انتخاب وکیل خوب در مشهد

0

پیدا کردن وکیل زبده برای دعاوی حقوقی کار دشواری است؛ اما اگر معیارهای انتخاب وکیل و راه‌های میانبر برای پیدا کردن وکیل خوب را بشناسید، با کمی تحقیق و پرس‌وجو می‌توانید یک وکیل خوب برای خود پیدا کنید. با مطالعه این مطلب، با معیارهایی آشنا خواهید شد که باید برای انتخاب وکیل در نظر بگیرید. در این مقاله همچنین راه‌های پیدا کردن وکیل خوب در مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد. البته برخی روش‌های معرفی‌شده در این مقاله برای پیدا کردن وکیل در سایر شهرها نیز قابل‌استفاده هستند.

در زندگی همه افراد موقعیت‌هایی پیش می‌آید که به حمایت و کمک وکیل نیاز پیدا می‌کنند. دعاوی حقوقی، مسائل خانواده، طلاق و دعاوی کیفری نمونه‌های رایج از موقعیت‌هایی هستند که در صورت مواجه شدن با آنها به هوش و تجربه یک وکیل نیاز خواهید داشت. در چنین موقعیت‌هایی باید بتوانید وکیل خوب پیدا کنید. اگر درگیر مشکل حقوقی یا کیفری شده‌اید و به وکیل خوب نیاز دارید، باید راه‌های پیدا کردن وکیل خوب و معیارهای انتخاب وکیل را بشناسید. در فرایند انتخاب وکیل این نکته را فراموش نکنید که وکیل کسی است که خدمتی ارائه می‌کند و شما به‌عنوان یک مشتری بالقوه باید قبل از انتخاب وکیل، خدمات او را ارزیابی کنید. ارزیابی کار وکیل، قبل از سپردن پرونده به او، حق مسلم شما به‌عنوان مشتری است.

رونیکس

معیارهای انتخاب وکیل

ممکن است با یک جست‌وجوی ساده در گوگل به لیست بزرگی از وکلا برسید،‌ مثلا با جست‌وجوی عبارت «شماره وکیل در مشهد» با لیستی از وکلای باتجربه در مشهد مواجه خواهید شد که ممکن است شما را برای انتخاب بهترین گزینه سردرگم کنند. در چنین شرایطی بهترین راه برای انتخاب یک وکیل کاربلد، باتجربه و مناسب برای شرایط شما چیست؟

اولین قدم برای انتخاب یک وکیل خوب، پرس‌وجو و تحقیق است. معمولا قبل از انتخاب وکیل، لیستی از اسامی وکلای شهرتان پیدا کنید. بهترین مرجع برای پرس‌وجو درباره وکلای شهر، افراد محلی هستند. از توصیه‌های و نظرات دوستان، آشنایان و همسایه‌ها و تجربه‌های افرادی کمک بگیرید که قبلا موکل وکیل موردنظر بوده‌اند.

مراجعه به کانون‌های وکلا نیز روش خوبی برای پیدا کردن اسامی وکلا و آشنایی با زمینه فعالیت آنهاست.

همچنین وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که لیست وکلای شهرها و استان‌های مختلف کشور را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این وب‌سایت‌ها می‌توانید به‌راحتی آدرس و شماره تماس وکیل موردنظر خود را پیدا کنید. برخی از این وب‌سایت‌ها سیستم امتیازدهی دارند و تجربه‌های مشتریان و موکلان قبلی وکیل را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند. با مطالعه امتیازات و نظرات دیگران، از محبوبیت و کیفیت کار وکیل موردنظر مطلع خواهید شد.

بعد از اینکه لیست وکلای موردنظر خود را آماده کردید، نوبت به ارزیابی می‌رسد. برخی از وکلا، جلسه مشاوره اول را به‌صورت رایگان ارائه می‌کنند. سعی کنید با اطلاعات کافی درباره پرونده، در جلسه اول مشاوره شرکت کنید و بیشترین استفاده را از جلسه اول ببرید.

بهتر است قبل از شرکت در این جلسات، لیستی از سؤالات تهیه کنید و در طول جلسه مشاوره یادداشت‌برداری کنید. با اطلاعاتی که در جلسه اول مشاوره به دست می‌آورید، می‌توانید وکلای لیست‌تان را باهم مقایسه کنید. در ادامه، مهم‌ترین سؤالاتی را که باید در اولین جلسه مشاوره از وکیل بپرسید، به شما خواهیم گفت.

