چرا بعضی از ساختمانهای شهر همیشه تمیز و زیبا می ماند؟

0

نمای ساختمان یکی از بخش های مهم ساختمان می باشد که حفظ نظافت آن به علت عدم دسترسی جهت نظافت دوره ای مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

محافظت از نمای ساختمان، امروزه با استفاده ار فناوری نانو توانسته ایم این مشکل را تا حد بسیار زیاد حل نماییم .

انواع نمای ساختمان که در حال حاضر می توان با فناوری نانو محافظت شوند

  • نماهای آجری
  • نماهای سنگی
  • نماهای سیمانی
  • نماهایی که نیاز به رنگ دارد

چگونه از نمای آجری محافظت کنیم؟

بهترین روش محافظت از نمای آجر استفاده از محصولات نانو نیکاپاک می باشد.
از ترکیب شدن آب باران با نمای ساختمان که در آن مواد آلی و آهکی وجود دارد، باعث بروز شوره بر روی آجرنما می شود و علاوه بر آن خاک و آلودگی های دیگر هم به داخل مصالح نفوذ کرده، در نتیجه لکه ها به وجود آمده حتی با دستگاه های شستشو و مواد شوینده هم از بین نمی روند و علاوه بر آن در فصل سرما باعث یخ زدگی و ترک خوردگی مصالح می گردد.
نانو پوشش ها در جهت ضدآب کردن سطح مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند و در مقابل باران های اسیدی و قلیایی مقاوم هستند، کاملا بی رنگ و بی بو و هیچ گونه تغییری در شکل ظاهری مصالح ایجاد نمی کنند.
نانو آجر با اصلاح مولکولی و اجازه تنفس به مصالح موجب ضد آب شدن سطح می شود و از بروز شوره و سفیدک آجر جلوگیری می نماید .
محصول نانو ضد آب آجر بر اساس اقلیم ایران، اقلیم سازی شده و تمامی استانداردهای بین المللی جهت دوام و ماندگاری را دارا می باشد.

رونیکس

برای آگاهی از قیمت پوشش نانو برای ضدآب کردن آجر کلیک کنید.

چگونه از نمای سنگی ساختمان محافظت کنیم؟

بهترین روش محافظت از نمای سنگ استفاده از محصولات نانو نیکاپاک می باشد.
این محصول سطح سنگ را کاملا ضد آب کرده و اجازه نمی دهد خاک و آلودگی های محیط با آب باران ترکیب و به عمق سطح نفوذ نمایید و در زمان بارندگی نمای ساختمان شسته می شود و اگر بارندگی در حدی نباشد که آلودگی از سطح شسته شود باز هم به عمق سنگ نفوذ نکرده و به راحتی شسته و مثل روز اول تمیز می گردد .

مزایای نانو برای محافظت از سنگ ساختمانی :

* جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به عمق سنگ

* جلوگیری از ایجاد حفره در سنگ

* افزایش طول عمر سنگ نمای ساختمان

* مقاومت بسیار بالا در مقابل سایش

* بدون بو و رنگ

* جلوگیری از جذب رطوبت به داخل سنگ

* جلوگیری از خسارات ناشی از هوا زدگی

* پایداری در برابر سرما و یخ زدگی

* قابل استفاده در هر نوع سطح متخلخل صنعتی و معدنی

* افزایش زمان پاکیزه ماندن نمای سنگی و سهولت در تمیزشوندگی سطوح سنگی (کاهش چشمگیر هزینه های نظافت و نگهداری)

* محافظت در برابر خزه ها و قارچ ها

* جلوگیری از فرسوده شدن و کهنه شدن زود هنگام نمای ساختمان

برای آگاهی از قیمت پوشش نانو برای ضدآب کردن سنگ کلیک کنید.

چگونه از نمای سیمانی محافظت کنیم؟

با توجه به افزایش اجرای نماهای سیمانی، خصوصا در برج ها و ساختمان های بلند مرتبه و بالا بودن هزینه های رنگ آمیزی، این محصول جایگزین مناسبی جهت حفاظت از نمای سیمانی بوده و می تواند نمای سیمانی را بدون تغییر رنگ ، سطح مورد نظر را در برابر عوامل طبیعی محافظت نماید و علاوه بر آن با توجه به خواص آبگریزی باعث پاکیزه نگه داشتن نمای سیمانی ساختمان می شود.

