۷ نکته طلایی برای استفاده صحیح از محصولات مراقبت مو (مخصوص خانم‌ها)

0

پشت هر مدل موی عالی، محصولی عالی برای مراقبت از مو وجود دارد. اما اگر از محصولات مراقبت مو به‌شکل صحیحی استفاده نکنید، نمی‌توانید بهترین نتیجه را از آنها به دست بیاورید. در این مقاله می‌خواهیم با چند نکته درباره استفاده صحیح از محصولات مراقبت از مو و نحوهٔ اجرای این نکات آشنا شویم. با رعایت این نکات می‌توانید به موهای صاف حجم دهید یا موهای فر را در بهترین حالت خود نگه دارید. همچنین با رعایت این نکات می‌توانید موها را براق و سالم نگه دارید. با ما همراه باشید.

۱. مراقب میزان استفاده صحیح باشید

یکی از مهم‌ترین مواردی که معمولا آرایشگران از آن شکایت می‌کنند، این است که محصولات مراقبت از مو روی موها سنگینی می‌کنند. اما اشتباهی که آنها و خیلی از افراد مرتکب می‌شوند، این است که از این مواد به مقدار خیلی زیاد استفاده می‌کنند، درحالی‌که مقدار کمی از این محصولات کافی است.

رونیکس

به این چند نکته توجه کنید:

  • اندازهٔ موهایتان را در نظر بگیرید. محصولات مراقبت از مو برای موهای خیلی کوتاه باید به میزان خیلی کم استفاده شوند.
  • برای اینکه میزان مصرف دست‌تان بیاید، اندازهٔ سکه را در نظر بگیرید: برای موهای کوتاه میزان ژل یا موس سر باید به اندازهٔ یک سکهٔ ۱۰سنتی (سکه کوچک با قطر ۱۸ میلی‌متر)، برای اندازهٔ موهایی که تا سر شانه هستند، به اندازهٔ سکهٔ ۲۱میلی‌متری و برای موهای بلند می‌توانید اندازهٔ سکهٔ کوارتر یعنی ۲۴ میلی‌متر را در نظر بگیرید.
  • برای فر کردن موهای بلند، قبل از استفاده از اتوی فرکنندهٔ مو، موها را دسته‌دسته کرده و هر بخش را اسپری کنید تا فر به‌مدت بیشتری بماند.

حتما بخوانید: تقویت موها؛ ۸ روشی که به موهای ضعیف و نازک جان می‌بخشد

۲. محصولات مراقبت از مو را روی موهای مرطوب استفاده کنید نه خیس

قبل از اینکه محصولات مراقبت از مو را بر روی موهایتان بمالید، بهتر است کمی موها را با حوله یا سشوار خشک کنید تا مقداری از این محصولات در فرایند خشک‌شدن از بین نروند.

اگر موهای فری دارید، با استفاده از حوله (و نه تی‌شرت)، حلقه‌های موهایتان را جمع کنید و بفشارید. این کار باعث می‌شود موها وز نشوند.


حتما بخوانید: روش شستن صحیح مو و نکاتی که برای حفظ سلامت موها باید بدانید

۳. ابتدا اسپری بزنید، بعد شانه کنید

استفاده صحیح از محصولات مراقبت مو

بهترین راه برای استفاده از محصولی که به‌صورت اسپری موجود است، این است که ابتدا این محصول را به موهایتان اسپری کرده و سپس شانه کنید. این کار باعث می‌شود مواد اسپری در همهٔ قسمت‌های سر شما پخش شود.

وقتی این محصولات را به موهایتان اسپری می‌کنید، دقت کنید که به هر قسمت مو فقط یک بار اسپری بزنید. اگر از میزان زیادی از محصول استفاده کنید، موهایتان خشک و زبر می‌شوند.

