استفاده از سنگ های جذاب روی دیوار در دکوراسیون داخلی منزل

0

تا چند دهه پیش، دکوراسیون داخلی تقریباً مفهوم خاصی در کشور ما نداشت. بیشتر منازل شبیه یکدیگر بودند و تنها تفاوت اصلی آنها در لوازم و اثاث منزل بود. آنچه خانه های زیبا و خوش ساخت را از دیگر خانه ها جدا میکرد، دکوراسیون خارجی آنها بود. سنگ نما نیز در دکوراسیون خارجی حرف اول را می زد. هنر دکوراسیون داخلی رفته رفته دستخوش تغییر شد و امروزه با باز شدن پای انواع مدل سنگ آنتیک روی دیوار ، تقریباً همه چیز رنگ و روی جدیدی به خود گرفته است. ادامه مطلب را با وبلاگ آدرس همراه باشید.

سنگ آنتیک چیست؟

همیشه سرهم کردن قطعات کوچک و تشکیل تصویر نهایی پازل لذت بخش است. حال اگر جنس پازل ما از سنگ باشد، محصول نهایی سنگ آنتیک نام خواهد گرفت. بنابراین سنگ آنتیک از کنار هم گذاشتن و متصل کردن قطعات کوچک سنگ به یکدیگر تشکیل می شود.

رونیکس

تصور کنید که گلدان شما در منزل می شکند. از آنجایی که این گلدان برای شما بسیار باارزش است، نمی خواهید آن را دور بیندازید. بنابراین قطعات آن را به شکلی دیگر سرهم کرده و گلدان دیگری می سازید. با این تفاوت که گلدان جدید کاملاً با گلدان قبلی متفاوت است. ایده سنگ آنتیک هم دقیقاً به همین شکل است.

کاربرد انواع مدل سنگ آنتیک روی دیوار

از سنگ آنتیک برای موارد زیادی استفاده می شود. امروزه کاربرد سنگ در دکوراسیون به اندازه کاربرد پلاستیک در لوازم منزل است. سنگ آنتیک نیز در هر جایی می تواند استفاده شود اما بدون شک اگر چند مدل سنگ آنتیک را روی دیوار مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که بهترین گزینه برای این سنگ، دیوار منزل شما است.

اصولاً سنگ آنتیک بافت متفاوتی از سنگ های دیگر دارد. طرح های برجسته، درشت و کاملاً سه بعدی این سنگ باعث شده که هرچه بیشتر نگاه ها را به سمت خود جذب کند. بنابراین اگر به دنبال یک کاغذ دیواری سنگی و متفاوت روی دیوارهای اتاق منزل خود هستید، می توانید چند مدل سنگ آنتیک را امتحان کنید.

علاوه بر دیوارهای داخلی و البته نمای خارجی، در مواردی همچون کفپوش، پیاده رو، باغچه، قاب عکس، شومینه، حمام، سنگ اپن، پشت تلویزیون و بسیاری موارد دیگر می توان از این نوع سنگ استفاده کرد. البته شاید به خاطر طرح های برجسته و متفاوت آن در کفپوش کاربرد کمتری داشته باشد اما تنوع طرح آن نیز دست شما را در این موارد باز نگاه می دارد.

در برخی لوازم منزل همچون پشت تلویزیون و قاب عکس نیز می توان به این نوع سنگ فکر کرد. برای مثال، استفاده از سنگ آنتیک به قاب عکس های شما و آلبوم خانوادگی شما ظاهر بسیار متفاوتی می بخشد. می توانید با این سنگ در راهرو خود یک آلبوم بسازید و آن را به راهرو خاطرات تبدیل کنید. سنگ آنتیک نیز در تصویرسازی هرچه بهتر این آلبوم به شما کمک خواهد کرد. همچنین با استفاده از سنگ آنتیک در پشت تلویزیون می توانید ظاهر مدرن تلویزیون خود را با حالت سنتی آمیخته و با دکوراسیون بقیه منزل هماهنگ کنید.

انواع مدل سنگ آنتیک روی دیوار همراه قیمت

در ادامه انواع مدل سنگ آنتیک روی دیوار را بررسی خواهیم کرد. سنگ آنتیک در طرح ها و اسامی بیشماری در بازار عرضه می شود اما در ادامه شما را با برخی از معروف ترین آنها به همراه قیمت آشنا خواهیم کرد:

1-سنگ آنتیک بادبر

اگر دوران کودکی و طرح های ابر و باد را به خاطر داشته باشید، با سنگ بادبر نیز میانه خوبی خواهید داشت. البته این قاعده در مورد سنگ های بادبر همیشه صادق نیست اما بدون شک با یک نگاه کلی به بیشتر آنها به همین خصوصیت پی خواهید برد.

سنگ بادبر عمدتاً از جنس تراورتن ساخته می شود. میزان مقاومت آنها نیز در برابر ضربه و سایش بسیار بالا است. همچنین طرح آنها بیشتر برجسته و دارای ناهمواری های زیادی است.

