ایده‌های برگزاری عروسی در زمستان و نکاتی که باید بدانید

0

بیشتر عروسی‌ها از ماه اردیبهشت تا مهر برگزار می‌شوند. در این میان، شهریور پرطرف‌دارترین ماه‌هاست. ولی فصل برگزاری عروسی فقط بهار و تابستان نیست؛ عروسی در زمستان نیز طرف‌داران خاص خودش را دارد. فضای رمانتیک منظره‌های برفی و قیمت‌های مناسب‌تر تالارهای پذیرایی و خدمات مرتبط با برگزاری جشن عروسی مزیت‌هایی است که به‌سادگی نمی‌توان از آنها گذشت. اگر عروسی در زمستان درست برگزار شود، می‌تواند به مراسمی جذاب و به‌یادماندنی تبدیل شود. البته در ماه‌های تاریک و سرد سال، گاهی مشکلاتی نیز پیش می‌آید؛ ولی نگران نباشید؛ این مشکلات همه‌شان جزئی و کوچک هستند! با کمی آمادگی پیش از مراسم عروسی می‌توانید از آنها پیشگیری کنید. در ادامه، بایدها و نبایدهای برگزاری مراسمی زیبا و رؤیایی در زمستان را بیان می‌کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
توجه به فصلی‌بودن | استفاده از لباس و لوازم مناسب | نکات مربوط به عکاسی عروسی در زمستان | شرایط محل برگزاری عروسی | توجه به زیبایی در زمستان | استفاده از تزیین مربوط به فصل زمستان روی کیک عروسی

توجه به فصلی‌بودن

تاریخ عروسی روی غذاها و گل‌هایی که استفاده می‌کنید، تأثیر می‌گذارد. وقتی برای مراسم عروسی برنامه‌ریزی می‌کنید، به تأثیر فصل روی مواردی مانند تزیینات روی میز غذا و گزینه‌های منوی غذا توجه داشته باشید. می‌توانید از گل‌های فصلی مانند رُز سفید، گل شیپوری یا گل کاملیا برای دسته‌گل عروس استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سبزیجات و خوراکی‌های فصلی و خوش‌طعمی مانند سیب‌زمینی شیرین یا کدومسمّایی در منوی غذا استفاده کنید و غذاهایی ویژه و مختص فصل زمستان تهیه کنید. سِرو‌کردن غذاهای فصلی و محلی در مراسم عروسی‌تان، آن را بسیار خاص و متفاوت می‌کند.

رونیکس

استفاده از لباس و لوازم مناسب عروسی در زمستان

لباس و لوازم مناسب برای عروسی در زمستان

اگر مراسم را در فضای باز برگزار نمی‌کنید، لزومی ندارد که پارچه‌ها یا رنگ‌های مختص فصل زمستان را بپوشید. با گرم‌کردن فضای داخل ساختمان می‌توانید هم لباس‌های سبک‌تر و نازک‌تری بپوشید، هم در انتخاب لباس عروس هیچ محدودیتی احساس نکنید و هم لباس خود را در سبک و مدلی دل‌خواهتان انتخاب کنید.

برای خرید لوازم زمستانی هزینه کنید

در هوای سرد، استفاده از لوازم و لباس‌های زمستانی برای گرم‌نگهداشتن خود بسیار مهم است. شال خزدار گرم، روسری، گرمکن دست یا شنل پشمی شیک، همگی گزینه‌های خوبی هستند. می‌توانید از لباس عروس آستین‌بلند نیز استفاده کنید. با استفاده از این لوازم، وقتی در فضای باز هستید (مثلا برای گرفتن عکس در منظره برفی)، می‌توانید خودتان را گرم نگه دارید.

از کت مخملی استفاده کنید

کت مخملی برای داماد بسیار مناسب است؛ چون پارچه ضخیم و زیبایی دارد که داماد را گرم نگه می‌دارد و به‌علاوه بسیار شیک و زیباست.

