راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟

10

بسیاری از ما برای جوان‌ ماندن، تناسب اندام و حفظ سلامتی پول زیادی خرج می‌کنیم. از خریداری محصولات ضدپیری گرفته تا داروهای کاهش وزن و رژیم‌های غذایی مختلف،‌ هر کاری را برای رسیدن به طول عمر بالاتر و اندامی ایده‌آل انجام می‌دهیم. بااین‌حال، هیچ‌کدام از آنها دائمی نیستند و تأثیر چندانی هم ندارند. اما ژاپنی‌ها بدون تلاش زیاد، همچنان که سن‌شان بالا می‌رود، به‌شکل طبیعی سالم، خوش‌اندام و جوان باقی می‌مانند. واقعا راز طول عمر ژاپنی‌ها چیست؟ در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

۱۰. ورزش برنامهٔ هرروز آنهاست

ژاپنی‌ها دوست دارند ورزش و کار روزانه‌شان در کنار یکدیگر انجام شود. آنها سعی می‌کنند ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و دویدن آرام را چاشنی کار روزانه‌شان کنند. مردم ژاپن ترجیح می‌دهند هر روز زمانی را به انجام فعالیت‌های بدنی خفیف اختصاص دهند تا اینکه به باشگاه بدنسازی بروند و عضله سازی کنند.

رونیکس

راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟ - ورزش روزانه

۹. زیاد دسر نمی‌خورند

ژاپنی‌ها شیرینی خیلی زیاد در رژیم غذایی را نمی‌پسندند. آنها می‌دانند مصرف شکر چه پیامدهایی دارد؛ بنابراین از خوردن آن صرف‌نظر می‌کنند. نه اینکه دسر دوست نداشته باشند؛ فقط زیاده‌روی نمی‌کنند.

۸. بهترین غذاهای‌شان را در وعدهٔ صبحانه می‌خورند

راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟ - صبجانه مفصل

صبحانه اصلی‌ترین وعدهٔ غذایی روزانه در ژاپن است. ژاپنی‌ها بیشترین غذا را در همین وعده مصرف می‌کنند. صبحانۀ ژاپنی معمولا شامل چای سبز، برنج بخارپز، املت، ماهی، سوپ میسو با توفو و چنین غذاهایی است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادی که غذای بیشتری را در صبحانه و غذای کمتری در شام می‌خورند سریع‌تر به وزن ایده آل می‌رسند.


حتما بخوانید: ۵ نوع صبحانه‌ای که وزن بدن را به سرعت کاهش می‌دهد

۷. در تمام وعده‌های غذایی‌شان برنج دارند

یکی از مهم‌ترین عوامل چاقی ایرانیان مصرف بی‌رویه غلات و نشاسته است.

ژاپنی‌ها در هر وعدهٔ غذایی‌شان برنج دارند. برنج یکی از سالم ترین غذاها در دنیا است که علاوه بر فوایدی که دارد، وزن بدن را در حد مطلوب حفظ می‌کند.

۶. از روش‌های سالم برای پخت‌وپز استفاده می‌کنند

ژاپنی‌ها به سالم‌ بودن غذا بسیار اهمیت می‌دهند. آنها از روغن زیاد، غذاهای سنگین و خوراکی‌های ناسالم پرهیز می‌کنند. در عوض، از غذاهای تازه و روش‌های پخت سالمِ غذا مانند تفت‌ دادن سریع، کباب کردن، بخارپز کردن و آب‌پز کردن استفاده می‌کنند. آنها بر این باورند که پخت زیاد مواد غذایی، ارزش غذایی آن‌ها را از بین می‌برد.

۵. از هر خوراکی، تکه‌ای کوچک می‌خورند

راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟ - تکه‌های کوچک از غذا

ژاپنی‌ها به‌جای خوردن حجم زیادی از یک غذا، انواع غذاها را به مقدار کم در یک وعده می‌خورند. تربیت ژاپنی‌ها به این شکل است که غذا را آرام میل می‌کنند و با هر لقمه از آن لذت می‌برند. آنها هرگز بشقاب‌شان را پر نمی‌کنند، بلکه هر غذا در ظرف جداگانه‌ای سرو می‌شود، سپس کمی آن را تزئین می‌کنند و بیشتر، زیبایی طبیعی خود غذا را به نمایش می‌گذارند.

