پرواز بیزینس یا اکونومی؟ کدام یک مناسب شماست؟

0

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر مستقیم می گذارد، کلاس پروازی است که انتخاب می کنید تا با آن سفر کنید. هر ایرلاینی کلاس های پروازی مخصوص به خودش را دارد اما اکونومی کلاس، بیزینس کلاس و فرست کلاس معمولا پای ثابت پروازهای همه ایرلاین های جهان هستند. امروز می خواهیم تا به تفاوت پروازهای بیزینس کلاس و اکونومی کلاس که پر طرفدارترین کلاس های پروازی در جهان هستند، بپردازیم.

اگر مسافر هستید و می خواهید که هم با هواپیما سفر کنید و هم سفری اقتصادی و مدیریت شده داشته باشید پیشنهاد می کنیم همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید.

ویژگی پروازهای اکونومی کلاس

قبل از هر چیزی بیایید تا این سوال را پاسخ دهیم که اصلا چرا پروازهایی با سطوح مختلف به وجود آمدند؟ کلاس های پروازی مختلف زمانی به وجود آمدند که ایرلاین های مختلف و بزرگ به این فکر افتادند تا سفر با هواپیما را برای اقشار مختلف مردم ممکن سازند. بنابراین آن ها تصمیم گرفتند تا سطوح مختلفی از ارائه خدمات در پروازهای خود به وجود بیاورند و به این صورت هم، گزینه های مختلفی را برای مسافران برای دریافت خدماتشان به وجود آوردند و هم بودجه های مختلف برای سفر را پوشش دادند. از جمله همین کلاس های پروازی که امروزه بسیار پرطرفدار هستند، کلاس های پروازی اکونومی و بیزینس کلاس است.

رونیکس

یکی از گزینه هایی که در هنگام خرید بلیط هوایپما باید در نظر گرفت این است که با بودجه ای که در اختیار داریم، چه پروازی برای ما مناسب است؟

اگر از طرفداران سفرهای اقتصادی و مقرون به صرفه هستید، بهترین گزینه ای که پیش روی شماست، خرید بلیط هواپیما با پرواز اقتصادی و یا همان پرواز اکونومی کلاس (Economy Class) است. این کلاس پروازی در همه مسیرها برگزار می شود و نسبت به دیگر کلاس های پروازی، پایین ترین سطح قیمتی را دارد. از ویژگی پروازهای اکونومی کلاس این است که صندلی مسافران در کنار هم در یک ردیف قرار گرفته است و بسته به نوع هواپیما، آرایش صندلی ها در ردیف های دو سه دو، دو چهار دو یا سه به سه در کنار هم می باشد. صندلی های اکونومی معمولا جای پای کمی دارند اما این قابلیت را دارند که چند درجه به عقب خم شوند. همچنین اگر پرواز طولانی بود، پتو و بالشت با روکش یک بار مصرف نیز در اختیار مسافران قرار داده می شود.

خدمات پذیرایی در حین پرواز اکونومی کمتر از دیگر کلاس های پروازی است. همچنین وعده های غذایی اصلی همچون صبحانه، ناهار و یا شام بستگی به طول مدت پرواز سرو می شوند. البته برخی از شرکت های هواپیمایی این امکان را برای مسافرین خود به وجود آورده اند که مسافران از بین 2 وعده ی غذایی، غذای مورد نظرشان را انتخاب کنند. هرچند که برخی از ایرلاین ها، میان وعده هم برای مسافرین خود در نظر می گیرند. مواد غذایی که در اختیار مسافرین قرار می گیرد تازه هستند و کاملا توسط کترینگ و خدمات هر ایرلاین تهیه شده اند به وسیله خدمات پرواز در اختیار مسافرین قرار می گیرد.

ویژگی پروازهای بیزینس کلاس

و اما می رسیم به پروازهای کلاس تجاری یا بیزینس کلاس (Business Class) که یکی دیگر از کلاس پروازی های محبوب مسافران هواپیما است. بیزینس کلاس، دارای خدماتی کمتر از پروازهای فرست کلاس و امکاناتی بیش از پروازهای اکونومی کلاس است.

این کلاس پروازی برای پروازهای طولانی مدت و بین قاره ای مناسب است و قیمت بلیط آن از پروازهای اکونومی بیشتر است. در این کلاس پروازی، امکانات و خدمات رفاهی بسیار بیشتری به مسافران تعلق می گیرد. در این پرواز، صندلی ها راحت هستند و مسافران جای پای بیشتری دارند. در واقع بهتر است بگوییم که صندلی های این پرواز بیشتر شبیه مبلمان راحتی هستند تا صندلی های معمولی هواپیما! همچنین این صندلی ها امکان خم شدن تا زاویه 160 تا 180 درجه را دارند.

صندلی های هر کدام از مسافران دارای مانیتورهای لمسی هستند که به آن ها اجازه دسترسی به مجموعه کاملی از فیلم ها، اخبار، سرگرمی ها و موسیقی های روز جهان را می دهند. همچنین امکان شارژ انواع وسایل الکترونیکی همچون تلفن همراه و یا لپ تاب برای هر مسافر وجود دارد و انواع مجلات و روزنامه های جدید برای مسافران در دسترس است.

برخی از ایرلاین ها برای مسافرین پروازهای بیزینس کلاس خود، سالن انتظار مخصوص در فرودگاه و یا حتی حمل و نقل مجزا از ترمینال تا هواپیما در نظر گرفته‌اند. همچنین غذاهای پروازهای بیزینس کلاس نسبت به اکونومی دارای تنوع بیشتری هستند و در وعده های مختلف برای مسافرین سرو می شوند.

در واقع تفاوت های این 2 کلاس پروازی، به سطح ارائه ی خدماتی که در حین پرواز و یا حتی قبل و بعد از پرواز به مسافران ارائه می شود، باز می گردد. تاثیر نهایی این تفاوت ها بر روی قیمت بلیط هواپیمایی است که در نهایت مسافر خریداری می کند.

امروزه شرکت های هواپیمایی بین المللی همچون امارات، ماهان ایر، ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز، لوفت هانزا، کی.ال.ام، آلیتالیا، کاتای پسفیک، عمان ایر و بسیاری از شرکت های هواپیمایی دیگر؛ پروازهای اکونومی کلاس و بیزینس کلاس بسیار خوبی را در مسیرهای مختلف ارائه می نمایند.

با خرید آنلاین و یا حتی حضوری و تلفنی می توانید با توجه به مقصد خود و همچنین بودجه ای که برای خرید و رزرو در نظر گرفته اید، بلیط هواپیما خود را خریداری نمایید.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.