معرفی کتاب خودت را به فنا نده؛ راهی برای بهبود کیفیت زندگی

0

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاهی احساس ­کنید اگر به نقطه­­ٔ پایان زندگی‌تان برسید، دست‌تان خالی است و چیزی از سرگذشت‌تان را به‌خاطر ندارید. به تعبیر آقای جان بیشاپ، انگار زندگی­‌تان را به فنا داده­‌اید! به فنا رفتن زندگی اتفاقی است که می­‌توان گفت، ترس درونی مشترک تمام انسان­‌هاست. اگر شما­ هم دوست دارید خودتان را محک بزنید و ببینید زندگی­‌تان در چه راستایی قرار دارد، می­‌توانید با «کتاب خودت را به فنا نده» سفری کوتاه را تجربه کنید؛ سفری که سِیری در دنیا­ی گذشته­ و چشم­‌انداز آینده شماست. اگر به این دست سفرهای درونی علاقه دارید با معرفی این کتاب جذاب با ما همراه شوید.

شناسنامه کتاب

  • عنوان: خودت را به فنا نده
  • نویسنده: گری جان بیشاپ
  • تعداد صفحات: ۱۳۳

درباره کتاب خودت را به فنا نده

« خودت را به فنا نده» کتابی است که با استناد به نظرات جمع­‌آوری شده سعی می­‌کند لزوم حفظ کیفیتِ زندگی را به مخاطب نشان دهد. نویسنده بارها در طی خواندن این کتاب، به نظرات روانشناسان و فیلسوفان به‌ صورت مختصر اشاره می­‌کند و به نوعی با این ترفند بند­ بند ­صحبت­‌هایش اثبات می­‌شود.

رونیکس

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب این است که با مخاطب صادق است؛ شعار سر نمی­دهد، ادعا نمی­کند و فقط آنچه را که باور دارد، به مخاطبش معرفی می­‌کند.

جمله­ٔ آغازین کتاب که می­‌گوید: «من از تمامی آسیب­‌دیدگان و درماندگان، مادران مجرد و پدران بی­کار، رویابافان و تازه­‌کاران سپاس‌گزارم. من از خود شما هستم و شما می­‌توانید به موفقیت برسید.» تلاش نویسنده را برای نزدیک‌شدن به مخاطب نشان می­‌دهد.

آنچه نویسنده می‌خواهد بگوید و در سراسر کتاب کاملا مشهود است این نیست که مخاطبش راه صدساله را یک‌شبه طی کند، او فقط راه به فنا رفتن را نشان می‌دهد و بعد مخاطب را در تصمیم گیری آزاد می­‌گذارد.

زبان کتاب گاهی تند است و همان‌طور که خود نویسنده در فصل اول اشاره می­‌کند، بهتر است برای خواندن این کتاب دل نازک نباشید! چرا که به صریح‌­ترین شکل ممکن مسائل را باز می­‌کند و راهی برای انکار و یا توجیه باقی نمی‌­گذارد.

ترتیب مطالب ارائه شده در کتاب به این صورت است که ابتدا نویسنده مخاطب را با گفتگوهای درونی­‌اش آشنا می­‌کند و سپس به او کمک می‌کند تا شکل‌دهی نورون­‌های عصبی مغز را با ادبیات جدیدی بازطراحی کند، در گام بعدی کلیدواژه­‌های جالبی مانند اشتیاق، بی­تابی برای موفقیت، توانایی کارهای سخت، تردید، فکر و عمل، مصمم بودن و پذیرا بودن شما را به پیش می­‌برند.

درباره نویسنده

آقای گری جان بیشاپ، در شهر گلاسگوی اسکاتلند به دنیا آمد و همان‌جا بزرگ شد، پس از آن‌ که به آمریکا مهاجرت کرد، مسیر زندگی خود را در راستای هستی شناسی و پدیده شناسی دنبال کرد. او سال­‌های بسیاری در همین زمینه مطالعه و پژوهش کرد و نهایتا مدیر برنامه­ٔ اصلی یکی از شرکت­‌های بزرگ دنیا در همین راستا شد و به نویسندگی نیز به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری دست­‌آوردهایش روی آورد.

پس مطالعات فراوان و بررسی نظریات فیلسوف‌های مشهوری مانند مارتین هایدگر، هانس گئورک، گادامر و ادموند هوسرل، «فلسفه­ٔ محلی» را به عنوان برند شخصی خودش معرفی کرد. یکی از دلایل موفق این نویسنده، زبان روان و بی‌ادعایش در متونی با دیدگاه فلسفی-روانشناسی است. در حال حاضر جان بیشاپ به همراه همسر و سه پسرش در فلوریدا زندگی می­‌کنند.

برای ارتباط با نویسنده­­ٔ «خودت را به فنا نده»، می‌توانید از طریق وب سایت این نویسنده به آدرس www.garyjohnbishop.com با او ارتباط باشید، حفظ ارتباط با مخاطبان در سراسر دنیا، یکی از علاقه‌مندی­‌های آقای جان بیشاپ است.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر شما هم دوست دارید خودتان و کیفیت زندگی‌­تان را محکی بزنید، دستی به سر و روی روزمرگی­‌تان بکشید و فراتر از حد فعلی پیش بروید. اگر با یک سفر کوتاه با هزینه­ٔ یک روز مطالعه و پذیرایی یک متن جذاب موافق هستید تا چالش­‌های زندگی خود را بررسی کنید، قطعا این کتاب می­‌تواند برای‌تان جذاب و موثر باشد، خصوصا اگر احساس خستگی می­‌کنید، حساب­‌تان را با زندگی نمی­‌دانید و دوست دارید از سردرگمی خارج شوید، به این کتاب اعتماد کنید. چرا که نویسنده­ٔ «کتاب خودت را به فنا نده» معتقد است که می­‌تواند با زبانی گویا و واضح به مخاطبش بیاموزد که چطور از کیفیت زندگی­ خود مراقبت کند و اوضاع آن را بهبود ببخشد.

بخش‌هایی از کتاب

«تا حالا دقت کرده بودی وقتی کاملا در چیزی غرق می­‌شوی، تمام مشکلات یا خودگویی‌­های ذهنی منفی‌­ات ناپدید می­‌شوند؟ وقتی به طوری کاملا حقیقی و شناختی درگیر انجام فعالیت یا تمرینی می­‌شوی، آن بگومگوهای درونی ساکت و ساکت‌تر می‌­شوند. گلف­‌بازها، تنیسورها، متفکران، بافندگان، موزیسن­‌ها، هنرمندان و دوندگانی که بین ما حضور دارند، دقیقا می­‌دانند که من چه می­‌گویم. ورزشکاران این را «تمرکز خیلی بالا» می­‌نامند، و خبر خوب این است که تو می‌­توانی با «تمرکز خیلی بالا» عملکرد بهتری نیز داشته باشی! وقتی می­‌توانی تمرکزت را روی کاری که در حال انجامش هستی، جمع کنی، سرانجام هوش و آگاهی‌­ات شروع به ایده پردازی می­‌کند. هربار که این کار را انجام دهی، تجربه­‌ای از اعتماد به نفس، و اعتماد­به خود را شکل می­‌دهی. تمام این­‌ها در بلند مدت روی چگونه فکر کردنت، تاثیر خواهد گذاشت.(ص۸۳)»


در ادامه بخوانید: ویژگی‌های زندگی موفق؛ زندگی خود را ارزیابی کنید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.