۲۲ نکته‌ای که در مسیر موفقیت انگیزه‌بخش کارآفرینان موفق بوده‌اند

0

نمی‌توان گفت برای پیدا کردن انگیزه یک راه مشخص وجود دارد. این موضوع برای هر کسی متفاوت و کاملا شخصی است و با توجه به اولویت‌های فرد مشخص می‌شود. در این مطلب رازهای موفقیت ۲۲ کارآفرین موفق را می‌خوانید. اتفاقات، فعالیت‌ها و افرادی که آن‌ها را درگیر خودشان کرده‌ و در مسیر موفقیت‌شان برای آنها انگیز‌ه‌بخش بوده است. در ادامه همراه ما باشید و سخنان این کارآفرینان را بخوانید.

۱. ایجاد فرصت کارآفرین شدن برای همه

هارپر رید

رونیکس

نام: هارپر رید (Harper Reed)
سازمان: Modest -(یا همان PayPal کنونی)
منبع انگیزه‌بخشی: دسترسی همگانی؛ ایجاد فرصت برای همه مردم.

یکی از دلایلی که من را برای فروش شرکتم به PayPal ترغیب کرد، این نکته بود: PayPal سال‌هاست که توانسته است امکان دسترسی همه افراد به کارهایی را فراهم کند که فقط شرکت‌های بزرگ و دارای منابع و ثروت می‌توانند انجام‌شان دهند. وقتی می‌شنوم که مدیر عامل ما در این‌باره صحبت می‌کند، از حرف‌هایش انگیزه می‌گیرم؛ چراکه او معتقد است که بخش عمدۀ کار در PayPal همان نکته است.


حتما بخوانید: مهارت‌های کارآفرینی؛ ملزومات موفقیت در راه‌اندازی یک کسب‌وکار

۲. سخت کار کردن در همه سازمان

شِی هوانگ

نام: شِی هوانگ (Chieh Huang)
سازمان: Boxed
منبع انگیزه‌بخشی: افرادی که در بخش‌های اجرایی شرکت، کارهای بسیار دشواری انجام می‌دهند.

زندگی من در Boxed از این نقطه شروع شد که دیدم مدیرعامل هم جعبه‌ها را بسته‌بندی می‌کرد. افراد بسیاری هستند که روی ما حساب می‌کنند و مطمئن هستند ما تصمیم درست را می‌گیریم. این چیزی است که به من انگیزه می‌بخشد.

۳. افراد پرشور

دیوید پرکینز

نام: دیوید پرکینز (David Perkins)
سازمان: High West Distillery
منبع انگیزه‌بخشی: ارتباط با افراد پرشور. شور آنها به من نیز سرایت می‌کند و نکته مهم این است که این افراد از همه اقشار جامعه هستند نه فقط افراد معروف.

خاطرم هست که در تابستانی در یک انبار مشغول به کار بسته‌بندی بودم. هیچ شغلی خسته‌کننده‌تر از این نیست. من در آنجا شیفته فردی بودم که بسیار باهوش بود و می‌توانستم مکالمات دل‌نشینی با او داشته باشم. کار او رانندگی لیفتراک بود و همیشه این کار را با لبخندی بر لب انجام می‌داد. او به من می‌گفت سعی کن در هر جایگاهی که هستی، بهترین کار را انجام دهی. او با شوقی که در کارش داشت، به همه افراد احساس خوبی منتقل می‌کرد و باعث شد تا همین امروز همواره هنگام تعاملات کاری با دیگران به یاد او باشم.

۴. بازخورد مشتری

هایدی زک

نام: هایدی زک (Heidi Zak)
سازمان: ThirdLove
منبع انگیزه‌بخشی: من فکر می‌کنم آن چیزی که بیش از همه به من انگیزه می‌بخشد، مشتریانم هستند.

من همیشه زمانی را برای خواندن بازخورد و مکالمات مشتریان اختصاص می‌دهم. خواندن نظرات مثبت بسیار لذت‌بخش است و من همیشه سعی می‌کنم از نظرات سازنده و انتقاد ها برای بهبود استفاده کنم. من براساس صحبت‌های مشتریانم تصمیم می‌گیرم که تغییر ایجاد کنم و محصولات را مطابق با خواسته‌های آنها تولید کنم.


