چطور از این عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما به سود خود بهره ببرید؟

0

گاهی برای یک مقصد مشخص و در یک تاریخ، پروازهای متعددی وجود دارد. این پروازها، هر کدام می‌توانند برای ایرلاین‌های مختلفی باشند یا اینکه یک ایرلاین با مدل هواپیماهای متفاوت، پروازهای گوناگونی را در ساعات مختلف یک روز ارائه داده باشد. برای مشاهده قیمت بلیط هواپیما از سایت‌هایی مانند الی گشت (https://www.eligasht.com/) این امکان را می‌یابید تا سر فرصت تمام پروازها و ایرلاین‌ها را در یک صفحه جستجوی اینترنتی ببینید. با جستجوی زمان و مقصد خود، قیمت‌های مختلف پروازها به شما نشان داده می‌شود. اما تفاوت قیمت‌ها در ایرلاین‌های مختلف برای خرید بلیط هواپیما به چه علت است؟

نوع هواپیما در خرید آنلاین بلیط هواپیما

هنگامی که به پروازهای مختلف روی سایت‌های رزرو آنلاین بلیط هواپیما نگاهی می‌اندازید، نوع هواپیما به شما نشان داده می‌شود. هر مدل هواپیمایی بسته به طراحی و امکانات صندلی‌ها و دیگر شرایطی که دارد، بر روی قیمت خرید بلیط آنلاین هواپیما تاثیر می‌گذارد.

کلاس پروازی و نوع صندلی‌ها در خرید آنلاین بلیط هواپیما

نوع صندلی و کلاس پروازی هم روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. در مجموع 3 کلاس پروازی فرست کلاس یا درجه یک، بیزینس کلاس یا تجاری و اکونومی کلاس یا اقتصادی را می‌توان نام برد. بلیط هواپیما ارزان را در پرواز اکونومی و گران ترین بلیط هواپیما را در پروازهای فرست کلاس یا درجه یک مشاهده خواهید کرد. بسته به بودجه خود می‌توانید بهترین بلیط هواپیما مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعضی افراد ترجیح می‌دهند که پرواز بلند مدت خود را در کلاس پروازی بیزینس کلاس خریداری کنند و صندلی‌های راحت تری داشته باشند اما از طرفی به شیوه دیگری از هزینه خرید آنلاین بلیط هواپیمای خود بکاهند.

رونیکس

قیمت پرواز سیستمی یا چارتری

به خاطر داشته باشید که هنگام خرید بلیط هواپیما به پروازهای چارتری یا پرواز سیستمی دقت داشته باشید. پروازهای چارتری بلیط هواپیما ارزان تری را نسبت به پروازهای سیستمی برای شما خواهند داشت. پروازهای چارتری و امکان خرید بلیط هواپیما چارتر تنها در بعضی مواقع قابل دسترسی بوده و شرایط خاصی دارد. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی، اگر صندلی‌های یک پرواز به حد کافی پر نشده باشد و به تاریخ پرواز نیز نزدیک شده باشد، امکان خرید بلیط هواپیمای ارزان را برای مسافران مهیا می‌کنند. شاید در این خریدها بتوانید بلیط هواپیمای چارتری را با نصف قیمت بلیط هواپیما اصلی خریداری کنید.

تعداد توقف‌ها در هنگام پرواز

در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما باید به تعداد توقف در هنگام پرواز هم دقت داشته باشید. اگر به بخش توضیحات بیشتر هر پرواز بروید، به شما راجع به تعداد توقف‌ها در طول پرواز و فرودگاه‌هایی که هواپیما وارد آن می‌شود، اطلاعات دقیق تری ارائه می‌شود. طبعا پروازهای بدون توقف و مستقیم قیمت‌های گران تری نسبت به پروازهایی دارند که در بین راه حداقل یک توقف دارند. مدت زمان یک پرواز در پروازهای بدون توقف بسیار کمتر از پروازهای با یک توقف یا دو توقف در طول مسیر، خواهد بود که این موضوع روی قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار خواهد بود. اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید و بلیط هواپیما چارتری را نیافتید، به سراغ پروازهایی با یک یا دو توقف در مسیر بروید تا قیمت‌های ارزان بلیط هواپیما را بیابید. این پروازها را در صورتی به شما توصیه می‌کنیم که در زمان سفر خود هیچ محدودیتی ندارید و با معطل شدن در فرودگاه‌های بین راهی مشکلی ندارید.

خدمات و سرویس‌های ایرلاین در پرواز موردنظر

ممکن است ایرلاین‌های مختلفی برای پرواز در یک مسیر بیابید که هر یک قیمت‌های متفاوتی را ارائه داده‌اند. جدای از نوع هواپیما، نوع صندلی، تعداد توقف در هر پرواز و سیستمی یا چارتری بودن بلیط هواپیمای آنلاین، امکانات و خدماتی که هر ایرلاین برای مسافران دارند، بر روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. اگر در طول پرواز بخواهید سرویس غذایی خاصی مانند ناهار یا میان وعده داشته باشید یا از دیگر سرویس‌های پذیرایی در طول پرواز بهره مند شوید، طبعا باید هزینه بیشتری برای خرید آنلاین بلیط هواپیما بپردازید. بعضی از ایرلاین ها، هزینه چنین خدماتی را به طور خودکار، روی قیمت بلیط هواپیما اعمال می‌کنند. پس برای خرید ارزان بلیط هوایپما به تمام موارد گفته شده در اینجا توجه داشته باشید.

منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.