۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

2

گاهی با نگاه به زندگی هنرپیشه‌ها، کارآفرینان موفق و نوابغی که در جوانی به موفقیت‌های بزرگ رسیده‌اند، ازخودتان می‌پرسید که من تا این لحظه در زندگی‌ام چه کرده‌ام و به کجا رسیده‌ام. شاید فکر کنید که از سن‌تان گذشته و از قطار موفقیت جا مانده‌اید؛ اما فراموش نکنید که موفقیت و تلاش برای رسیدن به هدف، سن‌وسال نمی‌شناسد. 18

۱. ساموئل جکسون

این هنرپیشه مطرح در ۴۶سالگی در فیلم داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction)، نقش جولز وینفیلد را بازی کرد.

رونیکس

ساموئل جکسون - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردندجکسون قبل از اینکه در سال ۱۹۹۱، اولین نقش مهم خود در فیلم تب جنگل (Jungle Fever) را ایفا کند، به‌مدت دو سال با اعتیاد به مواد مخدر مبارزه کرده بود.

۲. مارتا استوارت

مارتا استوارت - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

استوارت سال‌ها در خدمات پذیرایی و تهیه غذا کار می‌کرد؛ اما چهره شناخته‌شده‌ای نبود. او در ۴۰سالگی شروع به نوشتن کتاب‌های آشپزی و خانه داری کرد. به این‌ترتیب، مارتا استوارت به یکی از زنان ثروتمند و موفق آمریکا تبدیل شد.

۳. رونالد ریگان

رونالد ریگان - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

رونالد پیش از ورود به دنیای سیاست، هنرپیشه موفقی بود. او در ۵۳سالگی با سخنرانی مشهورش با نام «زمان انتخاب» در جریان انتخابات ۱۹۶۴، در عرصه سیاست درخشید. ریگان از استعدادهای خود در زمینه بازیگری کمک گرفت و به یکی از محبوب‌ترین رئیس‌جمهورهای قرن بیستم تبدیل شد.

۴. هنری فورد

هنری فورد - ۲۰ فرد ۴۰ موفق که بعد از سالگی به موفقت دست پیدا کردند

فورد در جوانی، مهندس دستیار توماس ادیسون بود و بر بهبود و ارتقای اتومبیل جدید آن دوران کار می‌کرد. فورد در ۴۰سالگی شرکت فورد موتور را تأسیس کرد. فورد ۵ سال بعد از تأسیس شرکت خود، مدل تی را به دنیای اتومبیل معرفی کرد.

۵. آبراهام لینکلن

ابراهام لینکلن - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

لینکلن در ۴۰سالگی، مجلس نمایندگان آمریکا را ترک کرد. او بعد از ترک مقام سیاسی خود در مجلس، به‌دنبال حرفه حقوق و وکالت رفت. ۷ سال بعد، لینکلن وارد حزب جمهوری‌خواه شد و ۴ سال بعد، به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد. او اولین رئیس‌جمهورِ جمهوری‌خواه آمریکا بود.

۶. رِید هافمن

رید هافمن - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

نوابغی که شبکه های اجتماعی مجازی را خلق می‌کنند، همواره افراد جوان نیستند. رید هافمن شبکه سوشال نت (socialnet.com) را در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی کرد. این شبکه پیشرو شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک بود.

هافمن در سال ۲۰۰۲، زمانی که ۳۵ سال داشت، شبکه لینکدین را تأسیس کرد. او سال‌ها تلاش کرد تا این شبکه به یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای تبدیل شود. ۸ سال بعد با عمومی شدن وب‌سایت لینکدین، هافمن میلیاردر شد.

۷. لی ارمی

لی ارمی - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

ارمی در فیلم غلاف تمام‌فلزی (Full Metal Jacket) نقش گانری سرجینت هارتمن را ایفا کرد. این نقش اولین تجربه بازیگری برجسته او در ۴۳سالگی بود. قرار بر این بود که ارمی فقط نقش مشاور نظامی فیلم را بر عهده داشته باشد؛ اما اطلاعات او درباره زندگی نیروی دریایی ارتش، کارگردان فیلم را تحت‌تأثیر قرار داد و بازی در نقش هارتمن به ارمی پیشنهاد شد.