حتما بخوانید: ماتریس بازخورد؛ چطور از بازخوردها نهایت استفاده را ببریم؟

۵. فرصت‌های جدید

جنی ریپس

نام: جنی ریپس (Jennie Ripps)
سازمان: Owl’s Brew
منبع انگیزه‌بخشی: من از این نکته که هر روز یک روز جدید است انگیزه می‌گیرم.

فکر می‌کنم همیشه و در هر روز جدیدی یک فرصت نهفته است، به‌خصوص زمانی که در حال گسترش کسب و کار خود هستید. ما درواقع نمی‌دانیم چه چیزی منتظرمان است و من صبح‌ها هنگام برخاستن از خواب، بسیار هیجان‌زده‌ام!

۶. ایده‌های هوشمندانه

 

نام: دیوید بلادو (David Bladow)
سازمان: BloomThat
منبع انگیزه‌بخشی: من به‌شدت از ایلان ماسک الهام می‌گیرم.

او به افراد فرصت می‌دهد که بزرگ فکر کنند. اینکه بتوانید مردم را وادار کنید به آرزو‌های بزرگ فکر کنند، کار فوق‌العاده‌ای است. من موافق فرستادن مردم به مریخ نیستم، اما درکل این دسته از ایده‌ها را دوست دارم.

منبع انگیزه‌بخش بعدی من پدربزرگم است. او از صفر شروع کرد و توانست ۱۰ مغازه لوازم خانگی داشته باشد. من همیشه شجاعتش را تحسین می‌کنم.

۷. هم‌آمیزی با جامعه

نام: جف چاپن (Jeff Chapin)
سازمان: Casper
منبع انگیزه‌بخشی: من از مردم و شهروندان خوبی که در جامعه هستند، انگیزه می‌گیرم.

میزان قابل‌توجهی از پیشرفت جامعه، مدیون فعالیت شهروندان خوب آن است؛ اما خیلی به این موضوع اشاره نمی‌شود. این مردم همه‌جا هستند و درحال پرکردن حفره‌هایی هستند که دولت قادر به رفع آنها نیست. من همیشه مجذوب رفتارهای آنها هستم.

۸. توان‌بخشی به دیگران

نام: گاوین آرمسترانگ (Gavin Armstrong)
سازمان: Lucky Iron Fish
منبع انگیزه‌بخشی: ایجاد تغییر و توان‌بخشی به دیگران.

من به قدرت هر فرد ایمان دارم و معتقدم یک فرد و یک حرکت می‌تواند یک تغییر اساسی ایجاد کند.

۹. قابلیت دنیا برای تغییر

نام:الیور خراز (Oliver Kharraz)
سازمان: Zocdoc
منبع انگیزه‌بخشی: این واقعیت که دنیا قابلیت تغییر دارد.

اگر به گذشته نگاه کنیم و ببینیم که بشر در چه موقعیت‌های عجیبی توانسته است موفق شود، شگفت‌زده خواهیم شد. اینکه بدانیم پدران ما توانسته‌اند از حکومت‌های دیکتاتوری که گاه بر یک قاره تسلط داشته‌اند، خلاص شوند و به حکومت‌هایی مبتنی بر تعادل و درک بشریت برسند، بسیار امیدبخش است. این موضوع به من یاد می‌دهد که هر مشکلی قابل‌حل است.

۱۰. کار گروهی

نام: تیم چن (Tim Chen)
سازمان: Nerdwallet
منبع انگیزه‌بخشی: من با امکان ایجاد تغییر تحت تأثیر قرار می‌گیرم.

به‌نظر من، بهترین روش برای انگیزه‌بخشی به افراد این است که آنها را متقاعد کنید می‌توانند به اهداف و خواسته‌هایشان برسند. وقتی کسی مطمئن باشد توان انجام کاری را دارد، حتما امید و انگیزه بیشتری برای ادامه خواهد داشت.


حتما بخوانید: تعریف کار گروهی؛ ساختار گروه و مراحل تکامل گروه از نظر تاکمن

۱۱. مسافرت و خارج‌شدن از ناحیه آسایش خود

نام: کارا گلدین (Kara Goldin)
سازمان: Hint
منبع انگیزه‌بخشی: یکی از دلایلی که باعث شده من عاشق سفر کردن باشم این است که در هر سفر جدید، منبع تازه‌ای برای انگیزه‌گرفتن پیدا می‌کنم.