زیر لباس عروس، ساق بپوشید

اگر هوا خیلی سرد است، می‌توانید زیر لباس عروس‌تان ساق‌شلواری ضخیم و گرمی بپوشید (البته اگر لباس عروس به‌اندازه کافی بلند باشد). نگران نباشید، کسی متوجه ساق‌شلواری شما نمی‌شود!

کفش زمستانی شیک و زیبا را نیز فراموش نکنید

چکمه، به‌ویژه در هوای بارانی، کفشی بسیار شیک و کاربردی برای عروسی در زمستان است.

لباس‌های پُرزَرق‌وبرق بپوشید

معمولا در زمستان لباس‌های پولک‌دار یا پرزرق‌وبرق به‌راحتی یافت می‌شوند و به‌علاوه در عکس‌ها نیز جلوه بسیار زیبایی دارند.

نکات مربوط به عکاسی عروسی در زمستان

برای عکاسی عروسی در زمستان باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم

لزومی ندارد که فقط در داخل ساختمان و فضای بسته عکس بگیرید. البته در روزهای سرد و کوتاه زمستان برای عکاسی در فضای باز باید برنامه‌ریزی دقیق و درستی داشته باشید تا بتوانید عکس‌های زیبایی را در روز بگیرید. همراه‌داشتن لباس و لوازم مناسب نیز مهم است. شاید بخواهید در فاصلۀ میانِ گرفتن عکس‌ها، با شالی خودتان را بپوشانید و گرم نگه دارید. برای پیداکردن بهترین مکان‌ها برای عکاسی نیز وقت بگذارید تا در زمان عکاسی مجبور نباشید روی برف کثیف یا سطحی یخ‌زده بایستید.

زمان‌بندی عکاسی را در نظر داشته باشید

در زمستان، هوا بسیار زودتر تاریک می‌شود؛ بنابراین باید زمان‌هایی را برای عکس‌گرفتن انتخاب کنید که نور و روشنایی کافی وجود دارد. معمولا گرفتن عکس‌های پرتره پیش از مراسم عروسی فکر بسیار خوبی است. اگر نمی‌دانید زمان‌بندی عکاسی در عروسی را چگونه انجام دهید، با عکاس خود مشورت کنید. به‌هرحال او بهتر از شما می‌داند که چه کاری بهتر است و نتیجه خوبی می‌دهد.

دست‌هایتان را گرم نگه دارید

استفاده از گرمکن دست برای گرم کردن دستها در زمان عکاسی در فضای باز در عروسی در زمستان

دست‌هایی که از سرما یخ زده‌‌اند و قرمز شده‌اند، در عکس‌های عروسی جلوه خوبی ندارند. همین‌جاست که دست‌گرم‌کن به کارتان می‌آید.

برای هوای بارانی، چتر همراه داشته باشید

حتما چترهای خوبی برای عکاسی در فضای باز همراه داشته باشید. لزومی ندارد که حتما از چترهای بسیار زیبا و فانتزی استفاده کنید. همان چترهای ساده و مشکی هم مشکل شما را حل می‌کنند.

کفش‌های پاشنه‌بلندتان را خراب نکنید

برای عکاسی در فضای باز، علاوه بر کفش پاشنه‌بلندی که پوشیده‌اید، کفش دیگری نیز همراه داشته باشید؛ چون اگر در زمان عکاسی در گل یا برف فرو بروید، کفش‌های پاشنه‌بلند گران‌قیمت شما خراب می‌شوند.

شرایط محل برگزاری عروسی در زمستان

برای جذاب‌کردن فضای پذیرایی مهمان‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد؛ برای نمونه می‌توانید با استفاده ازبافت‌هایی نرم و پُرزدار (مانند روبان مخملی اطراف دستمال‌سفره‌ها یا بالش‌های مخملی در سالن) فضای دل‌چسب و زیبایی را ایجاد کنید.

مهمان‌ها را گرم نگه دارید

استفاده از آتشدان برای گرم کردن مهمانها در عروسی در زمستان

می‌توانید برای تأکید بیشتر بر زمستانی‌بودن فضا، در بیرون ساختمان از آتشدان (fire pit) استفاده کنید. پذیرایی از مهمانان با نوشیدنی گرم پس از ورود آنها به مراسم نیز ایده ساده و زیبایی است. برای پذیرایی از آنها می‌توانید هات چاکلت یا شیرکاکائوی گرم سِرو کنید.

