در یادگیری حسابداری چه فرصت‌هایی پنهان است؟ ‌

0

«حساب حسابه، کاکا برادر» این شاید معروف‌ترین ضرب‌المثلی باشد که همه‌ی ما شنیده‌ایم! این قضیه نشان می‌دهد که در زمان‌های قدیم نیز، حسابداری و مباحث مربوط به آن چقدر اهمیت داشته است. اما حسابداری در گذشته چه تفاوتی با امروز دارد؟!

برای روشن شدن این تفاوت به صورت خیلی ساده باید بگوییم: در گذشته متغیرهای مالی بسیار کمتری وجود داشت. این یعنی حسابداری راحت‌تر انجام می‌شد و افراد با اطلاعات کمی می‌توانستند نیازهای خود را برطرف کنند. اما امروز قضیه فرق کرده است!

در سالیان اخیر، به وجود آمدن مباحث کلانی مانند مالیات و بیمه باعث شده است که آموزش حسابداری به یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شرکت و یا صنعت تبدیل شود. از طرفی، مشکلات و تنگناهای اقتصادی موجود در کشور نیز، اهمیت حسابرسی و حسابداری را دوچندان کرده است.

رونیکس

ما در این مقاله می‌خواهیم به تاریخچه‌ و ضرورت‌های آموزش حسابداری در ایران بپردازیم؛ پس اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید…

تاریخچه‌ی آموزش حسابداری در ایران

اگر فکر می‌کنید که آموزش حسابداری مربوط به همین دوران است، سخت در اشتباهید! در واقع باید بگوییم: بشر از زمانی که خود را شناخت، یک حسابدار بود! او با کمک انگشتان خود، حساب و کتاب می‌کرد. پس از اختراع خط نیز با استفاده از اشکال هندسی سعی می‌کرد اشیاء را شمارش کند. اما با قدرت گرفتن امپراطوری‌ها و پیشرفت‌های بشر، حسابداری وارد فاز جدیدی شد!

یافته‌های باستان‌شناسی در تخت جمشید نشان می‌دهند که هخامنشیان در آن زمان برای دریافت مالیات، حق بیمه و آموزش حسابداری راه‌کارهای جالبی داشته‌اند. پس می‌توان گفت ایرانیان از جمله افرادی بودند که علم حسابداری را دگرگون کردند! البته در دوران قاجار نیز پیشرفت‌هایی در این زمینه دیده می‌شود؛ در حقیقت، ورود مستشاران خارجی باعث شد که مدیران با اصول حسابداری بیشتر آشنا شوند. اما وضعیت امروز رشته حسابداری چگونه است؟! آیا این علم در ایران به اندازه‌ی کافی رشد کرده است؟!

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم: اساتید بزرگی در زمینه‌ی آموزش حسابداری در ایران فعالیت می‌کنند. اما شاید عدم آگاهی مردم از ضرورت‌های یادگیری حسابداری باعث شده است که مردم عادی، کمتر به سراغ این موضوع بروند. این در حالی است که به نظر می‌رسد وجود حداقل یک حسابدار در خانواده امری ضروری است. ما در ادامه‌ی مقاله می‌خواهیم با برخی از این ضرورت‌ها آشنا شویم، پس همچنان در کنار ما باشید…

ضرورت‌های یادگیری حسابداری

همان‌طور که گفتیم، در هر خانواده حداقل باید یک حسابدار وجود داشته باشد! یک حسابدار می‌تواند شرایط اقتصادی خود و خانواده را به خوبی مدیریت کرده و از بحران‌های احتمالی جلوگیری کند. در اینجا برخی از اهمیت‌های آموزش حسابداری را با هم مرور می‌کنیم:

1- بهبود شرایط اقتصادی خود و خانواده

اگر شما آموزش مالیات و آموزش حسابداری را گذرانده باشید، می‌توانید مخارج و هزینه‌های خود را به راحتی کنترل کنید. همچنین، زندگی شما منظم‌تر خواهد شد. در این شرایط، احتمال گرفتار شدن در بحران‌های مالی به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که حسابداران باتجربه معمولا دغدغه‌های کمتری در زندگی خود حس می‌کنند.