هنگامی که سفر می‌کنید، نه‌تنها با فرهنگ‌ها و شیوه‌های مختلف زندگی مواجه می‌شوید، بلکه با افراد جدید و جالبی آشنا خواهید شد که می‌توانند به شما درس‌ زندگی بدهند و الهامی برای ایده بعدی‌تان باشند. من همیشه با دیدگاه تازه‌ای درباره کسب‌وکارم از سفر برمی‌گردم و این به ما کمک می‌کند تا همیشه در سازمان خود درحال شکوفایی و خلاقیت باشیم.

۱۲. همکاری باهم برای حل مشکلات

نام: بئاتریس فیشل‌باک (Bea Fischel-Bock)
سازمان: Hutch
منبع انگیزه‌بخشی: همکارانم.

به‌نظرم، اینکه با کسانی همکاری کنی که برای حل مسئله های کاری شوق و انگیزه دارند، خیلی خوش شانس هستی. به‌نظرم هیچ‌چیز انگیزه‌بخش‌تر از این نیست.


حتما بخوانید: طرح‌ ریزی گفت‌ و گو؛ تکنیکی برای حل مشکلات سازمانی

۱۳. تعهد متقابل تیمی

نام: دنیل لوبتسکی (Daniel Lubetzky)
سازمان: KIND
منبع انگیزه‌بخشی: من نحوه کار تیمی KIND را بسیار دوست دارم: اینکه چطور همگی به هم متعهد هستند و در راستای تعالی سازمانی فعالیت می‌کنند.

انرژی زیادی در تیم ما موج می‌زند و این به‌وضوح در شرکت دیده می‌شود. این موضوع به من کمک می‌کند که هر روز بهتر شوم.

۱۴. افرادی که با هوش و تواضع کار می‌کنند

نام: کری دور (Carrie Dorr)
سازمان: Pure Barre

منبع انگیزه‌بخشی: افرادی که هوش زیادی دارند و به همان اندازه، فروتنی پیشه می‌کنند. پیداکردن چنین ترکیبی کمی سخت است. من از افرادی که سعی می‌کنند بهترین باشند اما در عین حال فروتن هستند، انگیزه می‌گیرم.


حتما بخوانید: افراد باهوش چه ویژگی‌‌هایی دارند؟

۱۵. شجاعت و دوستی

نام: بَستیان لِمَن (Bastian Lehmann)
سازمان: Postmates
منبع انگیزه‌بخشی: مادرم.

او زنی بسیار قوی است. مادرم با زندگی کنار آمد و من و برادرم را به بهترین شکل پرورش داد. وقتی شجاعت را در مردم می‌بینم، از آنها انگیزه می‌گیرم. دوستی نیز برایم انگیزه‌بخش است و دریچه‌ای از زیبایی‌ها را به روی من می‌گشاید، چه هنگام گردش و چه هنگام رفتن به گالری.

۱۶. قرارگرفتن در معرض هنر و فرهنگ

نام: رندی زاکربرگ (Randi Zuckerberg)
سازمان: Zuckerberg Media
منبع انگیزه‌بخشی: بدون شک هنر، تئاتر و فرهنگ.

هر زمان بخواهم الهام بگیرم، به تماشای تئاتر می‌روم. من زمان زیادی از روز را به ساخت پلتفرم اختصاص می‌دهم و برای کسی مثل من ساده است که هنر را فراموش کند؛ پس نباید از پرداختن به فعالیت‌های هنری غافل شوم.

۱۷. بازخورد مشتریان صادق

نام: هوردانا کی‌یر (Jordana Kier)
سازمان: Lola
منبع انگیزه‌بخشی: مشتریان.

مشتریان ما بسیار مشتاق هستند و به‌شدت رُک. آنها همیشه نظرات مثبتی درباره برند ما دارند و درباره نقاط ضعفی که نیازمند بهبود است نیز بازخورد مفیدی به ما می‌دهند. بدترین کار بی‌تفاوتی به این افراد است. ما شوق آنها را حس می‌کنیم و این برایمان بسیار انگیزه‌بخش است.

۱۸. بردباری و شکیبایی زنان

نام: کاترینا لیک (Katrina Lake)
سازمان: Stitch Fix
منبع انگیزه‌بخشی: مادربزرگم (از رگۀ ژاپنی‌ام).

