. در رابطه با توصیه آرایشگران برای درمان موهای سوخته ناشی از دکلره و موخوره دار نیز باید همینطور باشد.
آرایشگران یکی از طرفداران استفاده از روغن نارگیل برای مو هستند. روغن نارگیل برای انواع مو مناسب است زیرا موهای آسیب دیده و رنگ شده را مغذی کرده و آن را تقویت و محافظت می کند. این روغن در رابطه با روغن های دیگر از ساقه مو محافظت کرده و وزن مولکولی کم و اسید چرب آن را از بین می برد.
همچنین با شوره سر مبارزه کرده و به عنوان مرطوب کننده خشکی پوست سر عالی عمل می کند. برای نرم کردن مو در شبانه روز آن را پیش از خواب به مو مالیده و کلاه حمام قرار دهید.

7- ماندگاری رژ لب

بله برای افزایش ماندگاری رژلب تان هم راهکاری وجود دارد و این راهکار روغن نارگیل است. با این کار رنگ و درخشش لب تان چند برابر می شود. این راهکار برای لب های ترک خورده هم مناسب است. روغن ترکیب شده و با رژلب لب شما را مرطوب می کند.

8- موثر در برابر جوش و آکنه

شاید به نظرتان عجیب باشد زیرا پوست چرب در برابر جوش آسیب پذیرتر است بنابراین چگونه این روغن می تواند موثر باشد؟ در حقیقت روغن نارگیل برای از بین بردن جوش مناسب است. چربی اشباع صورت در نتیجه آبرسانی ضعیف پوست انجام می شود. چربی مازاد به آکنه منجر می شود اما استفاده از روغن نارگیل پس از شستن صورت و گذاشتن آن به مدت 15 دقیقه روی پوست می توانید این چربی مازاد را از بین ببرد.
تا به اینجا گفتیم که روغن نارگیل با باکتری مولد جوش مبارزه کرده و تحقیقات نیز تاثیر آن در کاهش التهاب را تایید کرده اند.

9- لایه بردار طبیعی پوست

پاکسازی پوست سلول های مرده را از بین برده و حفره ها را باز می کند. روغن نارگیل را با کمی شکر مخلوط کرده و حین حمام کردن به عنوان اسکراب استفاده کنید.
این روش را چند بار در هفته تکرار کنید. در این صورت نه تنها پوست تان لایه برداری می شود بلکه مرطوب خواهد شد. این روش برای مبارزه با خشکی پوست در زمستان موثر است.

10- استفاده به جای کرم اصلاح

کارکردهای روغن نارگیل به همین جا محدود نمی شود. زیرا می تواند به جای کرم اصلاح نیز استفاده شود. شاید تاثیر آن به اندازه کرم های اصلاح دیگر نباشد، اما در از بین بردن خشکی پوست تاثیر مثبت دارد. یک ماده ارزان و ضد میکروبی (که می توانید برای مبارزه با بیماری پای ورزشکار به پا هم بمالید.)

11- از بین بردن وز مو

موهای وز شده از دهه 80 میلادی به این طرف دیگر مد نبودند. گرچه داشتن موهای وز هیچ اشکالی ندارد اما معمولا آزاردهنده است. باید بدانید روغن نارگیل می تواند این مشکل را حل کند.
جذب نابرابر آب در لایه بیرونی دلیل اصلی وز شدن مو است. روغن نارگیل با ایجاد لایه مرطوب از فیبر مو محافظت می کند. همچنین روغن نارگیل را می تواند برای حالت دادن مو نیز استفاده کرد.

12- یک ماده غیرشیمیایی و طبیعی

امروزه رفته رفته خانم ها از محصولات شیمیایی و با رایحه های مصنوعی فاصله گرفته و به سمت محصولات سالم و طبیعی پیش می روند. یکی از محصولات طبیعی و خالص روغن نارگیل است. زیرا صنعتی نبوده و به افزاینده نیاز ندارد، همچنین بیش از 85% آن روغن اشباع است.
بنابراین بدون شک باید از بزرگ ترین طرفداران روغن نارگیل باشیم زیرا در همه چیز می توان از آن استفاده کرد.
ما روغن نارگیل را دوست داریم و بدون شک آن را بهترین ماده آرایشی و بهداشتی طبیعی می دانیم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.