2- داشتن یک شغل همیشگی و پایدار

آیا می‌دانستید که رشته حسابداری در کنکور سراسری بسیار پرطرفدار است؟! در حقیقت، داوطلبان زیادی ترجیح می‌دهند که علم حسابداری را به صورت آکادمیک و پایه‌ای آموزش ببینند. دلیل آن کاملا مشخص است: زیاد بودن موقعیت‌های شغلی! در واقع، هر شرکت یا موسسه‌ای به مجموعه‌ای از حسابداران نیازمند است؛ چه چیزی از این بهتر؟!

3- انتخابی ایده‌آل برای شغل دوم!

حسابداری جزء آن شغل‌هایی است که می‌توان برای شغل دوم نیز روی آن حساب کرد. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی حسابداری و مالیات و انجام حسابداری در منزل درآمدهای خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

4- افزایش بازدهی مدیران

امروزه حسابداری شرکت‌، تنها حساب و کتاب هزینه‌ها نیست! به وجود آمدن قوانین بیمه و مالیات باعث پیچیده‌تر شدن این علم شده است. به همین دلیل، مدیران باید تسلط کافی به امور بیمه و مالیات داشته باشند. پس اگر می‌خواهید بازدهی شرکت خود را افزایش دهید باید به فکر آموزش حسابداری باشید!

خب! تا اینجا احتمالا بسیاری از شما ضرورت آموزش مالیات و حسابداری را درک کرده‌اید؛ حال سوال اینجاست که برای یادگرفتن اصول حسابداری چه باید کرد؟! درآمدزایی از حسابداری چگونه ممکن است؟! تجربه‌ی ما نشان داده است که شرکت در دوره‌های آموزشی حسابداری بهترین روش برای یادگرفتن این اصول است. اما آیا به هر موسسه و هر دوره‌ای می‌توان اعتماد کرد؟! قطعا خیر! پس چاره چیست؟! در ادامه یکی از معتبرترین دوره‌های آموزش حسابداری و مالیات را به شما معرفی خواهیم کرد…

پرشین حساب؛ ورود به دنیای حسابداری و مالیات

گروه پرشین حساب در سال 1391 تاسیس شده است. این گروه تمامی تمرکز خود را روی مباحث حسابداری، مالیات و بیمه قرار داده است. به همین دلیل، می‌تواند یک مرجع تخصصی برای امور مالی و بیمه‌ای باشد.

متخصصان باتجربه در پرشین حساب، خدمات قابل توجهی به مدیران و کارفرمایان شرکت‌های مختلف ارائه می‌کنند تا آن‌ها بتوانند با اصلاح شیوه‌های حسابداری و مالیاتی خود، بازدهی مجموعه را افزایش دهند. اما این تنها کاری نیست که پرشین حساب انجام می‌دهد!

گروه تخصصی پرشین حساب برای آموزش حسابداری نیز برنامه‌ریزی دقیقی داشته است. برگزاری دوره‌های مختلف حسابداری و مالیاتی به صورت غیر حضوری باعث شده است که علاقه‌مندان بتوانند با هزینه‌ای اندک به تمامی جزئیات و ریزه‌کاری‌های حسابداری مسلط شوند. علاوه بر آن، این افراد می‌توانند با گذراندن کارآموزی حسابداری و کارآموزی مالیات تجربه‌ی ارزشمندی کسب کنند.

از جمله دوره‌های آموزشی حسابداری پرشین حساب می‌توان به دوره غیر حضوری حسابداران ثروت آفرین، دوره حضوری صفر تا صد مالیات و بسیاری دیگر از دوره‌های کاربردی و مفید اشاره کرد. علاوه بر آن، دوره‌های حضوری حسابرسی، بیمه و مالیات نیز در پرشین حساب برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوند.

شما می‌توانید به منظور آشنایی بیشتر با گروه پرشین حساب و کلاس‌های آموزشی آن به سایت اینترنتی پرشین حساب مراجعه کنید. همچنین، سوالات و دغدغه‌های خود را از کارشناسان مجموعه بپرسید؛ پس منتظر شما هستیم…

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.