4 روش ساده و سریع برای رفع گرسنگی شبانه

5

فرقی نمی‌کند که در شیفت شب کار کنید، از دسته جغدهای شب زنده‌دار باشید یا روتین معمولی در ساعات خواب خود داشته باشید. گرسنگی شبانه همواره اتفاق می‌افتد.
وقتی خسته از سرکار به خانه بازمی‌گردید، اغلب حال و حوصله غذا پختن، چه برای شام و چه برای ناهار فردا ندارید. ترافیک و هوای نامناسب عصبی‌تان کرده است. اگر هم بخواهید پایتان را در آشپزخانه بگذارید، ممکن است سراغ گزینه‌های نه چندان سالمی مانند غذاهای نیمه آماده بروید.
شب است و سرتان گرم سریال دیدن شده است. اپیزودها را یکی پس از دیگری تماشا می‌کنید و متوجه گذر زمان نمی‌شوید. ناگهان چشمتان به ساعت می‌افتد که از ۱۱ گذشته است. با شکمی گرسنه سراغ یخچال می‌روید. خوردنی دندان‌گیری پیدا نمی‌کنید. هر غذایی هم که بخواهید بپزید، بیش از یک ساعت طول می‌کشد.
ممکن است شیفت شب باشید. امروز سرتان شلوغ بوده است و وقت نکرده‌اید برای محل کارتان شام بپزید. اتفاقا دوندگی بسیاری هم کرده‌اید و گرسنه شده‌اید. کیک و آبمیوه یا تنقلات مانند این‌ها هم گزینه چندان مناسبی به نظر نمی‌رسد و دردی از شما دوا نمی‌کند.
از طرف دیگر، ممکن است شامتان را خیلی زود خورده باشید، عصرانه و شام را یکی کرده باشید یا شام خیلی سبکی صرف کرده باشید، گرسنگی به آرامی به سراغتان می‌آید.
ممکن است این گرسنگی‌ها را نادیده بگیرید و سراغ ادامه کار یا رختخواب خود بروید؛ اما اگر گرسنگی سمج‌تر از این حرف‌ها بود، چه؟

 

اولین پیشنهاد: به سراغ وب‌سایت های سفارش آنلاین غذا بروید

رونیکس

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور استارتاپ‌ها، جنبه‌های مختلفی از زندگی، ساده‌تر و ساده‌تر شد. یکی از این جنبه‌ها، سفارش آنلاین غذا است. در حال حاضر در سرتاسر دنیا سرویس‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید در ساعات مختلف روز، آنلاین غذا سفارش دهید و یا حتی با پیش سفارش غذا بصورت آنلاین آن را در زمان تعیین شده تحویل بگیرید.

اما اگر پاسی از شب گذشت و گرسنه شدید، چه باید کرد؟ برخی از وب‌سایت‌های سفارش آنلاین غذا، قسمتی تحت عنوان سفارش شبانه غذا دارند و شما می‌توانید از رستوران‌های شبانه‌روزی فعال در آن‌ها سفارش دهید.

به عنوان مثال، یکی از موفق‌ترین نمونه‌های خارجی سرویس سفارش شبانه غذا، وبسایت Grubhub است که خدمات سفارش و دلیوری غذا را در تمام طول شب به کاربرانش ارائه می‌دهد.

خوشبختانه، نمونه این وب‌سایت‌ها در ایران نیز وجود دارد. مثلا شما می‌توانید از سرویس سفارش غذا بصورت شبانه در این وب‌سایت ها استفاده کنید و در میان گزینه‌های متنوع، غذای موردعلاقه خود چه رژیمی باشد، چه سالم و چه شامی مفصل را تا نیمه های شب نیز سفارش دهید.

 

برای احساس گرسنگی کمتر غذاهای غنی از کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید

غذاهای مختلف روی اشتها و سیری شما اثرهای متفاوت دارند. پروتئین جز آن دسته از گروه‌های غذایی است که اضافه کردن آن به وعده‌های غذایی، باعث می‌شود بیشتر احساس سیری کنید و از خوردن هله‌هوله اجتناب کنید.

غذاهایی مانند تخم مرغ، بادام، سینه مرغ، کلم بروکلی، ماست یونانی، ماهی تن، کینوا، عدس، بوقلمون و ماهی، منابع سرشار از پروتئین هستند.

