5 فرصت شغلی برای طراحان گرافیک

3

ما در دوره ای زندگی می کنیم که صنعتی و خودکار سازی، مشاغل زیادی را از بین برده و این ترس را در جان خیلی ها انداخته که شغل آن ها نیز از میان خواهد رفت. اما هیچ کامپیوتر و اتوماسیونی نمی تواند جای طراحی گرافیک و خلاقیت یک انسان را بگیرد. همچنین طراحی گرافیک به دلیل تنوع شغلی که دارد در هر استارتاپ، کسب و کار و شرکتی جایگاه مشخص خود را دارد. در این مقاله میخواهیم راجب 5 فرصت شغلی در طراحی گرافیک صحبت کنیم.

طراحی گرافیک به عنوان شغلی ایده ال

همانطور که گفتیم با وجود نرم افزار ها و اپلیکیشن های متعدد طراحی، افکت و ادیت عکس، هیچ چیزی جای خلاقیت و نوآوری یک انسان را در طراحی نمی تواند بگیرد. هر روز اهمیت طراحی و جلوه های بصری بیشتر و بیشتر توجه ما را جلب می کند و همین موضوع طراحی گرافیک را به عنوان شغلی ایده ال مطرح می کند.
این شغل ایده ال فرصت های شغلی زیادی را نیز به وجود آورده که میخواهیم در ادامه راجب 5 فرصت شغلی در طراحی گرافیک صحبت کنیم.

دفتر تبلیغاتی و چاپ

شاید برای عموم مردم هنگام بیان کلمه طراحی گرافیک به یاد دفاتر تبلیغاتی و چاپ بیافتند. دفاتری که تعدادی طراح گرافیک دارد که طراحی کارت ویزیت ، طراحی پوستر، طراحی بنر و سایر ابزار های تبلیغاتی برای چاپ را انجام می دهند.

رونیکس

یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین زیر مجموعه های حوزه گرافیک دفاتر تبلیغاتی و چاپ است. اما امروزه فرصت های شغلی برای طراحان گرافیک وجود دارد که مبالغ خیلی بیشتری برای آن ها نسبت به چاپ و تبلیغات پرداخته می شود که در موارد بعدی راجب آن ها صحبت خواهیم کرد.

برندینگ و مارکتینگ

شاید در گذشته کیفیت محصول مهم ترین فاکتور در قدرت برند یک شرکت و محصول بود. اما امروزه طراحی یک محصول نسبت به کیفیت آن اهمیت بیشتری پیدا کرده و این موضوع فرصت شغلی فوق العاده ای برای طراحان گرافیک ایجاد کرده است.

طراحان گرافیک یا گرافیست ها می توانند در طراحی لوگو، محصول و هویت بصری برای برند ها فعالیت کنند. شغلی که خلاقیت و نوآوری در آن حرف اول را می زند و می تواند باعث رشد یک برند به قله یا سقوط آن به دره ای شود.
شرکت ها و برند های بزرگ به گرافیست های خودشان مبالغ بسیار زیادی پرداخت می کنند تا در بازار رقابتی جایگاه خود را تثبیت کنند.

طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری

شاید عبارت طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری به گوشتان خورده باشد. این دو عبارت هنگام طراحی هر نوع محصولی به کار می رود تا محصولی ایده ال برای کاربر تولید شود.
مخاطب اصلی ما در بیان طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری در این بخش طراحان سایت هستند. طراحان سایت قبل از اینکه شروع به طراحی یک سایت کنند، ابتدا طرح اولیه گرافیکی را از طراح گرافیک دریافت می کنند. سپس بعد از توافق نهایی شروع به طراحی آن می کنند.
همین سایت چطور که اکنون دارید مقاله آن را میخوانید به اندازه ای به مبحث تجربه کاربری و رابط کاربری توجه کرده است که کاربر به خوبی با آن تعامل برقرار می کند. این موضوع نشان از آن است که تیم چطور هم از تیم قدرتمندی از طراحی گرافیک بهره می برد.

طراحی و بسته بندی محصول

به بازار و محصولات نگاه کنید. چه چیزهایی باعث فروش بیشتر یک کسب و کار می شود؟ طراحی محصول در کنار کیفیت، فن‌آوری و قیمت از مهم‌ترین عناصر افزایش فروش یک محصول یا برند است.

یک طراح گرافیک به عنوان طراح محصول جایگاه مشخصی در شرکت دارد. یک محصول با طراحی منخصر به فرد خود می تواند به راحتی فروش بیشتری از محصولی داشته باشد که کیفیت و دوام بالاتری دارد.

گرافیست به عنوان فریلنسر

فریلنسر یا به عبارتی آزاد کار شخصی است که به صورت دور کاری و غیر حضوری پروژه ای را قبول می کند و بدون تعهد به کارفرما خاصی آن را انجام می دهد و کاملا مدیریت زمان خود را در دست دارد.

فریلنسر یکی از مشاغل مورد علاقه طراحان گرافیک است. زیرا زمان آن ها را محدود نمی کند و باعث می شود بیشتر به خلاقیت و نوآوری خود تمرکز کنند. اکثر طراحان گرافیک بزرگ هم به صورت فریلنسری کار می کنند و بخش اعظم درآمد آن ها نیز از همین راه است.

طراحان گرافیک می توانید پروژه هایی که دوست دارند را بپذیرند یا اینکه در پلتفرم های مرتبط طراحی گرافیک فعالیت کنید. به طور مثال می توانند در سایت رادین گرافیک، مرجع فایل های لایه باز گرافیکی به صورت طراح گرافیک فعالیت کنید یا در پلتفرم مشابه خارجی آن همانند اینواتو کار کنند. البته به دلیل تحریم و محدودیت هایی که وجود دارد ایرانی های عزیز نمی توانند در سایت های خارجی فعالیت کنند.

کلام آخر

علارغم مواردی که در رابطه با اهمیت و فرصت های شغلی طراحی گرافیک گفته شد، بهتون پیشنهاد میکنم طراحی گرافیک را تجربه کنید. زیرا طراحی گرافیک یک هنر است و باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در انسان می شود. ما در عصری زندگی می کنیم که خلاقیت و نوآوری حرف اول را می زند.

برای شروع می توانید با نرم افزار هایی همچون فتوشاپ یا ایلستریتور (ایلاستریتور) از شرکت محبوب adobe شروع کنید. پس وقت خود را از دست ندهید و همین امروز طراحی گرافیک را شروع کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. سامان غذبانی می‌گوید

    ممنون از مطلب خوبتون

  2. taha می‌گوید

    من فتوشاپ را تا سطح بالا بلدم ولی هنوز سوال هایی دارم ولی به تازگی یک پیج اینستاگرام زده ام من در اونجا نمونه کار هام و عکس هایی که خودم با فتوشاپ ادیت کرده ام را میگذارم.
    سالم و سربلند باشید.
    با تشکر

  3. Sama می‌گوید

    سلام
    رشته من گرافیک هست و سال بعدکنکور هنر دارم…
    آیا میشه دانشگاه رشتمو طراح مد و لباس بردارم؟
    و اینکه باید تا کجا بخونم؟برای برداشتن این رشته باید از چه خصوصیاتی دارا باشم؟