۱. حوزه فعالیت

قبل از اینکه پرونده خود را به دست وکیلتان بسپارید، از حوزه فعالیت او مطلع شوید. وکیلی را انتخاب کنید که درمورد موضوع پرونده شما تجربه و علم کافی داشته باشد. علم حقوق بسیار گسترده است و وکلا معمولا به‌صورت تخصصی و روی موضوعات خاصی فعالیت می‌کنند.

۲. تعرفه‌ها

حتما در جلسه اول مشاوره درمورد حق‌الوکاله و هزینه جلسات مشاوره اطلاعات کسب کنید. از وکیل موردنظر بخواهید که با توجه به میزان پیچیدگی پرونده، تخمینی از هزینه‌های آتی را به شما ارائه کند.

۳. کسانی‌که روی پرونده شما کار خواهند کرد

برخی وکلا به‌صورت مستقل و به‌تنهایی روی پرونده‌های موکلان خود کار می‌کنند و عده‌ای دیگر ممکن است برخی از پرونده‌ها را به دست کارآموزان یا همکاران خود بسپارند. باید قبل از شروع کار بدانید که وظیفه رسیدگی به پرونده شما برعهده چه کسی خواهد بود؛ چراکه این مورد روی کیفیت و هزینه کار تأثیر دارد.

۴. نحوه ارتباط و تماس

وکیل موردنظرتان چگونه با شما ارتباط برقرار می‌کند؟ اگر سؤالی داشته باشید، از چه طریق باید با وکیل خود تماس برقرار کنید؟ زمان‌های پاسخ‌گویی وکیلتان به چه صورت است؟ مسلما وکیل شما در کنار پرونده شما روی پرونده‌های بسیاری کار می‌کند؛ بنابراین باید وکیلی را انتخاب کنید که برای پرونده شما وقت کافی صرف کند و زمان بندی مناسبی برای ملاقات با شما و پاسخ‌گویی داشته باشد.

شخصیت وکیل را نیز به معیارهای ذکرشده اضافه کنید. وکیلی را برای پرونده قضایی خود انتخاب کنید که با او راحت باشید و بتوانید سؤالات و دغدغه‌های خود درمورد پرونده را با او مطرح کنید. قبل از شروع کار با وکیل موردنظر می‌توانید برای اطمینان از نداشتن سوءپیشینه حرفه‌ای او به نهادهای مربوطه مراجعه کنید. مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی یکی از روش‌های سریع برای استعلام وضعیت وکلا است.

راه‌های پیدا کردن وکیل در مشهد

برای پیدا کردن مشخصات و اطلاعلات یک وکیل خوب در مشهد می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • جست‌وجوی عبارت‌هایی مثل وکیل خوب در مشهد، وکیل خانواده در مشهد یا وکیل طلاق توافقی در مشهد در اینترنت (وب‌سایت‌های مختلف شماره وکیل در مشهد و آدرس دفتر وکلا را در اختیار شما قرار خواهند داد)؛
  • مراجعه حضوری به کانون وکلای مشهد؛
  • تماس تلفنی با دبیرخانه کانون وکلا؛
  • پرس‌وجو از آشنایان و استفاده از تجربه کسانی‌که مسیرشان به دادگاه و دفتر وکلا افتاده است.

معرفی وکیل حسینی مقدم

رحیم حسینی مقدم یکی از وکلای پایه‌یک دادگستری در مشهد است. او ۷ سال سابقه کار حرفه‌ای دارد و وکالت بیش از ۱۰۰۰ پرونده را در دعاوی کیفری، حقوقی و خانواده بر عهده داشته است. وکیل حسینی مقدم رسالت اصلی خود را ایجاد صلح و سازش و جلوگیری از تنش بین اصحاب دعوی می‌داند.

پس اگر به دنبال وکیل خانواده در مشهد هستید یا ساکن مشهد هستید و برای امور بین‌الملل، مسائل حقوقی، دعاوی کیفری و حقوق خانواده نیاز به مشاوره با یک وکیل کارکشته دارید، می‌توانید به بخش تماس با ما در وب‌سایت وکیل حسینی مقدم مراجعه کنید. از طریق آدرس و شماره‌های تماس اعلام‌شده در این وب‌سایت با دفتر وکیل حسینی مقدم تماس بگیرید و قرار ملاقات تنظیم کنید.


در ادامه بخوانید: ۶ نکته مهم در انتخاب وکیل استارتاپ و مشاوره حقوقی کسب‌وکار
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.