تور 1399 استانبول را با غذاهای خوشمزه تکمیل کنید

0

گردشگری بدون صرف غذای خوب گناهی است نابخشودنی. تصور کنید کیلومترها سفر کرده اید، اما همان غذایی که سال ها در زندگی خودتان می خوردید را دوباره امتحان کنید! اینجاست که آتش دوزخ برایتان واجب می شود! اصولاً یکی از ایده های جالب در گردشگری چشیدن طعم غذای محلی همان منطقه ای است که برای گردش به آن سفر کرده اید.

غذاهایی که هر کدامشان به تنهایی تاریخ و هویت یک قوم را نمایش می دهند. اگر هدف ایران بود، قطعا غذاهای گیلکی و خطه سرسبز شمال کشورمان را معرفی می کردیم که یک سرو گردن بالاتر از دیگر غذاها است. اما وقتی صحبت از تور استانبول است، آن وقت طعم غذاها کمی متفاوت می شود. شاید تجربه برخی غذاهای ترکی را در ایران خودمان داشته باشید، شاید هم هنوز خیلی از آن ها را امتحان نکردید. ما در این مطلب قصد داریم برخی غذاهای خوشمزه و معروف استانبول را به شما معرفی کنیم. غذاهایی که اگر به استانبول رفتید، یک بار هزینه برای تجربه کردنشان می ارزد.

بورک «Borek»

بورک «Borek» از آن دست غذاهای خیابانی ترکی است که در لحظه خوردنش به شدت لذت بخش است. از بورک «Borek» بیشتر به عنوان میان وعده و عصرانه استفاده می شود، اما اگر در تعداد بالا سفارش شود، می تواند جای ناهار یا شام را بگیرد. بورک ها چند وقتی است در منوی رستوران های داخلی و در سرویس های سفارش غذای آنلاین داخلی هم دیده می شوند. این غذای خوشمزه معمولا در سه حالت «بورک گوشت»، «بورک رست بیف» و «بورک پیتزایی» به فروش می رسد و حاوی یک لقمه نان 15 سانتیمتری به همراه گوشت گوساله چرخ کرده، پنیر، قارچ، فلفل دلمه ای و خمیر یوفکا است که در روغن سرخ کردنی پخته می شود. به عنوان چاشنی از کمی نعنا و ریحان تازه برای طعم دادن به بورک استفاده کنید تا علاوه بر طعم لذیذ، یک تجربه عالی از غذایی خیابانی را احساس کنید. بورک یکی از بهترین غذاهای خیابانی ترکیه است که به خاطر سریع آماده شدندش محسوب شده است.

رونیکس

کباب علی نازیک «Alinazik kebab»

خبر خوب این است که اگر به هر دلیلی دلتان اسکندر کباب «İskender kebap» نخواست! می توانید از رقیب سنتی اش یعنی کباب علی نازیک «Alinazik kebab» استفاده کنید. کباب علی نازیک مخصوص کباب خورهای ترکیه است و بعید است کسی ترکیه برود، اما کباب علی نازیک نخورده باشد. کباب علی نازیک از تکه های گوشت مزه دار شدۀ بره تشکیل شده که همراه با بادمجان کبابی، گوجه و ماست چکیده، چاشنی های مختلف و بعضاً ترشی سرو می شود. گفته شده قدمت کباب علی نازیک به قرن شانزه میلادی برمیگردد و جزو غذاهای خانوادگی و قدیمی ترکیه است که منشا آن شهر غازی عینتاب «Gaziantep» در جنوب شرقی ترکیه است. شهری با دو میلیون نفر جمعیت که یکی از قطب های مهم اقتصادی ترکیه محسوب می شود.