قیمت این نوع سنگ برای هر متر مربع حدود ۱۰۰ هزار تومان است. البته طرح های ساده تر و ارزان تر نیز در حدود ۳۰ هزار تومان برای این سنگ موجود است.

2-سنگ آنتیک پروفیل

سنگ پروفیل را می توان یکی از زیباترین انواع مدل سنگ آنتیک روی دیوار به شمار آورد. البته شاید ظاهر این نوع سنگ مقداری مصنوعی به نظر برسد و برای دکوراسیون های مدرن کارایی بیشتری داشته باشد. خطوط راه راه و شطرنجی خصوصیت عمده این نوع سنگ است. هنگامی که از دور به این نوع سنگ نگاه کنید، بیشتر شما را به یاد شکلات می اندازند و بهتر است به کودکان خود در این خصوص گوشزد کنید که احیاناً روی سنگ گاز نزنند. سنگ پروفیل بیشتر از سنگ مرمر ساخته می شود.

زیبایی منحصر به فرد این نوع سنگ آنتیک روی دیوار شما هزینه متناسب با آن را نیز می طلبد. قیمت سنگ آنتیک پروفیل برای هر متر مربع معمولاً از ۱۰۰ هزار تومان بیشتر است و تا ۲۰۰ هزار تومان نیز ممکن است بالا برود.

3-سنگ آنتیک چرمی

سنگ چرمی، یکی از زیباترین انواع مدل سنگ آنتیک روی دیوار است. برخلاف نام این سنگ، هیچ خبری از چرم نخواهد بود. دلیل استفاده از واژه چرم، سطح متفاوت آن است. سطح این سنگ صاف و صیقلی نیست اما به گونه ای طراحی شده که تصور می کنید روی آن روغن ریخته شده است. در حقیقت نیز قطرات آب روی آن سرخورده و حالتی شبیه چرم را تداعی می کند. این نوع سنگ در طرح های مختلفی تولید می شود اما اگر از دور به آنها نگاه کنید، بیشتر این سنگ ها ظاهری شبیه قالب پنیر دارند.

قیمت این نوع سنگ نیز معمولاً ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع است. قیمت زیادی برای یک متر مربع پنیر خوشمزه و زیبا به نظر نمی رسد.

4-سنگ آنتیک چند بعدی

برخلاف سنگ چرمی، ظاهر و نام سنگ چند بعدی دقیقاً متناسب است. سنگ های چند بعدی در دو نوع دو بعدی و سه بعدی تولید می شوند. سنگ آنتیک دوبعدی شما را به یاد درس هندسه و تصاویر جئومتریک می اندازد. تصور خواهید کرد که این سنگ با شابلون طراحی شده است.

سنگ آنتیک سه بعدی از طرف دیگر شما را اغوا خواهد کرد. اگر به مدت طولانی به آن نگاه کنید، توسط طرح آن هیپنوتیزم خواهید شد. این مدل سنگ آنتیک روی دیوار شما خواهد درخشید و بدون شک یکی از زیباترین گونه ها در میان موارد اشاره شده است.

قیمت سنگ آنتیک دو بعدی معمولاً کمتر از سه بعدی است. با این وجود قیمت هر دوی آنها نسبتاً زیاد و بیش از ۱۰۰ هزار تومان است. برخی گونه های خاص و منحصر به فرد سه بعدی ممکن است تا ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع قیمت داشته باشند.

5-سنگ آنتیک گیوتین (قیچی)

شاید واژه گیوتین خاطرات خوبی را در ذهن شما تداعی کند اما اطمینان داشته باشید زیبایی این سنگ ارتباطی به تاریخچه تاریک وسیله کشتار گیوتین ندارد. این سنگ عمدتاً از سنگ های تراورتن، مرمر و چینی ساخته می شود. سنگ های نامبرده با ابزاری به نام گیوتین (یا قیچی) برش داده می شوند. از این رو سنگ آنتیک حاصل از این سنگ ها را نیز با همین نام صدا می زنند.

طرح این سنگ بیشتر به شکل خطوط موازی است و ظاهر ساده و شکلی دارد. اگر سلیقه شما با طرح های ساده و متفاوت سازگار است، این نوع سنگ را امتحان کنید.

طرح های ساده این نوع سنگ یکی از ارزان ترین انواع مدل سنگ آنتیک روی دیوار به شمار می روند. قیمت هر متر مربع برخی از آنها از ۳۰ هزار تومان شروع می شود. البته اگر جزئیات این نوع سنگ بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود و ممکن است تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش یابد.

نظر شما در خصوص سنگ های آنتیک چیست؟ شما کدام مدل سنگ آنتیک روی دیوار منزل خود دارید؟ دیدگاه های خود را با دوستان خود در آدرس به اشتراک بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.