۴. از موادغذایی تازهٔ مخصوص هر فصل استفاده می‌کنند

آنها موادغذایی را متناسب با فصل‌ها انتخاب می‌کنند. بدین ترتیب، غذا از نظر طبیعی بهترین کیفیت را دارد. در ژاپن، سوپرمارکت‌ها پر از موادغذایی تازه هستند. ژاپنی‌ها می‌گویند هر محصول به‌محض برداشت باید تازه‌تازه مصرف شود.

۳. بیشترین مصرف ماهی در جهان را دارند

راز طول عمر ژاپنی ها چیست - غذای خانگی

مردم ژاپن عاشق غذای خانگی به‌ویژه ماهی هستند، اصلا چرا این‌طور نباشند؟ همۀ ژاپنی‌ها خودشان انواع خوراک ماهی، سوپ میسو، برنج بخارپز، سبزیجات تازه، غذاهای دریایی و دسر میوه‌ای درست می‌کنند و می‌خورند. با اینکه ژاپنی‌ها ۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما ۱۰ درصد از ماهی جهان را مصرف می‌کنند. با این حجم از اسیدهای چرب امگا ۳ که مردم ژاپن در روز مصرف می‌کنند، جای تعجبی ندارد که چرا آنها عمر طولانی‌تری نسبت به سایر ملت‌ها دارند.

۲. غذای آنها از مواد اولیهٔ سالم تهیه می‌شود

مواد اولیه‌ای که هر ژاپنی برای پخت‌وپز در خانه‌اش دارد فوق‌العاده است. تمام خوراکی‌های‌شان را از مواد سالم و مغذی تهیه می‌کنند. همین سبب می‌شود زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری داشته باشند. اگر قیافه‌شان به سن‌شان نمی‌خورد، دلیلش سبک زندگی و عادات غذایی سالم آنهاست. آنها از این دو همچون سپری در برابر چین و چروک صورت، نشانه‌های پیری، بیماری‌ها و چربی‌های مضر در بدن‌شان استفاده می‌کنند.

۱. از غذا خوردن لذت می‌برند

رژیم گرفتن برای مردم ژاپن کاملا بی‌معنی است. آنها ترجیح می‌دهند که از غذاهای فوق‌العاده‌شان لذت ببرند تا اینکه برای کاهش وزن گرسنگی بکشند. آنها از تکنیک‌ها و آموزه‌های خودشان برای سالم ماندن استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند درست غذا بخورند تا مجبور نشوند رژیم بگیرند. آنها قدردان این عادات غذایی‌شان هستند که در سلامتی و افزایش طول عمر آنها نقش مهمی داشته است.


در ادامه بخوانید: رژیم ایتالیایی؛ ۵ راز تناسب اندام ایتالیایی‌ها
سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

۱۰،۰۰۰ تومان

دلیل بسیاری از خیانت‌های زناشویی یا طلاق‌ها این است که نمی‌دانیم با شریک زندگی یا همسر خود چگونه ارتباط برقرار کنیم.
این مجموعه صوتی را گوش دهید و تأثیرش بر زندگی مشترکتان را حس کنید.

۷،۰۰۰ تومان

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
منبع curiousmob
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 10 دیدگاه)
  1. عیسی می‌گوید

    سلام جالب بود.

  2. Hossein می‌گوید

    واقعاً مطالب بدردبخوری بود ممنون من عاشق مردم ژاپن و فرهنگ و کشورشون هستم و آرزو میکنم که روزی به ژاپن برم و با یه زن ژاپنی ازدواج کنم

    1. Matin می‌گوید

      موفق باشی

  3. عباس عرفانیان می‌گوید

    باسلام درود فراوان از مطلب فوق بسیار عالی ومفیدی بود
    تشکر دارم
    سایتتون فوق العادست؛ حتی خیلی بیشتر از فوق العاده

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      خوش‌حالیم که از «چطور» راضی هستی دوست عزیز.