مزایای استفاده از نانو برای محافظت از سیمان :

* مناسب برای تمامی شرایط آب و هوایی

* افزایش طول عمر سیمان

* جلوگیری از نفوذ گرد وغبار به عمق سیمان

* 100% عایق رطوبتی نانو

* پاک کردن سریع و آسان سطح تنها با آب پاشی کردن

* حفظ تنفس سطوح سیمانی

* اجرای آسان، جذب سریع

* محافظت سطح سیمان در مقابل آلودگی

* مقاوم در برابر شستشو تا فشار 100 بار

برای آگاهی از قیمت پوشش نانو برای ضدآب کردن سیمان کلیک کنید.

چگونه از نمای رنگ شده محافظت کنیم؟

رنگ آمیزی سطوح داخلی و خارجی ساختمان با رنگ هایی که با تکنولوژی نانو آماده سازی شده است، می تواند علاوه بر یک رنگ آمیزی ساده، عایق رطوبتی مناسبی نیز باشد. این نانو رنگ با توجه به چسبندگی بسیار بالا امکان پوشش تمامی سطوح را فراهم نموده و قابل اجرا بر روی گچ، سیمان، رنگ، فلزات و انواع سطوح دیگر می باشد. این رنگ از خانواده رنگ هایی است که پایه آن آب محسوب می شود و قابلیت ترکیب شدن با رنگ های اکریلیک را دارد. یکی از ویژگی هایی که نانو رنگ را از رنگ های اکریلیک دیگر متمایز می نماید، خواص الاستیسیته یا همان کشسانی است که خاصیت تغییر شکل و بازگشت پذیری را ایجاد می کند. به طور مثال، نمای ساختمان سیمانی که از رنگ معمولی استفاده شده، به علت نشست و عوامل جوی دیگر باعث ترک های مویی رنگی در سیمان می شود، و در نهایت باعث ترک خوردگی رنگ روی سیمان می گردد. ولی با استفاده از رنگ نانو و با توجه به همان خاصیت کشسانی، تمامی این ترک ها در زیر رنگ اتفاق می افتد و روی رنگ اثری از ترک دیده نمی شود. همچنین نانو رنگ مقاومت بالاتری را در سطوح داخلی نسبت به رنگ های معمولی ایجاد می کند. در شرایط عادی، رنگ های استفاده شده به صورت خشک و شکننده می باشد ولی این محصول با توجه به حالت پلاستیکی آن ، در زمان برخود ضربه ای با دیوار ، دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد.

برای آگاهی از قیمت عایق رطوبتی نانو رنگ برای سطوح سیمانی کلیک کنید.

تفاوت رزین با نانو

عایق رطوبتی نانو مزایای فراوانی نسبت به رزین های مرسوم دارد.
رزین یک لایه شفاف روی سطح ایجاد میکند و در عمق مصالح نفوذ نمیکند و پس از مدتی بر اثر نور خورشید زرد و پوسته می شود . اما عایق رطوبتی نانو در عمق سطح نفوذ می کند و به هیچ عنوان پوسته و یا تغییر رنگ نمی دهد .
رزین ها مقاومت بسیار کمی در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید داشته و به مرور زمان ساختار شیمیایی آنها در هم شکسته و عمر آن به ندرت به1 الی 2 سال می رسد اما عایق نانو با مقاومت در برابر اشعه UV خورشید ، باران های اسیدی و محلول های قلیایی ، باعث حفظ ظاهر و حالت طبیعی مصالح می شود و عمر مصالح را حداقل تا 10سال تضمین میکند.
پس از مدتی سطح پوشش های رزینی خش دار شده و به مرور زمان پوسته پوسته شده و جلوه بدی به نمای ساختمان میدهد اما محصولات نانو در سرما و گرما مقاوم بوده که همین امر باعث افزایش طول عمر و تمیز ماندن سطح میشود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.