۸. رِی کراک

رای کروک - ۲۰ فرد ۴۰ موفق که بعد از سالگی به موفقت دست پیدا کردند

کراک کارهای مختلفی مثل نوازندگی پیانو و دست‌فروشی انجام داده بود. او در ۵۲سالگی با برادران مک دونالد ملاقات کرد. گسترش‌دادن شعبه‌های رستوران مک‌دونالد به سراسر آمریکا، پیشنهاد کراک بود. تعداد شعبه‌های مک‌دونالد، تا قبل از مرگ او در سال ۱۹۸۴، چندبرابر شده بود.

۹. ریچارد آدامز

ریچارد آدامز - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

ریچارد یک کارمند دولتی بریتانیا بود. او هر شب داستان یک خرگوش را برای دخترانش تعریف می‌کرد. اصرار دخترانش برای نوشتن داستان، باعث شد که ریچارد داستان خود را در کتابی به نام واترشیپ داون (Watership Down) منتشر کند. این کتاب به‌سرعت به یکی از آثار ادبی کلاسیک برای کودکان تبدیل شد.

۱۰. جک کاور

جک کاور - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

کاور برای ناسا و آی بی ام کار می‌کرد. او با استفاده از دانش خود، سلاحی ساخت که می‌توانست بدون کشتن فرد، او را متوقف کند. امروزه اکثر نیروهای پلیس در سراسر جهان، برای برخورد بدون خشونت با مجرمان، از کلت الکترونیکی‌ای استفاده می‌کنند که جک کاور ابداع‌ کرده است.

۱۱. موموفوکو آندو

موموفوکو - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

آندو بعد از نجات ژاپن از جنگ جهانی دوم، تلاش کرد نودل‌هایی آسان و سریع را برای سیرکردن هم‌وطنان فقیر خود ابداع کند. او در ۴۸سالگی، با تولید نودل‌های فنجانی فوری در شرکت مواد غذایی خود به شهرت رسید.

۱۲. آلن ریکمن

آلن ریکمن - ۲۰ فرد موفق که بعد از ۴۰ سالگی به موفقت دست پیدا کردند

آلن ریکمن، بازیگر نقش سوروس اسنیپ در مجموعه فیلم‌های هری پارتر، ابتدا یک طراح گرافیک بود. او در جوانی طراحی را رها کرد و وارد حرفه بازیگری شد. بعد از سال‌ها بازی در تئاتر، نقش هانس گرابر در فیلم جان‌سخت (Die Hard) به ریکمن پیشنهاد شد.

۱۳. سام والتون

سام والتون - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

والتون فروشگاه‌های زیادی راه‌اندازی کرد و در طی این مسیر، بارها شکست خورد. اما او از این شکست‌ها درس گرفت و با استفاده از این تجربه‌ها، در ۴۴سالگی، اولین فروشگاه وال‌مارت را افتتاح کرد و یکی از ثروتمندترین افراد جهان شد. فلسفه ایجاد این فروشگاه‌ها بسیار ساده بود: عمده بخر و ارزان بفروش. امروزه، فروشگاه‌های وال‌مارت محصولات متنوعی را از سبزیجات تا لوازم الکتریکی به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

۱۴. میگل دِ سروانتس

میگل د سروانتس - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

سروانتس شهرت اصلی خود به‌عنوان اولین رمان‌نویس غرب را مدیون رمان دن کیشوت است. او اولین کتاب خود را بعد از ۳۸سالگی و دن کیشوت را در ۵۸سالگی منتشر کرد. پیش از آن، او در ارتش اسپانیا خدمت می‌کرد و مجبور بود برای تأمین هزینه‌های نوشتن کتاب، کار کند.

