هنگام خرید و تعویض وسایل چوبی (کمد دیواری و درب) به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1

با نزدیک شدن به ایام نوروز بسیاری از افراد اقدام به خرید و تعویض محصولات چوبی از جمله کمد دیواری و درب های می کنند، از این رو بر آن شدیم که اطلاعاتی مفید را در این خصوص را طی این پست در اختیارتان قرار دهیم. لازم به ذکر کلیه نکات ذکر شده در این مقاله توسط کارشناسان شرکت روماک یکی از برترین تولید کنندگان محصولات چوبی نگاشته شده است.

مدل کمد دیواری

پیش از هر چیزی می بایست به مدل کمد دیواری دقت کرد در واقع باید کمد با سبک طراحی دکوراسیون داخلی شما مطابقت داشته باشد، معمولا کمد های ساده و بدون قاب با رنگ های پوششی (سفید، خاکستری و … ) و همچنین کمد دیواری ریلی برای فضاهای مدرن مناسب می باشد و اما طرح هایی با قاب های تو در تو و نقش و نگار های برجسته و منبت کاری شده با سبک کلاسیک هماهنگی دارد.

جنس و رنگ کمد دیواری

بطور معمول جنس بدنه کمد دیواری از ام دی اف ساخته می شد که می تواند با انواع رنگ ها روکش گردد، درب کمد قابلیت ساخت با ام دی اف و رنگ پوششی، روکش چوب و تمام چوب را دارد طبیعتا دربهای روکش چوب و تمام چوب زیباتر و البته گران تر هم می باشد.

رونیکس

رنگ کمد دیواری بهتر است پولیشی یا پلی اورتان باشد زیرا مقاوم در برابر آب و نور خورشید است و البته هزینه بالاتری هم دارد. رنگ پولیشی براق می باشد و کیفیت و مقاومت بالاتری نسبت به رنگ پلی اورتان برخوردار است.

درب های چوبی

درباره نوع طراحی درب های چوبی می بایست دقیقا مثل کمد دیواری عمل کرد اما ساختار درب های چوبی با توجه با کاکردش متفاوت است برای مثال درب های داخلی را می توان با انواع چوب و فرآورده های آن از جمله HDF-HPL-PVC-WPC-MDF ساخت. بطور معمول درب های تمام چوب و ام دی اف با روکش چوب بسیار ظاهری چشم نواز دارد اما هزینه بیشتری هم در بردارند.

معمولا درب های لابی ( درب حیاط ) از جنس تمام چوب با رنگ پولیش و پلی اورتان ساخته می شود اما درب های ضد سرقت علاوه بر چوب ازانواع عایق و ورقه فولادی در استکراچر آن استفاده می شود. البته به تازگی درب ضد سرقت لوکس روماک به شکلی طراحی شده که در ظاهر درب هیچ گونه فلزی دیده نمی شود. البته

جهت مشاهده انواع درب و کمد دیواری و کابینت ROMAK به وبسایت این شرکت به آدرس زیر مراجعه نمایید.

romakcompany.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. فلاح می‌گوید

    سلام. سپاس از مطلب مفیدتان. انتخاب درب حیاط و درب ضد سرقت خیلی مهمه چون امنیت ساختمان و خانه رو تامین میکنه. پیدا کردن درب ضد سرقت لوکس خیلی ساده نیست، نمیدونم چرا این درب ها چنگی به دل نمیزنن. البته مدل های درب ضد سرقت Romak رو نگاه کردم ، بنظرم درب های شرکت روماک شیک هستند. من کمد دیواری ریلی تهیه کردم چون فضای اتاقم کوچک بود، راضی بودم. کمد دیواری هایی که درب به بیرون باز میشه قشنگ هستند اما برای جاهای کوچیک دغدغه باز شو رو خواهیم داشت. با تشکر