او در ژاپن به دنیا آمد و آنجا بزرگ شد، اما مجبور بود به آمریکا مهاجرت کند و چون این موضوع را پذیرفت، توانست زبان انگلیسی یاد بگیرد و به‌تنهایی در مینه‌سوتا زندگی کند.

از رگۀ آمریکایی‌ام می‌توانم بگویم از مادربزرگم خیلی الهام می‌گیرم. هم او و هم خواهرش خیلی زود همسران‌شان را از دست دادند. آنها مادران مجردی بودند که باید هم‌زمان چندین بچه را بزرگ می‌کردند و کارهای خانه را نیز انجام می‌دادند.

همه اینها به من نگرش وسیعی درباره کارهای شدنی در زندگی می‌دهد و توانمندم می‌کند تا کارهای سخت را انجام دهم.

۱۹. دادن ابزارهای یادگیری به مردم

نام: لوئیس وان آن (Luis von Ahn)
سازمان: Duolingo
منبع انگیزه‌بخشی: چیز‌هایی که به من انگیزه می‌بخشند در طول زمان تغییر کرده‌اند.

ابتدا کار درباره مسائل مربوط به تکنولوژی های پیچیده و مشکل برایم انگیزه‌بخش بود. آن زمان به تأثیری که باید داشته باشم اهمیت نمی‌دادم و فقط می‌خواستم مسئله را حل کنم؛ اما چیزی که الان برای من انگیزه‌بخش است تأثیرگذاری هر کاری است. در سازمان آنچه به من انگیزه می‌بخشد، مأموریت کاری ماست: سعی در آموزش بهتر زبان.


حتما بخوانید: ۹ قدم سریع و آسان برای یادگیری هر چیز

۲۰. زندگی زنان را ساده‌تر کنم

نام: تریسی دای‌نانزیو (Tracy DiNunzio)
سازمان: Tradesy
منبع انگیزه‌بخشی: مشتریان و تیم ما.

نمی‌دانم چطور این‌قدر خوش‌شانس بودم که چنین همکارانی دارم. من فکر می‌کنم دانستن اینکه ما با میلیون‌ها زن در تماس هستیم و سعی می‌کنیم زندگی آنها را کمی آسان‌تر کنیم و به آنها توان دهیم تا بیشتر خودشان را دوست داشته باشند، به من انگیزه می‌دهد.
تماشای تیم‌مان که روزبه‌روز رشد می‌کند و بهتر و قوی‌تر می‌شود، به من انگیزه می‌دهد که هر روز سر کار بروم.

۲۱. کار مداوم برای بهبود اوضاع جهان

نام: الکسا وان توبل (Alexa von Tobel)
سازمان: LearnVest
منبع انگیزه‌بخشی: من باور دارم که ما اینجاییم تا بتوانیم دنیا را به مکان بهتری تبدیل کنیم و معتقدم اگر توانایی این کار را داریم، باید انجامش دهیم.

پس آن چیزی که می‌تواند به من الهام ببخشد، فکر بهبود اوضاع جهان و بهبود زندگی افراد است.

۲۲. قدرت طبیعت

نام: تینا شارکِی (Tina Sharkey)
سازمان: Brandless
منبع انگیزه‌بخشی: طبیعت.

من نزدیک یک جنگل زندگی می‌کنم و از درختان انگیزه می‌گیرم. قدرت طبیعت و این موضوع که ما فقط جزء بسیار ناچیزی از یک دنیای خیلی بزرگ هستیم، به من احساس خوبی می‌دهد. چنین نگاهی ارزش همه‌چیز را مشخص می‌کند.

سخن آخر

هرکسی می‌تواند یک منبع انگیزه‌بخش داشته باشد. الزاما همه افراد از چیز‌های دورازدسترس الهام نمی‌گیرند. همان‌طور که مشاهده کردید، بسیاری از کارآفرینان موفق و بزرگ دنیا از چیزهای ساده و کوچک الهام گرفته‌اند و توانسته‌اند با آنها ایده‌های بزرگی را پرورش دهند.


در ادامه بخوانید: روانشناسی ایجاد انگیزه؛ ۱۲ راهکار برای اینکه همین الان باانگیزه شوید
کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید

به مدت محدود با تخفیف ۵۰٪

منبع entrepreneur
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.