۱۵. جولیا چایلد

جولیا چایلد - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

جولیا چایلد که طرز تهیه غذاهای فرانسوی را در تلویزیون آمریکا آموزش می‌داد، تا قبل از ۳۶سالگی غذای فرانسوی نخورده بود. او بعد از جنگ، در دفتر خدمات راهبردی در فرانسه کار می‌کرد. علاقه او به غذاهای فرانسوی باعث شد جولیا در این زمینه مطالعه کند و در ۵۱سالگی، مجری برنامه تلویزیونی سرآشپز فرانسوی شود.

۱۶. تیم و نینا زاگت

تیم و نینا زاگت - فرد ۴۰ موفق که بعد از سالگی به موفقت دست پیدا کردند

این زوج دو وکیل موفق بودند. آنها فهرستی از رستوران‌های خوب و بد محلی برای خود تهیه کرده بودند. به‌مرور، گسترش این فهرست به کسب و کار آنها تبدیل شد. امروزه فهرست رستوران‌های ‌زاگت بیش از ۷۰ شهر را پوشش می‌دهد.

۱۷. کلنل هارلند ساندرز

کلنل هارلند ساندرز - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

ساندرز مشاغل عجیب و متفاوتی را در زندگی خود امتحان کرد. تلاش او برای افتتاح رستوران مرغ سوخاری در ۶۵سالگی شکست خورد؛ اما او دست از تلاش برنداشت. ساندرز با اعطای حق امتیاز مرغ سوخاری کنتاکی به شرکت‌های سرمایه‌گذار، باعث گسترش و پیشرفت رستوران‌های کنتاکی شد.

۱۸. چارلز داروین

چارلز داروین - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

داروین سفر مشهور خود با کشتی اچ ام اس بیگل را در ۲۱سالگی شروع کرد. اما برخی ‌مشکلات جسمی باعث شد که کار او و انتشار مطالعاتش به‌عنوان یک طبیعت‌دان به تعویق بیفتد. داروین در ۵۱سالگی، بالاخره نظریه خاستگاه گونه‌ها را منتشر کرد.

۱۹. پیتر مارک راجت

پیتر مارک راجت - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

پیتر مارک راجت همواره به فهرست‌کردن کلمات علاقه داشت. پیتر در سال ۱۸۴۰، زمانی که ۶۱ سال داشت، بازنشست شد و نوشتن یک کتاب فرهنگ لغات جامع را شروع کرد. اولین نسخه این کتاب در سال ۱۸۵۲ منتشر شد.

۲۰. مادربزرگ موسی

مادربزرگ موسی - ۲۰ فرد موفقی که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست پیدا کردند

آنا موسی عاشق گلدوزی بود. در ۷۸سالگی، انگشتانش از کار افتادند و او گل‌دوزی را کنار گذاشت و شروع به کشیدن نقاشی کرد. امروزه، از او به‌عنوان یکی از هنرمندان ملی و مشهور آمریکا یاد می‌شود. مادربزرگ موسی تابلوهای متعددی از زندگی روستایی در آمریکا را نقاشی کرده است.


حتما بخوانید: داستان ۹ کارآفرینی که کار بیش ازحد زندگیشان را به خطر انداخت

موانع پیشرفت خود را بشناسید و موفقیت را به عادت همیشگی‌تان تبدیل کنید.

۱۳،۰۰۰ تومان

منبع lifehack
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. آرتمیس می‌گوید

    سلام خیلی ممنونم ببخشید چطور میتونم از سایت شما به ایمیل خودم مقالات جدید موضوع کارآفرینی رو دریافت کنم؟

  2. نیکی می‌گوید

    سلام متشکرم از اطلاعات خوبی که گذاشتین . من به دنبال خواندن مطالبی در مورد افرادی بودن که در بالای ۴۰ سالگی موفق و ثروتمند شده اند و مطالب سایت شما دوست کمکم کنه تا احساس کنم که من هم میتوانم