نکاتی در مورد کلینیک های جراحی چاقی

1

در این مقاله در مورد کلینیک جراحی چاقی دکتر سلیمی و روش های انجام شده در زمینه جراحی های مربوط به چاقی و کاهش وزن صحبت خواهیم کرد. جراحی های انجام شده در کلینیک جراحی چاقی دکتر سلیمی با جدیدترین روش های روز دنیا انجام می گیرند و دستگاه های استفاده شده در این کلینیک جز بروزترین دستگاه های موجود در ایران می باشند، در کلینیک جراحی چاقی دکتر سلیمی روش هایی نظیر جراحی اسلیو و بالون معده برای درمان بیماران مبتلا به چاقی انجام می گیرد که هر دو جز قطعی ترین و سریع ترین راه ها برای کاهش وزن می باشند. البته قبل از هرگونه اقدام لازم است تا بی ام آی بدنتان محاسبه شود.

جراحی چاقی چیست و دلیل انجام آن چیست؟

رونیکس

جراحی چاقی روشیست که در آن چربی های اضافی بدن با جراحی های مرسوم از بین می روند، قدمت انجام این روش ها در تمام دنیا چیزی حدود 60 سال است و در کشور ما نیز بعضی از کلینیک ها مانند کلینیک جراحی چاقی دکتر سلیمی انجام می گیرند، جراحی های چاقی که در گذشته انجام می شد بیشتر به روش جراحی باز انجام می گرفت و دوره نقاهت و بستری بعد از آن طولانی بود، به علاوه بیمارانی که برای کاهش وزن اضافه خود این مدل از جراحی ها را انتخاب می کردند بعد از عمل و در دوران نقاهت درد زیادی را تحمل می کردند. جراحی های چاقی امروزه اما به صورت لاپاراسکوپی انجام می گیرند و تنها با ایجاد چند برش کوچک در حد چند سانتی متر اقدامات لازم بر معده فرد صورت می گیرد، جراحی به روش لاپاراسکوپی معمولا جز روش های سرپاییست و نیازی به بستری به مدت طولانی بعد از جراحی به این روش وجود ندارد، همچنین درد و مشکلات بعد از عمل جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی بسیار پایین تر از سایر روش هاست.، روش های اسلیو، بای پس، حلقه و بالن گذاری معده و… جز روش هایی هستند که با جراحی لاپاراسکوپی انجام می شوند.

جراحی اسلیو چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد؟

جراحی اسلیو چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد؟

یکی از جراحی های مرسوم و پرطرفدار چاقی جراحی اسلیو است، در این روش بخش زیادی از معده برداشته می شود همچنین بخشی از معده که مسئول ترشح هورمون گرلین که وظیفه ساخت و ارسال پیغام گرسنگی به مغز را بر عهده دارد نیز در این روش برداشته می شود بنابراین فرد احساس گرسنگی نکرده و به دلیل پر شدن سریع تر معده زودتر احساس سیری می کند. شکل نهایی معده در این روش مانند تبدیل توپ به یک لوله است که دلیل نامگذاری این روش به اسلیو نیز همین نکته است، اسلیو در زبان انگلیسی به معنای آستین پیراهن است که معده بعد از انجام جراحی اسلیو چنین شکلی پیدا می کند.

کوچک شدن معده مزایای مختلفی دارد، یکی از مزایای این روش کوچک کردن حجم معدست که موجب می شود فرد بیشتر از حد معینی میل به غذا خوردن نداشته باشد و در نتیجه این امر دچار کاهش وزن گردد. اسلیو معده معمولا در افرادی انجام می گیرد که به دلیل چاقی به بیماری های جدی مبتلا شده اند یا شاخص توده بدنی آن ها چیزی حدود 40 یا بیشتر است، همچنین افرادی که رژیم ها و روش های لاغری مختلفی را پیشتر امتحان کرده و نتیجه نگرفته اند در اولویت استفاده از این روش می باشند، از دیگر مزایای این روش دائمی بودن کاهش وزن است که به دلیل حذف حجم معده اتفاق می افتد، این روش باید توسط پزشک متخصص انجام گیرد.

مراقبت ها بعد از جراحی اسلیو به چه صورت است؟

مراقبت ها بعد از جراحی اسلیو به چه صورت است؟

آگاهی و اطلاع از مراقبت ها و روش انجام جراحی اسلیو این مزیت را دارد که فرد با خیال راحت تر ای عمل را انجام داده و نتیجه حاصل از آن بهتر باشد.

معده بعد از انجام این عمل حجم کمی دارد و میزان غذایی که فرد بعد از انجام این روش قادر به مصرف آن است بسیار پایین است به همین دلیل کاهش وزن با سرعت بالایی اتفاق می افتد. این روش برای نتیجه گیری بهتر مراقبت ها و نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند، اولین مراقبت بعد از عمل جراحی اسلیو حدود پنج ساعت پس از عمل جراحی انجام می گیرد، در این زمان پزشک از بیمار می خواهد چند قدمی راه رفته تا خون در رگ ها جریان پیدا کرده و دچار لختگی نگردد، عمل اسلیو برای بسیاری از افراد بی خطر و بدون درد است با این حال برای جلوگیری از احساس درد بهتر است استراحت بعد از این عمل تا چند روز انجام شود، تغذیه بعد از جراحی اسلیو از دیگر نکات مهمیست که نیاز به دقت و مراقبت دارد معمولا تا چند هفته بعد از جراحی اسلیو غذاها باید به شکل نرم و بدون مواد چرب یا مضر مصرف شوند تا معده توانایی نگهداری غذا و برگشت به تغذیه عادی را پیدا کند. بهترین تغذیه بعد از این عمل رژیم حاوی مایعات زیاد است. مراقبت های لازم در دوران نقاهت توسط پزشک برای بیمار مشخص می شود و در هر بیمار شدت و زمان متفاوتی دارند.

بالون معده چیست و چه مزایایی دارد؟

بالون معده چیست و چه مزایایی دارد؟

بالون معده یکی دیگر از جراحی های درمان چاقیست که در کلینیک جراحی چاقی دکتر سلیمی انجام می شود، این روش به صورت قراردادن بالونی سیلیکونی حاوی نمک در داخل معده انجام می گیرد، این بالون بیشتر حجم معده را پر می کند که باعث کم کردن اشتها و زودتر سیر شدن می شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. داوود می‌گوید

    مطالب جالب و مفیدی بود.