تانتونی «Tantuni»

تانتونی «Tantuni» از غذاهای خوشمزه محلی است که منشاء آن شهر بندری مرسین «Mercin» در جنوب ترکیه است. تانتونی «Tantuni» به صورت لقمه ای سرو می شود و حاوی گوشت، قارچ، گوجه فرنگی، فلفل و انواع ادویه های مختلف است که در یک لقمه نان لواش جمع می شوند تا طعم خوشمزه ای را به شما منتقل کنند. تانتونی در دو نوع گوشت و مرغ و به صورت تند یا معمولی قابل سفارش است و یکی از غذاهای خیابانی و محلی پرطرفدار در ترکیه است. پس یادتان باشد اگر به استانبول سفر کردید و بعد از کلی گشت و گذار و پرسه زدن در خیابان های شهر خواستید دلی از عزا در بیاورید، حتما تانتونی «Tantuni» را امتحان کنید. پیشنهاد میکنیم در ماه مبارک رمضان، از تانتونی برای روزه داران هم استفاده کنید. غذایی با پخت سریع، ساده و خوشمزه که با یک بار امتحان کردنش، همه اهالی خانه عاشقش می شوند.

لاهماجون «Lahmacun»

لاهماجون «Lahmacun» هم از آن دست غذاهای خوشمزه مبتنی بر گوشت چرخ کرده است. اسمش برگرفته از کلمه «لحم عجین» به معنای “گوشت و خمیر” است. محتوای آن گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، جعفری و دیگر سبزیجات معطر خرد شده است که بعد از پختن گوشت چرخ کرده با آن ترکیب می شوند و به صورت لقمه مانند صرف می شود. در حالتی دیگر می توانید با گوجه فرنگی، فلفل، پیار، کاهو، بادمجان کبابی و حتی کمی لیمو یا نارنج به عنوان طعم دهنده آن را صرف کنید و یک وعده غذای دلچسب و خوشمزه را تجربه کنید. یادتان باشد لاهماجون «Lahmacun» را حتماً داغ میل کنید، چون اگر سرد شود از دهان میفتد. این غذای خوشمزه را می توانید به راحتی در اکثر محله های استانبول پیدا کنید.

سفر استانبول

اسکندر کباب «İskender kebap»

اسکندر کباب «İskender kebap» با نام فریبنده اش از معروف ترین، خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای شمال غربی ترکیه است. همانطور که از نامش پیداست، توسط «اسکندر افندی» در زمان امپراطوری عثمانی در اواخر قرن نوزدهم میلادی ابداع شده و مخلفات آن حاوی گوشت گوسفند تازه به همراه نان برشته شده با سس گوجه فرنگی تند است که معمولاً با نان پیتای آغشته شده با کره گوسفندی آماده می شود. این غذا در ترکیه به عنوان نماد بازرگانی خانواده اسکندراوغلو ثبت شده و به دلیل منشاء آن یعنی شهر بورسا ترکیه با نام «بورسا کبابی» نیز در اکثر رستوران های ترکیه و استانبول قابل سفارش است. اگر هم میخواهید طعم خالص و خوشمزه اسکندر کباب را حس کنید، می توانید از رستوران‌های زنجیره‌ای که با نام اسکندر افندی در سراسر ترکیه احداث شدند استفاده کنید. مشابه این غذای خوشمزه در ایران “دونر کباب” است که گوشت آن نه خیلی پر چرب است نه بدون چربی.

 

بالمیک اکمک « «Balik-Ekmek

بالمیک اکمک « «Balik-Ekmekنیز از آن دست غذاهای خاص ترکیه است که می تواند تجربه سفر خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. بالمیک اکمک نیز همچون دیگر غذاهایی که در بالا معرفی کردیم، تقریباً یک غذای خیابانی است که به صورت ساندویچ ماهی عرضه می شود. پس برای امتحان کردنش نیازی به هزینه کردن در رستوران های گران قیمت استانبول نیست. می توانید با کمی پیاده روی در خیابان های استانبول آن را از دکه های خیابانی سفارش دهید. بالمیک اکمک « «Balik-Ekmekتقریباً همان “ماهی کبابی” خودمان است که بعد از صید شدن روی آتش سرخ می شود و با کمی فلفل، کاهو، لیمو تازه و پیاز ترکیب شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد. اگر به غذاهای دریای علاقه دارید، حتماً در سفر به استانبول بالمیک اکمک را سفارش دهید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

سعی کردیم در این مطلب به صورت خلاصه محبوب ترین غذاهایی که در ترکیه مورد استقبال گردشگران مختلف چه در هتل های استانبول و چه در رستوران ها قرار گرفته را به شما معرفی کنیم. امیدواریم از خوردن غذاهای خوشمزه ترکی لذت ببرید.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.