چطور با برنامه نظافت منزل برای عید، سال جدید را با موفقیت آغاز کنیم؟

0

همچون سایر کارها، بدون داشتن برنامه‌ای برای نظافت منزل، نظافت شرکت و حتی کفسابی، نظافت و تمیزی سخت خواهد بود. پس یک برنامه ریزی عالی برای کارهای نظافت در تمامی اوقات سال و مخصوصا در این روزهای پایانی سال بسیار اهمیت دارد. وابسته به اینکه نظافت را با چه هدفی می‌خواهید انجام دهید، می‌تواند این برنامه متفاوت و حتی شخصی باشد. خانه تکانی و نظافت را به عنوان فرصتی برای یادگیری مهارت‌های برنامه ریزی ببینید. در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید چطور می‌توانیم از خانه تکانی بیاموزیم.

 

آیا تهیه لیست برنامه نظافت منزل معجزه می‌کند؟

اولین ویژگی یک انسان موفق، داشتن نظم و برنامه هفتگی است. به توصیه یک نیروی نظافت منزل خدمت از ما، یک لیست برنامه نظافت منزل هفتگی معمولا شامل نظافت آشپزخانه و کابینت‌ها، نظافت اتاق‌ها، نظافت سرویس بهداشتی، نظافت حیاط یا راه پله‌ها و مرتب کردن وسایل تهیه کنید. لازم نیست هر روز هفته با دستمال و مواد سفیدکننده مشغول شستشو و نظافت منزل باشید. بهتر است برنامه نظافت منزل خود را به صورت چند بخش در نظر بگیرید و دو یا سه روز در هفته را به آن اختصاص دهید. البته تمیز کردن سینک، دستمال کشیدن روی میزها و اوپن، جمع‌آوری سریع وسایل اضافی اطراف خانه، مرتب کردن تخت خواب را بهتر است به صورت روزانه انجام دهید؛ تا آخر هفته‌ها با خانه‌ای درهم و آلوده رو به رو نباشید. پس معجزه داشتن برنامه نظافت منزل، خسته نشدن و تلنبار نشدن کارهاست.

رونیکس

 

شرکت ما، خانه ما!

نظافت شرکت نیز به همان اهمیت نظافت منزل است. چه بسیار کارمندان و کارکنانی که به علت تمیز نبودن محیط کار، مجبور به استغفا شده‌اند یا انگیزه کار کردن و بهره وری آن‌ها پایین است. یا اینکه بعضی از مشتریان و ارباب رجوع نیز به نظم و تمیزی شرکتی که برای دریافت خدمات یا کالا مراجعه می‌کنند، بسیار اهمیت می‌دهند. پس از نشانه‌های یک سازمان و شرکت موفق نظم و داشتن برنامه‌های دقیق است. که نمود آن در نظافت شرکت و محل کارشان وجود دارد. اگر به فکر موفقیت سازمان و کسب و کار خود در سال جدید هستید، با نظافت شرکت روحیه کارمندان و کارکنان خود را تقویت کنید.

 

اگر نظافت منزل و شرکت را به قصد خانه تکانی انجام می‌دهید:

در چک لیست نظافت منزل بعضی از کارهای نظافتی، فقط همان سالی یک مرتبه و در خانه تکانی به سراغشان می‌رویم. اگر نظافت منزل و شرکت را به قصد خانه تکانی می‌خواهید انجام دهید، پس:

کفسابی، نماشویی، شستشوی پرده‌ها، مبل شویی، فرش‌ها و تمیز کردن کابینت‌ها را در باید برنامه نظافت خود بگنجانید. مثلا می‌توانید در 2 هفته مانده به تعطیلات نوروز، پرده‌ها را باز کنید و بشویید. در همان هفته یا حتی زودتر برای شستشوی فرش و مبلمان خود اقدام کنید.

کفسابی چیزی نیست که هر روز و هر هفته و حتی هر ماه به آن نیاز داشته باشید. برای آن دسته از عزیزانی که شاید اولین بار است اسم کفسابی به گوششان خورده است مختصری در مورد آن توضیح می‌دهیم. کف لابی ساختمان‌ها و مراکز تجاری از اولین مکان‌هایی هستند که افراد هنگام ورود به آن توجه می‌کنند. کفسابی به براق کردن و تمیزی دوچندان سوح سنگ و سرامیک کمک می‌کند.

از دور ریختن وسایل اضافی هنگام خانه تکانی نترسید.

در این روزهای آخر سال هنگام نظافت منزل و شرکت تمرین کنید که از وسایلی که بلااستفاده هستند، بگذرید. وسایل و لباس‌هایی که شاید حتی سالی یک بار هم به آن‌ها سر نمی‌زنید، هیچ سودی ندارند. به غیر از بهم ریختگی فضای منزل و شرکت و استرس دستاوردی ندارند.

تمرین کنید هر کاری را در زمان خودش انجام دهید

برای یک داشتن یک برنامه موفق، باید تمرین کنید که برنامه ریزی زمانی را نیز به درستی اجرا کنید. در برنامه ریزی برای خانه تکانی امسال باید مشخص کنید که در چه زمانی مبل‌ها را به مبل شویی دهید، یا فرش‌ها را در کدام روز به قالیشویی بدهیم تا قبل از سال تحویل به دستمان برسد. این می‌تواند تمرینی برای برنامه ریزی‌های شما در سال جدید باشد.

کمک گرفتن از اعضای خانواده یا …؟

تنها یک نفر نمی‌تواند به تمامی کارهای خانه تکانی یا نظافت منزل و شرکت بپردازد. تکلیف خدماتی مانند کفسابی، قالیشویی مشخص است. باید آن را به متخصصش سپرد. برای نظافت منزل و شرکت می‌توانید از فرزندان، همسر خود بخواهید شما را در قسمتی از کارها یاری کنند. با این کار، نظم و مسئولیت را به فرزندان و سایر اعضای خانواده خود می‌آموزید.

یا اگر وقت کافی برای همراهی شما ندارند، می‌توانید با کمک یک شرکت خدمات نظافتی که نیروی نظافتچی منزل قابل اعتماد اعزام می‌کند، سریع‌تر کارهای خود را به اتمام برسانید.

هنر انتخاب بهترین نیروی نظافت منزل را در «خدمت از ما» کسب کنید.

اگر برای یافتن نیروی نظافت منزل به مشکل برخورده‌اید و نمی‌دانید بهترین شرکت خدمات نظافتی کدام است، می‌توانید هنر یافتن آن را همین امسال بیاموزید. «خدمت از ما» بازار آنلاین خدمات، khedmatazma (مشابه thumbtack نمونه موفق کسب و کار خدمات منزل در آمریکا) شما را در یافتن بهترین نیروی نظافت منزل، نظافت شرکت، کفسابی یاری می‌کند. با ثبت سفارش هر یک از خدمات به صورت کاملا رایگان در وب سایت یا اپلیکیشن «خدمت از ما» می‌توانید با متخصصین نظافتی به گفتگو بپردازید و متناسب با سوابق متخصص، قیمت پیشنهادی آن‌ها و نظرات مشتریان قبلی، بهترین نیروی نظافت منزل، شرکت کفسابی و صدها خدمت دیگر را انتخاب کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.