زمان بیشتری را برای رسیدن به محل عروسی در نظر بگیرید

آب‌وهوای بد موجب ترافیک و دیرتر رسیدن به محل می‌شود؛ بنابراین بهتر است زمان بیشتری را برای رسیدن به محل برگزاری مراسم عروسی در نظر داشته باشید، حتی اگر فاصله زیادی با آن نداشته باشید.

از رنگ‌های مناسب عروسی در زمستان استفاده کنید

محیط را با رنگ‌های گرم و قوی مانند قرمز، زرشکی، سیاه و طلایی تزیین کنید. می‌توانید با گیاهان سبز طبیعی یا حتی اندکی پارچه پیچازی، فضای رمانتیک زمستانی را بیشتر کنید.

مکانی را برای لباس‌های اضافه مهمان‌ها در نظر بگیرید

در فصل زمستان، مهمانان کاپشن و لباس گرم می‌پوشند؛ بنابراین درطول مراسم به محل امنی برای قراردادن لباس‌های اضافۀ خود نیاز دارند. درنظرگرفتن مکانی برای لباس‌های اضافۀ آنها مسئله مهمی است که نباید از آن غافل شوید. حتما باید کسی هم مسئولِ گرفتن کت و لباس‌های گرم مهمانان در سالن پذیرایی و نگهداری از آنها در طول مراسم باشد. این کار موجب می‌شود که مهمانی به آنها بیشتر خوش بگذرد؛ چون دیگر لازم نیست که حواس‌شان به لباس‌ها و وسایل اضافه‌شان باشد و صرفا بر مراسم عروسی تمرکز می‌کنند.

با استفاده از شمع، فضایی رمانتیک ایجاد کنید

استفاده از شمع برای ایجاد فضایی رمانتیک در عروسی در زمستان

در زمستان، روزها کوتاه‌تر است و هوا زودتر تاریک می‌شود. با نور تعداد زیادی شمع می‌توانید فضای محل برگزاری عروسی را رمانتیک و عاشقانه کنید.

به دمای سالن نیز توجه داشته باشید

درست است که هوای بیرون بسیار سرد است، ولی ممکن است که دمای داخل سالن به‌شدت بالا برود. اگر حس می‌کنید که مهمان‌ها احساس گرما می‌کنند و عرق کرده‌اند، از مسئول یا مدیر تالار بخواهید دمای محیط را کمی پایین بیاورد. اگر ترموستات‌های جداگانه‌ای برای بخش‌های مختلف فضای پذیرایی وجود دارد، ترموستات مربوط به سالن رقص را روی چند درجه پایین‌تر تنظیم کنید.

توجه به زیبایی در زمستان

برگزاری عروسی در زمستان - مراقبت از پوست

در زمستان، ترک‌خوردن لب‌ها و خشکی پوست اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین باید در روزهای منتهی به مراسم عروسی، لب‌های خود را مرطوب نگه دارید. از مرطوب کننده صورت مناسبی استفاده کنید و همیشه مرطوب‌کنندۀ لب مناسبی دم‌دست داشته باشید.

استفاده از تزیینات مربوط به فصل زمستان، روی کیک عروسی

برای ایجاد حس بیشتری از زمستان و هوای سرد در مراسم عروسی، از تزیین زیبا و بانمکی روی کیک عروسی استفاده کنید که با فصل زمستان مرتبط است.

سخن پایانی

مراسم عروسی نمایانگر سلیقه شما و همسرتان است؛ بنابراین درمورد جزئیات، خلاقیت به خرج دهید و از نکاتی که در اینجا گفتیم، غافل نشوید. در صورت برنامه‌ریزی درست و خلاقانه، عروسی در زمستان می‌تواند جشنی خاص و به‌یادماندنی با خاطراتی شیرین و متفاوت باشد. اگر شما نیز در این باره خاطره یا نظری دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع theknot onefabday
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.