۴. روی فرق سر و ریشه‌ها اسپری کنید

یکی از اشتباه‌های رایج در اسپری‌کردن به مو، اسپری‌کردن روی تارهای مو است. این کار باعث می‌شود مو سنگین شده و به‌سمت پایین کشیده شود. به‌جای این کار، روی فرق سر و ریشهٔ‌ موها اسپری کنید. موها را در بالا یا کنار جمع کنید تا بتوانید به این قسمت‌ها دسترسی داشته باشید.

۵. محصول را روی موها ماساژ دهید

آیا می‌خواهید محصول مراقبت از مو بیشتر روی موهایتان باقی بماند؟ بعضی از آرایشگران ادعا می‌کنند که با ماساژ‌ دادن تارهای مو بعد از استفاده از اسپری، ژل یا فوم محصول به‌مدت بیشتری روی موهایتان باقی می‌ماند. با این کار مطمئن می‌شوید که همهٔ قسمت‌های مو به محصول موردنظر آغشته شده‌اند.

۶. راه استفاده از واکس و چسب مو را یاد بگیرید

برای مدل موهای خیلی کوتاه، استفاده از چسب و واکس موی عالی، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. چسب موی عالی به موهای صاف بافت و ظاهری خوبی می‌دهد و به موهای وز جهت می‌دهد و آنها را کنترل می‌کند.

برای استفاده از واکس یا چسب مو، فقط کافی است آنها را به اندازهٔ یک سکهٔ ۱۰سنتی کف دست‌تان بریزید. سپس بین دستانتان مالش دهید تا گرم شود و روی موها بمالید. بعد با انگشتان‌تان به هر شکلی که می‌خواهید به موهایتان مدل بدهید.

۷. از پشت سر شروع کنید نه از بالا

بیشتر مردم وقتی می‌خواهند ژل، اسپری، موس یا کرم به موهایشان بزنند، معمولا از جلوی سر شروع می‌کنند؛ اما این کار صحیح نیست. بهتر است آن را از پشت‌سر شروع کنید.

استفاده از محصول در بالای سر باعث می‌شود روغن‌ها بیشتر در قسمت جلو جمع شوند. به‌جای این کار بهتر است مقداری از محصول را روی کف دست‌تان بریزید و کمی نگه دارید تا گرم شود.

از پشت‌سر که موهای ضخیم‌تری دارد، شروع کنید. سپس مالش محصول را از کناره‌های سر ادامه دهید. اگر از اسپری استفاده می‌کنید، قسمتی از موها را جدا کرده و روی آن را اسپری کنید؛ سپس با دست‌تان موها را ماساژ دهید.

نکات طلایی برای استفاده صحیح از محصولات مراقبت مو


حتما بخوانید: تقویت رشد مو با استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری

سخن آخر

داشتن موهای سالم، نقش مهمی در زیبایی افراد و به‌خصوص خانم‌ها دارد؛ به‌ همین دلیل، مراقبت از مو و رسیدگی به آن مهم است.

اولین راه برای مراقبت از موها و داشتن موهایی سالم و زیبا، انتخاب صحیح بهترین محصول است. بعد از اینکه محصولی متناسب با جنس و مدل مویتان انتخاب کردید، باید بهترین روش استفاده از آن را هم بدانید.

ما در این مقاله، سعی کردیم ۷ نکتهٔ مهم برای استفاده از انواع محصولات مو را یادآوری کنیم؛ اما مطمئنا این همهٔ ماجرا نیست. هر فردی بنا به تجربهٔ شخصی و حرفه‌ای خود، از نکات ارزشمندی در این زمینه اطلاع دارد. اگر شما هم در این زمینه تخصص دارید یا روش‌های دیگر و مؤثرتری برای استفادهٔ صحیح از محصولات مراقبت از مو می‌شناسید، لطفا با ما و خوانندگان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: روش شانه زدن صحیح مو؛ نکاتی برای انتخاب برس مناسب و مراقبت از موها
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع byrdie
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.