روش‌های استفاده از مشاوره حقوقی رایگان در ایران

0

گاهی در امور مالی، ثبتی، اداری، اجتماعی، خانوادگی، تنظیم قراردادها و تعاملات روزمره، مسائل و شرایطی پیش می‌آید که اگر برای حل آنها بی‌گدار به آب بزنید و مشورت نکنید، ممکن است حقتان ضایع شود و در پایان ماجرا، خسارت‌ها و هزینه‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شوید. در چنین مواردی، دریافت مشاوره حقوقی از یک فرد متخصص، قبل از هرگونه اقدام حقوقی، لازم و ضروری است. گاهی نیز صرفا جهت کسب اطلاع درباره یک مسئله حقوقی، نیاز به مشاوره و پرسش دارید. روش‌های متفاوتی برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان وجود دارد که در این مقاله معرفی خواهند شد.

مطمئن‌ترین روش برای دریافت مشاوره درمورد پرونده‌های حقوقی پیچیده، ملاقات حضوری با یک وکیل کارکشته است. اما اگر هدفتان از مشاوره، چند پرسش ساده و کسب اطلاعات اولیه درمورد چندوچون مسئله و مسیری است که باید طی کنید، نیازی به صرف وقت و هزینۀ زیاد برای دریافت مشاوره نخواهید داشت. مشاوره حقوقی رایگان سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای یافتن پاسخ پرسش‌های حقوقی شماست.

مشاوره حقوقی رایگان آنلاین

بسیاری از دفاتر حقوقی، امکان مشاوره حقوقی رایگان را به‌صورت آنلاین برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. اگر دفتر حقوقی خاصی را برای مشاوره در نظر ندارید، کافی است عبارت «مشاور حقوقی رایگان» را در گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجو بنویسید؛ لیست بلندبالایی از دفاتری نمایش داده خواهد شد که مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند. اطلاعات تماس هریک از این مراکز را می‌توانید در بخش «تماس با ما» پیدا کنید. مشاوره حقوقی آنلاین معمولا به یکی از سه روش زیر ممکن است:

رونیکس

استفاده از امکان مشاوره آنلاین موجود در وب‌سایت

برخی از وب‌سایت‌های مشاوره حقوقی، امکان مشاوره آنلاین در داخل وب‌سایت را دارند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت موردنظر، در قسمت مشاوره آنلاین، پرسش حقوقی خود را در زمینه‌های مختلف با کارشناسان حقوقی آن مجموعه در میان بگذارید. به‌طور معمول، پاسخ سؤال، به پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد.

ارتباط ازطریق شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از پرطرف‌دارترین و دردسترس‌ترین روش‌های موجود برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان است. شما می‌توانید با مطالعه مطالب موجود در کانال‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات حقوقی خود را افزایش دهید و پاسخ بسیاری از پرسش‌ها را بیابید. همچنین می‌توانید در گروه‌های مجازی مرتبط با مسائل حقوقی، سؤالات خود را بپرسید. ارتباط مستقیم با کارشناسان ازطریق شبکه‌های اجتماعی نیز یک راه دیگر برای دریافت مشاوره است که در برخی از مراکز مشاوره حقوقی به‌صورت رایگان ارائه می‌شود. در این روش، در صورت نیاز، می‌توانید تصویر برخی مدارک را برای کارشناسان ارسال کنید.

مطالعه پرسش‌های متداول حقوقی

پرسش شما ممکن است یک پرسش رایج در مسائل حقوقی و قضایی باشد. برای یافتن پاسخ چنین پرسش‌هایی کافی است به بخش «پرسش‌های متداول» وب‌سایت‌های مشاوره حقوقی و انجمن‌های حقوقی مراجعه کنید. این بخش در برخی از این وب‌سایت‌ها موجود است. در آنجا، با انتخاب زمینه حقوقی موردنظر، پاسخ سؤالات خود را در میان پاسخ‌های موجود بیابید. این روش ممکن است کمی وقت‌گیر باشد اما برای پیداکردن جواب سؤالات عمومیِ حقوقی و قضایی گزینهٔ خوبی است.

مشاوره حقوقی رایگان تلفنی

استفاده از مشاوره حقوقی رایگان حضوری در ایران

مشاوره تلفنی نسبت به روش ‌آنلاین قدیمی‌تر است. در این روش، بعد از تماس با مرکز مشاوره، یک کارشناس پاسخ‌گوی پرسش‌های حقوقی شما خواهد بود. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، ممکن است مشاوران شما را به یک فرد متخصص ارجاع دهند. امکان بررسی اوراق و مدارک در این روش وجود ندارد.

مشاوره حقوقی رایگان حضوری

ارائه مشاوره درمورد برخی پرونده‌های حقوقی بدون مراجعه حضوری و بررسی دقیق پرونده ممکن نیست؛ پس بهترین و مطمئن‌ترین راه جهت دریافت مشاوره حقوقی، مراجعه حضوری به مرکز مشاوره است. در اکثر مشاوره‌های حضوری باید به میزان مدت‌زمان مشاوره، حق‌الزحمه پرداخت کنید؛ اما برخی مؤسسات حقوقی در برخی روزهای هفته و یا تحت برخی شرایط خاص (مثلا برای اولین جلسه مراجعه)، حق مشاوره‌ از مراجعان دریافت نمی‌کنند.

دانش حقوق یک حوزهٔ بسیار گسترده است و ارائه مشاوره حقوقی یک امر کاملا تخصصی است. با روش‌های مشاوره حقوقی رایگان می‌توانید پاسخ سؤالات ساده حقوقی را با صرف کمترین هزینه پیدا کنید و از روند کلیِ دعاوی حقوقی مطلع شوید. اما درمورد پرونده‌های پیچیده، که نیاز به بررسی دقیق مسئله و مدارک دارند، مراجعه حضوری به دفاتر وکالت یا مؤسسات حقوقی، بهترین راه است.

منبع dadkhastha arikeadl tehranmodafe
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.