به عنوان یکی از غذاهای ساده و سریع پروتئینی، می‌توانید فاهیتای تابه‌ای مرغ بپزید. سینه مرغ را با سیر و ادویه‌های موردعلاقه خود در روغن زیتون سرخ کنید. در ظرف دیگری، ابتدا فلفل دلمه‌های رنگی و سپس پیاز را سرخ کنید تا رنگشان تغییر کند. حال مرغ را به این مخلوط اضافه کنید و با جعفری خرد شده تزیین کنید.

می‌توانید این خوراک خوشمزه را در کنار برنج یا با نان سرو کنید.

سالادهای سبک، گزینه ای مناسب برای شب‌ها

اگر شام خورده‌اید، ولی هنوز کمی گرسنه هستید یا می‌خواهید هوای وزن خود را بیشتر داشته باشید، می‌توانید از وعده‌های غذایی سبک استفاده کنید.

مثلا می‌توانید با استفاده از دستور تهیه سالاد لوبیا سفید و تن ماهی، یک شام سبک و خوشمزه درست کنید و نگران افزایش وزن خودتان هم نباشید.

این سالاد، پروتئین زیادی هم دارد؛ پس مورد یک، یعنی در نظر گرفتن پروتئین در وعده‌های غذایی، را نیز رعایت کرده‌اید.

در یک ظرف بزرگ، لوبیا سبز پخته، کاهو خرد شده، ماهی تن و لوبیا سفید را در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید. موسیر، ریحان، روغن و سرکه را در مخلوط کن ترکیب کنید و به عنوان سس به بقیه سالاد اضافه کنید.

اگر خیلی طرفدار لوبیا و تن نیستید، رسیپی سالاد اسفناج و سیب زمینی را امتحان کنید. این سالاد در عرض ۳۰ دقیقه آماده می‌شود:

روغن زیتون، سرکه، سس خردل، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و به عنوان سس در یک ظرف بزرگ بریزید. در مرحله بعدی سیب زمینی پخته شده و قطعه قطعه شده، بیکن، بیبی اسفناج و پیازچه را به سس اضافه کنید.

اگر خسته‌تر از آن هستید که پایتان را در آشپزخانه بگذارید، گزینه سوم را نگاه کنید. این گزینه، هم راه حل خستگی شما و هم راه حل مراقبت از وزن شما است.

از زمان صرف شام بیشتر لذت ببرید تا کمتر گرسنه شوید

وقتی خسته به خانه برگشته‌اید، رفتن به آشپزخانه و تلاش برای شام درست کردن می‌تواند باری اضافه بر شانه‌های خسته شما باشد. معمولا ترجیح می‌دهید روی مبل دراز بکشید و تلویزیون نگاه کنید تا کمی خستگی‌تان کاهش یابد و بعد سراغ شام بروید.
امان از وقتی که حال و حوصله شام پختن نداشته باشید و به نیمرو پختن یا غذاهای فست‌فودی مانند سوسیس تخم مرغ اکتفا کنید. انتخابی که غیر سالم است و تبعات خودش را دارد.
اختصاص دادن زمانی در شب برای صرف شام، به شما کمک می‌کند تا آرام شوید و استرستان کاهش یابد. این کاهش استرس، به کاهش گرسنگی‌های شبانه کمک می‌کند.
فارغ از آنکه در کدام یک از دسته‌بندی‌ها قرار بگیرید، گرسنگی‌های شبانه اتفاق می‌افتند. شما می‌توانید با هر یک از روش‌های بالا، این گرسنگی ها را حل کنید؛ اما اگر علی‌رغم صرف شام، این گرسنگی‌ها از بین نمی‌روند و هم چنان شبانه به سراغتان می‌آیند، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. فضولی؟ می‌گوید

    الان من نصفه شبه نمیتونم برم از اتاقم بیرون چی زهر مار کنم:|؟

    1. ... می‌گوید

      منم مشکلم الان همینه چی کوفت کنم الانننن

  2. Y.m می‌گوید

    منم مثل این دوتایی دیگه گشنم اما همه خوابن نمیتونم برم چیزی بخورممم

  3. Aylin می‌گوید

    داداش من ساعت ۳ شب از کدوم قبرستونی زنگ بزنم غذا سفارش بدم؟؟