سرویس چاپ متناسب با نیاز شما چیست؟

0

آشنایی با بنر خام ایرانی

با اطمینان کامل می توان گفت بنر خام یکی از پرمصرف ترین جنس ها در چاپ خانه ها می باشد.که در چاپ بنر کارایی دارد . از قدیم بنرهای مورد استفاده در بازار و چاپخانه ها بنرهای چینی بوده اند. با گذشت زمان و به وجود آمدن تحریم ها تولید بنر خام ایرانی رونق گرفت و با گذشت زمان عیوب آنها برطرف و کیفیت بالاتری پیدا کردند. بنر خام سفید پراستفاده ترین بنر خام می باشد. گروه بابایی تولید کننده انواع بنر خام ایرانی تک رو و دو رو در اصفهان با بهترین کیفیت و مرغول ترین مواد اولیه می باشد. بیاییم با استفاده از جنس ایرانی به بهبود کیفیت تولید کمک کنیم.
چاپ را در اصطلاح، انتقال مطالب شامل نوشته‌ها، تصاویر، اعداد و علائم بر رو یک حامل فرم و انتقال آن بر روی یک سطح چاپ شونده و تکثر آن به شمارگان زیاد می‌گویند.
چاپخانه نیز در لغت به‌معنای محل چاپ کردن و در متون مختلف کلمات مطبعه، دارالطباعه، و باسمه‌خانه به‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته‌است. چاپخانه مؤسسه، مجتمع یا کارگاهی است که از عهدهٔ انجام کارهای چاپی بر روی کاغذ و سایر اشیاء از طریق انواع چاپ برآید و به تعبیری دیگر، محلی است که چاپ کتاب، نشریات، و مانند آن در آنجا انجام می‌گیرد. امروزه، چاپ به عنوان یک فرایند انبوه صنعتی در نظر گرفته می‌شود که بخش اساسی صنعت نشر و بخش مهمی از فعالیت‌های اداری و حکومتی را شامل می‌شود.
انتقال نوشته ها تصاوير به وسيله ي رنگ و يا جوهربرروي هر چيزي مانند کاغذ چوب ،پارچه و.. را چاپ مي گوييم.
چاپ خانه يا باسمه خانه به مکاني که عمل چاپ روي کاغذ يا هر شي اي در آن انجام مي شود گفته ميشود. در چاپ خانه ها معمولا به چاپ کتاب نشريات و روزنامه ها مي پردازند.در حال حاضر چاپ ديگر شکل صنعتي به خود گرفته است و اين به خاطر بخش مهمي از اطلاع رساني است که چاپ به عهده گرفته است.
امروزه انواع چاپ وجود دارد که به معرفي مختصري از هر کدام مي پردازيم:

چاپ روی لیوان

چاپ اسکرين:

نوعي روش چاپ است است که در آن تصوير با عبور دادن رنگ از توري ظريف پارچه اي يا فلزي پديد مي آيد. شابلون يا الگو به صورت دستي با با ابزار عکاسي پوشش يافته به سطح صفحه چسبيده مي شود جوهر از طريق سوراخ هاي روي شابلون بر روي سطح چاپ قرار مي گيرد.

رونیکس

چاپ اسکرين روش تکامل يافته ي چاپ سنتي سيلک اسکرين مي باشد.

چاپ بر آمده:

چاپ برآمده يا همان چاپ برجسته نوعي روش سنتي چاپ است که در آن تصاوير و بخش هايي که بايد چاپ شوند، کمي برجسته تر از سطوح غير تصويري است.در هنگام چاپ ، اين سطوخ برجسته به جوهر آغشته مي شوند و با کمي فشار بر روي سطح کاغذ چاپ کي گردد.

چاپ چهار رنگ يا تمام رنگ:

روشي براي چاپ رنگي با ا ستفاده از چهار لوح مجزا با رنگ هاي زرد، ماژنتا(قرمز)،سيان(آبي)،سياه. لوح ها با روش عکاسي تهيه ميشوند و طي آن عناصر رنگي زرد ، مژنتا، سيان . سياه از تصوير اصلي که قرار است چاپ شود ، تفکيک مي شود.آنگاه چاپ متوالي چها ر لوح رنگي يک چاپ نقش تمام رنگ قابل قبول را به دست مي دهد.

چاپ جوهر افشان

نوعي ابزار و چاپگر الحاقي به رايانه که در آن تصوير به وسيله ي يک افشانه ي جوهري بسيار سريع شکل مي گيرد. معمولا از اين روش چاپ براي باز توليد پردازش متن و محاسبات استفاده مي شود.

چاپ گود:

اصطلاحي عام براي نوعي روش چاپ که در آن سطح تصوير مرکب خورده ي لوح چاپ پايين تر از سطح غير تصويري است. تصوير فرورفته به روش حکاکي اسيدي يا گود کني به وجود مي آيد. فتوگراور متداول ترين روشي است که ازاين شيوه استفاده مي کند.

چاپ لوح مسي

نوعي روش چاپ گود که معمولا براي تکثير کارت هاي دعوت يا کارت ويزيت با شمار محدود استفاده مي شود

 

چاپ مسطح

نوعي فرايند چاپ که در آن از يک لوح صاف و مسطح و بدون سطح فرو رفته (چاپ گود) يا برآمدگي (چاپ سنگي) نوعي چاپ مسطح محسوب مي شود.

دستگاه چاپ سطوح صاف

دستگاه چاپ حرارتی سطوح صاف که به دستگاه چاپ تي شرت معروف مي باشد، به غير از اينکه روي تي شرت چاپ بزند روي انواع سطوح صاف مثل :چوب، کاشي و سراميک، سنگ زينتي، قاب را قابليت چاپ زدن را دارد.

دستگاه چاپ سطوح صاف دارای 3 سایز مختلف می باشد:

38در28 سانتی متر (ابعاد آن دقیقا مانند قالب سطح صاف دستگاه 6کاره و 8کاره است)

  • 40در40 سانتی متر
  • 60در 60 سانتی متر

پلکسی چیست؟

پلکسی مانند شیشه و پلاستیک یک ماده شفاف می باشد که از شیشه مقاوم تر بوده و به دلیل مقاومت، درخشندگی، وضوح و شفافیتی که دارد ازشیشه بیشتر کاربرد دارد. پلکسی با نام های طلق، پلی اکلریک و اکلریک نیز می شناسند و در انواع شفاف، مات، آینه ای و رنگی در بازار موجود می باشد. در ادامه با پلکسی گلاس و چاپ روی پلکسی بیشتر آشنا می شوید…

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.